Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«Ψηφιακές Επικοινωνίες και ΜΜΕ»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«Ψηφιακές Επικοινωνίες και ΜΜΕ»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «Ψηφιακές Επικοινωνίες και ΜΜΕ»

2 Οι Ψηφιακές επικοινωνίες μετασχηματίζουν κοινωνία και οικονομία, σε Ευρωπαϊκό & Διεθνές επίπεδο
Πληροφορική και Επικοινωνίες συγκλίνουν και φέρνουν επανάσταση στον τρόπο λειτουργίας Κοινωνίας και Οικονομίας. Οι υπηρεσίες (ICT) που δημιουργούνται από τη σύγκλιση αλλάζουν τα δεδομένα και φέρνουν νέους τρόπους επικοινωνίας, μεταξύ πολιτών και επιχειρήσεων. Η παραγωγικότητα αυξάνει, οι δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης βελτιώνονται, η επιχειρηματικότητα μετασχηματίζεται, η καθημερινότητα των πολιτών αλλάζει, η πολιτεία αναδομείται.

3 …η παραγωγικότητα αυξάνει
10% αύξηση της διείσδυσης της κινητής τηλεφωνίας μεταφράζεται σε 0,6% αύξηση του ΑΕΠ 10% αύξηση στη διείσδυση της Κινητής Τηλεφωνίας, σε μακροπρόθεσμο επίπεδο, αυξάνει την παραγωγικότητα κατά 4,2%1 10% αύξηση της διείσδυσης των ευρυζωνικών δικτύων οδηγεί σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,2% 1% αύξηση της διείσδυσης σε ευρυζωνικότητα οδηγεί σε 3,8% αύξηση στην είσοδο επιχειρήσεων startup Διπλασιασμός της χρήσης δεδομένων οδηγεί σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,5%

4 …οι δείκτες βιώσιμης ανάπτυξης βελτιώνονται
Ενεργειακό Αποτύπωμα από την εξυπνότερη χρήση υπηρεσιών ICT Οι Ψηφιακές Επικοινωνίες μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά και στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά Mt CO2e το διπλάσιο των εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου το 2020, από τη διαχείριση της ενέργειας (350 Mt CO2e), την μετατροπή σε smart cities και smart homes (350 Mt CO2e), τη βιώσιμη διαχείριση των μεταφορών και των logistics (270 Mt CO2e) κ.α. Πηγή: GSMA 2016

5 …η αγορά μετασχηματίζεται
Κλάδοι όπως είναι των ΜΜΕ της Εκπαίδευσης (e learning), της Υγείας (e health – telehealth), της Ενέργειας, του Εμπορίου (e commerce), των Μεταφορών, των Τραπεζών (e banking), των Δημόσιων Υπηρεσιών (e government) αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας τους.

6 Τα ΜΜΕ αλλάζουν Πάροχος Περιεχομένου/ Content Owner: Όπως δείχνουν οι προβλέψεις, ο πάροχος περιεχομένου θα παραμείνει ο βασιλιάς των ψηφιακών ΜΜΕ έως το Η παροχή εμπειρίας και εγγύτητας στον δίνουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα και μια προσωπική χροιά στον καταναλωτή. Broadcaster: O ρόλος του broadcaster (ραδιοτηλεοπτικού παρόχου), ο οποίος πλέον μετακινείται στο να παρέχει content on demand και play TV Services. The TV service provider: Παροχή συνολικών υπηρεσιών, όπως TV, Τηλεφωνία, broadcasting. The network owner/provider : O πάροχος δικτύου, που δίνει υπηρεσίες σταθερής και κινητής Ο διαφημιστικός ρόλος: Η διαφημιστική αγορά αλλάζει και δημιουργεί νέες ευκαιρίες για έσοδα. Η διαφήμιση γίνεται από παθητική – διαδραστική. Το Internet, το smartphone και τα social media δίνουν άλλη προοπτική στη διαφημιστική αγορά. Η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει καθώς ο καταναλωτής δείχνει ότι προτιμά να είναι θεατής ενός περιεχομένου που έχει επιλέξει να πληρώσει. Η διαφήμιση αναζητά πλέον τρόπους δράσης με τον καταναλωτή. Nέα business cases δημιουργούνται από το user generated content ΕRICSSON MOBILITY REPORT 2016

7 Τα Ψηφιακά Μέσα φέρνουν την ανάπτυξη στην αγορά των ΜΜΕ
37,4% 35,5% 10,2% 4,3% 6,1% 6,5% SOS 2016 Source: Magna Global Advertising Revenue 2016

8 Η ψηφιακή διαφήμιση πρωτοστατεί
Η διαφήμιση στα ψηφιακά ΜΜΕ αυξήθηκε κατά 18% το 2015 και αναμένεται να «σκαρφαλώσει» με διψήφια νούμερα το (+14.8%) οδηγούμενη από την διαφήμιση στο κινητό (+44%), την αναπαραγωγή video (+35%) and των social formats (+43%). Σε αντίθεση με τα banner τα οποία μειώνονται (-5%) λόγω της δυνατότητας ad blocking και του ανταγωνισμού από άλλα formats. Τα έσοδά από ψηφιακά ΜΜΕ διεθνώς θα φτάσουν το 39% μερίδιο αγοράς έως το 2017, θα προσπεράσουν την TV (36%) και θα γίνουν no 1 κατηγορία. Η διαφημιστική δαπάνη σε TV μειώθηκε κατά -0.3% το 2015 διεθνώς για πρώτη φορά στα χρονικά. Το 2016 αναμένεται να υπάρξει μικρή αύξηση κατά +4.4%. Source: Magna Global Advertising Revenue Forecast, June 2016

9 Το internet αποκτά πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφημιστική πίτα
Source: Magna Global Advertising Revenue Forecast, June 2016

10 Η ψηφιακή διαφήμιση πρωτοστατεί…
Η ψηφιακή διαφήμιση και τα video games αναμένεται να είναι ταχέως αναπτυσσόμενα την επόμενη πενταετία Category CAGR 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Digital Ad 12.7 127,345* 146,617 168,538 190,882 211,955 231,441 TV Ad 7.8 429,280 463,826 500,510 539,361 581,203 624,613 In Home Video Entertainment 5.0 183,501 189,445 202,511 208,960 223,099 233,876 Cinema 3.4 323,408 331,922 347,781 358,950 370,244 381,648 Magazines -1.6 59,061 - 55,710 - 57,640 56,546 55,080 54,610 Newspapers -0,1 142,4 140,6 139,9 140,0 140,7 141,9 * In Million US $, Globally Mc Kinsey, Global Media Report 2015

11 …λόγω ευρυζωνικότητας και smartphones
Στην αύξηση της ευρυζωνικότητας, η οποία οδηγεί στην αύξηση της ψηφιακής διαφήμισης Στα κινητά τηλέφωνα, τα οποία γίνονται η κύρια ψηφιακή πλατφόρμα Στα smartphones που έχουν ήδη κερδίσει την αγορά Global digital spending by mobile/non-mobile status1 Category CAGR 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Mobile 13.5 237,264 272,685 312,975 355,667 401,184 447,617 Non Mobile 6.9 422,249 457,174 491,739 525,632 557,856 588,356 * In Million US $, Globally Source: Μc Kinsey, Digital Report, June 2016

12 Το smartphone πρωτοστατεί…
Αυξάνεται ραγδαία η διείσδυση των smartphones. Έγκυρες προβλέψεις δείχνουν ότι τo 2020, τo 80% του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι κάτοχος smartphone. Ήδη, εκτός από τις λειτουργίες που προσφέρει, το smartphone ως πλατφόρμα θεωρείται νέο σημείο διανομής, στο οποίο μπορούν να τοποθετηθούν κλάδοι όπως το gaming, τα ΜΜΕ κλπ. 7 6 5 4 3 2 1 Population Smartphones Mobile On line population Source: World Bank, GSMA

13 … με αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου της κινητής στη διαφημιστική δαπάνη
41.8% 40.4% 38.9% 37.4% 36% 34.7% 33.2% 30.8% 26.7% 26.7% 24.2% 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Source: Magna Global Advertising Revenue Forecast, June 2016

14 Η καταναλωτική δαπάνη σε ΜΜΕ αλλάζει αγαθά, με τη δαπάνη σε ευρυζωνικότητα να πρωτοστατεί
Category CAGR 2014 2015 2016 2017 2018 2019 Broadband 7.8 429,280 463,8 500,5 539,3 581,203 624,613 Home Video 4.6 323,408 331,922 347,781 358,9 370,244 381,648 Audio 2.5 64, 65,882 67,501 69,271 71,226 72,974 Cinema 5.3 34,992 37,123 39,225 41,211 43,013 45,257 Magazines -1.0 35,829 34,328 35,139 34,643 34,157 34,061 Newspapers 0.5 69,330 69,265 69,528 69,935 70,485 71,143 Mc Kinsey, Global Media Report 2015

15 Οι επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς είναι αναγκαίες

16 Η κίνηση σε δεδομένα αναμένεται να πολλαπλασιαστεί Το smartphone θα αποτελέσει κυρίαρχο μέσο διακίνησης δεδομένων

17 Το φάσμα ως πύλη για τη δημιουργία της Ψηφιακής Αγοράς
10G 1G 100M 100M 10M 1-10 ms 10 – 75 ms 75 – 100 ms ms

18 Το παράδειγμα της Ελλάδας
Σενάρια Ανάπτυξης και Προϋποθέσεις

19 Συμβολή στην ελληνική οικονομία
Οι ψηφιακές και ειδικότερα οι κινητές τηλεπικοινωνίες δημιουργούν αξία για την ελληνική οικονομία. Όφελος στο χρήστη - Παραγωγικότητα Όφελος από την προσφορά - Πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα Μείωση τιμών : 45% στην ομιλία και 38% στα δεδομένα Αύξηση χρήσης mobile internet 320% Γεωγραφική κάλυψη 3G στο 99,3% και 4G στο 70,2% το 2016 €2.436 εκ. συνεισφορά στο ΑΕΠ το 2015 (1,4% του συνολικού ΑΕΠ) €418 εκ. επενδύσεις το 2015 (+35%) και €719 εκ. μαζί με τη σταθερή 6.821 θέσεις εργασίας Καταναλωτές Άμεση συνεισφορά κλάδου στην οικονομία €1.165 εκ. συνεισφορά στα δημόσια έσοδα το 2015 Κλάδος με συνέπεια στην πληρωμή των υποχρεώσεων του, παρά την υπερφορολόγηση Επιχειρήσεις 41% των επιχειρήσεων παρέχουν φορητές συσκευές στο προσωπικό Ανάπτυξη κινητών εφαρμογών – κλάδος με >€400 εκ. τζίρο Δημόσια έσοδα 14,7 χιλ. θέσεις εργασίας σε προμηθευτές και εμπόρους συσκευών 20,9 χιλ. θέσεις εργασίας από πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στο σύνολο της οικονομίας €1.626 εκ. συνεισφορά στο ΑΕΠ από πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα Βελτίωση παραγωγικότητας λόγω άμεσης πρόσβασης σε πληροφορία, επικοινωνίας με προσωπικό σε κίνηση €5,4 δισ. αύξηση στην παραγωγικότητα μέσω της χρήσης κινητών επικοινωνιών ΑΕΠ Πολλαπλα-σιαστικά αποτελέσματα στην οικονομία

20 Συμβολή στην απασχόληση
(2015) άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στον κλάδο (-32% από το 2010) Πηγή: Επεξεργασία στοιχείων παρόχων

21 Συμβολή στη μείωση του κόστους ζωής
Ο καταναλωτής απολαμβάνει ολοένα και πλουσιότερες σε εύρος, όγκο και χρησιμότητα υπηρεσίες σε συνεχώς μειούμενο κόστος Μεταβολή μέσης τιμής προ φόρων ( ): Ομιλία (κινητή τηλεφωνία): -45,5% Δεδομένα (κινητή τηλεφωνία): -38,6% Μηνύματα (κινητή τηλεφωνία): 52,4% Σταθερή τηλεφωνία (συνδρομή): -18,2% Ψηφιακή τηλεόραση (συνδρομή): -46,4% Πηγή: Επεξεργασία στοιχείων παρόχων

22 Συμβολή στις επενδύσεις
+35% αύξηση των επενδύσεων το 2015 στα €418 εκ. (22% των εσόδων ή 58% του EBITDA). Πηγή: Επεξεργασία στοιχείων παρόχων, Eurostat

23 Ψηφιακή Ατζέντα Η Ελλάδα αποκλίνει όμως από την Ευρώπη και είναι στην 26η θέση στην ΕΕ-28 στο Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), κάτω και από τις χώρες χαμηλής επίδοσης 44% (Ελλάδα) έναντι 75% (ΕΕ28) στη χρήση κινητής ευρυζωνικότητας 6,5% έναντι 20,5% στη χρήση υπηρεσιών cloud 4,1% έναντι 31,5% στη χρήση ηλεκτρονικών αποδείξεων 1,7% έναντι 25% στον τζίρο από το ηλεκτρονικό εμπόριο Παρά την απόκλιση, παρατηρούνται αξιόλογες επιμέρους πρωτοβουλίες και καινοτομίες: ΙοΤ λύσεις στα logistics, στη ναυτιλία, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή €400 εκ. ετησίως σε τζίρο από mobile apps στην Ελλάδα 12 accelerators με startups το κάθε ένα λειτουργούν στην Αθήνα

24 Ωφέλειες από τη σύγκλιση
Αν η Ελλάδα συγκλίνει με την Ευρώπη στη διείσδυση της χρήσης δεδομένων, η επίδραση στο ΑΕΠ θα ανέλθει στο +2,2% έως το 2020, ενώ θα αυξηθούν και τα δημόσια έσοδα κατά €2,06 δισ. Απαισιόδοξο Σενάριο: Συνέχιση του ίδιου ρυθμιστικού και φορολογικού πλαισίου στην κινητή, επιβάρυνση από τα νέα τέλη στη σταθερή Μέσο Σενάριο: Περιορισμένες βελτιώσεις στο ρυθμιστικό και φορολογικό πλαίσιο Αισιόδοξο Σενάριο: Κατάργηση ειδικού τέλους, ελκυστικό για τους επενδυτές ρυθμιστικό πλαίσιο, ανταπόκριση της δημόσιας διοίκησης στην αδειοδότηση των ΣΒ


Κατέβασμα ppt "«Ψηφιακές Επικοινωνίες και ΜΜΕ»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google