Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΜΟΥΣΙΚΗ Α1 β΄ Τετράμηνο
2
Ανεσιάδης Γιώργος Γαϊταντζή Ελένη Δήμας Φώτης Διαματαρούλας Δημήτρης Θεοδωρίδου Μαρία
3
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
4
Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ Η μουσική γεννήθηκε μαζί με τον άνθρωπο, ο οποίος νωρίς άρχισε να ξεχωρίζει αρμονικούς φυσικούς ήχους που τον βοηθούσαν στην παραγωγή και τη ζωή του. Σιγά-Σιγά άρχισε να τον αναπαράγει, να τους ανασυνθέτει δημιουργικά. Τα μουσικά του δημιουργήματα ο άνθρωπος τα χρησιμοποίησε για να επικοινωνήσει με τους συνανθρώπους του, να εξορκίσει το φόβο, να επικαλεστεί τους προγόνους, να εξευμενίσει τους θεούς του, και να εκφράσει το θαυμασμό, την αφοσίωση και την αγάπη.
5
ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ Τα αρχαιότερα δείγματα μουσικού πολιτισμού τα βρίσκουμε στους Αιγυπτίους της προϊστορικής εποχής, π.Χ., από την αγγειογραφία τους που παριστάνει κρουόμενα όργανα. Αυτά είναι τα πρώτα και μόνα που βρέθηκαν για εκείνη την εποχή. Προγενέστερα μέχρι στιγμής δεν έχουν βρεθεί.
6
Τα ίδια δείγματα και ο ίδιος πλούτος διαπιστώνονται και στους άλλους λαούς της Ανατολής: Χετταίους, Ασσυρίους, Χαλδαίους, Συρίους και πιο πολύ στους Εβραίους, που όπως τουλάχιστον παρουσιάζεται το ζήτημα από την Παλαιά Διαθήκη, είχαν ανεπτυγμένη μουσική κίνηση.
7
τον 5ο αιώνα π.Χ. διαμορφώνεται μια «νέα μουσική» με περισσότερη ποικιλία στους φθόγγους, τις μελωδίες και την έκφραση. Στους μετέπειτα χρόνους, συγγράφονται θεωρητικά κείμενα της μουσικής, αποκρυσταλλώνεται η σημειογραφία, κατασκευάζονται νέα όργανα όπως η ύδραυλις.
8
Η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΟΡΙΣΜΟΙ
Οι αρχαιότεροι μουσικοί ορισμοί είναι οι ακουστικοί νόμοι που θέσπισαν οι Κινέζοι, οι οποίοι στους Ευρωπαίους φαίνονταν σχολαστικοί και χωρίς φαντασία και έκφραση. Βασίζονται σε κύκλο από πέμπτες και θεωρούνται σχετικοί με τις θεωρίες του Πυθαγόρα. Η αρχική κλίμακα είναι η πεντάτονη, ανημίτονη, που αργότερα συμπληρώθηκε από επτάτονη και στο τέλος από τη χρωματική των δώδεκα βαθμίδων.
9
Ο ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΟΥ
Ο μουσικός πολιτισμός της Αιγύπτου πιστεύεται ότι δάνεισε στοιχεία του στο μινωικό, το μυκηναϊκό στην αρχαϊκή και κυκλαδική Ελλάδα όπως και στους Ετρούσκους. Για την Ασσυρία, που κληρονόμησε τον μουσικό πολιτισμό των Σουμέριων και τον ανέπτυξε δεν υπάρχουν παρά οι λιγότερες και ατελέστερες μαρτυρίες.
10
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ Η ελληνική μουσική εξαπλώνεται σε όλον τον ελληνιστικό κόσμο, επηρεάζει εμφανώς τις μουσικές άλλων πολιτισμών, όπως της Ρώμης και της Μέσης Ανατολής και αποτελεί το διεθνές μουσικό σύστημα έως και τους πρώτους βυζαντινούς χρόνους
11
Οι Ινδοί θεωρούνται πιο φιλόμουσοι από τους Κινέζους
Οι Ινδοί θεωρούνται πιο φιλόμουσοι από τους Κινέζους. Η μουσική διάλεκτος των Ινδών με την έκφραση και το πάθος της, με πρωτότυπες ραγκά και με ιδιαίτερες μελωδίες (ανατολικό χρώμα) θεωρείται πολύ ανώτερη. Πολλά στοιχεία της Ινδικής μουσικής προσεγγίζουν στην ευρωπαϊκή μουσική όπως και άλλα την απομακρύνουν.
12
ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Είναι χαρακτηριστικό ότι οι αρχαίοι Έλληνες, παρά την έντονη θρησκευτικότητά τους, Δε δημιούργησαν μυστικιστική μουσική και απέδωσαν θεία προέλευση στη μουσική και όχι μυστηριακή. Αντίθετα, στο Μεσαίωνα, που η μουσική παιδεία είναι ασθενής μέχρι και ανύπαρκτη, κυριαρχεί ο μυστικισμός και η νοσηρότητα. Δε διασώθηκαν γραπτά μνημεία που να μας κατατοπίζουν για τη μουσική του αρχαίου κόσμου..
13
ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ Βασίλης Δερμεντζής Γιάννης Γιοβάνης Κώστας Βλαδίκας
Θανάσης Αραμπατζής Κώστας Αλεκτορίδης Σταύρος Θεοδωρακίδης
14
Κατηγορίες Πνευστά Κρουστά Έγχορδα Πληκτροφόρα Παραδοσιακά Αρχαία
15
ΠΝΕΥΣΤΑ Στην ορολογία της μουσικολογίας -και ειδικότερα στον κλάδο της οργανολογίας- με τον όρο πνευστά περιγράφονται εκείνα τα μουσικά όργανα στα οποία η παραγωγή ήχου είναι συνέπεια της δόνησης ενός σώματος ή μιας στήλης αέρα. Τα πνευστά ανήκουν στη μητρική κατηγορία των αερόφωνων οργάνων και διαφοροποιούνται ανάλογα με τον ειδικότερο τρόπο ηχοπαραγωγής, το υλικό κατασκευής τους, τη χρήση τους στη μουσική κλπ.
16
Κατά κύριο λόγο αποτελούνται από ένα σωληνοειδές σώμα και μπορεί να φέρουν επιστόμιο, οπές ή κλειδιά, πιστόνια ή άλλα επιμέρους στοιχεία. Η κύρια διαφοροποίησή τους με τα εν γένει αερόφωνα ορίζεται από το γεγονός ότι το σώμα αέρα που δονείται περικλείεται από το ίδιο το σώμα του οργάνου, το οποίο επίσης δονείται συμβάλλοντας στην ηχοπαραγωγή.
17
Κρουστά Τα κρουστά είναι μια μεγάλη οικογένεια μουσικών οργάνων. Ονομάζονται κρουστά επειδή ο ήχος που παράγουν προκαλείται από κρούση είτε κάποιου ειδικού εξαρτήματος (σφυράκι ή μπαγκέτα) είτε του χεριού πάνω σε αυτά. Διαιρούνται σε διάφορες κατηγορίες, ανάλογα με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούμε και τον καθορισμό ή όχι της τονικής τους οξύτητας: Υπάρχουν κρουστά που παράγουν κρότο (άτονα) αλλά και κρουστά που παράγουν τόνο (μουσική νότα).
18
Έγχορδα Τα έγχορδα όργανα της Συμφωνικής ορχήστρας αποτελούν ίσως το βασικότερο τμήμα της. Οι σύγχρονες ορχήστρες έχουν ως κυρίως σώμα την οικογένεια των εγχόρδων με δοξάρι. Αυτά χωρίζονται σε πέντε διαφορετικές ομάδες: Βιολιά - διακρίνονται περαιτέρω σε πρώτα και δεύτερα βιολιά Βιόλες Βιολοντσέλλα Κόντρα-μπάσα
20
Πληκτροφόρα Πληκτροφόρο θεωρείται κάθε μουσικό όργανο που χρησιμοποιεί μουσικό πληκτρολόγιο, με το πιάνο να είναι το πιο γνωστό. Άλλα πληκτροφόρα περιλαμβάνουν διάφορους τύπους οργάνων, καθώς επίσης διάφορα μηχανικά, ηλεκτρομηχανικά και ηλεκτρονικά μουσικά όργανα.
21
Παραδοσιακά Τα μουσικά όργανα είναι κατασκευάσματα τα οποία, με τον μηχανισμό τους και τις τεχνικές χρήσης τους, χρησιμοποιούνται με σκοπό την παραγωγή μουσικών ήχων. Στην πράξη, κάθε μέσο που μπορεί να παράγει ήχους μπορεί να χαρακτηριστεί ως μουσικό όργανο.
22
Η εμφάνισή τους τοποθετείται στα πρώτα στάδια του ανθρώπινου πολιτισμού, χωρίς ωστόσο να μπορεί να καθοριστεί ακριβής χρονολογία εμφάνισης του πρώτου οργάνου. Τα πιο παλιά αρχαιολογικά ευρήματα αφορούν κάποιες πρωτόγονες φλογέρες ηλικίας ετών, χωρίς όμως να θεωρούνται τα πρώτα όργανα που υπήρχαν.
23
Αρχαία Πολλά από τα μουσικά όργανα της αρχαιότητας έλκουν την καταγωγή τους από τους γειτονικούς πολιτισμούς (περιοχές Μικράς Ασίας, Μέσης Ανατολής και Μεσογείου). Στην Ελλάδα, όμως, αναπτύχθηκαν ιδιαίτερα, αποκτώντας κλασική μορφή και αποτέλεσαν τη βάση για την ανάπτυξη των νεότερων και σύγχρονων μουσικών οργάνων.
24
Εξετάζοντας τα μουσικά όργανα στην αρχαία Ελλάδα, μπορούμε να τα χωρίσουμε σε 3 κύριες κατηγορίες: τα χορδόφωνα, τα αερόφωνα και τα κρουστά.
25
Σύγχρονη Ξένη Μουσική Αραμπατζής Δημήτρης Βλαχάκη Σοφία
Γιοβάνου Παναγιώτα Γούργας Δημήτρης Ευαγγέλου Ιωάννης
26
Ροκ εντ ρολ Το ροκ εντ ρολ είναι είδος μουσικής που αναπτύχθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής περί τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και γνώρισε μεγαλύτερη άνθιση κατά τη δεκαετία του 1950.Η έκρηξη έγινε το 1955 με την ταινία Ζούγκλα του Μαυροπίνακα με το σάουντρακ της ταινίας "Rock Around the Clock". Ως μουσικός όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον παραγωγό Άλαν Φριντ.
27
Μπλουζ Με τον όρο μπλουζ αναφέρεται το φωνητικό και οργανικό μουσικό ιδίωμα που εκφράζεται με «Μπλου» νότες. Γεννήθηκε στις αφροαμερικανικές κοινότητες των Η.Π.Α. ως ανάμειξη στοιχείων με αφρικανικές ρίζες, εκκλησιαστική μουσική (Σπιρίτσουαλς και Γκόσπελ), ύμνους του εμφυλίου πολέμου κ.ά. μουσικά ιδιώματα.
28
To μπλουζ επηρέασε σε σημαντικό βαθμό την ύστερη αμερικανική και δυτικοευρωπαϊκή μουσική και συνδέθηκε με άλλα είδη όπως το ράγκταϊμ, η Τζαζ, το Ρυθμ εντ μπλουζ, το Ροκ εντ ρολ,το Χιπ χοπ και η Ποπ μουσική.
29
Καντρι ή Καντρυ Η κάντρι ή κάντρυ είναι είδος αμερικάνικης λαϊκής μουσικής που ξεκίνησε από τις αγροτικές περιοχές των νοτίων Η.Π.Α στη δεκαετία του Οι ρίζες της βρίσκονται στην παραδοσιακή μουσική της Ιρλανδίας, Σκωτίας και Αγγλίας.
30
Η κάντρι αποτελείται συχνά από μπαλάντες, χορευτικά κομμάτια και συνοδεύονται από έγχορδα όργανα όπως το μπάντζο, η ακουστική ή ηλεκτρική κιθάρα, το βιολί και η φυσαρμόνικα.
31
Rhythm and blues Το Rhythm and blues, συχνά ως R&B,το 1930 αντικατέστησε τον ρατσιστικό Όρο ‘Race Music' είναι ένα δημοφιλές είδος αφροαμερικάνικης μουσικής που ανάγεται στη δεκαετία του 1940.
32
Κλασική Μουσική Με τον όρο κλασική μουσική αναφέρεται ευρύτερα η Δυτικοευρωπαϊκή μουσική παραγωγή που εκτείνεται σε μία αρκετά μεγάλη χρονική περίοδο, περίπου από το έτος 470 μέχρι και την σύγχρονη εποχή. Οι ορισμοί αυτοί μεταφέρθηκαν στην μουσική για να δηλώσουν περισσότερο την διάκριση μεταξύ της "έντεχνης" μουσικής από την λαϊκή ή παραδοσιακή.
33
Σόουλ H σόουλ είναι ένα μουσικό είδος το όποιο συνδυάζει την R&B την Γκόσπελ και την Σπιριτσουαλ. Απο την σοουλ προέρχονται η Ντίσκο, η Ποπ και η Χιπ Χοπ. Σημαντικότερος προάγγελος αυτού του είδους θεωρείται ο Ρέι Τσαρλς.
34
Φανκ Η Φανκ είναι ένα μουσικό είδος που προέρχεται από την δεκαετία του 1960 και τους Αφρο-αμερικάνους μουσικούς, οι οποίοι συνδυάζοντας τη σόουλ με την τζαζ και την R&B δημιούργησαν μια μουσική ρυθμική, που ήταν εύκολο να χορευτεί.
35
ΜΟΥΣΙΚΗ Προσφορά-Έκφραση Γκουσάλη Κατερίνα Μιχαλάκη Κική
Ζουρνατζής Φώτης Γεροντούδας Χάρης Ζάπρος Θανάσης
36
Ορισμός της μουσικής Ως μουσική ορίζεται η τέχνη που βασίζεται στην οργάνωση ήχων με σκοπό τη σύνθεση, εκτέλεση και ακρόαση/λήψη ενός μουσικού έργου. Με τον όρο εννοείται επίσης και το σύνολο ήχων από το οποίο απαρτίζεται ένα μουσικό κομμάτι.
37
Τι είναι η μουσική Για πολλούς η μουσική είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής τους, της καθημερινότητάς τους. Είναι μέσο ψυχαγωγίας, ξεκούρασης και χαλάρωσης. Για άλλους, μουσικούς, μουσικοσυνθέτες κλπ, αποτελεί τρόπο σκέψης και έκφρασης, τρόπο ζωής και εν τέλει πλευρά του εαυτού τους. Όμως, αν και η μουσική συνιστά αναγκαιότητα για τους ανωτέρω, παραμένει κάτι ανεικονικό και απόλυτα αφηρημένο.
38
Προσφορά της μουσικής στον άνθρωπο
Η μουσική από τα πανάρχαια χρόνια ήταν ύψιστης συναισθηματικής σημασίας για τους ανθρώπους, επηρέαζε και μέχρι σήμερα επηρεάζει τον χαρακτήρα, τον τρόπο σκέψης και την προσωπικότητα μας. Η μουσική κατά γενική ομολογία ενισχύει κοινωνικές ή άλλες δεξιότητες όπως για παράδειγμα την επικοινωνία και την αυτοεκτίμηση.
39
Η σχέση του ανθρώπου με την μουσική
Η στενή σχέση που είχε και διατηρεί ο άνθρωπος με τη μουσική επιβεβαιώνεται από το πλήθος καταγεγραμμένων ιστορικά συνθέσεων που εκφράζουν την κάθε περίσταση της ζωής: θρησκευτικοί ύμνοι, χοροί, τραγούδια φυσιολατρικού περιεχομένου, μοιρολόγια, νανουρίσματα, εμβατήρια, πολιτικά τραγούδια, τραγούδια της τάβλας, του γλεντιού, αναφερόμενα στις χαρές και στις λύπες από τη γέννηση ως το θάνατο του ανθρώπου, έως μνημειώδη παγκόσμια έργα υψηλής διανοητικής σύλληψης.
40
Η επίδραση της μουσικής
Μέσα από μελέτες αποδείχτηκε ότι η μουσική έχει πολλαπλές αντιδράσεις στον οργανισμό του ανθρώπου. Οι σωματικές κινήσεις οργανώνονται από το ρυθμό της μουσικής. Στις περιπτώσεις εργασιών που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις-δραστηριότητες και συνοδεύονται με ρυθμικά τραγούδια, αποδείχτηκε ότι αυξήθηκε η παραγωγικότητα και μειωνόταν το αίσθημα της κούρασης και της ανίας.
41
Έρευνα έδειξε ότι τα παιδιά τα οποία ασχολούνται με την εξάσκηση κάποιου μουσικού οργάνου, επικεντρώνουν την προσοχή τους πολύ πιο εύκολα σε οτιδήποτε είναι σχετικό με τη μάθηση και την αφομοίωση στοιχείων και μαθημάτων, σε χώρο εντός ή εκτός σχολείου.
42
Η ζωή μας είναι μουσική Από τη βιολογία είναι γνωστό ότι η μουσική είναι μέσα μας. Ο καρδιακός παλμός , ο ρυθμός του βαδίσματος, του αναπνευστικού ρυθμού κ.ά. Μέσα από έρευνες και πειράματα έχουμε δει ότι η μουσική μπορεί να ερεθίσει τα πεπτίδια στον εγκέφαλο και σε συνάρτηση με άλλες οργανικές λειτουργίες να προκαλέσει συναισθήματα ευφορίας. Μπορεί να βοηθά τα δύο στοιχεία της ανθρώπινης προσωπικότητας δηλαδή το αριστερό με το δεξί ημισφαίριο του εγκεφάλου να λειτουργούν αρμονικά.
43
Η μουσική ως θεραπεία Η γνωστή σε όλους μουσικοθεραπεία στοχεύει σε θεραπευτικούς και παιδαγωγικούς τρόπους που θα πλησιάσουν και θα θεραπεύσουν τον άνθρωπο. Ο συναισθηματικός προσανατολισμός της μουσικής επηρεάζει την υγεία με θετικό τρόπο και βοηθά την καταπολέμηση του άγχους. Η μουσικοθεραπεία επίσης μελετά τα προβλήματα των παιδιών. Στο χώρο της εκπαίδευσης στοχεύει να βοηθήσει τα παιδιά που αντιμετωπίζουν ψυχικές ή σωματικές παθήσεις να αναπτύξουν τις ικανότητες τους.
44
Η μουσική:Τρόπος Έκφρασης
Η μουσική είναι τρόπος ζωης!Οποιο είδος μουσικής κι αν ακούς, η μουσική είναι ένα μεγάλο κομμάτι του εαυτού σου και του χαρακτήρα σου.Την προσαρμόζεις ανάλογα με τη διάθεση σου.Θα μιλήσεις μέσα από τη μουσική, θα πεις αυτά που νιώθεις. Θα δείξεις στο πρόσωπο που αγαπάς πως νιωθεις με ένα τραγούδι. Πολλοί μουσικοσυνθέτες εμπνέονται από ερωτικές απογοητεύσεις και λένε όσα θα ήθελαν να πουν με ένα τραγούδι. Η μουσική, είναι ο καλύτερος τρόπος για να εξωτερικεύσεις τα συναισθήματα σου και τα πιστεύω σου.
45
Δεν είναι όμως μόνο τρόπος έκφρασης η μουσική
Δεν είναι όμως μόνο τρόπος έκφρασης η μουσική. Είναι και μια μορφή παιδείας. Μέσα από τη μουσική ο άνθρωπος έρχεται σε επαφή με την τέχνη και την κουλτούρα. Μαθαίνει μέχρι που πραγματικά μπορεί να φτάσει ο εαυτός του και ανανεώνει συνεχώς τους ορίζοντες της μόρφωσης. Ανακαλύπτει την πιο ευαισθητη και συναισθηματική πλευρά του εαυτού του, τις αδυναμίες του.
46
ΠΗΓΕΣ http://www.hellinon.net/parallila/?p=528
47
Πηγές Βικιπαίδια Pins from elniplex.com on Pinterest
48
ΠΗΓΕΣ
49
ΠΗΓΕΣ http://www.studycyprus.eu/easyconsole.cfm/id/1201
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.