Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ √ Ορισμός του προβλήματος √ Προσδιορισμός του μοντέλου απόφασης √ Συγκριτική αξιολόγηση των λύσεων √ Απόρριψη των λύσεων που εμφανώς μειονεκτούν √ Επιλογή της καλύτερης λύσης √ Έλεγχος της ορθότητας της επιλογής √ Εφαρμογή της καλύτερης λύσης
2
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Το περιβάλλον των οργανισμών των νοσοκομείων αυξάνει την πολυπλοκότητα της απόφασης. Απαιτείται πολύ καλή γνώση των πληροφοριών σχετικά με τις ● Οργανωτικές, ● Νομικές, ● Τεχνικές παραμέτρους του ζητήματος αλλά και ● Εκτίμηση της στάσης των εμπλεκόμενων καθώς και των αναμενόμενων συνεπειών. Θεωρείται αυτονόητο ότι η όποια απόφαση θα πρέπει να υπηρετεί τους στόχους του οργανισμού ή τουλάχιστον να μην βρίσκεται σε αντίθεση με αυτούς Σημαντικό ρόλο παίζει η οργανωσιακή κουλτούρα του οργανισμού δηλαδή η επικρατούσα αντίληψη σχετικά με την αποστολή, τον τρόπο εργασίας, τη δεοντολογία, την ηθική την προαγωγή και διαχείριση της γνώσης
3
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Συγκεντρωτικά και ενδεικτικά κατά την λήψη μιας απόφασης στο χώρο των υπηρεσιών υγείας συνυπολογίζονται • Η ορθή και ενδεδειγμένη Ιατρική και Νοσηλευτική φροντίδα • Η ισότητα των πολιτών στην πρόσβαση και την εξυπηρέτηση • Η διαφάνεια στην λειτουργία των επαγγελματιών και τμημάτων • Η ταχύτητα στην εξυπηρέτηση ο σεβασμός του χρόνου • Η οικονομικότητα των ενεργειών, ώστε να επιτυγχάνεται καλύτερη οικονομική αποδοτικότητα του οργανισμού
4
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Ως πλέον συνηθισμένα εμπόδια που οδηγούν σε αυτοπεριορισμούς θεωρούνται: √ Η μονοδιάστατη σκέψη αντί της ολικής √ Οι τεχνητοί αυτοπεριορισμοί, που δεν ισχύουν στην πραγματικότητα √ Τα στερεότυπα √ Η έλλειψη δημιουργικότητας
5
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Τα κριτήρια με τα οποία αξιολογείται μια απόφαση είναι κυρίως η αποδοτικότητα (efficiency) και η αποτελεσματικότητα (effectiveness) Τα επίπεδα λήψης μιας απόφασης ταξινομούνται στα εξής επίπεδα: Α. Στρατηγικό (μακροπρόθεσμο στόχο, σημαντική στρατηγική επίπτωση) ή ανώτατο Β. Διοικητικό (μεσοπρόθεσμο στόχο, οργανωτική επίπτωση) ή μεσαίο Γ. Λειτουργικό (βραχυπρόθεσμο στόχο, λειτουργική επίπτωση) ή κατώτερο
6
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Βαθμός δόμησης (structure) του προβλήματος και το ιεραρχικό (levels) επίπεδο Με κριτήριο το βαθμό δόμησης των λύσεων του προβλήματος έχουμε 3 κατηγορίες επιλύσιμων προβλημάτων : Α) Δομημένα (η επίλυση προέρχεται από 1 αυτοματοποιημένη διαδικασία) Β) Ημιδομημένα (η λύση επιλέγεται ανάμενα από προτεινόμενες) Γ) Αδόμητα (Οι λύσεις δεν μπορούν να δομηθούν ή δεν έχει διερευνηθεί η πιθανή δόμησή τους)
7
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Με βάση το ιεραρχικό επίπεδο -Αποφάσεις Ιεραρχικές – Υψηλό ιεραρχικό επίπεδο με την συμμετοχή πολλών -Αποφάσεις με το μέσο επίπεδο έχουν χαρακτήρα καθοδηγητικό ως προς την υλοποίηση κατευθύνσεων και αποφάσεων ανώτερης ιεραρχίας π.χ. βάρδιες προσωπικού, διαχείριση αποθεμάτων, διαχείριση σειρών αναμονής, διαχείριση χρόνου τεχνικών έργων - Αποφάσεις σε μικρό επίπεδο μικρότερης εμβέλειας, μικρότερου κόστους συμμετοχή μικρότερου αριθμού ατόμων
8
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Ομαδικές αποφάσεις Πλεονεκτήματα: -Παρέχεται ολοκληρωμένη πληροφόρηση -Παράγονται περισσότερες λύσεις -Αυξάνεται η αποδοχή τους και η νομιμότητα τους
9
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ
Μειονεκτήματα: -Καθυστερήσεις στο χρόνο -Πολλές φορές προβλήματα ομοφωνίας (πιέσεις για συμφωνία) -Η ευθύνη πιο ασαφής
10
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Κρίσιμα σημεία Η ευθύνη και συνευθύνη των αποφασιζόντων Εδώ καταγράφεται το μέγεθος της ευθύνης που έχει ο κάθε ένας ο οποίος συμμετέχει στην λήψη αποφάσεων Η προσωπικότητα και η γνώση των αποφασιζόντων χαρακτηριστικά προσωπικότητας, αξίες, γνώση, η θεώρηση της ζωής θέση στην τυπική ιεραρχία Οι δυνατότητες τήρησης της διαδικασίας κατά πόσο τηρούνται οι αποφάσεις και εάν βρίσκονται μέσα στα χρονικά περιθώρια
11
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που έθεσε η τρόικα για το Υπουργείο Υγείας της Ελλάδας είναι η αναδιοργάνωση του ΕΣΥ με συγχωνεύσεις νοσοκομείων, τμημάτων και θέσεων Αναφέρατε το βαθμό δόμησης του προβλήματος και το επίπεδο ιεράρχησης, επιλέγοντας πρότυπο διαδικασίας λήψης απόφασης τα στάδια της οποίας θα αναλύσετε. Σε αυτή την προσπάθεια συμβουλευτείτε την ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας στο menu του esu.net και τα πεπραγμένα της Γενικής Γραμματείας του 2011.
12
Λήψη αποφάσεων στις Υπηρεσίες Υγείας Το αναφερόμενο πρόβλημα είναι αρκετά δομημένο και ανώτατο ιεραρχικά «πρόβλημα στρατηγικής πολιτικής» Είναι μια απόφαση η οποία θα αποφασιστεί σε ανώτατο επίπεδο – στρατηγικό επίπεδο, η οποία θέτει μακροπρόθεσμους στόχους – μακροπρόθεσμα αποτελέσματα – και μακροπρόθεσμες στρατηγικές επιπτώσεις στις υπηρεσίες υγείας.
13
Λήψη αποφάσεων στις υπηρεσίες υγείας Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται δημιουργία πολλών μικρών και μη αποδοτικών νοσοκομείων και τμημάτων στο ΕΣΥ βάση των οργανικών (βάση οργανογράμματος) με λειτουργούσες κλίνες. Αποτύπωση και ανάλυση του συστήματος, προτάσεις από τα κατά σειρά αρμόδια τμήματα, - Επιστημονικά Συμβούλια νοσοκομείων - Διοικήσεις Νοσοκομείων - Διοικήσεις Υγειονομικών Περιφερειών - Υπουργείο Υγείας
14
Λήψη αποφάσεων στις υπηρεσίες υγείας Ακολουθεί η δημιουργία μοντέλου – προτύπου που θα ακολουθηθεί ένα mini business plan από το ΚΕΣΥΠΕ Κεντρικό Συμβούλιο Υγειονομικών Περιφερειών Ακολουθεί η λήψη της απόφασης και η υλοποίησή της με τη σύνταξη διατάξεων νόμου και την ψήφισή τους από την βουλή
15
Βελτίωση Λειτουργικών Δεδομένων
Μέτρηση κάλυψης – πληρότητας Συγκρίσεις ανά τμήμα Ανακατανομή κλινών Διαχείριση και παραγωγικότητα Μέτρηση απουσιών και αδειών Συγκρίσεις ανά τμήμα Συγκρίσεις ανά κατηγορία
16
Ισοσκελισμός εσόδων - εξόδων
Ανάλυση πηγών εσόδων Ανάλυση μορφών εσόδων Συγκρίσεις ανά μήνα Κέρδος - Ζημιά Άλλα χρηματοοικονομικά Έσοδα ανά τμήμα και ασθενή Έξοδα ανά τμήμα και ασθενή Συγκρίσεις μεταξύ τους
17
Ικανοποίηση των χρηστών των υπηρεσιών
- Ανάλυση ερωτηματολογίων εξωτερικών ασθενών ανά ιατρεία ειδικότητας - Ανάλυση ερωτηματολογίων εσωτερικών κλινικών ανά κλινική - Παράπονα ασθενών
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.