Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

FOOD EXPORT SUMMIT H εξαγωγικη διαδρομη διαδικαΣΤΙΚΑ, Τελωνιακα, ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΑ και για τιΣ αγορεΣ κιναΣ– ρωΣιαΣ - αμερικηΣ Τζένη Σκοτίδη Σύμβουλος Εξαγωγικών.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "FOOD EXPORT SUMMIT H εξαγωγικη διαδρομη διαδικαΣΤΙΚΑ, Τελωνιακα, ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΑ και για τιΣ αγορεΣ κιναΣ– ρωΣιαΣ - αμερικηΣ Τζένη Σκοτίδη Σύμβουλος Εξαγωγικών."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 FOOD EXPORT SUMMIT H εξαγωγικη διαδρομη διαδικαΣΤΙΚΑ, Τελωνιακα, ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΑ και για τιΣ αγορεΣ κιναΣ– ρωΣιαΣ - αμερικηΣ Τζένη Σκοτίδη Σύμβουλος Εξαγωγικών Επιχειρήσεων & Διαχείρισης Εξαγωγικών Διαδικασιών

2 εξωστρεφεια και επιχειρησεισ
Οι εξαγωγές και η εξωστρέφεια γενικότερα αποτελούν σήμερα μονόδρομο για την επιβίωση των ελληνικών επιχειρήσεων, αλλά και για την έξοδο της χώρας από την οικονομική κρίση. Προσφέρουν μακροπρόθεσμη επέκταση της επιχείρησης και την οδηγούν σε συνεχή βελτίωση ποιότητας και οργάνωσης. Βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα, την επιχειρησιακή τεχνογνωσία και την χρήση νέων τεχνολογιών. Προσφέρουν δυνατότητες εποχιακής ισορροπίας ή άλλων κυκλικών διακυμάνσεων, οικονομίες κλίμακας, αδιάλειπτη παραγωγή, αξιοποιούν την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα και επεκτείνουν τον κύκλο ζωής ενός προϊόντος.

3 Μια επιχειρηση ειναι ετοιμη να εξαγει οταν διαθετει
Μια επιχειρηση ειναι ετοιμη να εξαγει οταν διαθετει Προϊόν σωστά προετοιμασμένο βάσει των Διεθνών προτύπων συσκευασίας, τυποποίησης, labelling Την απαιτούμενη παραγωγική δυναμικότητα Τους διαθέσιμους πόρους Την δέσμευση της διοίκησης να παραδώσει ένα εμπόρευμα, προϊόν ή υπηρεσία σε παγκόσμια κλίμακα σε μια ανταγωνιστική τιμή, για να μπορέσει να εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς

4 Προυποθεσεισ για μια ανταγωνιστικη εξαγωγικη Δραστηριοτητα
Προυποθεσεισ για μια ανταγωνιστικη εξαγωγικη Δραστηριοτητα Γνώση εξαγωγικών διαδικασιών Στρατηγική τιμολόγησης Διαπραγμάτευση ασφαλών όρων πληρωμής Ασφάλεια πιστωτικών κινδύνων Χρηματοδοτικές λύσεις , απαραίτητες για τον εξαγωγέα διότι του προσφέρουν την δυνατότητα προσφοράς στους πελάτες του εισαγωγείς μακρύτερου χρόνου αποπληρωμής των απαιτήσεών του, πράγμα πολύ απαραίτητο στις διαπραγματεύσεις κατά το κλείσιμο της συμφωνίας

5 tip Είναι σημαντικό να θυμάστε ότι για τον καταναλωτή κατά την λήψη της αγοραστικής απόφασης, τρείς είναι οι κυριότεροι παράγοντες: προϊόν τιμή απόδοση

6 Ο πιο συνηθισμένος τρόπος τιμολόγησης είναι:
ΤΙΜΗ – ΚΑΤΩΦΛΙ: Αρχικά προσδιορίζεται το μοναδικό κόστος του προϊόντος και στην συνέχεια, πάνω σε αυτή την τιμή αθροίζονται όλα τα παρελκόμενα κόστη που βαρύνουν το προϊόν μέχρι το σημείο που έχει συμφωνηθεί με τον εισαγωγέα i.e. EX- FACTORY, FOB, C & F, CIF ΤΙΜΗ – ΟΡΟΦΗ: Αυτή η πολιτική τιμολόγησης δεν στηρίζεται σε κάποια μεθοδολογία, αλλά ορίζεται «αυθαίρετα» αξιολογώντας το πόσο θα ήταν διατεθειμένος ο καταναλωτής να πληρώσει για το προϊόν. Η συγκεκριμένη μέθοδος είναι εφαρμόσιμη για καταναλωτικά προϊόντα τα οποία συγκεντρώνουν κάποια ιδιαίτερα/μοναδικά ποιοτικά χαρακτηριστικά.

7 ΒΗΜΑΤΑ ΕΞΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

8 Έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο
Επιλογή σωστού ΚΑΔ – Κωδικός Αριθμός Δραστηριότητας. Κατοχύρωση ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΗΜΑΤΟΣ σε εθνικό, πανευρωπαϊκό ή παγκόσμιο Να υπάρχουν όλες οι πιστοποιήσεις διασφάλισης ποιότητας και συσκευασίας HACCP (ISO 22000), ISO 9001, BRC Standards, IFS Standards Η εταιρεία πρέπει να έχει site και PDF παρουσίαση του/των προϊόντος/των, της εταιρείας ή και της συσκευασίας Να υπάρχουν δείγματα έτοιμα προς αποστολή Συμμετοχή σε εγχώρια ή διεθνή έκθεση με τα προϊόντα σας

9 Δημιουργία επαγγελματικής ιστοσελίδας
Μέσα προβολής: internet, newsletters, B2B ιστοσελίδες, εκθέσεις Επιλογή χώρας ζήτησης και εντοπισμός πελατολογίου Γνώση διαδικασιών μεταφορών Βαθιά γνώση εξαγωγικών διαδικασιών και δημιουργίας σωστών φορτωτικών εγγράφων Έρευνα ιδιαιτεροτήτων φορτωτικών έγγραφων, πιστοποιήσεων της χώρας εξαγωγής, ειδικά για χώρες εκτός Ε.Ε.

10 Διαχείριση πελατολογίου
Απαντάμε άμεσα στα s εντός 48 ωρών με σωστή επαγγελματική γλώσσα, διότι είναι η εικόνα μας και φαίνεται πόσο έμπειροι και επαγγελματίες είμαστε Ελέγχουμε τον εισαγωγέα για να κρίνουμε εάν θα συνεχίσουμε Διαπραγμάτευση ασφαλών όρων πληρωμής (L/C, CAD, Prepayment) Γνώση Incoterms

11 ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΩΓΕΙΣ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΩΓΕΙΣ

12 Προχρηματοδότηση εξαγωγής βάσει πιστωτικού ορίου εξαγωγέα
ποσοστό 70% της παραγγελίας κεφάλαιο κίνησης για την κάλυψη εξόδων παραγωγής, μισθοδοσίας, πληρωμής παραγωγών κ.λ.π Δυνατότητα κλεισίματος μεγαλύτερων παραγγελιών Με τη πραγματοποίηση της εξαγωγής το ποσό αυτό μπορεί να γυρίσει σε χρηματοδότη βάσει του προγράμματος εξωστρέφειας του ΟΑΕΠ Προεξόφληση ενέγγυας πίστωσης χωρίς αναγωγή δεν χρησιμοποιείται το πιστωτικό όριο του εξαγωγέα το προεξοφλητικό επιτόκιο εξαρτάται από το ρίσκο της χώρας του αγοραστού και της εκδότριας τράπεζας Προεξόφληση ενέγγυας πίστωσης με αναγωγή χρησιμοποιείται το πιστωτικό όριο του εξαγωγέα μέχρι την είσπραξη του ποσού από την εκδότρια τράπεζα της πίστωσης

13 Μέσω του προγράμματος «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» του ΟΑΕΠ το ασφαλισμένο εξαγωγικό τιμολόγιο χρησιμοποιείται ως εξασφάλιση – collateral για κεφάλαιο κίνησης μέχρι € για 4 μήνες μέσω Τράπεζας που συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ» Factoring Η εξασφάλιση ρευστότητας και ο περιορισμός του πιστωτικού κινδύνου αποτελούν τις βασικές επιδιώξεις των επιχειρήσεων σήμερα, προκειμένου να επιβιώσουν σε ένα έντονα ανταγωνιστικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον. Χρηματοδότηση (Προεξόφληση) Με στόχο τη βελτίωση της ρευστότητας της επιχείρησής, τo factoring προσφέρει τη δυνατότητα μετατροπής των απαιτήσεών του εξαγωγέα από πελάτες, σε κεφάλαιο κίνησης, με άμεση προεξόφληση του προσυμφωνημένου ποσοστού της αξίας των απαιτήσεων και απόδοση του μη χρηματοδοτημένου ποσοστού κατά την είσπραξη των απαιτήσεων. Πιστωτικός Έλεγχος Η εταιρεία Factors προσφέρει τη δυνατότητα αξιολόγησης της πιστοληπτικής ικανότητας των υφιστάμενων ή δυνητικών πελατών της εξαγωγικής επιχείρησης, με στόχο τον περιορισμό του πιστωτικού κινδύνου έναντι των οφειλετών.

14 Οι προαναφερόμενες μορφές χρηματοδότησης κεφαλαίου κίνησης είναι πολύ χρήσιμες και απαραίτητες για τον εξαγωγέα διότι του προσφέρουν την δυνατότητα προσφοράς στους πελάτες εισαγωγείς μακρύτερου χρόνου αποπληρωμής των απαιτήσεών του, πράγμα πολύ απαραίτητο στις διαπραγματεύσεις κατά το κλείσιμο της συμφωνίας

15 Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

16 Στο εξωτερικό κανείς δεν εξάγει εάν δεν έχει ασφαλιστική κάλυψη πιστώσεων, όταν στην Ελλάδα οι εξαγωγές είναι ασφαλισμένες μόνο κατά 10%. Μέσω του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων μπορούμε να ασφαλίσουμε μέχρι και 80% του τιμολογίου εξαγωγής με max ασφάλιστρα 1% για: Α) Εμπορικούς Κινδύνους: Πτώχευση ξένου αγοραστή Υπερημερία ξένου αγοραστή Αυθαίρετη καταγγελία της εξαγωγικής σύμβασης Αθέτηση των όρων της σύμβασης από τον αγοραστή ή τον εγγυητή του Β) Πολιτικούς Κινδύνους Γεγονότα ανωτέρας βίας (εμφύλιος ή διακρατικός πόλεμος), πολιτικές αναταραχές, γενικές απεργίες, θεομηνίες Απαγόρευση μεταφοράς συναλλάγματος (transfer risk) σε χώρες εκτός Ε.Ε. Μέτρα ή αποφάσεις τρίτης χώρας που εμποδίζουν την εκτέλεση δανειακής – εμπορικής σύμβασης ή την κανονική λειτουργία της επένδυσης (π.χ. Εθνικοποιήσεις – απαλλοτριώσεις)

17 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ:
Μέσω Διεθνών Ασφαλιστικών Εταιρειών που ασφαλίζουν πιστωτικούς και πολιτικούς κινδύνους ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: Μεμονωμένων Φορτώσεων ή Global με ετήσιο συμβόλαιο ασφάλισης

18 ΛΟΓΟΙ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

19 Ισχυρή δέσμευση από την διοίκηση και το εργατικό δυναμικό της επιχείρησης για τις εξαγωγές. Σκληρή προσπάθεια και αφοσίωση στο εξαγωγικό εγχείρημα. Εξασφάλιση των απαιτούμενων πόρων που συνεπάγονται οι εξαγωγές καθώς και των αναγκαίων πηγών χρηματοδότησης κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος, για να υπάρχει η δυνατότητα αποδοχής ασφαλούς προθεσμιακής πληρωμής, απαραίτητη προϋπόθεση στο στάδιο των διαπραγματεύσεων σχεδόν για όλες τις χώρες και προϊόντα Στρατηγική επιλογή αγορών που εμφανίζουν συγκριτικά πλεονεκτήματα. Αποτελεσματικό επιχειρηματικό, διαφημιστικό και προωθητικό πλάνο λεπτομερής έρευνα των συνθηκών των υποψήφιων αγορών, μελέτη του κοινωνικοπολιτικού αλλά και οικονομικού περιβάλλοντος. Προσωπικές επαφές οι επιτυχημένες εξαγωγικές επιχειρήσεις πραγματοποιούν συχνές επαφές με όλους τους εμπλεκόμενους στις αγορές στόχους.

20 Σημαντική εμπειρία για την επιτυχημένη διαχείριση, έλεγχο και ολοκλήρωση όλων των σταδίων εξαγωγής
Σωστή προετοιμασία προϊόντος, ετικέτας, συσκευασίας ανάλογα με τα ισχύοντα Διεθνή πρότυπα και τις τυχόν ιδιαιτερότητες κάποιων χωρών πχ Κίνας, Ρωσίας, Αμερικής Γνώση διαπραγματεύσεων και Διεθνών εμπορικών όρων απαραίτητα για το κλείσιμο και χειρισμό συμφωνιών με συμφέροντες όρους πληρωμής, παράδοσης Παρακολούθηση φόρτωσης και πληρωμής Γνώση Τραπεζικών διαδικασιών Σωστή δημιουργία φορτωτικών εγγράφων βάσει όρων ενέγγυων πιστώσεων και συμβάσεων Ασφάλιση εμπορικών και πολιτικών κίνδυνων μέσω ΟΑΕΠ ή άλλων ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών

21 ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟΥ ΣΤΗN ρωΣια

22 ΓενικΑ χαρακτηριστικα Τησ ρωσιασ
ΓενικΑ χαρακτηριστικα Τησ ρωσιασ Πρωτεύουσα: Μόσχα Νόμισμα: Ρουβλι (RUB) Συνολικός πληθυσμός: 142,960,000 Αστικός πληθυσμός: 73,8% Μεγαλύτερες σε πληθυσμό πόλεις: Μόσχα: 13,500,000 Αγία Πετρούπολη: 4,750,000 Μόσχα Αγία Πετρούπολη

23 διαδικαστικα-δασμολογικα
Η εισαγωγή των εμπορευμάτων στην επικράτεια της Ρωσικής Ομοσπονδίας πραγματοποιείται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του Ομοσπονδιακού νόμου/ 27 Δεκεμβρίου 2002, Ν. 184-Φ3 Από το 2010 ετέθη σε ισχύ η Τελωνειακή Ένωση Καζακστάν-Λευκορωσίας-Ρωσίας, η οποία προβλέπει για τον ενιαίο, πλέον τελωνειακό χώρο των τριών αυτών κρατών, τις ίδιες διαδικασίες πιστοποίησης προϊόντων.

24 Πιστοποιηση εισαγωμενων προιοντων
Πιστοποιηση εισαγωμενων προιοντων Η πιστοποίηση των εισαγομένων προϊόντων διαχωρίζεται σε υποχρεωτική και μη υποχρεωτική Η Ρωσική εταιρεία –εισαγωγέας υποχρεούται να προσκομίσει στο τελωνείο ή Πιστοποιητικό συμμόρφωσης για τα εισαγόμενα προϊόντα ή Πιστοποιητικό αναγνώρισης του αλλοδαπού πιστοποιητικού ποιότητας ή Πιστοποιητικό – έγγραφο, που να βεβαιώνει ότι η πιστοποίηση των συγκεκριμένων προϊόντων δεν είναι υποχρεωτική Στην περίπτωση που δεν προσκομιστεί ένα τουλάχιστον έγγραφο δεν εκδίδεται ή άδεια για την εισαγωγή των προϊόντων

25 ΔΗΛΩΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Στο ρόλο του δηλούντα, κατά την διαδικασία της υποχρεωτικής πιστοποίησης των εισαγομένων προϊόντων μπορεί να εμφανιστεί: Μια αλλοδαπή εταιρεία εξαγωγέας, η οποία έχει την αντιπροσωπεία της στην Ρωσική Ομοσπονδία ή Μια ρωσική εταιρεία εισαγωγέας Στην περίπτωση που υποβάλλεται αίτηση για την έκδοση πιστοποιητικού εγγράφου που να βεβαιώνει ότι η πιστοποίηση των συγκεκριμένων προϊόντων δεν είναι υποχρεωτική, τότε η παραλαβή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο από Ρωσική εταιρεία

26 διαδικασια εισαγωγησ ελαιολαδου
The customs declaration και η εισαγωγή ελαιολάδου γίνονται από εταιρεία που λειτουργεί βάσει του Ρωσικού νόμου και είναι εγγεγραμμένη στο επιμελητήριο & τελωνείο ως εισαγωγέας. Απαιτούμενα έγγραφα για την εισαγωγή ελαιολάδου: Τιμολόγιο, Packing list Φορτωτική, Πιστοποιητικό προέλευσης Βεβαίωση απουσίας γενετικά τροποποιημένων οργανισμών Πιστοποιητικό συμμόρφωσης (Certificate of Conformity) (GOST) από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τεχνικών Κανονισμών και Μετρολογίας (Gonsstandart)

27 Διαδικασια εισαγωγησ Για την έκδοση του πιστοποιητικού συμμόρφωσης και της αίτησης χορήγησης είναι υποχρεωτική η προσκόμιση των παρακάτω εγγράφων: Σύμβαση για την προμήθεια των προϊόντων Πιστοποιητικό ανάλυσης & ποιότητας από εγκεκριμένο από την Ε.Ε. Φορέα Πιστοποιητικό προέλευσης Τιμολόγια (για την πρώτη παραλαβή) Μακέτα της ετικέτα με την καθορισμένη ονομασία του προϊόντος Δείγματα προϊόντος για την διεκπεραίωση των δοκιμών και φορτωτικά έγγραφα Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης μπορεί να εκδοθεί είτε για μία μόνον παρτίδα προϊόντος, είτε γενικά για το προϊόν, βάσει συγκεκριμένου συμβολαίου

28 Διαδικασια εισαγωγησ Το τελευταίο εκδίδεται με συγκεκριμένη χρονική ισχύ και ανανεώνεται Στις περισσότερες περιπτώσεις τη διεκπεραίωση των διαδικασιών για την έκδοση πιστοποίησης των προϊόντων αναλαμβάνει ο εισαγωγέας. Απαιτείται λοιπόν στενή συνεργασία μεταξύ εξαγωγέα και Ρώσου εισαγωγέα, ο οποίος είναι σε θέση να εκτελεί καλύτερα όλες τις διαδικασίες στη Ρωσία. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα την διαδικασία της πιστοποίησης να αναλάβει εταιρεία που παρέχει ανάλογες υπηρεσίες.

29 δασμολογικα Μετά την επίσημη ένταξη στη Ρωσίας στο WTO στις 22/08/12 η Ρωσία δεσμεύτηκε να εκτελεί όλες τις προβλέψεις του WTO. Ο δασμός για την εισαγωγή εξαιρετικού ελαιόλαδου Δ.Κ ανέρχεται σε 5% επί της τιμής CIF για το αγνό παρθένο ελαιόλαδο συν ΦΠΑ 10% (VAT) συν εσωτερικός φόρος εμπορευμάτων και 15% επί της τιμής CIF της δασμολογικής κατηγορίας Ο δασμός της Δ.Κ αφορά κυρίως μείγματα ελαίων και πυρηνελαίων και υπολογίζεται ανάλογα με την περιεκτικότητα του κάθε υπό δειγματισμό τύπου ελαιολάδου προς εισαγωγή.

30 Συσκευασια-Στοιχεια ετικετασ
Οι Ευρωπαϊκοί κανόνες γίνονται αποδεκτοί διότι δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι κανόνες. Απλά οι συσκευασία πρέπει να μπορεί να ανοιχτεί εύκολα στο τελωνείο Μονάδα μέτρησης : μετρικό σύστημα Χώρα προέλευσης: “made in” ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ Ετικέτα : στην Ρωσική Γλώσσα

31 Συσκευασια-Στοιχεια ετικετασ
Η ετικέτα πρέπει να αναγράφει: Επωνυμία και είδος του προϊόντος Χώρα προέλευσης και κατασκευαστή (το όνομα της εταιρείας μπορεί να εκφραστεί και στα λατινικά) Βάρος ή όγκος του προϊόντος Συστατικά, συμπεριλαμβανομένων και των τυχών προσθέτων Διατροφική αξία (θερμίδες, βιταμίνες για προϊόντα που προορίζονται για παιδιά) Συνθήκες αποθήκευσης (για προϊόντα με περιορισμένη διάρκεια ζωής ή τα οποία οφείλουν να διατηρηθούν σε συγκεκριμένες συνθήκες)

32 Καναλια διανομησ Σε αντίθεση με άλλα προϊόντα το ελαιόλαδο δεν απαιτεί μεγάλο αριθμό μεσαζόντων προτού καταλήξει στον τελικό καταναλωτή. Στη Ρωσία γενικά οι μεγάλες αλυσίδες δεν συνηθίζουν να προμηθεύονται το προϊόν κατευθείαν από τον παραγωγό αλλά από τον Ρώσο εισαγωγέα. Διακρίνουμε γενικά δύο σημεία τελικής διάθεσης τους ελαιολάδου στη Ρωσία: Τα super market & τα εστιατόρια

33 ΠΡΟΩΘΗΣΗ – ΔΙΕΙΣΔΥΣΗ ΣΤΗ ΡΩΣΙΚΗ ΑΓΟΡΑ
Για την διείσδυση του ελληνικού ελαιολάδου στην Ρωσική αγορά μεγάλο ρόλο θα παίξει μια συντονισμένη προσπάθεια προώθησης και προβολής και όχι η κατακερματισμένη προσπάθεια μικρών επιχειρήσεων χωρίς στρατηγική. Στο πλαίσιο αυτό ενδείκνυται η διαφήμιση μέσω εκπομπών μαγειρικής (ιδιαίτερα το Σαββατοκύριακο) με αφιέρωμα στην Ελληνική κουζίνα, με τις οποίες μπορεί να γίνει γνωστή στον καταναλωτή η ποιότητα του ελληνικού ελαιολάδου και η ανωτερότητά του έναντι προϊόντων άλλων χωρών.

34 συμπερασμα Για μια σωστή μεταφορά και εκτελωνισμό προϊόντων στην Ρωσία αλλά και γενικά σε άλλες χώρες ιδιαίτερα εκτός Ε.Ε χώρες, πρέπει να υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ εξαγωγέα και Ρώσου εισαγωγέα, ο οποίος είναι σε θέση να εκτελεί και να γνωρίζει καλύτερα όλες τις διαδικασίες στη Ρωσία. Σύναψη σύμβασης για εξαγωγές προς Ρωσία με την Ρωσική εταιρεία εισαγωγής Να έχουμε πραγματοποιήσει μια σοβαρή έρευνα για τα απαιτούμενα έγγραφα που χρειάζονται για τον εκτελωνισμό του προϊόντος μας, προς αποφυγή καθυστερήσεων, αλλοιώσεων του προϊόντος, χάσιμο χρόνου και χρήματος Για περισσότερες πληροφορίες για τα τελωνεία, οι ελληνικές εταιρείες μπορούν να συμβουλεύονται τις παρακάτω ιστοσελίδες:

35 ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗN KINA

36 γενικα χαρακτηριστικα της κινασ
Συνολικός πληθυσμός: 1,344,130,000 Αστικός πληθυσμός: 50,5% Μ.Ο. ηλικίας πληθυσμού: 33 ετών Πρωτεύουσα: Beijing Shanghai: 17,900,000 Guangzhou: (Canton) 15,300,000 Beijing:13, Shenzhen: 9,400,000 Shaghai Guangzhou Beijing

37 Πληθυσμιακa χαρακτηρiστηκα
Η μεγαλύτερη χώρα σε πληθυσμό παγκοσμίως με το υψηλότερο ποσοστό GDP ανάπτυξης παγκοσμίως για τα τελευταία 10 χρόνια Η μεσαία τάξη αντιπροσωπεύει περίπου 240,000,000 άτομα ήτοι το 19% του συνολικού πληθυσμού που έχει την δυνατότητα να αγοράζει ποιοτικά προϊόντα διατροφής των οποίων η ζήτηση αυξάνεται σημαντικά ετησίως Ο κινέζος καταναλωτής είναι πολύ ευαίσθητος στο “Brand” και θεωρεί ότι η τιμή είναι ένδειξη καλής ποιότητας.

38 καταναλωση Το ελληνικό ελαιόλαδο αποσπά ένα σημαντικό μερίδιο των εισαγωγών, σε μια αγορά ολιγοπωλιακή, ως προς τον αριθμό των προμηθευτριών χωρών. Το μερίδιο του ελληνικού ελαιολάδου στην κινεζική αγορά είναι της τάξης του 9% με την Ισπανία και την Ιταλία να κυριαρχούν, έχοντας αποσπάσει μερίδιο 50% και 35% αντιστοίχως. Οι προοπτικές που διανοίγονται είναι αναμφίβολα θετικές, λαμβανομένου υπόψη ότι το 19% του πληθυσμού ήτοι 240,000,000 αφορά την μεσαία τάξη με υψηλό εισόδημα και καταναλωτική συμπεριφορά που λαμβάνει υπόψη τους κανόνες της υγιεινής μεσογειακής διατροφής.

39 Προοπτικεσ εξαγωγησ ελαιολαδου στην κινα
Προοπτικεσ εξαγωγησ ελαιολαδου στην κινα Η αγορά ελαιολάδου θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς για να καλύψει τις ανάγκες μιας αναδυόμενης καταναλωτικής ομάδας με υψηλό εισόδημα, που έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην υιοθέτηση μιας πιο υγιεινής διατροφής. H παρουσία του ελληνικού ελαιολάδου είναι σχετικά ικανοποιητική, όσον αφορά το μερίδιο αγοράς, λόγω της έγκαιρης εισόδου στην αγορά, αλλά και της εκτίμησης που χαίρει για την ποιότητά του.

40 προοπτικεσ εξαγωγησ ελαιολαδου στην κινα
προοπτικεσ εξαγωγησ ελαιολαδου στην κινα Η αύξηση του μεριδίου αγοράς θα επιτευχτεί μέσα από: Την συνένωση δυνάμεων Τη συλλογική προσπάθεια προώθησης του ελληνικού brand name Τη διατήρηση της υψηλής ποιότητας του ελληνικού ελαιολάδου Την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της μεσογειακής διατροφής μέσα από προωθητικές ενέργειες.

41 Διαδικαστικα-εκτελωνισμοσ
Τα εισαγόμενα προϊόντα, κατά την είσοδο τους στην Κίνα επιθεωρούνται ώστε να μπορέσουν να λάβουν το Υγειονομικό Πιστοποιητικό από την Αρμόδια Αρχή AQSIQ (General Administration of Quality Supervision, Inspection and Quarantine). Από τη στιγμή που θα λάβουν το AQSIQ πιστοποιητικό ξεκινάει η διαδικασία εκτελωνισμού. Τα έγγραφα που προσκομίζονται είναι τα εξής: Πιστοποιητικό προέλευσης (εκδίδεται από την αρμόδια Ελληνική αρχή) Πιστοποιητικό χημικής ανάλυσης που πιστοποιεί την κατηγορία του ελαιολάδου Κατάλογος περιεχομένων συσκευασίας, Τιμολόγιο, φορτωτική Έλεγχος συμμόρφωσης της ετικέτας βάσει προδιαγραφών, για δείγματα δεν είναι απαραίτητη η μετάφραση της ετικέτας. Πιστοποιητικό Φυτουγείας (παρόλο που το ελαιόλαδο είναι πλήρως επεξεργασμένο προϊόν δεν θα έπρεπε να συνοδεύεται από το πιστοποιητικό με βάσει τα προβλεπόμενα στο Διεθνές Πρότυπο Φυτουγειονομικών Μέτρων ISRM 12, εν τούτοις η Κινεζική υπηρεσία AQSIQ το ζητά κατά καιρούς για την είσοδο ξένου ελαιολάδου στην χώρα)

42 διαδικαστικα-εκτελωνισμοσ
Επίσης έχουν αναφερθεί περιπτώσεις δεσμεύσεως φορτίων κρασιού και ελαιολάδου, λόγω ανίχνευσης πλαστικοποιητών και συγκεκριμένα του DEHP άνω των ορίων που έχουν τεθεί στην κινεζική επικράτεια (1,5mg/kg). Σε κάθε περίπτωση, αν και είναι ευθύνη του εισαγωγέα ή της εταιρείας που θα αναλάβει τον εκτελωνισμό των προϊόντων, πρέπει να ζητηθούν εκ των προτέρων οι ισχύουσες προδιαγραφές και τα απαιτούμενα συνοδευτικά πιστοποιητικά. Από απαιτείται προσκόμιση χημικής ανάλυσης για 21 χημικές ουσίες για τα ελαιόλαδα που εισάγονται για πρώτη φορά στην Λ.Δ. της Κίνας (ως υπόδειγμα)

43 Chemical items in chinese
The new Rules from China Import and Export Food Security Bureau to Inspection government-extra virgin oil no. Chemical items in chinese Chemical items Limit Chinese standard 1 不皂化物含量 Unsaponifiables ≦15g/kg GB 2 总甾醇含量 Sterols ≧1000mg/kg 3 高根二醇和熊果醇含量 (占甾醇总含量的百分比) erythrodiol+uvaol ≦4.5% 4 蜡含量 waxes ≦250mg/kg 5 豆甾二烯醇含量 stigm/dienol ≦0.15mg/kg 6 紫外线吸收度 Absorbance in UV K270≦0.22,△K≦0.01 7 酸值(KOH) KOH ≦1.6mg/kg 8 过氧化值 peroxide value ≦10mmol/kg 9 反式脂肪酸 (C18:1T) trans C18:1 ≦0.05mg/kg 10 反式脂肪酸 (C18:2T+C18:3T) trans C18:2+18:3 11 lead ≦0.1mg/kg GB 12 总砷(以As计) total arsenic 13 黄曲霉素B1 aflatoxin B1 ≦10μg/kg 14 乐果 dimethoate 15 敌草快 diquat 16 倍硫磷 fenthion ≦0.01mg/kg 17 毗氟甲禾灵 haloxyfop ≦1mg/kg

44 δασμολογικα Οι δασμοί που επιβάλλονται στο ελαιόλαδο, σύμφωνα με το δασμολόγιο της Λ.Δ. της Κίνας είναι: Εισαγωγικός Δασμός: 10% ΦΠΑ: 13% για το παρθένο ελαιόλαδο και 17% για άλλες κατηγορίες ελαιολάδου Ο ΦΠΑ υπολογίζεται επί της συνολικής αξίας του προϊόντος δηλ. τιμή CIF + δασμούς εισαγωγής. Ο Κινέζος εισαγωγέας/εταίρος θα πρέπει να έχει το ειδικό Πιστοποιητικό διενέργειας εισαγωγών ή να συνεργάζεται με εταιρεία που διαθέτει αυτό το πιστοποιητικό, με την οποία θα πρέπει να έχει συνάψει και σχετική συμφωνία συνεργασίας. Πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε συνεργασία πρέπει να γίνει λεπτομερής έλεγχος της κινεζικής εισαγωγικής εταιρείας.

45 συσκευασια Το παρθένο ελαιολάδου το βρίσκουμε σε γυάλινες συσκευασίες των 250, 500, 700, 750ml. Κυκλοφορούν επίσης στην αγορά της Κίνας καλαίσθητες συσκευασίες δώρου που περιλαμβάνουν περισσότερα του ενός μπουκαλιού 200, 500 ή 750 ml.

46 ετικετα Από 12/10/11 το Υπουργείο Υγείας της Κίνας ανακοίνωσε στο WTO τα National Food Safety Standard for Nutrition Labelling of Prepackaged Foods (GB ) Στη συσκευασία θα πρέπει να αναγράφονται υποχρεωτικά τα παρακάτω στοιχεία: Όνομα ή εμπορικό σήμα ελαιολάδου Συστατικά Καθαρό βάρος Ημερομηνία παραγωγής (έτος/μήνας/ημέρα) Όνομα και διεύθυνση διανομέα/εισαγωγέα Χώρα προέλευσης Ημερομηνία λήξης (έτος/μήνας/ημέρα) Συνθήκες διατήρησης προϊόντος Πληροφορίες για τυχόν τροποποιημένους οργανισμούς Διατροφικές Πληροφορίες

47 Στοιχεια ετικετασ Στη πράξη, η πλειοψηφία των ελαιολάδων που εισάγονται, διατηρούν την αυθεντική ετικέτα και απλώς φέρουν επιπλέον, στο πίσω μέρος, ένα αυτοκόλλητο με τα αντίστοιχα στοιχεία στην κινεζική γλώσσα. Το 2011 κάποιες τελωνιακές αρχές εξέδωσαν ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία, προϊόντα που δεν φέρουν επισήμανση στην κινεζική δε θα γίνονται αποδεκτά. Αυτό δεν έχει επικρατήσει μέχρι στιγμής, γι αυτό καλό είναι να ερευνηθεί με τον κινέζο εισαγωγέα.

48 πιστοποιησh Η πιστοποίηση βιολογικού λαδιού γίνεται ΜΟΝΟ στην Κίνα βάσει της νέας από 1/7/12 νομοθεσία από τις πιο αυστηρότερες στον κόσμο. Τα οργανικά προϊόντα στην Κίνα πρέπει να έχουν μηδενικά κατάλοιπα χημικών λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων και παίρνουν ένα κωδικό ο οποίος επικολλάται στο μπουκάλι. Η κατοχύρωση του εμπορικού σήματος είναι απόλυτη προτεραιότητα και συνιστάται να ολοκληρωθεί πριν την δραστηριοποίηση στην κινεζική αγορά.

49 καναλια διανομησ Εισαγωγέας με πιστοποιητικό διενέργειας εισαγωγών
Χονδρέμπορος Μεσάζοντες Αγορά λιανικής (σουπερ μάρκετ, υπεραγορές, delicatessen, ξενοδοχεία, εστιατόρια) Καταναλωτής

50 ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ

51 γενικα χαρακτηριστηκα της αμερικησ
Πρωτεύουσα: Washington, D.C. Πληθυσμός Αμερικής: 311,591,917 New York: 21,900,000 Los Angeles: 18,000,000 Chicago:

52 Οικονομικα χαρακτηριστικA
Οι Η.Π.Α. είναι η μεγαλύτερη και ποιο δυναμική οικονομία του κόσμου. Προφίλ καταναλωτού και αγοραστική δύναμη: oι Αμερικανοί καταναλωτές είναι πολύ ανοιχτοί να αγοράσουν ξένα προϊόντα και έχουν μεγάλη αγοραστική δύναμη. Μέγεθος αγοράς τροφίμων: Αγορά λιανικής 470 δισ $ Αγορά μαζικής εστίασης 800 δισ $ περίπου

53 Καναλια διανομησ και διεισδυση αγορασ
Καθώς τα ελληνικά προϊόντα είναι ιδιαίτερα, τα παραδοσιακά τρόφιμα όπως το ελαιόλαδο και οι ελιές είναι σχετικά πιο ακριβά από τον ανταγωνισμό, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ποιότητα αλλά και τη συσκευασία των προϊόντων, πρέπει να επιδιώξετε να τα τοποθετήσετε στο κομμάτι της αγοράς λιανικής των Gourmet Retailers, όπου οι καταναλωτές πελάτες τους αναζητούν εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ελαφρώς μεγαλύτερη τιμή. H προώθηση των προϊόντων μπορεί να γίνει ή μέσω: Food broker o οποίος και δρα ως αντιπρόσωπος για μεγάλες αλυσίδες super market ή και σε άλλους λιανοπωλητές Ομογενειακών πολύ υψηλού επιπέδου super markets: στo Σικάγο, Βοστώνη, Μανχάταν Nέα Υόρκη Πολύ μεγάλη σημασία έχει η προβολή του προϊόντος κατά την διαδικασία του push-in marketing στην πιο σημαντική έκθεση του κλάδου, όσον αφορά την λιανική, την Fancy Foods η οποία διεξάγεται δύο φορές τον χρόνο, καλοκαίρι στην Ν. Υόρκη και τον χειμώνα στον Αγ. Φραγκίσκο (ο ΟΠΕ συμμετέχει με εθνικό περίπτερο στην Νέα Υόρκη).

54 Προωθησησ προιοντοσ Σκόπιμο επίσης είναι σε δεύτερο στάδιο η συμμετοχή στις εκθέσεις των διανομέων προς τους πελάτες τους οι οποίες διεξάγονται δύο φορές τον χρόνο Ιανουάριο για παραγγελίες που αφορούν την προετοιμασία της περιόδου του καλοκαιριού Ιούνιο για παραγγελίες που αφορούν την προετοιμασία της περιόδου των εορτών Στην έκθεση της KeHE Distributors του Ιουνίου που γίνεται στο εκθεσιακό κέντρο McCormick Place του Σικάγου, συμμετέχουν ως εκθέτες προμηθευτές και την επισκέπτονται δεκάδες χιλιάδες λιανοπωλητές και βέβαια αποτελεί το μεγαλύτερο γεγονός της Specialty Food Industry στις ΗΠΑ).

55 Προωθηση προιοντοσ Τέλος σύμφωνα με την πρακτική της αγοράς, η ιστοσελίδα της εταιρείας , στην αγγλική γλώσσα όχι μόνο θα προηγείται όλων των εμπορικών επαφών με εισαγωγείς ή food brokers αλλά θα συνοδεύει και όλες τις επαφές των τελευταίων με τους λιανοπωλητές. Επίσης όλοι οι εμπλεκόμενοι προεξοφλούν ότι μετά την τοποθέτηση του προϊόντος στο ράφι ένα μεγάλο μέρος της προβολής του προς τον καταναλωτή θα γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας με συνταγές, πληροφορίες, με διατροφική ενημέρωση, μέσω social media κλπ

56 διαδικαστικα Βήματα για την εισαγωγή τροφίμων στην Αμερική:
Εγγραφή της εταιρείας στο FDA (Food and Drug Administration) για την απόκτηση του FDA registration number το οποίο πρέπει να έχουν και ο εξαγωγέας και ο εισαγωγέας αντίστοιχα. Αναγγελία “Prior Notice” πριν την εισαγωγή του προϊόντος στην Αμερική, για την ενημέρωση του FDA και των τελωνείων για τα εισαγόμενα προϊόντα στην Αμερική. Προετοιμασία και έγκριση ετικέτας βάσει των “Food labelling Guide” του FDA

57 Στοιχεια ετικετα Η ετικέτα πρέπει να ελέχθη
Είτε από δικηγόρο που ειδικεύεται στο Food labelling quide του FDA ή Να αποσταλεί στο FDA προς έγκριση Κύρια πλευρά: Προϊόν Καθαρό βάρος Πίσω πλευρά: Θρεπτική αξία, δήλωση θρεπτικών συστατικών Προϊόν χωρίς χοληστερόλη & νάτριο Χώρα προέλευσης Επωνυμία διανομέα στις ΗΠΑ ή τυποποιητού

58 φορτωτικα Τα απαιτούμενα φορτωτικά είναι: τιμολόγιο packing list
φορτωτική Πιστοποιητικό προέλευσης Οι δασμοί εισαγωγής EVOO για δοχεία κάτω των 19 kg είναι 0,05 USD ανά Κg. Στην Αμερική οι δασμοί είναι οι χαμηλότεροι στον κόσμο και είναι 3% κατά μ.ο

59 «Δεν φτάνει ο ήλιος μοναχά η γη σοδειά να δώσει, χρειάζονται και άλλα πολλά μα προπαντός η γνώση…..» Κ. Παλαμάς

60 καλη επιτυχια στο υπεροχο & δημιουργική ταξιδι των εξαγωγων
καλη επιτυχια στο υπεροχο & δημιουργική ταξιδι των εξαγωγων Τζένη Σκοτίδη Δ/ντης SimplyExports consulting Κιν.:


Κατέβασμα ppt "FOOD EXPORT SUMMIT H εξαγωγικη διαδρομη διαδικαΣΤΙΚΑ, Τελωνιακα, ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΚΑ και για τιΣ αγορεΣ κιναΣ– ρωΣιαΣ - αμερικηΣ Τζένη Σκοτίδη Σύμβουλος Εξαγωγικών."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google