Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠελαγία Γιαννόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 5 χρόνια
1
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
2
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση
3
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης
4
Η άποψή μας για το τι είναι η γνώση και πώς κατακτάται
Επιστημολογικό παράδειγμα Η άποψή μας για το τι είναι η γνώση και πώς κατακτάται Έγκυρες πηγές γνώσης: κατακτάμε τη γνώση μέσω της εμπειρίας; είναι κάτι εγγενές (παρόν από τη στιγμή της γέννησης); την αποκτάμε μέσω της σκέψης και της λογικής; Περιεχόμενο της γνώσης: μπορούμε πραγματικά να «γνωρίσουμε» το πώς μαθαίνουμε, δηλαδή να αποκωδικοποιήσουμε ένα τόσο σύνθετο μηχανισμό, όπως το γνωστικό; Είναι αυτό δυνατό μέσω της ανθρώπινης εμπειρίας; Epistemology: The term was introduced into English by the Scottish philosopher James Frederick Ferrier (1808–1864)
5
Λογικός θετικισμός (Objectivism)
Η πραγματικότητα είναι εξωτερική και αντικειμενική ... άρα η γνώση κατακτάται μέσα από τις εμπειρίες
6
Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών)
Πραγματισμός (pragmatism) Η πραγματικότητα είναι ερμηνεύσιμη (επιδέχεται διαφορετικών ερμηνειών) ...άρα η γνώση είναι διαπραγματεύσιμη μέσα από τις εμπειρίες και τη σκέψη.
7
Ερμηνευτικό παράδειγμα
(interpretivism) Η πραγματικότητα είναι εσωτερική ...και άρα η γνώση είναι κάτι που κατασκευάζεται.
8
Θεωρία μάθησης Η άποψή μας για πώς μαθαίνουμε (και άρα και πώς πρέπει να διδάσκουμε)... Το ποια άποψη (θεωρία) θα υιοθετήσουμε στηρίζεται στην επιστημολογική πεποίθηση που έχουμε υιοθετήσει απέναντι στη γνώση.
9
Η μάθηση συνίσταται στην αλλαγή μίας συμπεριφοράς
συμπεριφορισμός (behaviorism) Η παρατηρήσιμη συμπεριφορά έχει περισσότερο ενδιαφέρον από την κατανόηση εσωτερικών νοητικών διεργασιών 1957 Η συμπεριφορά πρέπει να εστιάζει σε απλά στοιχεία: συγκεκριμένα ερεθίσματα και αντιδράσεις Η μάθηση συνίσταται στην αλλαγή μίας συμπεριφοράς
10
γνωσιακή θεωρία (cognitivism)
Η μάθηση δεν είναι μόνο η αλλαγή στη συμπεριφορά του ατόμου, αλλά στο νοητικό του «σχήμα» : στον τρόπο που σκέφτεται, που καταλαβαίνει και που αισθάνεται 1967 Η μάθηση είναι σαν ένα πρόγραμμα υπολογιστή: ο μάνθάνων προσλαμβάνει πληροφορία (input) και μέσω νοητικών μηχανισμών τη μεταφέρει σε γνώση (output) Wikipedia explains that “In psychology, cognitivism is a theoretical approach in understanding the mind, which argues that mental function can be understood by quantitative, positivist and scientific methods, and that such functions can be described as information processing models” Ulrich Neisser Cognitive behaviour Noam Chomsky: reaction to Skinner’ s Verbal behaviour (generative grammar) Η γνώση είναι συμβολικές νοητικές αναπαραστάσεις (σχήματα) στο μυαλό του ατόμου και η μάθηση είναι το μέσο με το οποίο αυτές εγκαθιδρύονται στη μνήμη.
11
εποικοδομισμός (constructivism)
Η γνώση δεν είναι κάτι που υπάρχει «έξω» από το άτομο, αλλά κάτι που το άτομο κατασκευάζει, καθώς προσπαθεί να κατανοήσει τις εμπειρίες του. O καθένας μας, προσπαθώντας να κατανοήσει τις εμπειρίες του, κατασκευάζει δικούς του «κανόνες» και «νοητικά μοντέλα»... ...άρα η μάθηση είναι απλά η διαδικασία προσαρμογής αυτών των σχημάτων, ώστε να «φιλοξενήσουν» νέες εμπειρίες. Constructivism is a philosophy of learning founded on the premise that, by reflecting on our experiences, we construct our own understanding of the world we live in. Each of us generates our own “rules” and “mental models,” which we use to make sense of our experiences. Learning, therefore, is simply the process of adjusting our mental models to accommodate new experiences. There are several guiding principles of constructivism: Learning is a search for meaning. Therefore, learning must start with the issues around which students are actively trying to construct meaning. Meaning requires understanding wholes as well as parts. And parts must be understood in the context of wholes. Therefore, the learning process focuses on primary concepts, not isolated facts. In order to teach well, we must understand the mental models that students use to perceive the world and the assumptions they make to support those models. The purpose of learning is for an individual to construct his or her own meaning, not just memorize the “right” answers and regurgitate someone else’s meaning. Since education is inherently interdisciplinary, the only valuable way to measure learning is to make the assessment part of the learning process, ensuring it provides students with information on the quality of their learning. How Constructivism Impacts Learning Curriculum–Constructivism calls for the elimination of a standardized curriculum. Instead, it promotes using curricula customized to the students’ prior knowledge. Also, it emphasizes hands-on problem solving. Instruction–Under the theory of constructivism, educators focus on making connections between facts and fostering new understanding in students. Instructors tailor their teaching strategies to student responses and encourage students to analyze, interpret, and predict information. Teachers also rely heavily on open-ended questions and promote extensive dialogue among students. Assessment–Constructivism calls for the elimination of grades and standardized testing. Instead, assessment becomes part of the learning process so that students play a larger role in judging their own progress. Reading Jacqueline and Martin Brooks, The Case for Constructivist Classrooms. Η πραγματική «γνώση ζωής» είναι «ασυμμάζευτη» (messy) και χαοτική. Για να προετοιμαστεί κάποιος γι’ αυτή, πρέπει να «προπονηθεί» σε ανάλογα μαθησιακά περιβάλλοντα.
12
Ερμηνευτικό παράδειγμα
Λογικός θετικισμός (Objectivism) Πραγματισμός (pragmatism) Ερμηνευτικό παράδειγμα (interpretivism) ΕΠ ΘΜ Π συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) Driscoll, 2000
13
(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence)
συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996
14
(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence)
CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL
15
Bιβλιογραφία και πηγές
Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp ). Mahwah N.J.: L. Erlbaum Διαθέσιμο σε: Εκπαιδευτική Ψυχολογία (Α. Woolfolk) Εκδόσεις ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.