Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου Ου., Κασιμάτη Κ. και Ρετάλη Σ. «Σύγχρονες μορφές αξιολόγησης με Αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών». Αποθετήριο Κάλλιπος.

2 Βασικοί στόχοι μαθήματος
Διασαφήνιση των διαφορετικών μορφών αξιολόγησης (διαγνωστική, διαμορφωτική, τελική) Προβληματισμός για τους σκοπούς και τους στόχους της αξιολόγησης τον 21ο αιώνα. Γνωριμία με το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης. Γνωριμία, εξοικείωση και δημιουργία εργαλείων διαφορετικών μορφών αξιολόγησης

3 Βασικό σύγγραμμα Σύγχρονες Μορφές Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης με Αξιοποίηση Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ Ειδικό Διδακτικό Προσωπικό Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΑΣΙΜΑΤΗ Επίκουρη Καθηγήτρια Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ΣΥΜΕΩΝ ΡΕΤΑΛΗΣ Καθηγητής Πανεπιστήμιο Πειραιώς

4 Συγγράμματα από τον Εύδοξο
Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και διδακτική διάσταση. Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: Έκδοση: 2η/2015Συγγραφείς: ΚΑΚΑΝΑ ΔΟΜΝΑ ΜΙΚΑ, ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΚΑΦΕΝΙΑ, ΧΑΝΙΩΤΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΕΥΗISBN: Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΑΦΟΙ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ ΕΚΔΟΣΕΙΣ Α.Ε. Η αυτοαξιολόγηση στο ευρωπαϊκό σχολείο Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: Έκδοση: 1η έκδ./2006Συγγραφείς: Jacobsen Lars,MacBeath John,Schratz Michael,Meuret DenisISBN: Τύπος: ΣύγγραμμαΔιαθέτης (Εκδότης): ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε.

5 Εξετάσεις Ηλεκτρονικό portfolio
Αξιολόγηση Εξετάσεις Ηλεκτρονικό portfolio

6 Γιατί να αξιολογήσω; 1 2

7 Αξιολόγηση Η συστηματική και καλά οργανωμένη διαδικασία συλλογής και ανάλυσης δεδομένων που αποσκοπεί στην αποτίμηση των γνώσεων και των δεξιοτήτων των εκπαιδευομένων, σε συνάρτηση με τους επιδιωκόμενους διδακτικούς στόχους.

8 Αποτίμηση μάθησης (μόνο γνωσιακοί στόχοι)
Παλιά Αποτίμηση μάθησης (μόνο γνωσιακοί στόχοι)

9 Σήμερα

10 Αξία α) ένα δυναμικό εργαλείο μάθησης που εμπλέκει ενεργά τους εκπαιδευομένους στην αξιολόγηση των προσπαθειών τους και β) μηχανισμός ανατροφοδότησης και βελτίωσης

11 Μέτρηση Διαπίστωση ενός χαρακτηριστικού με βάση μια μονάδα μέτρησης.

12 Έκφραση του αποτελέσματος της μέτρησης με τη βοήθεια μιας κλίμακας.
Βαθμολογία Έκφραση του αποτελέσματος της μέτρησης με τη βοήθεια μιας κλίμακας.

13 Μέτρηση + άλλες πληροφορίες, για να διαπιστωθεί επιθυμητό αποτέλεσμα.
Εκτίμηση Μέτρηση + άλλες πληροφορίες, για να διαπιστωθεί επιθυμητό αποτέλεσμα.

14 Εντοπισμός λαθών, ανάδειξη ορθών στοιχείων.
Διόρθωση Εντοπισμός λαθών, ανάδειξη ορθών στοιχείων.

15 Η δοκιμασία για τον έλεγχο ενός χαρακτηριστικού.
Εξέταση Η δοκιμασία για τον έλεγχο ενός χαρακτηριστικού.

16 Δεξιότητες στον 21ο αιώνα
Καινοτομία και Δημιουργικότητα Κριτική σκέψη - Επίλυση προβλημάτων -Λήψη αποφάσεων Μεταγνώση (μαθαίνω πώς να μαθαίνω) Επικοινωνία Συνεργασία Τεχνολογικός Γραμματισμός Πολιτότητα Καριέρα και Ζωή Προσωπική και Κοινωνική υπευθυνότητα

17 H αξιολόγηση προτείνεται να στηριχτεί σε
Επικοινωνία – αλληλεπίδραση Αυθεντικές δραστηριότητες Κριτική – δημιουργική σκέψη Αυτορρύθμιση, αναστοχασμό, αυτοαξιολόγηση Διαθεματική, διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση της γνώσης Αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών

18

19 H αξιολόγηση προτείνουμε να στηριχτεί σε
Παιγνιώδεις δραστηριότητες Κατασκευές Δραστηριότητες που εμπλέκουν κάποια μορφή τέχνης STEM δραστηριότητες Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης Δραστηριότητες αξιολόγησης συμμαθητών

20

21

22 Για να σας βοηθήσω, φαντάστηκα κι εγώ μια τέτοια οργάνωση:
Φαντάζομαι μια καινούρια οργάνωση που θα έκανε καλό στον κόσμο και την περιγράφω σε μια παράγραφο. Γράφω πρώτα μια φράση σαν πρόλογο, που τη λένε θεματική πρόταση και δίνει τη βασική μου ιδέα. Μετά γράφω πώς φαντάζομαι το έργο αυτής της οργάνωσης και δικαιολογώ τη γνώμη μου. Τέλος γράφω κάτι σαν επίλογο, π.χ. μια ευχή. Για να σας βοηθήσω, φαντάστηκα κι εγώ μια τέτοια οργάνωση: Θεματική πρόταση Θα ήθελα να υπήρχε μια οργάνωση που να φρόντιζε όλοι να χαμογελούν. Κύριο θέμα Τα μέλη της, στον ελεύθερό τους χρόνο, θα έκαναν βόλτες στους δρόμους. Όταν θα έβλεπαν κάποιον λυπημένο, θα έκαναν αστείες γκριμάτσες και θα έλεγαν αστεία, μέχρι να χαμογελάσει. Πιστεύω ότι το χαμόγελο είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Όταν ένας άνθρωπος χαμογελά, μεταδίδει την καλή του διάθεση γύρω του. Αν όλοι χαμογελούσαμε, ο κόσμος θα ήταν πιο όμορφος. Επίλογος Μακάρι να δημιουργηθεί κάποτε μια τέτοια οργάνωση.

23 Μορφές αξιολόγησης Διαγνωστική Διαμορφωτική Τελική

24 Μορφές αξιολόγησης Τυπική ή επίσημη (σχεδιασμένη: φύλλα εργασίας, διαγωνίσματα) Άτυπη ή ανεπίσημη (αυθόρμητη: παρατήρηση, προφορικές ερωτήσεις)

25 Προσδιορίσω επίτευξη στόχων Δώσω κίνητρα
Να ενισχύσω αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση, ανάπτυξη Καλλιεργήσω αυτοαξιολόγηση, αναστοχασμό Σχεδιάσω τα επόμενα βήματα Αξιολογώ για να Για να εμπνεύσω Βελτιώσω τη διδασκαλία μου Αποτιμήσω γνώσεις δεξιότητες, ικανότητες, ταλέντα

26 80

27


Κατέβασμα ppt "Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης των μαθητών Μαυραντωνάκη Κατερίνα Οι διαφάνειες είναι προϊόν μελέτης και αποδελτίωσης του βιβλίου των Πετροπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google