Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΛ Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης

2 Το Scratch είναι μία γλώσσα προγραμματισμού με την οποία μπορούμε να φτιάχνουμε τις δικές μας διαδραστικές ιστορίες, τα δικά μας παιχνίδια εύκολα και γρήγορα Όταν φτιάχνετε ένα πρόγραμμα σε Scratch, να σκέφτεστε ότι δημιουργείτε ένα διαδραστικό θεατρικό έργο στο οποίο οι ηθοποιοί (θα τους λέμε αντικείμενα) συμπεριφέρονται με βάση κάποιο σενάριο που έχετε εσείς δημιουργήσει και ταυτόχρονα αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αλλά και με τους θεατές.

3 ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΕΙΔΙΚΟ ΕΠΑΛ Το κυριότερο συστατικό ενός προγράμματος είναι οι εντολές. Μπορούμε να φανταστούμε τις εντολές σαν οδηγίες του προγραμματιστή προς τον υπολογιστή για να κάνει κάτι (π.χ. να δημιουργήσει μια γραμμή, να μετακινήσει έναν στρατιώτη, να δείξει μια εικόνα στην οθόνη). Πολλές εντολές μαζί μας κάνουν ένα πρόγραμμα. Οι εντολές αναπαριστώνται ως τουβλάκια. Καθηγητής: Α. Μιχαλάκης

4

5 Το πρώτο στοιχείο του προγραμματισμού στο Scratch που θα
μας απασχολήσει είναι τα αντικείμενα ή sprites . Αν ρίξουμε μια ματιά γύρω μας, θα παρατηρήσουμε ότι το περιβάλλον μας αποτελείται από αντικείμενα, τα οποία μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε. Σαν παραδείγματα αντικειμένων μπορούμε να αναφέρουμε ένα αυτοκίνητο, μια μπάλα μπάσκετ ή έναν άνθρωπο. Τα αντικείμενα από μόνα τους δεν είναι καθόλου έξυπνα. Σε αυτό το σημείο αναλαμβάνει δράση ο προγραμματιστής δίνοντας ζωή στα αντικείμενα. Πως όμως το καταφέρνει αυτό; Αρκεί να γράψει ένα σύνολο από εντολές που θα καθορίζουν τη συμπεριφορά που θα ήθελε να έχουν τα αντικείμενα του.

6

7 Η καρτέλα «Σενάρια» είναι αυτή που περιέχει τις εντολές που δημιουργούμε για κάθε ένα αντικείμενο ξεχωριστά, δηλαδή πολύχρωμες οδηγίες για τη συμπεριφορά του.

8 Κάθε αντικείμενο μπορεί να έχει εμφανίζεται στη σκηνή μας με διαφορετικές ενδυμασίες και να αναπαράγει διαφορετικούς ήχους. Δηλαδή το αντικείμενο δράκος μπορεί να εμφανίζεται με διαφορετικό δέρμα, διαφορετικά μάτια και διαφορετικά ρούχα σε συγκεκριμένες στιγμές του παιχνιδιού μας. Τις δυνατές εμφανίσεις των αντικειμένων μπορείτε να τις δείτε και να τις επεξεργαστείτε από την επιλογή "Ενδυμασίες" ενώ από την καρτέλα "Ήχοι" μπορείτε να επεξεργαστείτε τους ήχους που παράγουν τα αντικείμενα.

9

10 Από το σκηνικό μπορούμε να εισάγουμε το υπόβαθρο-φόντο μπροστά από το οποίο οι πρωταγωνιστές μας εκτελούν τις εντολές μας.

11


Κατέβασμα ppt "ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google