Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες

2 Κατηγορίες ΗΕ Βάσει της φύσης των συναλλαγών ή των αλληλεπιδράσεων το ΗΕ διακρίνεται σε: Επιχείρηση με Επιχείρηση (Business to Business, B2B) Επιχείρηση με Καταναλωτή (Business to Customer, B2C) Καταναλωτή με Επιχείρηση (Customer to Business, C2B)) Καταναλωτή με Καταναλωτή (Customer to Customer, C2C)

3 Κατηγορίες ΗΕ Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Δημόσιος Φορέας με Πολίτη (Government to Citizen, G2C & C2G) Δημόσιος φορέας με Επιχείρηση (Government to Business, G2B & B2G ) Δημόσιος Φορέας με Δημόσιο Φορέα (Government to Government, G2G)

4

5 Άλλες Κατηγορίες ΗΕ Κινητό ηλεκτρονικό εμπόριο
Κοινωνικό ηλεκτρονικό εμπόριο Τοπικό ηλεκτρονικό εμπόριο Ηλεκτρονική εκπαίδευση

6 Επιχείρηση με Καταναλωτή (B2C) ΗΕ
Προσομοιώνει με το λιανικό εμπόριο Απευθείας συναλλαγές λιανικού εμπορίου από τις επιχειρήσεις με μεμονωμένους αγοραστές μέσω Διαδικτύου

7 Επιχείρηση με Καταναλωτή (B2C) ΗΕ
Τι πωλείται καλά στο Διαδίκτυο Ταξίδια Διασκέδαση Υλικό και Λογισμικό Υπολογιστών Είδη ένδυσης Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Είδη Κοσμήματα Είδη Γραφείου Αυτοκίνητα Είδη Άθλησης Υπηρεσίες Βιβλία και Μουσική Τρόφιμα και φάρμακα Παιχνίδια Προμήθειες για Κατοικίδια Υγεία και Ομορφιά Άλλα

8 Επιχείρηση με Καταναλωτή (B2C) ΗΕ
Κατάταξη με Βάση το Κανάλι Διανομής Απευθείας πωλήσεις από κατασκευαστές Αμιγώς ηλεκτρονικοί έμποροι λιανικής: Εταιρείες που πωλούν απευθείας σε καταναλωτές μέσω του Internet, χωρίς να διατηρούν ένα κανάλι φυσικών πωλήσεων Έμποροι λιανικής μερικού ΗΕ: Παραδοσιακοί έμποροι λιανικής, με μια ιστοθέση για συναλλαγές, από την οποία διεξάγουν εμπορικές συναλλαγές Ιντερνετικά (ηλεκτρονικά) εμπορικά κέντρα

9 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ – B2C
είναι ταχύτατα εξελισσόμενες λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης του διαδικτύου. Amazon.com (1995) Yolenis.com Oι εφαρμογές Αγοράς Αγαθών και Απόκτησης Πληροφοριών παρέχουν τη δυνατότητα πραγματοποίησης online αγορών και εξεύρεσης κάθε είδους πληροφοριών. Οι εφαρμογές Διαχείρισης Προσωπικών Οικονομικών επιτρέπουν στον καταναλωτή να διαχειρίζεται τις επενδύσεις και τα οικονομικά του με τη χρήση ηλεκτρονικών τραπεζικών εργαλείων. Διαχείρηση προσωπικών οικονομικών Διαχείρηση προσωπικών οικονομικών Αγορά αγαθών και απόκτηση Αγορά αγαθών και απόκτηση πληροφοριών πληροφοριών

10 Σύγκριση B2B – B2C Χαρακτηριστικό B2C B2B
Αποθήκευση πληροφοριών πελατών Μόνο στο server του εμπορικού καταστήματος Και στον server του πελάτη/ Επικοινωνία συστήματος πελάτη με λογιστικό τμήμα, αποθήκη, τμήμα αποστολής και λήψης παραγγελιών Αναζήτηση νέων προϊόντων Ειδικά συστήματα λογισμικού λιγότερο απαραίτητα Συστήματα σύγκρισης τιμών απολύτως απαραίτητα Ακριβείς ημερομηνίες παραλαβής Λιγότερο σημαντικό Πολύ σημαντικό & διευκρινίζονται κατά την παραγγελία Συμβόλαια παραγγελίας Μη επίσημα είναι ικανοποιητικά Επίσημα μέσω η-εγγράφων (όροι, προϋποθέσεις, συμφωνίες) Διαδικασία αγοράς Δεν απαιτεί συντονισμένες προσπάθειες Συνδυασμένη προσπάθεια πολλών συστημάτων και ατόμων Μέσο αγοράς Πιστωτικές κάρτες Σύνθετες η-πληρωμές (cheques, EFT, συναλλαγματικές διαδικασίες) Ενδιάμεσοι φορείς Δεν υπάρχουν πολλοί Υπάρχουν πολλοί (χρηματομεσιτικές εταιρίες, τράπεζες)

11 Καταναλωτής με επιχείρηση (C2B)
Άτομα που πωλούν σε εταιρίες ή ζητούν να βρουν εταιρίες για να τους κάνουν προσφορές για κάτι που πωλούν meso-internet/

12

13

14

15 Καταναλωτής με Καταναλωτή (Consumer-to-Consumer, C2C)
Καταναλωτές πωλούν απευθείας σε άλλους καταναλωτές Επικοινωνία μεταξύ ατόμων και ομάδων ιδιωτών (μέσω e- mail, chat, τηλεδιάσκεψης) για: Πωλήσεις από μικρές αγγελίες (π.χ. Craigslist), πωλήσεις σπιτιών και αυτοκινήτων Διαφήμιση προσωπικών υπηρεσιών στο Διαδίκτυο Πώληση γνώσης & εξειδίκευσης: δικηγόροι, φοροτεχνικοί, επενδυτικές εταιρίες (π.χ. Lawspot.gr είναι ένα technology startup, με κοινωνικοπολιτικό προσανατολισμό, που γίνεται το διαδικτυακό σημείο επαφής μας με το Δίκαιο) Το πιο επιτυχημένο παράδειγμα: ΟΙ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ

16 Μελέτη Περίπτωσης: e-bay.com
Ιδρύθηκε με το όνομα AuctionWeb στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. τον Σεπτέμβριο του 1995, από τον Pierre Omidyar. Τον Νοέμβριο του 1996 το eBay συνεργάστηκε με την εταιρεία Electronic Travel και πρόσφεραν αεροπορικά εισιτήρια καθώς και άλλα προϊόντα αναψυχής. Το 1997 ο ιστοχώρος πραγματοποίησε δημοπρασίες έναντι το 1996. Η εταιρεία άλλαξε επίσημα το όνομα της από AuctionWeb σε eBay τον Σεπτέμβριο του 1997

17 Μελέτη Περίπτωσης: e-bay.com
Το 2011 η συνολική αξία των αγαθών που πωλήθηκαν στο eBay ήταν 68,6 δις, πάνω από δολάρια/sec. Σήμερα διαθέτει προς δημοπράτηση: είδη διακόσμησης και τέχνης, ηλεκτρονικά προϊόντα, ρούχα, κοσμήματα ακόμη και γραμματόσημα τα οποία πωλούνται επί καθημερινής βάσεως. Δίνει την δυνατότηα να δημοπρατηθεί οτιδήποτε, αρκεί να μην είναι παράνομο και να μην παραβιάζει τους κανόνες και την πολιτική του. Διαθέτει προϊόντα με δυνατότητα άμεσης αγοράς και προϊόντα που βασίζονται στην κλασική δημοπρασία με τη μέθοδο των προσφορών: το σύστημα ενημερώνει τον χρήστη για το χρονικό όριο που το προϊόν είναι διαθέσιμο και ο αγοραστής μπορεί να δει αναλυτικά τα στοιχεία του πωλητή καθώς και ένα ποσοστό που αντιστοιχεί στην φήμη του βάσει των σχολίων που έχει πάρει από τους προηγούμενους αγοραστές

18 3η Μελέτη Περίπτωσης: e-bay.com
To eBay ως επιχειρηματικό μοντέλο ενώνει αγοραστές και πωλητές για άμεσες αγορές. Μειώνει το κόστος συναλλαγής ανά πώληση λόγω της απουσίας των μεσαζόντων και αυτό το όφελος μεταφέρεται στον τελικό αγοραστή αλλά και στον πωλητή. Tο eBay δε διατηρεί αποθέματα αλλά λειτουργεί ως ένας ενδιάμεσος (η βασική του λειτουργία είναι να ταιριάξει την προσφορά με τη ζήτηση). Η eBay Inc εξαγόρασε την εταιρεία PayPal το Το PayPal αποτελεί: έναν ασφαλή τρόπο αγοράς, αποστολής και λήψης χρημάτων ηλεκτρονικά. μια παγκόσμια μηχανή πληρωμών (με τις καλύτερες δυνατότητες ανίχνευσης κινδύνου και απάτης στον τομέα των πληρωμών). Με 106 εκ. ενεργούς λογαριασμούς χρηστών σε όλο τον κόσμο (2011), το PayPal έχει καταστήσει δυνατό για ιδιώτες και επιχειρήσεις να πληρώνουν και να πληρώνονται απευθείας σε διαφορετικές τοποθεσίες και νομίσματα

19 Μελέτη Περίπτωσης: e-bay.com
Η πιο βασική αδυναμία της είναι η αντιμετώπιση της πώλησης προϊόντων απομίμησης. Γαλλικό δικαστήριο της επέβαλε πρόστιμο εκ. ευρώ γιατί επέτρεψε την πώληση προϊόντων απομίμησης, προκαλώντας έτσι ζημιές ύψους αρκετών εκ. ευρώ στον όμιλο εταιρειών LVMH (προϊόντα από τους οίκους Louis Vuitton, Christian Dior και Givenchy). Μια ακόμη αδυναμία ήταν η αποτυχημένη εξαγορά και έπειτα πώληση του Skype. Το 2009 το eBay πούλησε το Skype σε μια ομάδα επενδυτών για το ποσό των 2,75 δισ. δολαρίων. Το Skype είχε αποκτηθεί από την εταιρεία μόλις το 2005 με τίμημα 2,6 δισ. δολ. με την προσδοκία ότι η online υπηρεσία τηλεφωνικών κλήσεων θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με τα άλλα λειτουργικά τμήματα της εταιρείας

20 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ MOBILE COMMERCE
Αναφέρεται στη διεξαγωγή ηλεκτρονικού εμπορίου με χρήση κινητών συσκευών για πραγματοποίηση συναλλαγών στο Web Περιλαμβάνει τη χρήση ασύρματων δικτύων για φορητούς υπολογιστές, smartphones (iOS, Android, Blackberry) και tablets (π.χ. iPad) Προσφέρει την ευκαιρία παράδοσης νέων υπηρεσιών ανά πάσα στιγμή και από οπουδήποτε Περιλαμβάνει συγκρίσεις τιμών καταστημάτων, τραπεζικές συναλλαγές, ταξιδιωτικές κρατήσεις ... Λιανικό κινητό εμπόριο: 40 δις $ το 2013

21 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ MOBILE COMMERCE
Η αύξηση της διείσδυσης των έξυπνων κινητών τηλεφώνων οφείλεται στο γεγονός ότι αποτελεί πλέον κυρίαρχο μέσο επικοινωνίας, ψυχαγωγίας, ενημέρωσης, αλλά και απαραίτητο εργαλείο για την καθημερινότητα και το επιχειρείν. Τεχνικά χαρακτηριστικά που καθιστούν αυτές τις συσκευές χρήσιμες και εύκολες στη χρήση τους: διαθέτουν πλέον μακράς διάρκειας μπαταρία, οθόνες αφής υψηλής ευκρίνειας, κάμερες υψηλής ανάλυσης υποκαθιστώντας σε μεγάλο βαθμό φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες υψηλής ανάλυσης, σύστημα εντοπισμού γεωγραφικής θέσης (GPS), ισχυρούς επεξεργαστές και δυνατότητες αποθήκευσης αρχείων, αναπαραγωγής ήχου και εικόνας, λειτουργίας ραδιοφωνικού δέκτη, αναπαραγωγής βίντεο κ.ά.

22 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ MOBILE COMMERCE
Αρχικά, οι κινητές εφαρμογές αναπτύχθηκαν για χρήσεις που στόχευαν στην υποκατάσταση βασικών εφαρμογών υπολογιστή, π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, πλοήγηση στο διαδίκτυο, ημερολόγιο, λίστα επαφών, πρόγνωση καιρού Σήμερα, η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση από πλευράς χρηστών για νέα «κινητά» προϊόντα και υπηρεσίες ωθεί τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους οργανισμούς στην ανάπτυξη εφαρμογών, όπως κινητές υπηρεσίες υγείας

23 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ MOBILE COMMERCE
Κλασσικό παράδειγμα είναι οι πληροφορίες καταλόγου, που είναι κάτι το οποίο μπορεί να δώσει στο χρήστη τη δυνατότητα να βρει προϊόντα ή υπηρεσίες με βάση την περιοχή που βρίσκεται. Χρησιμοποιώντας τον ταχυδρομικό κώδικα της περιοχής (ή ενναλακτικά την αυτόματη εύρεση τοποθεσίας), μπορούν να εντοπισθούν κοντινά βενζινάδικα, φαρμακεία, νοσοκομεία, αλλά και άλλα είδη καταστημάτων ή υπηρεσιών.

24 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ή MOBILE COMMERCE
Κινητές αγορές (mobile shopping) Κινητή αγορά αγαθών και υπηρεσιών Κινητή τραπεζική (mobile banking) Κινητή Λογιστική Κινητή Χρηματιστηριακή Κινητές Οικονομικές Πληροφορίες Κινητή διασκέδαση (mobile entertainment) Κινητά παιχνίδια Λήψη της μουσικής Λήψη βίντεο και ψηφιακών εικόνων Υπηρεσίες ψυχαγωγίας βασισμένες στη γεωγραφική θέση

25 ΚΙΝΗΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ MOBILE COMMERCE
Κινητές υπηρεσίες πληροφοριών (mobile information services) Επικαιρότητα (Πολιτική, Αθλητισμός και άλλα Νέα) Ταξιδιωτικές Πληροφορίες Υπηρεσίες Εντοπισμού (πρόσωπα και αντικείμενα) Κινητές μηχανές αναζήτησης και εφαρμογές κινητού γραφείου (αξιοποιώντας ‘νεκρό’ χρόνο, π.χ. στη διάρκεια κυκλοφοριακής συμφόρησης) Κινητό μάρκετινγκ (mobile marketing) Κινητό Κουπόνι (εκπτώσεις) Άμεσο (βασισμένο σε ευαίσθητο περιεχόμενο) Μάρκετινγκ Οργάνωση Κινητών Εκδηλώσεων Κινητά Ενημερωτικά Δελτία (Newsletters) Κινητή έκδοση εισιτηρίων (mobile ticketing) Δημόσιες συγκοινωνίες Αθλητισμός και Πολιτιστικές Εκδηλώσεις Κινητή στάθμευση

26 Classification of M-Commerce Services
Financial e.g. Secure banking services Entertainment e.g. Mobile Gambling Shopping e.g. Purchase of goods Information e.g. Local Information Payment e.g. Electronic Wallet Advertising e.g. Intelligent Advertising

27

28 Κοινωνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Social e-Commerce ή s-commerce)
Αναφέρεται στη διεξαγωγή η-εμπορίου μέσα σε κοινωνικά δίκτυα, χρησιμοποιώντας κοινωνικό λογισμικό (εργαλεία Web 2.0) Υποστηρίζεται από τα κοινωνικά δίκτυα και τις διαδικτυακές κοινωνικές σχέσεις Το Facebook είναι το κορυφαίο site κοινωνικής δικτύωσης και κοινωνικού ηλεκτρονικού εμπορίου Αναφέρεται ως εμπόριο Facebook (f-commerce) Βασίζεται στην αυξημένη δημοτικότητα της κοινωνικής εγγραφής, διαδικτυακή ειδοποίηση, συστάσεις από διαδικτυακούς φίλους ΗΠΑ 5 δις $ 2013, Παγκοσμίως 8 δις $

29 Κοινωνικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Social e-Commerce)
Η φιλοσοφία αυτή της προσέλκυσης καταναλωτών είναι απλή. Μία επιχείρηση, προβάλει την επιχειρηματική δραστηριότητά της άμεσα στο ευρύτερο κοινωνικό δίκτυο και έτσι αντί να προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες μέσα π.χ. μόνο από το site τους, πάνε εκεί όπου βρίσκονται οι πελάτες τους και περνούν τον περισσότερο χρόνο τους στο διαδίκτυο. Σε ένα μοντέλο f-commerce, ο καταναλωτής αρχίζει να ενημερώνεται απευθείας στο Facebook, χωρίς να φεύγει από το κοινωνικό δίκτυο. Συνεπώς, το να δημιουργήσεις ένα «εμπορικό» περιβάλλον μέσα σε ένα «κοινωνικό» περιβάλλον είναι συγχρόνως μια δυναμική ευκαιρία, αλλά παράλληλα και ένας μεγάλος κίνδυνος. Αυτό διότι, όταν οι χρήστες ενημερώνονται μέσα από το κοινωνικό δίκτυο για προϊόντα ή υπηρεσίες, μπορούν συγχρόνως να ζητήσουν και τη γνώμη των φίλων τους και έτσι ή να «ανεβάσουν» την εικόνα ενός προϊόντος ή να το «θάψουν»! Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του επισκέπτη μιας ιστοσελίδας, όπου ο καταναλωτής είναι μόνος του μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ενώ στο κοινωνικό δίκτυο υπάρχει μια διαδραστική επικοινωνία και με άλλους χρήστες, που μπορούν να σχολιάσουν θετικά ή αρνητικά την όποια επιλογή αγοράς. Φυσικά, να τονίσουμε εδώ ότι η ενημέρωση μέσω Facebook δεν είναι ακόμη οικεία στους καταναλωτές. Κυρίως μέχρι σήμερα οι περισσότεροι ενημερώνονται μόνο και αυτό ανεβάζει τη φήμη και την εικόνα μιας μάρκας ή εταιρείας.

30 Τοπικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Local e-Commerce)
Μορφή η-εμπορίου που επικεντρώνεται στην ενημέρωση του καταναλωτή βάσει της γεωγραφικής του θέσης Οι τοπικοί έμποροι χρησιμοποιούν διάφορες διαδικτυακές τεχνικές μάρκετινγκ για να οδηγήσουν τους καταναλωτές στα καταστήματά τους Η Groupon προσφέρει στους συνδρομητές της ημερήσιες προσφορές από τοπικές επιχειρήσεις με τη μορφή κουπονιών, τα οποία τίθενται σε ισχύ όταν αρκετοί συνδρομητές συμφωνήσουν να προχωρήσουν σε αγορά

31 Τοπικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Local e-Commerce)
Τα πιο κοινά εργαλεία τοπικού μάρκετινγκ είναι η στόχευση της γεωγραφικής θέσης με το Google Maps, οι διαφημίσεις προβολής σε τοπικές εκδόσεις οι οποίες στοχεύουν σε συγκεκριμένο κοινό Συγκεκριμένες προσφορές βασίζονται στην τοποθεσία π.χ. Google Places, Yahoo Local, CitySearch, Yellow Book, SuperPages regroup.gr

32 Σχετικό Μέγεθος Διαφοτερικών Τύπων Ηλεκτρονικού Εμπορίου
Β2Β 4,7 τρις $ B2C 419 δις $ C2C 90 δις $ Κινητό εμπόριο 40 δις $ Κοινωνικό εμπόριο 5 δις $ Τοπικό εμπόριο 4,4 δις $

33 Ηλεκτρονική Εκπαίδευση (e-Learning)
Ηλεκτρονική παράδοση πληροφοριών για εκπαίδευση και επιμόρφωση Προσφερόμενη υπηρεσία είναι η γνώση. Η εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει εφαρμογές που απευθύνονται τόσο σε υπαλλήλους οργανισμών πάσης φύσεως, όσο και σε τελικούς καταναλωτές. Openeclass.aua.gr

34 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (e-Goverment)
Μοντέλο ηλεκτρονικού εμπορίου, κατά το οποίο μία κυβερνητική οντότητα αγοράζει ή παρέχει αγαθά, υπηρεσίες ή πληροφορίες σε επιχειρήσεις ή σε πολίτες Δημόσιος Φορέας με Επιχείρηση (Government to Business, G2B) Δημόσιος Φορέας με Πολίτη/Καταναλωτή (Government to Customer, G2C)

35 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οι Εφαρμογές Ηλεκτρονικής Κυβέρνησης, κύριος φορέας των οποίων είναι το κράτος, αφορούν την παροχή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών, εφαρμογές ανάμεσα σε κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες, τη συνεργασία των κρατικών φορέων με τις επιχειρήσεις, καθώς και τις εφαρμογές της Ηλεκτρονικής Δημοκρατίας. Περιπτώσεις τέτοιων εφαρμογών είναι οι εφαρμογές στη υγεία και κοινωνική ασφάλιση, οι εφαρμογές στις ένοπλες δυνάμεις, οι ηλεκτρονικές προμήθειες, η ηλεκτρονική διαχείριση λογαριασμών και ηλεκτρονική υποβολή φορολογικών δηλώσεων αλλά και οι ηλεκτρονικές τοπικές κοινότητες.

36 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ e-Goverment
Βασικοί στόχοι που εξυπηρετούνται από την εισαγωγή εφαρμογών ΗΕ στους κρατικούς οργανισμούς και υπηρεσίες είναι η εξυγίανση του συστήματος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης, η βελτίωση της διαχείρισης των δημόσιων πόρων, η εγκατάσταση πιο αποτελεσματικών τρόπων διεπαφής και αλληλεπίδρασης με εξωτερικούς φορείς και τους πολίτες, η παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών, ή ακόμα η ενθάρρυνση για την ευρύτερη χρήση του ΗΕ, ειδικότερα από κοινωφελείς οργανισμούς και επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το δημόσιο και γενικότερα από τις επιχειρήσεις. Taxisnet, ηλεκτρονικές υπηρεσίες IKA, διαδικτυακές δημοτικές πύλες

37

38 Πηγή: https://www. dianeosis
Πηγή:

39 ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ & ΑΠΟΤΥΧΙΕΣ Η-ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Παρότι τα προηγούμενα συστήματα είναι σε λειτουργία, ο βαθμός επιτυχίας τους μπορεί να αξιολογηθεί διαφορετικά και σε διάφορες διαστάσεις όπως: ποσοστό των λειτουργιών για τις οποίες χρησιμοποιείται αν ικανοποιεί τους ενδιαφερόμενους αν προωθεί την ιδέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης Για παράδειγμα λόγω αλλαγών στη νομοθεσία οι πληροφορίες στην πύλη ΕΡΜΗΣ για τρέχουσες διαδικασίες χρήζουν επικαιροποίησης. Ακόμη, με την πύλη αυτή χάθηκε η ευκαιρία επαναπροσδιορισμού και απλοποίησης των διαδικασιών στο Δημόσιο, καθώς απλώς υποστηρίζει ηλεκτρονικά ορισμένες υπάρχουσες διαδικασίες. Αντίθετα, τα έργα της Διαύγειας και Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης κρίνονται επιτυχημένα τόσο για την ενίσχυση της διαφάνειας και τη μείωση της σπατάλης που έχουν επιτύχει με την καθολική (υποχρεωτική) χρήση τους, όσο και για τη δυνατότητα που προσφέρουν να αναπτυχθούν νέες εφαρμογές που να αξιοποιούν τα δεδομένα τους, στη λογική της προσέγγισης της ανοιχτής πλατφόρμας.

40 ΜΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΗΕ (Nonbusiness Electronic Commerce)
Η συγκεκριμένη κατηγορία δεν περιλαμβάνει εμπορικές εφαρμογές. Ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός μη επιχειρηματικών ιδρυμάτων (π.χ. ακαδημαϊκά ιδρύματα, μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί, κοινωνικές οργανώσεις) χρησιμοποιούν διάφορους τύπους ΗΕ για να μειώσουν τα έξοδά τους ή για να βελτιώσουν τις λειτουργίες και την εξυπηρέτηση των πελατών τους. eStudent.aua.gr (Πληροφοριακό Σύστημα Σπουδών και Φοιτητικής Μέριμνας ΓΠΑ)

41 Οφέλη και Μειονεκτήματα ΗΕ

42 Οφέλη ΗΕ: για τις επιχειρήσεις
Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων Μετασχηματισμός των επιχειρήσεων Αλλαγή προτύπων

43 Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων
Μάρκετινγκ Παροχή αναλυτικών πληροφοριών για προϊόντα μέσω οδηγών και καταλόγων Εξατομικευμένο περιεχόμενο-στοχευμένη διαφήμιση και πληροφόρηση Ανανέωση και διαθεσιμότητα πληροφοριών/ υπηρεσιών (24/7) Πρόσβαση σε νέες αγορές Παγκόσμια πρόσβαση (π.χ. αεροπορικά εισιτήρια)

44 Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων
Περιορισμός του άμεσου κόστους Ψηφιακή μετάδοση εγγράφων, μείωση εντύπων Η χρήση δημόσιου δικτύου (Διαδίκτυο) έχει μικρότερο κόστος από τη δημιουργία και συντήρηση ενός ιδιωτικού δικτύου Επικοινωνία μεταξύ τμημάτων επιχείρησης, προμηθευτών και πελατών Υποστήριξη πελατών 24/7 χωρίς ανάγκη λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου

45 Βελτίωση της λειτουργίας των επιχειρήσεων
Ταχύτερη παράδοση προϊόντων Ιδιαίτερα σημαντικό για παράδοση κρίσιμων πληροφοριών (ΜΜΕ και χρηματιστηριακή αγορά) και ειδικού ενδιαφέροντος

46 Μετασχηματισμός των επιχειρήσεων
Νέες σχέσεις με πελάτες Αύξηση ευαισθησίας επιχείρησης για τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά των καταναλωτών με τη συχνή επικοινωνία και συλλογή στοιχείων/ προσαρμογή αποθεμάτων στην προσφορά και ζήτηση Αύξηση αφοσίωσης πελατών Νέες σχέσεις με πελάτες: ένας πελάτης που έχει συνηθίσει μια τέτοια ικανότητα απόκρισης από την επιχείρηση είναι δύσκολο να αλλάξει προμηθευτή και να περιμένει μέχρι ο νέος προμηθευτής να μάθει τις προτιμήσεις του

47 Αλλαγή προτύπων Νέες δυνατότητες προϊόντων
Ανάλυση πληροφοριών από καταναλωτές: δημιουργία νέων προϊόντων ή εξειδίκευση υπαρχόντων με πρωτοποριακούς τρόπους (π.χ. εξατομικευμένα προϊόντα)

48 Πελατοκεντρικές πωλήσεις
Συλλογή πληροφοριών για τους πελάτες με χρήση λογισμικού ελέγχου ιστοσελίδων με σημαντικά χαμηλότερο κόστος σε σύγκριση με τις παραδοσιακές έρευνες αγοράς. Τεχνολογία εξατομίκευσης δικτυακών σελίδων σύμφωνα με το προσωπικό προφίλ και τις προηγούμενες συναλλαγές του πελάτη.

49 Οφέλη ΗΕ: για τους καταναλωτές
Χαμηλότερες τιμές προϊόντων Αυξημένος ανταγωνισμός Αυξημένη αγοραστική παραγωγικότητα

50 Χαμηλότερες τιμές προϊόντων
Μείωση κόστους συναλλαγών λόγω αυτοματοποίησης και απλοποίησης δραστηριοτήτων της επιχείρησης με τους πελάτες και προμηθευτές: Κατάργηση ενδιάμεσων Μείωση κόστους διάθεσης προϊόντων

51 Κατάργηση ενδιάμεσων

52 Αυξημένος ανταγωνισμός
Παγκόσμια αγορά που συμπιέζει τις τιμές σύμφωνα με προσφορά και ζήτηση Αν οι τιμές είναι ήδη χαμηλές, οι πωλητές παρέχουν προϊόντα αυξημένης αξίας (βελτιωμένη ποιότητα ή δωρεάν υπηρεσίες υποστήριξης)

53 Αυξημένη αγοραστική παραγωγικότητα
Αναφέρεται στο κόστος και το χρόνο που απαιτούνται από τον αγοραστή για την επιλογή προμηθευτή- προϊόντος και τη λήψη απόφασης αγοράς Το ΗΕ διευκολύνει τη διερεύνηση της αγοράς και τον εντοπισμό του κατάλληλου προϊόντος σε κατάλληλη τιμή, σε συντομότερο χρόνο και με σχεδόν μηδενικό κόστος

54 Μειονεκτήματα ΗΕ Περιορισμένη εμπιστοσύνη καταναλωτών για τη χρήση του Διαδικτύου για εμπορικές συναλλαγές λόγω: ζητημάτων ασφάλειας, απρόσωπου συναλλαγών (προδιαγραφές, ζημιά κατά την παράδοση προϊόντος) Ραγδαία ανάπτυξη ΤΠΕ, αυξάνεται το κόστος για την ανάπτυξη η-καταστήματος Νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις: δυσκολία ενσωμάτωσης ήδη υπαρχόντων συστημάτων (πχ βάσεις δεδομένων) με τα συστήματα η-εμπορίου

55 Οι εφαρμογές ΗΕ υποστηρίζονται από την υποδομή και 5 περιοχές υποστήριξης
Δημόσια πολιτική: η συμμόρφωση με τις ρυθμίσεις είναι πολύ σημαντικό ζήτημα Μάρκετινγκ & διαφήμιση: ιδιαίτερα σημαντικό στις online συναλλαγές B2C, όπου αγοραστές και πωλητές δεν γνωρίζονται μεταξύ τους. Υπηρεσίες υποστήριξης: χρειάζονται πολλές υπηρεσίες για να υποστηρίξουν το ΗΕ Εμπορικές εταιρίες: εμφανίζονται συνήθως μέσα στην αλυσίδα των προμηθειών (δηλ. στις αλληλεπιδράσεις ανάμεσα σε μια εταιρία και τους προμηθευτές, πελάτες και άλλους εταίρους). ΥΠΟΔΟΜΗ= υλικό, λογισμικό, δίκτυα ΔΙΟΙΚΗΣΗ: προγραμματισμός, οργάνωση, κατάστρωση στρατηγικών, αναδιοργάνωση διεργασιών ανάλογα με ανάγκες ώστε να βελτιστοποιηθούν οι δραστηριότητές των επιχειρήσεων Έξυπνες κάρτες:Η πιστωτική κάρτα είναι ένα απλό κομμάτι πλαστικού, στο οποίο έχει ενσωματωθεί μια μαγνητική ταινία(magnetic stripe), στην οποία είναι εγγεγραμμένα κάποια στοιχεία του χρήστη. Η έξυπνη κάρτα, αντίθετα, ενσωματώνει ένα μικροεπεξεργαστή, ο οποίος βρίσκεται κάτω από μια επαφή από χρυσό, προσαρμοσμένο στη μια πλευρά της. Η βασική διαφορά των δύο τύπων καρτών είναι ότι, ενώ τα δεδομένα στη μαγνητική ταινία είναι εύκολο να παραλλαχθούν ή και να διαγραφούν (ακόμη και τυχαία), αυτό δεν είναι δυνατό στην έξυπνη κάρτα, γιατί ο μικροεπεξεργαστής της δεν περιέχει δεδομένα για το χρήστη: O μικροεπεξεργαστής της κάρτας και ο υπολογιστής, με τον οποίο συνδέεται, επικοινωνούν πριν ο μικροεπεξεργαστής επιτρέψει την πρόσβαση στα δεδομένα που περιέχονται στη μνήμη της κάρτας. Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται η παραχάραξη των δεδομένων κι έτσι ο χρήστης διασφαλίζεται, αν η κάρτα του βρεθεί σε διαφορετικά από τα δικά του χέρια. Η έξυπνη κάρτα χρησιμοποιείται κυρίως στις εξής εφαρμογές: Τραπεζικές συναλλαγές (συσκευές ΑΤΜ, πιστωτικές κάρτες, κάρτες ανάληψης κτλ.) Συναλλαγές με υπηρεσίες κοινής ωφέλειας (στην Γερμανία, π.χ., κάθε ασφαλισμένος διαθέτει έξυπνη κάρτα περίθαλψης). Δορυφορικοί δέκτες (για την λήψη συνδρομητικών καναλιών) Συστήματα ασφαλείας υπολογιστών Συστήματα απαγόρευσης πρόσβασης σε μη εξουσιοδοτημένο προσωπικό. Κινητή τηλεφωνία Αυτόματα μηχανήματα πώλησης αγαθών.


Κατέβασμα ppt "Ηλεκτρονικό Εμπόριο Κατηγορίες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google