Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Δημοτικό Σχολείο Μακεδονίτισσας Α΄
Διαχείριση προγράμματος Erasmus+ KA1 με θέμα: «Οδεύοντας στο μέλλον με αφετηρία τη φυσική και πολιτιστική μας κληρονομιά» Κωδικός σχεδίου: CY01-KA Διάρκεια σχεδίου: 12 μήνες (1/9/2018 – 31/8/2019)
2
Το θέμα ήταν πολύ σχετικό με τους στόχους των ΝΑΠ του Υπουργείου Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα το προτεινόμενο πρόγραμμα στόχευε: Στην επιμόρφωση του προσωπικού σε θέματα σχετικά με τη διδασκαλία της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς Στην υιοθέτηση μεθόδων και πρακτικών που χρησιμοποιούνται σε χώρες του εξωτερικού κατά την ενασχόληση με το θέμα αυτό Στην ενδυνάμωση των συναδέλφων μέσω της διδασκαλίας τέτοιων θεμάτων σε σχολείο του εξωτερικού
3
ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΣΤΑ ΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS KA1 ΚΑΤΑ ΤΗ ΦΕΤΙΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΣΤΟ ΟΥΛΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ: «NATURE, CULTURE & KALEVALA” ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΡΣΟΒΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ / ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗ ΚΑΤΑΝΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
4
ΠΟΡΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ
Σεπτέμβριος 2018: Ενημέρωση των συναδέλφων για την έγκριση της αίτησής μας, παρουσίαση των στόχων του προτεινόμενου σχεδίου και των εγκεκριμένων κινητικοτήτων. Σύσταση ομάδας Erasmus από τη διευθύντρια του σχολείου, τον υπεύθυνο συντονιστή βοηθό διευθυντή και ένα μέλος του προσωπικού. Εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους εκπαιδευτικούς για συμμετοχή στις κινητικότητες. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος έγινε με γραπτό μήνυμα στη διευθύντρια, ώστε τυχόν παρεξηγήσεις να αποφευχθούν.
5
Επιλογή των ατόμων με βάση τα κριτήρια που καταγράφηκαν στην αίτηση
Επιλογή των ατόμων με βάση τα κριτήρια που καταγράφηκαν στην αίτηση. Αυτά ήταν: ** η ικανότητα να χρησιμοποιούν με άνεση την αγγλική γλώσσα ** η προθυμία των ατόμων να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές της γνώσης και των εμπειριών που θα αποκτήσουν μετά την κινητικότητα που θα λάβουν μέρος Λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος από τους συναδέλφους, προτεραιότητα δόθηκε σε συναδέλφους που δεν συμμετείχαν σε κινητικότητα προγραμμάτων Erasmus προηγούμενων ετών.
6
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Ενημέρωση των οργανισμών του εξωτερικού (φορείς παροχής σεμιναρίων, σχολεία για παρατήρηση εργασίας και για διδασκαλία) για την έγκριση του σχεδίου. Διατήρηση επικοινωνίας με τους πιο πάνω οργανισμούς, ιδιαίτερα αν οι προγραμματισμένες κινητικότητες είναι μετά τα Χριστούγεννα. Επικοινωνία με τη σχολική εφορεία και έλεγχος ότι το 80% του ποσού του εγκεκριμένου σχεδίου έχει εμβασθεί στον ανάλογο λογαριασμό. Ενημέρωση του/της επιθεωρητή/τριας του σχολείου για το πρόγραμμα. Ενημέρωση των γονέων του σχολείου.
7
Η ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ...
Ετοιμάζεται η συμφωνία μεταξύ των οργανισμών αποστολής και υποδοχής, (Erasmus+ MOBILITY AGREEMENT FOR SCHOOL STAFF and QUALITY COMMITMENT for school education) όπου καταγράφονται μεταξύ άλλων οι στόχοι της επίσκεψης, οι αναμενόμενες δραστηριότητες καθώς και τα αναμενόμενα αποτελέσματα από την επίσκεψη. Αφού υπογραφεί το έντυπο από τον διευθυντή του σχολείου και τον συμμετέχοντα, αποστέλλεται στον οργανισμό υποδοχής για υπογραφή. Ο εκπαιδευτικός που θα λάβει μέρος στην κινητικότητα αιτείται άδεια απουσίας με απολαβές για συμμετοχή σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα μέσω του συστήματος ΣΕΠ. Ως δικαιολογητικό μπορεί να επισυνάψει την επιστολή έγκρισης του προγράμματος που στέλνει το ΙΔΕΠ στον διευθυντή του σχολείου στην αρχή της χρονιάς ή ακόμα και πρόσκληση από τον οργανισμό υποδοχής.
9
Η ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ... (συνέχεια)
Πραγματοποιείται έρευνα για αγορά αεροπορικού εισιτηρίου. Η ομάδα Erasmus του σχολείου σε συνεργασία με τον συμμετέχοντα εκπαιδευτικό αποφασίζουν για την καλύτερη μετάβαση και αγοράζεται το εισιτήριο. Σε συνεννόηση με τον οργανισμό υποδοχής, γίνεται κράτηση του ξενοδοχείου διαμονής. Υπολογίζονται όλα τα πιθανά έξοδα της κινητικότητας και υπογράφεται μεταξύ του συμμετέχοντα και του σχολείου η οικονομική συμφωνία (Grant agreement for Erasmus+ staff mobility for teaching and training). Αποστέλλεται επιστολή στη Σχολική Εφορεία για έκδοση της πρώτης επιταγής προς το σχολείο για τις ανάγκες του προγράμματος.
10
Η ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ... (συνέχεια)
Πραγματοποιείται η προετοιμασία του συμμετέχοντα από τον οργανισμό αποστολής, ιδιαίτερα αν ο σκοπός της κινητικότητας είναι η διδασκαλία σε σχολείο του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα ο συμμετέχοντας πρέπει: να ενημερωθεί για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας που θα διδάξει. σε συνεννόηση με το σχολείο υποδοχής να ετοιμάσει σχέδιο μαθήματος που να εξυπηρετεί τις ανάγκες του σχολείου υποδοχής. να προετοιμάσει τυχόν υλικά και μέσα που θα χρησιμοποιήσει στο μάθημά του. Πέρα από τα πιο πάνω οι συμμετέχοντες γενικά στις κινητικότητες καλό είναι να τυγχάνουν και γλωσσικής και πολιτισμικής προετοιμασίας πριν την κινητικότητα.
11
Η ΠΡΩΤΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ... (συνέχεια)
Συμπληρώνεται στο Mobility Tool η κινητικότητα που πρόκειται να πραγματοποιηθεί. Πιο συγκεκριμένα καταγράφονται τα στοιχεία του συμμετέχοντα (ονοματεπώνυμο, φύλο, ηλεκτρονική διεύθυνση, ημ. γεννήσεως ...), ο οργανισμός υποδοχής, η χώρα που βρίσκεται, η χρονική περίοδος της κινητικότητας. Με το πέρας της κινητικότητας και με την επιστροφή του στην Κύπρο ο συμμετέχων καλείται μέσω του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου να συμπληρώσει μία έκθεση (Participant’s report). Η συμπλήρωση της έκθεσης είναι υποχρεωτική για κάθε συμμετέχοντα και αυτό ελέγχεται από τον συντονιστή μέσω του Mobility Tool.
12
Μέχρι τη στιγμή που ετοιμαζόταν αυτή η παρουσίαση, δύο συμμετέχοντες δεν είχαν υποβάλει την έκθεσή τους.
13
Άλλες υποχρεώσεις του συμμετέχοντα πέρα από τη συμπλήρωση της έκθεσης
Παραδίδει στον συντονιστή του σχολείου το πρωτότυπο πιστοποιητικό συμμετοχής που πήρε από τον οργανισμό υποδοχής. Ο συντονιστής το σαρώνει και φυλάει σε αρχείο στον υπολογιστή τα σαρωμένα πιστοποιητικά για την τελική έκθεση. Αντίγραφο του πιστοποιητικού φυλάγεται και στο αρχείο του σχολείου. Προσκομίζει στον συντονιστή την απόδειξη καταβολής διδάκτρων αν παρακολούθησε κάποιο σεμινάριο και γενικά όλες τις αποδείξεις εξόδων: αεροπορικό εισιτήριο, ξενοδοχείο, μετακινήσεις, γεύματα. Προσκομίζει και κάρτες επιβίβασης στο αεροπλάνο. Ετοιμάζει παρουσίαση για να μοιραστεί με όλο το διδακτικό προσωπικό τις εμπειρίες του από την κινητικότητα.
14
Πώς το σχολείο αξιοποιεί την κινητικότητα που προηγήθηκε;
Ενθαρρύνει τον συμμετέχοντα να υιοθετήσει στη διδασκαλία του κάτι από αυτά που είδε στο εξωτερικό και παροτρύνει τους άλλους συναδέλφους να παρακολουθήσουν. Ενημερώνεται η ιστοσελίδα του σχολείου για τις δράσεις που πραγματοποιούνται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος. Ενημερώνονται και οι γονείς είτε μέσω της ιστοσελίδας, είτε μέσω ενημερωτικού φυλλαδίου. Το πιο σημαντικό όμως είναι οι μαθητές να νιώσουν ότι τώρα κερδίζουν κάτι νέο και ότι αυτό οφείλεται στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, μαθαίνοντας ταυτόχρονα για τις ευκαιρίες που μπορεί να τους προσφέρει η Ε.Ε. στην εκπαίδευσή τους.
15
Προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν και εισηγήσεις για επίλυσή τους
Ακύρωση ενός σεμιναρίου από τους διοργανωτές Σπατάλη λεφτών από την ακύρωση ενός σεμιναρίου Οι διοργανωτές των σεμιναρίων ζητούν μέρος των διδάκτρων ή όλο το ποσό πολλούς μήνες πριν το σεμινάριο
16
Προβλήματα που μπορεί να παρουσιαστούν και εισηγήσεις για επίλυσή τους
Οι διοργανωτές των σεμιναρίων ζητούν περισσότερα λεφτά για δίδακτρα ή για έξοδα διαμονής και διατροφής την τελευταία στιγμή Το ξενοδοχείο που εισηγούνται οι διοργανωτές δεν είναι και το πιο κατάλληλο Πρόβλημα υγείας στον συμμετέχοντα Μειωμένο ενδιαφέρον για συμμετοχή στις κινητικότητες από συναδέλφους λόγω μεταθέσεων
17
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Μάριος Χαραλάμπους Βοηθός Διευθυντής Συντονιστής Προγράμματος Erasmus+
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.