Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Πανεπιστημιο δυτικησ μακεδονιαΣ Διερευνητικό Μοντέλο Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας

2 «An old adage states: ‘Tell me and I forget, show me and I remember, involve me and I understand’.
The last part of this statement is the essence of student-active learning, which encourages students to learn science by doing science and taking part in the processes of scientific thinking.»

3 ΦΑΣΜΑ ΤΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ teacher to the student Wenning, 2005
Free inquiry labs Applied Hypothetical inquiry Guided inquiry labs Ανακάλυψη Ερώτηση από το μ. Διερευνητική μέθοδος από το μ. Εδώ είμαστε Πρόβλημα από τον τεχνολογικό κόσμο Διαμόρφωση υποθέσεων Προτάσεις αποτελεσματικές – λειτουργικές Logical argumentation Levels-of-inquiry-spectrum: The locus of control shifts gradually from the teacher to the student Wenning, 2005

4 Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ/ΤΧ
Απεικόνιση χαρακτηριστικών διερευνητικού περιβάλλοντος μάθησης-διδασκαλίας για την ανάπτυξη του ΕΤ-Γ Διερεύνηση & ΕΤ-Γ Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ/ΤΧ Μαθαίνω Διερευνητικά ΦΕ & ΤΧ Μαθαίνω για τις

5 Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη
ΜΟΝΤΕΛΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Επίδειξη Καθοδηγούμενη Ανακάλυψη

6 Ο/Η μ. μικρός/ή επιστήμονας
ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ Ο/η μ. διαμορφώνει τις γνώσεις του με τρόπο ενεργητικό Ο/Η ε. βοηθά τους/τις μ. να ανακαλύψουν τη νέα γνώση Ο/Η μ. μικρός/ή επιστήμονας

7 ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Δεδομένα: πληροφορίες από τα διδακτικά υλικά Κινητές/Ακίνητες εικόνες, φύλλα εργασίας, τρισδιάστατα αντικείμενα, Η.Υ Η γνώση είτε ανακαλύπτεται Είτε εξάγεται συμπερασματικά Επεξεργασία δεδομένων Επανάληψη νόμων/ορισμών Να περιγράψουν ποιο παράδειγμα τους έκανε εντύπωση Να εξηγήσουν τη λειτουργία μιας μηχανής Να εξηγήσουν μια σχέση Εφαρμογή της νέας γνώσης

8 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Δεξιότητες Τι νομίζετε ότι θα γίνει η θερμοκρασία της λάμπας αν είναι αναμμένη για μερικά λεπτά; Παρατηρούν Προβλέπουν Ελέγχουν τις προβλέψεις τους Κάνουν μετρήσεις Καταγράφουν Συγκρίνουν Συσχετίζουν δεδομένα Βγάζουν συμπεράσματα Τι κοινό αποτέλεσμα επιφέρουν στα σώματα ο ήλιος και ο άνεμος; Τι τιμές παίρνει το ελατήριο; Διαβάστε τις οδηγίες στο φύλλο εργασίας και πείτε μου εάν δεν καταλαβαίνετε κάτι Υπάρχει κανένα παιδί που μέτρησε κάποια άλλη θερμοκρασία;

9 Εκμάθηση Δεξιοτήτων Να παρατηρούν, περιγράφουν, συγκεντρώνουν δεδομένα, συγκρίνουν, κατηγοριοποιούν, αναλύουν δεδομένα, μετρούν, θέτουν ερωτήσεις, απεικονίζουν με διαφορετικούς τρόπους, διακρίνουν σχέσεις, διευκρινίζουν, σχεδιάζουν πειράματα, εμπλέκονται σε συζητήσεις…..

10 Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Exploring, Sustaining Curiosity, Noting Discrepant Events, Planning Investigations, Challenging Ideas, ….. Wondering Measuring, Recording, Representing Observing, Naming, Identifying Seeking Information, ….. Making Connections Demonstrating, Revising, Developing models, Deciding, Summarizing, Communicating Offering Evidence, ……. Διερεύνηση Collecting data Studying data Predicting, Analyzing, Testing Classifying, Graphing, Identifying Errors Evaluating Alternative Solutions, …….

11 ΑΡΧΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Στις απαντήσεις των μ., ο/η εκ. ζητά εξηγήσεις Όταν οι μ. δίνουν λανθασμένη απάντηση ή έχουν απορίες, ο/η εκ. προσπαθεί να αναδείξει τη σωστή Ο/Η εκ. κρατά ουδέτερη στάση σε όλες τις απαντήσεις των μ. Ο/Η εκ. εκφράζει τη συμφωνία του/της, με τις σωστές απαντήσεις των μ.

12 ΕΠΙΘΥΜΗΤΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ
Κατανόηση Ιδιοτήτων Σχέσεων Χαρακτηριστικών Εφαρμογών Εκμάθηση Δεξιοτήτων

13 Google Earth Μαγνήτης, Ε’, 123 Παράγοντες που επηρεάζουν την τριβή,
Μαγνήτης, Ε’, 123 Αιολική ενέργεια Αιολική Πάρκο Παράγοντες που επηρεάζουν την τριβή, Ε’, 181 Google Earth

14 Ο διακόπτης, Ε’, 116 Ο διακόπτης, Ε’, 116 Αγωγοί & Μονωτές, Ε’, 112

15 Γνωστικά Περιεχόμενα της Φυσικής
Χαρακτηριστικά & αιτίες τρόπου δόμησης των νησιωτικών πόλεων Κατασκευή Ανεμόμετρου Ιδιότητες των μειγμάτων Πετρώματα/Ορυκτά/Ιδιότητες Διάκριση οξέων-βάσεων Εντοπισμός Αιολικού Πάρκου Φλώρινας

16 Γνωστικά Περιεχόμενα της Φυσικής
Πυκνότητα & Πλεύση Βύθιση 1st level 2nd level

17 Αξιολόγηση στη διερευνητική μάθηση
Προ-πειραματικών δραστηριοτήτων Οι μ. αναφέρουν εμπειρίες τους πάνω στις οποίες σχεδιάζουν τις υποθέσεις τους? Οι μ. διαμορφώνουν ερωτήσεις που θα τους βοηθήσουν στην εκτέλεση των πειραμάτων τους? Οι μ. μπορούν να προβλέψουν τις διαδικασίες εκείνες που θα τους βοηθήσουν για να συγκεντρώσουν τις απαραίτητες πληροφορίες από τη δραστηριότητά τους? Κατά τις πειραματικές δραστηριότητες Βοήθησαν οι μ. στην προετοιμασία των πειραματικών υλικών? Προέβλεψαν οι μαθητές την εξέλιξη & το αποτέλεσμα της δραστηριότητας (φαινόμενο)? Φάνηκε οι μ. να καταλαβαίνουν το περιεχόμενο καθώς εκτελούν τις δραστηριότητες? Συγκέντρωσαν οι μ. τα δεδομένα που χρειάζονται για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων? Συνεργάστηκαν ως μέλη μιας εργαστηριακής ομάδας? Οι μ. δημιούργησαν ένα σωστό γράφημα,….? Έμαθαν οι μ. να μετατρέπουν δεδομένα από μια μορφή σε άλλη? (πίνακας, γράφημα…) Αναγνώρισαν αντιφάσεις, ανωμαλίες? Μπόρεσαν να δώσουν εξηγήσεις για απρόσμενες εξελίξεις/δεδομένα? Μετά τις πειραματικές δραστηριότητες Συμμετείχαν ενεργά στη διατύπωση/κατασκευή αναφορών, πόστερ? Μπορούν να γράψουν με ακρίβεια και σαφήνεια τα ευρήματά τους?

18 Ερευνώ & Ανακαλύπτω ΣΤ’ Δημοτικού Ανάκλαση & Διάχυση του φωτός
Διδακτικά Επεισόδια Σχολικό Εγχειρίδιο Διδασκαλία Ανάκλαση Διάχυση Λεία επιφάνεια Ανάκλαση Πώς σχεδιάζουμε το φως Νόμος της ανάκλασης Διάχυση


Κατέβασμα ppt "Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google