Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διπλογραφικό σύστημα στα ΝΠΔΔ των ΟΤΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διπλογραφικό σύστημα στα ΝΠΔΔ των ΟΤΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διπλογραφικό σύστημα στα ΝΠΔΔ των ΟΤΑ
Εισηγητής: - Δημήτριος Ζαφειρίου, Οικονομολόγος, Λογιστής Φοροτεχνικός Α΄Τάξης

2 Θέματα 1. Νομοθετικό καθεστώς υποχρέωσης τήρησης του διπλογραφικού
2. Τρόπος ανάθεσης της τήρησης διπλογραφικού απο τον Δήμο ή τον ιδιωτικό τομέα 3. Βήματα και μεθοδολογία για να ξεκινήσει το διπλογραφικό 4. Η απογραφή έναρξης και τα βήματα για την υλοποίηση της 5. Διοικητικές αποφάσεις και λογιστικές ενέργειες 6. Τρόπος διαρκούς τήρησης διπλογραφικού 7. Συνέπειες από την μη εφαρμογή τήρησης διπλογραφικού συστήματος.

3 1. Νομοθετικό καθεστώς υποχρέωσης τήρησης του διπλογραφικού
Σχετικές διατάξεις  Άρθρο 110 του ν.2362/95 "Λογιστικό Σχέδιο Γενικής Κυβέρνησης" όπως τροποποιήθηκε από τις διατάξεις του 46 του Ν. 3871/2010  10 του άρθρου 266 του Ν.3852/2010   Άρθρο 156 του Ν.4270/2014 Άρθρο 33 του Ν. 4257/2014 Αριθμός εγκυκλίου: 37 - ΥΠ.Ε.Σ, Αριθ. Πρωτ.: / 6 Ιουνίου 2014 Ν. 4308/2014 (ΦΕΚ τ. Α΄ 251 / 24 Νοεμβρίου 2014) Παρ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 4308/2014 (Ε.Λ.Τ.Ε.)

4 Αριθμ. ΦΓ8/28530/ (ΦΕΚ 1508/ τεύχος Β’) Απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου καθορίζονται οι Οικονομικές καταστάσεις και επισυναπτέα δικαιολογητικά και στοιχεία που υποβάλλονται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον κατασταλτικό έλεγχο των ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και Ειδικών Λογαριασμών. Αριθμ. ΦΓ8/28754/ (ΦΕΚ 1676/ τεύχος Β’) Απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθορίζονται οι Ελεγκτικές διαδικασίες για τον κατασταλτικό έλεγχο των ΟΤΑ, ΝΠΔΔ και Ειδικών Λογαριασμών.

5 2. Τρόπος ανάθεσης της τήρησης διπλογραφικού από τον Δήμο ή τον ιδιωτικό τομέα
Παράγραφος 8 του άρθρου 209 του Ν.3463/2006, όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 26 του Ν.3613/2007: «οι Δήμοι και οι Κοινότητες που εφαρμόζουν το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο των Ο.Τ.Α. πρώτου βαθμού, σύμφωνα με το π.δ. 315/1999, μπορούν, σε περίπτωση που δεν υπηρετεί υπάλληλος με την απαιτούμενη άδεια λογιστή ή όταν ο αριθμός των λοιπών υπαλλήλων δεν καλύπτει τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις της οικείας υπηρεσίας, να αναθέτουν σε εξωτερικούς συνεργάτες που διαθέτουν τα αντίστοιχα προσόντα ή σε λογιστικά γραφεία που πληρούν τις οικείες προϋποθέσεις, την οργάνωση και υποστήριξη των λογιστικών και οικονομικών υπηρεσιών τους, τη σύνταξη των ετήσιων οικονομικών καταστάσεών τους, καθώς και τη διεξαγωγή κάθε εργασίας απαραίτητης για την εφαρμογή του ανωτέρω Σχεδίου.»

6 Παρόμοια, προβλέπεται και στο άρθρο 33 του Ν
Παρόμοια, προβλέπεται και στο άρθρο 33 του Ν.4257/2014 «Επείγουσες ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών», επί οικονομικών θεμάτων των ΟΤΑ και την υπ΄ αριθμ. εγκύκλιο: 37/2014, Αριθμ. Πρωτ.: 23362/ , με θέμα: Κοινοποίηση διατάξεων του ν.4257/2014 επί οικονομικών θεμάτων των ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και τα νομικά τους πρόσωπα: Eφαρμόζονται κατ' αναλογία από τους ανωτέρω φορείς, οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 209 του ν. 3463/2006 (Α' 114), στην περίπτωση που η ταμειακή τους λειτουργία δεν διεξάγεται από τους δήμους που τους έχουν συστήσει.

7 3. Βήματα και μεθοδολογία για να ξεκινήσει το διπλογραφικό
3.1. ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ για την εφαρμογή του Διπλογραφικού Ο.Τ.Α – Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο (Ο.Τ.Α.) 1. Π.Δ. 315/1999 Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο Ο.Τ.Α. (ΦΕΚ 302/Α/1999). 2. Κ.Υ.Α. Αριθμ. Πρωτ.: 4604/ 1- 2 – 2005, Τροποποίηση των διατάξεων του Κλαδικού Λογιστικού Σχεδίου των ΟΤΑ α΄ βαθμού, που αναφέρονται στον τύπο και το περιεχόμενο του προϋπολογισμού αυτών. 3. Αριθμ. Πρωτ.: 74445/ Απόφαση του Υ.Ε..Α.& Η. Δ. Καθορισμός της διαδικασίας, του τρόπου και της αποτύπωσης της απογραφής των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄). Επιτροπές Απογραφής – Φάσεις Απογραφής

8 3.2. ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ (Γενικά)
1) Υπάλληλο στο ΝΠΔΔ, που θα ασχολείται με το διπλογραφικό (Λογιστικά αρχεία, κωδικοποίηση, κλπ). 2) Λογισμικό –Πρόγραμμα – Λογισμική υποστήριξη. 3) Λογιστή-Φοροτεχνικό με άδεια Α΄ Τάξης με εμπειρία και γνώσεις. 4) Ορκωτούς για Απογραφή Έναρξης και Ετήσιους Ισολογισμούς. 3.3. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ (Συνοπτικά) Η Οικονομική Υπηρεσία του Ν.Π.Δ.Δ. συντάσσει σχετική εισήγηση προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ν.Π.Δ.Δ. περί δυνατότητας ανταπόκρισής της στις ανάγκες εφαρμογής του διπλογραφικού συστήματος . α) ΕΦΟΣΟΝ το Ν.Π.Δ.Δ. ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΑΙ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ Το Ν.Π.Δ.Δ. ΖΗΤΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΟ, ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΝ ΤΟ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ Ν.Π.Δ.Δ., ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ.

9 2. Ο ΔΗΜΟΣ ΣΤΕΛΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΙΑΘΕΣΕΙ ΤΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΠΡΟΣΩΠΑ – ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ.
ΤΟΤΕ: 1) Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΝΠΔΔ, μετά από την παραπάνω α) Εισήγηση της οικείας υπηρεσίας του Ν.Π.Δ.Δ. β) Την παραπάνω αλληλογραφία με τον Δήμο Αποφασίζει για την : Έγκριση της ανάθεσης εργασιών σε εξωτερικό συνεργάτη- λογιστή των υπηρεσιών υποστήριξης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του ΝΠΔΔ «……….» Δήμου ……………., για την διενέργεια της Απογραφής Έναρξης, την σύνταξη του Ισολογισμού Έναρξης και τεχνική υποστήριξη εν όψει εφαρμογής του διπλογραφικού λογιστικού συστήματος.

10 3.4. ΕΝΑΡΞΗ ΔΙΠΛΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Για την Έναρξη του Διπλογραφικού συστήματος, θα πρέπει κατ΄ αρχήν να γίνει η ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΕΝΑΡΞΗΣ και η ΣΥΝΤΑΞΗ του ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΕΝΑΡΞΗΣ εφαρμογής του διπλογραφικού συστήματος Λογιστικής. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ - ΠΗΓΕΣ Α) Νομοθετικές διατάξεις που ισχύουν : Π.Δ. 315/1999 Κ.Υ.Α. 4604/2005 Αριθμ. Πρωτ.: 74445/ Απόφαση του Υ.Ε..Α.& Η. Δ

11 Β) Πηγές ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ Οδηγός για τη βήμα-βήμα εφαρμογή του Διπλογραφικού Συστήματος στους Δήμους. (ΥΠΕΣ τον Οκτώβριος 2000) Στο site του ΥΠΕΣ και στο link : Οδηγός για τη βήμα-βήμα εφαρμογή του Διπλογραφικού Συστήματος και παρέχονται λεπτομερείς ΟΔΗΓΙΕΣ και ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ, για κάθε ενέργεια Στο site της ΕΕΤΑΑ Α.Ε. στο link: Διπλογραφικό Λογιστικό Σύστημα Αντιστοίχιση παλαιών - νέων κωδικών - Π.Δ. 315/99 - ΚΥΑ Τροποποίηση Π.Δ. 315/99 - Έλεγχος συμμόρφωσης εφαρμογών λογισμικού

12 4. Η απογραφή έναρξης και τα βήματα για την υλοποίηση της
4.1. ΓΕΝΙΚΑ – ΒΗΜΑΤΑ Δημιουργία Ομάδας Εργασίας (Επιτροπή Απογραφής) Καταγραφή Υπάρχουσας Κατάστασης Απογραφή Έναρξης Δημιουργία Λογιστικού Σχεδίου-αντιστοίχηση Εξοικείωση-εκπαίδευση Οργάνωση υπηρεσιών Οργάνωση Αποθηκών Μηχανοργάνωση - Τήρηση βιβλίων

13 4.1.3 Απογραφή Έναρξης και Ισολογισμός Έναρξης
Σύμφωνα με το Διπλογραφικό σύστημα λογιστικής απεικονίζεται το σύνολο της Περιουσίας του Ν.Π.Δ.Δ. που αποτελεί το Ενεργητικό του, καθώς και το σύνολο των Υποχρεώσεων του Ν.Π.Δ.Δ.. Η Διαφορά μεταξύ του συνόλου του Ενεργητικού Έναρξης μείον το σύνολο των Υποχρεώσεων και των Μεταβατικών Λογαριασμών του Παθητικού αποτελεί την Καθαρή Θέση (Κεφάλαιο) του Ν.Π.Δ.Δ., με ημερομηνία αναφοράς την ημερομηνία σύνταξης της Απογραφής.

14 ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ (Κονδύλια του Ισολογισμού- Ενεργητικό - Παθητικό) του Ν.Π.Δ.Δ.,
που πρέπει να απογραφούν: Ε Ν Ε Ρ Γ Η Τ Ι Κ Ο Β. ΈΞΟΔΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΣ Γ. ΠΑΓΙΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ ΙI. Ενσώματες ακινητοποιήσεις ΙΙI. Τίτλοι πάγιας επένδυσης & άλλες μακρ. χρηματ. Απαιτήσεις  Σύνολο Παγίου Ενεργητικού (ΓΙΙ + ΓΙΙΙ) Δ. ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ Ι. Αποθέματα ΙΙ. Απαιτήσεις ΙV. Διαθέσιμα Συνολο Κυκλοφορούντος Ενεργητικού (ΔΙΙ + ΔIV) Ε. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟΥ (Β + Γ + Δ+ Ε)

15 Π Α Θ Η Τ Ι Κ Ο Β. ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ & ΕΞΟΔΑ 2. Λοιπές προβλέψεις Γ. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Ι. Μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις 4. Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις  ΙΙ. Βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις 1. Προμηθευτές 5. Υποχρεώσεις από φόρους - τέλη 6. Ασφαλιστικοί οργανισμοί 7. Μακροπρόθ. υποχρ. πληρωτ. στην επόμενη χρήση 8. Πιστωτές διάφοροι  Σύνολο υποχρεώσεων (ΓΙ+ΓΙΙ) Δ. ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓ/ΣΜΟΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ (Α + Β + Γ + Δ)

16 ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ
Η Καταγραφή των στοιχείων της Απογραφής Έναρξης γίνεται, με τους ακόλουθους τρόπους: 1. Φυσική Απογραφή σε κάθε δομή και κάθε γραφείο και Καταγραφή τους σε κατάλληλες Καταστάσεις κατά χώρο, για: - Λοιπά Πάγια Αποθέματα 2. Έλεγχος και καταγραφή στοιχείων αξίας από τα λογιστικά αρχεία του Απλογραφικού συστήματος του Ν.Π.Δ.Δ., όπως ενδεικτικά: Από Απολογιστικές Καταστάσεις και Ταμειακούς Απολογισμούς της τελευταίας 10 ετίας και στους φακέλους των σχετικών έργων. - Από Παραστατικά (Τιμολόγια, Συμβάσεις, Βεβαιώσεις, Χρηματικούς Καταλόγους και οποιοδήποτε άλλο έγγραφο που τεκμηριώνει συναλλαγή)

17 3. Από λογιστικά αρχεία και Οικονομικά στοιχεία συναλλασσόμενων Τρίτων, όπως ενδεικτικά:
Καταστάσεις τοκοχρεολυτικών δόσεων Δανείων από Τ.Π.&Δ., Εμπορικές Τράπεζες, κ.α., - Extrait Τραπεζών για όλους τους λογαριασμούς Όψεως, Εγγυήσεων, κ.α. - Δικαστικές Αποφάσεις αγωγών τρίτων και προς τρίτους - Συμβάσεις ή Εγκριτικές Πράξεις, τοποθέτησης παιδιών ΕΕΤΑΑ στους Παιδικούς Σταθμούς - Αρχεία Taxis, Ι.Κ.Α, λοιπών Ασφαλιστικών οργανισμών - Στοιχεία από το Υποθηκοφυλακείο ή το Κηματολόγιο - Έλεγχος τυχόν βαρών επί των ακινήτων, ή άλλων διεκδικήσεων από τρίτους. - Ταμειακή υπηρεσία του Δήμου για τα υπόλοιπα Ταμείου- Επιταγές πληρωτέες, κ.α.

18 ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ (ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΞΙΑΣ) Α. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΑΠΟΓΡΑΦΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ (ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΞΙΑΣ) Α. ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ Α.1. ΠΑΓΙΟ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΟ Α.1.1. ΑΚΙΝΗΤΑ (Γήπεδα - Οικόπεδα, Κτίρια) Για τα πάσης φύσεως ακίνητα τους κανόνες αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας τους, που εφαρμόζεται από τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. Α.1.2. ΛΟΙΠΑ ΠΑΓΙΑ Τα λοιπά πάγια στοιχεία, αποτιμώνται την τρέχουσα αξία αυτών που θα προσδιορισθεί με βάση τα στοιχεία αξίας κτήσεως ή κατασκευής και της ωφέλιμης ζωής αυτών με βάση τα Παραστατικά. Σε κάθε πάγιο περιουσιακό στοιχείο πρέπει να εμφανιστεί η ταυτότητα του. Ένας συνήθης τρόπος είναι η ετικέτα απογραφής, που επικολλείται κατά την απογραφή. Η ετικέτα έχει την μορφή: ΔΗΜΟΣ ……………...  Ν.Π.Δ.Δ Απεγράφη την  .../…/… Κωδικός Παγίου…… Υπογραφή (σφραγίδα) 

19 ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ ΠΑΓΙΩΝ (Γενικές αρχές λογισμού των αποσβέσεων)
Οι αποσβέσεις υπολογίζονται με βάση τους προβλεπόμενους από τη κείμενη νομοθεσία συντελεστές ετήσιας τακτικής αποσβέσεως για κάθε κατηγορία αποσβέσιμων πάγιων στοιχείων. Δεν επιτρέπεται ο λογισμός αποσβέσεων με συντελεστές μικρότερους από τους ελάχιστους συντελεστές, που η κείμενη νομοθεσία προβλέπει. Δηλαδή Εφαρμόζονται οι φορολογικοί συντελεστές απόσβεσης (Σήμερα το άρθρο 24 «Φορολογικές Αποσβέσεις» του Ν.4172/2013 (Φ.Ε.) όπως ισχύει) - Στα ολοσχερώς αποσβεσμένα περιουσιακά στοιχεία η αξία κτήσης μπορεί να προσδιοριστεί και κατά προσέγγιση, όταν η προσφυγή σε τιμολόγια αγοράς είναι, για διάφορους λόγους ανέφικτη. Ένας τέτοιος τρόπος προσδιορισμού δεν θα επηρεάσει την περιουσιακή κατάσταση του Δήμου, καθότι η αναπόσβεστη αξία θα είναι σε κάθε περίπτωση 0,01 λεπτό του ευρώ.

20 Τα Πάγια περιουσιακά στοιχεία θα πρέπει να εμφανιστούν με:
ΑΞΙΑ ΚΤΗΣΗΣ – ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ = ΑΝΑΠΟΣΒΕΣΤΗ ΑΞΙΑ Καταχώρηση τους στο Μητρώο πάγιων περιουσιακών στοιχείων Για τη διαχειριστική παρακολούθηση κάθε πάγιου στοιχείου και για τη λογιστική παρακολούθηση της αξίας κτήσεως και των αποσβέσεων του και γενικότερα της τύχης του, τηρείται υποχρεωτικά μητρώο πάγιων στοιχείων, το οποίο ενημερώνεται εσωλογιστικά και αποτελεί την τελευταία ανάλυση των πρωτοβάθμιων λογαριασμών των πάγιων περιουσιακών στοιχείων (λογαριασμοί αναλυτικού καθολικού τρίτου ή τέταρτου κ.λ.π. βαθμού κάθε πρωτοβάθμιου λογαριασμού).

21 Α.2. Αποτίμηση της απογραφής των πρώτων υλών, των αναλωσίμων και των ανταλλακτικών των παγίων στοιχείων θα γίνει με ημερομηνία 31/12/ΧΧΧΧ και θα γίνεται κάθε χρόνο φυσική απογραφή. Για κάθε χώρο εγκατάστασης (δομή) γίνεται απογραφή των Αποθεμάτων, σε έναν Πίνακα ως εξής:  α/α Περιγραφή είδους Μονάδα μέτρησης Ποσότητα Τιμή μονάδας συνολική αξία Σακούλες καθαριότητας Kg

22 Α.3. ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ και ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ
Οι απαιτήσεις του Ν.Π.Δ.Δ. διακρίνονται σε: α) εκείνες που αφορούν τις βεβαιωμένες σε βάρος δημοτών Από το εισπρακτέο υπόλοιπο μπορούμε να πάρουμε τις βεβαιωμένες απαιτήσεις  και να τις εμφανίσουμε στα βιβλία του Διπλογραφικού. β) εκείνες που αφορούν το Δημόσιο Πρέπει να καταγραφούν όλες οι απαιτήσεις που έχουν καταστεί βέβαιες και Δεν έχουν αποδοθεί στις 31/12/ΧΧΧΧ στο Ν.Π.Δ.Δ..

23  γ) Μεταβατικοί λογαριασμοί Ενεργητικού
1) Πρέπει να καταγραφούν τα τυχόν έξοδα που έγιναν στην χρήση και αφορούν την επόμενη ή επόμενες 2) Αλλά κυρίως τα Έσοδα Χρήσεως Εισπρακτέα, που προκύπτουν από σχετικές Συμβάσεις, Εγκριτικές Πράξεις, Εντολές Τοποθέτησης και άλλα στοιχεία που καθιστούν σφόδρα πιθανόν να εισπραχθούν Α.3.2. ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ 1) Ταμείο (Μετρητά στο Ταμείο του Ν.Π.Δ.Δ., ή/και στο Ταμείο του Δήμου που ασκεί την Ταμειακή υπηρεσία του Ν.Π.Δ.Δ.) 2) Καταθέσεις σε λογαριασμούς ταμιευτηρίου ,αναλυτικά ανά τράπεζα και λογαριασμό.

24 Β. ΠΑΘΗΤΙΚΟ Β.1 ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ και ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ Β.1.1 ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ Εδώ καταγράφουμε τις Υποχρεώσεις του Ν.Π.Δ.Δ., των οποίων η διάρκεια αποπληρωμής τους υπερβαίνει την επόμενη χρήση Τέτοιες περιπτώσεις είναι: 1) Μακροπρόθεσμο Δάνειο από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. 2) Ρυθμίσεις Οφειλών σε Εφορία, Ι.Κ.Α. και άλλους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς 3) Τυχόν Εκκρεμοδικίες με προμηθευτές ή άλλες υποχρεώσεις, ή τυχόν υποχρεώσεις που αμφισβητούνται και αντιμετωπίζονται νομικά, με άσκηση ένδικων μέσων.

25 Β.1.2 ΒΡΑΧΥΠΡΟΘΕΣΜΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Εδώ εμφανίζονται οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ν.Π.Δ.Δ, δηλαδή εκείνες που οφείλονται μέχρι την 31/12/ΧΧΧΧ+1, όταν ημερομηνία απογραφής έναρξης είναι η 31/12/ΧΧΧΧ. Κύριες βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις είναι: 1. Προμηθευτές 5. Υποχρεώσεις από φόρους - τέλη 6. Ασφαλιστικοί οργανισμοί 7. Μακροπρόθ. υποχρ. πληρωτ. στην επόμενη χρήση 8. Πιστωτές διάφοροι 

26 Β.1.3 ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟΙ ΛΟΓ/ΣΜΟΙ ΠΑΘΗΤΙΚΟΥ
Εδώ καταγράφουμε και αποτιμούμε 1. Τα έσοδα επόμενων χρήσεων. 2. Έξοδα χρήσεως δουλευμένα Τέτοια ποσά μπορεί να είναι οι οφειλές Ενοικίων του τρέχοντος έτους, τα οποία δεν καταχωρούνται στο Απλογραφικό, προκύπτουν όμως από τις Μισθωτικές Συμβάσεις, ή άλλα έξοδα που δεν έχουν πληρωθεί και δεν έχουν τιμολογηθεί και αφορούν την τρέχουσα χρήση.

27 Δημιουργία Λογιστικού Σχεδίου και Αντιστοίχιση Κατά τη φάση αυτή διαμορφώνουμε το συγκεκριμένο Λογιστικό Σχέδιο του Ν.Π.Δ.Δ. και αντιστοιχίζουμε τους κωδικούς του Λογιστικού των Ο.Τ.Α. με τους κωδικούς του Διπλογραφικού Συστήματος: Ήδη υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρείες μηχανογράφησης και έχουν Προτυποποιημένες αντιστοιχήσεις των Κ.Α. του Δημόσιου Λογιστικού Με το Διπλογραφικό. Απλά κάθε Ν.Π.Δ.Δ. να αναπτύξει τα σχετικά πρότυπα ανάλογα με τις ανάγκες του.

28 5. Διοικητικές αποφάσεις και λογιστικές ενέργειες
Συγκρότηση Επιτροπής Απογραφής Η Επιτροπή Απογραφής συντάσσει τις σχετικές Καταστάσεις Καταγραφής και Αποτίμησης της Αξίας των στοιχείων της Απογραφής Έναρξης, σύμφωνα με τα υποδείγματα του Οδηγού ΥΠΕΣ Συντάσσει το Πρακτικό Απογραφής Συντάσσει την σχετική Έκθεση Απογραφής (Εισηγητικό) Η έκθεση της απογραφής και της αποτιμήσεως αυτής θα υποβληθεί από τη επιτροπή στο Διοικητικό Συμβούλιο για έγκριση. Μετά την έγκριση της Απογραφής Έναρξης από το Διοικητικό Συμβούλιο τα οικονομικά δεδομένα καταχωρούνται ως υπόλοιπα ενάρξεως στους αρμόδιους λογαριασμούς επίσημα στο μητρώο παγίων και στη γενική λογιστική. Κατόπιν ο Ισολογισμός Έναρξης, ελέγχεται από Ορκωτούς Ελεγκτές Στην συνέχεια, μαζί με την σχετική Έκθεση του Δ.Σ. και των Ορκωτών Ελεγκτών υποβάλλεται στο Δημοτικό Συμβούλιο για την σχετική έγκριση

29 Οποιεσδήποτε διαφορές στις ποσότητες και αξίες της απογραφής προκύπτουν απόμεταγενέστερο έλεγχο της απογραφής, ποσοτικά και κατ' αξία, εγκρίνονται και καταχωρούνται στους οικείους λογαριασμούς κατόπιν απόφασης του διοικητικού συμβουλίου. Επίσης τυχόν διαφορές της αρχικής απογραφής και αποτίμησης που θα προκύψουν από τον έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων του Δήμου στις επόμενες τρεις (3) συνεχόμενες χρήσεις καταχωρούνται στους αρμόδιους λογαριασμούς κατόπιν αποδοχής της οικείας εκθέσεως ελέγχου από το Διοικητικό Συμβούλιο.

30 6. Τρόπος διαρκούς τήρησης διπλογραφικού
Ενδεικτικές εργασίες: H μηνιαία παρακολούθηση συμφωνίας λογαριασμών εσόδων-εξόδων, ταμείου, παγίων, του διπλογραφικού συστήματος γενικής λογιστικής με την δημόσια λογιστική. Η συμφωνία λογαριασμών εσόδων - εξόδων, ταμείου, παγίων του διπλογραφικού συστήματος γενικής λογιστικής με την Δημόσια Λογιστική (απλογραφικό σύστημα λογιστικής). Ο έλεγχος λογαριασμών του διπλογραφικού συστήματος γενικής λογιστικής, πάγια, απαιτήσεις, υποχρεώσεις, καθαρή θέση. Η ενημέρωση Μητρώου Παγίων και υπολογισμού των αναλογουσών Αποσβέσεων.

31 Εγγραφές προσαρμογής, αποσβέσεις, προβλέψεις και λοιπές εγγραφές με ημερομηνία αναφοράς την ΧΧ. Εγγραφές κλεισίματος των λογαριασμών του Διπλογραφικού Συστήματος Γενικής Λογιστικής του έτους 20ΧΧ. Η σύνταξη των προβλεπόμενων οικονομικών καταστάσεων, σύμφωνα με το διπλογραφικό σύστημα λογιστικής, μετά του σχετικού προσαρτήματος του ισολογισμού και των αποτελεσμάτων χρήσεως για το έτος 20ΧΧ.

32 7. Συνέπειες από την μη εφαρμογή τήρησης διπλογραφικού συστήματος
1) Μη τήρηση όλων των διατάξεων νόμων που διέπουν την Οργάνωση, Λειτουργία και Οικονομική Διαχείριση του Ν.Π.Δ.Δ., με ότι κυρώσεις προβλέπονται σε κάθε μία από αυτές 2) Ανεπάρκεια Λογιστικών Αρχείων, για όλες τις εποπτεύουσες το Ν.Π.Δ.Δ. Αρχές (Δήμος, Υπουργείο Εσωτερικών, Ελεγκτικό Συνέδριο, κ.α.)

33 Σας ευχαριστούμε


Κατέβασμα ppt "Διπλογραφικό σύστημα στα ΝΠΔΔ των ΟΤΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google