Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΕυρώπη Καραμήτσος Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
«Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ» «Ευ αγωνίζεσθαι» «Ευ ζην»
ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ «Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ» «Ευ αγωνίζεσθαι» «Ευ ζην»
2
Περιεχόμενα «Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ» «Ευ Αγωνίζεσθαι» Συνέντευξη
«Ευ ζην» Φιλοσοφικά Ερωτήματα Βιβλιογραφία
3
«Νοῦς ὑγιής ἐν σώματι ὑγιεῖ»
Η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική από αυτή που γνωρίζουμε από παιδιά, πως το ρητό αυτό αποτελεί κληροδότημα των αρχαίων Ελλήνων. Κι όμως, αυτό είναι λατινικό κι ανήκει στον σατιρικό ποιητή Ιούνιο Ιουβενάλη (60 – 127 μ.Χ). Στο έργο του Σάτιρες μνημονεύεται η φράση «orandum est ut sit mens sana in corpore sano» δηλαδή «νους υγιής εν σώματι υγιεί» , «στηλιτεύει την αδυναμία του ανθρώπου να ξεχωρίσει το σωστό και πολλές φορές προσεύχεται στους θεούς, ζητώντας υλικά αγαθά, δόξα, και πολιτική ισχύ, που δεν τον οδηγούν τελικά στην ευτυχία. Οι άνθρωποι δεν θα πρέπει να ζητούν με προσευχές από τους θεούς παρά να τους χαρίζουν ένα υγιές μυαλό και ένα υγιές σώμα».
5
«Ευ Αγωνίζεσθαι» Το Ευ Αγωνίζεσθαι ή Fair Play, όπως αποδίδεται διεθνώς, ως θεσμός αλλά και ως κίνηση οικουμενικής εμβέλειας, που διέπεται από σύστημα αξιών, αποτελεί βασικό, θεμελιώδες στοιχείο, κάθε πραγματικής, αθλητικής συνάντησης, κάθε πραγματικής αθλητικής συμπεριφοράς. Δείχνει τους δρόμους, οι οποίοι μέσα από τους συμβολισμούς του αθλητισμού, επηρεάζουν και την ίδια την κοινωνία. Ο θεσμός του «Ευ Αγωνίζεσθαι» δημιουργήθηκε από το Συμβούλιο της Ευρώπης και συγκεκριμένα από την Επιτροπή Αθλητικής Ανάπτυξης στο Άμστερνταμ στις 11 Απριλίου 1996.
7
Συνέντευξη από την Αλεξία Κουρτελέση Αθλήτρια/προπονήτρια του Judo Διακρίσεις:
20 χρυσά μετάλλια στα πανελλήνια πρωταθλήματα γυναικών 4 χρυσά μετάλλια στα πανελλήνια πρωταθλήματα νεανίδων 5 συμμετοχές και 5 μετάλλια σε βαλκανικούς αγώνες ( 1 χρυσό 1988, 1 αργυρό 1990 και τρία χάλκινα 1987, 1989 και 1990) 5η θέση στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα νεανίδων το έτος 1989 7η θέση στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα γυναικών το έτος 1993 9η θέση στο πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα το έτος 1990 πολλά μετάλλια σε διεθνή τουρνουά (, χρυσό στην Βουλγαρία το 1989, χάλκινο στην Λομέλ Βελγίου το 1990, χρυσό στην Τουρκία το 1991 κ.α.) συμμετοχή στους ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας το 2004 και στους Μεσογειακούς Αγώνες στο Μπάρι (1997), στην Τυνησία (2001) και στην Αλμερία (2005) Κάτοχος του 5ου Νταν και μέλος της Επιτροπής Ιεραρχίας Νταν Επιμόρφωσης της Ελληνικής Ομοσπονδίας Τζούντο Έχει εργαστεί σαν καθηγήτρια φυσικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το , εργάστηκε στο αθλητικό γυμνάσιο Αν. Αττικής, διδάσκοντας τζούντο. Έχει εργαστεί στα προγράμματα ανεύρεσης ταλέντων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, στο άθλημα του τζούντο, από το 1999 ως το 2004.
8
Ερώτηση 1η:Πώς συμβάλει η άσκηση στην υγεία του σώματος και του πνεύματος;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Στην εποχή μας είναι εμφανής η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας .Ιδιαίτερα στις πόλεις κυριαρχεί η καθιστική ζωή και κυρίως μέσα από τα αθλήματα μας δίνεται η δυνατότητα να ασκηθούμε. Τα οφέλη της άσκησης είναι πολλά : συμβάλει στην πρόληψη σοβαρών και χρόνιων παθήσεων, στην σωστή λειτουργία καρδιάς και πνευμόνων, σε καλύτερες κινητικές ικανότητες , σε υγιή στα και δυνατό μυϊκό σύστημα. Επίσης τα σπορ, ο αθλητισμός και η σωματική άσκηση παίζουν θεραπευτικό ρόλο στην αντιμετώπιση διαφόρων ψυχολογικών παθήσεων. Επηρεάζουν θετικά την κατάθλιψη και καταπολεμούν την αυπνία. Γενικά βελτιώνουν την διάθεσή μας και αυξάνουν το συναίσθημα της αυτοεκτίμησης.
9
Ερώτηση 2η:Κατά την γνώμη σας ισχύει το σοφό αρχαίο λατινικό ρητό;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Το «Νους υγιής εν σώματι υγιεί», είναι ένα από τα πιο γνωστά και πολυχρησιμοποιημένα ρητά-γνωμικά. Το αποδίδουμε με την έννοια πως ένα υγιές σώμα σου προσφέρει και ψυχική υγεία-ισορροπία. Συμφωνώ με αυτό, αλλά δεν είναι απόλυτο. Η φράση άλλωστε προέρχεται από τον σατυρικό ποιητή Ιούνιο Ιουβενάλη, βρίσκεται στο έργο του «Σάτυρες» και ήθελε σατιρίζοντας να προτρέψει τους ανθρώπους να μην ζητούν από τους θεούς δόξα και πλούτη, αλλά ένα υγιές σώμα και ένα υγιές μυαλό.
10
Ερώτηση 3η:Γιατί πιστεύεις ότι στην Ελλάδα στις περισσότερες αθλητικές εκδηλώσεις δεν τηρείται ο άγραφος κανόνας του «ευ αγωνίζεσθαι» ; ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιστεύω ότι δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα , αλλά σε όλο τον κόσμο και αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα αθλήματα δεν είναι πια ερασιτεχνικά αλλά επαγγελματικά και εμπλέκονται μεγάλα χρηματικά ποσά. Όπου υπάρχουν πολλά χρήματα αρχίζουν και καταστρατηγούνται οι κανόνες. Βασικά όμως θα πρέπει να διδάξουμε εμείς οι προπονητές, οι γυμναστές αλλά και οι γονείς, τα παιδιά και ίσως μελλοντικούς αθλητές ή απλά αθλούμενους , να παίζουν δίκαια, να σέβονται τους αντιπάλους και τους συναθλητές, τους φιλάθλους, την αθλητική διαδικασία αλλά και τους διαιτητές και τους κανόνες του παιχνιδιού. Πράγματα που αποτελούν και προέκταση της κοινωνικής μας ζωής. Αν δεν υπάρξει αθλητική παιδεία δεν θα υπάρξει ποτέ «ευ αγωνίζεσθαι».
11
Ερώτηση 4η:Γιατί υπάρχει έξαρση χρήσης αναβολικών ουσιών;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πιστεύω πως οφείλεται στα οικονομικά συμφέροντα. Ο αθλητής συνεχώς πιέζεται σε μεγαλύτερες επιδόσεις , ρεκόρ και θέαμα. Ο αθλητής πιέζεται από σπόνσορες και φιλάθλους και βάζει την υγεία του σε κίνδυνο προκειμένου να κερδίσει χρήματα κυρίως όμως αναγνωρισιμότητα ή αλλιώς δόξα. Παρακολουθούμε ρεκόρ έξω από τον ανθρώπινο νου , που δυστυχώς εκτός από το ταλέντο, τις ικανότητες και την σκληρή δουλειά , κάπου εκεί έρχονται και τα αναβολικά, τα οποία αποτελούν μάστιγα για τον αθλητισμό.
14
«Ευ ζην» Ύψιστο αγαθό για τους Αρχαίους Έλληνες το «Ευ Ζην» δηλαδή η ευδαιμονία, η καλή ζωή. Το «Ευ Ζην» αναφέρεται στον τρόπο ζωής που στόχο έχει την βελτίωση της ποιότητας της ζωής του ανθρώπου σε όλους τους τομείς. Οι άνθρωποι σήμερα ζούνε και εργάζονται με σκοπό να δημιουργήσουν τέτοιες συνθήκες ζωής έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η ποιότητα της ζωής τους. Απαραίτητη προϋπόθεση για το « Ευ Ζην» είναι η επίτευξη σωματικής και η ψυχικής υγείας «Νους υγιής εν σώματι υγιή». Μέσω λοιπόν της αγάπης και φροντίδας για την σωματική και ψυχική υγεία επιτυγχάνεται το απώτερο «Ευ Ζην». Προσαρμοσμένο το «Ευ Ζην» στις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας διερευνά θέματα που σχετίζονται με τη Διατροφή, τη Σωματική Άσκηση, την Καλλιέργεια του πνεύματος, τις Κοινωνικές Σχέσεις και καθετί που μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα της ζωής μας προσφέροντας μας την πολυπόθητη «Ευτυχία».
16
Φιλοσοφικά Ερωτήματα «Νους και σώμα»
Μπορούν να συνυπάρχουν αυτά τα δυο μαζί ; Άποψη του Αριστοτέλη Άποψη του Πλάτωνα
17
«Νους και σώμα» Η φιλοσοφία του νου είναι ένας κλάδος της φιλοσοφίας που μελετά τη φύση του νου, τα νοητικά γεγονότα, νοητικές λειτουργίες, νοητικές ιδιότητες, συνείδηση, και τη σχέση τους με το φυσικό σώμα, ιδιαίτερα στον εγκέφαλο. Το πρόβλημα νου-σώματος, δηλαδή η σχέση του νου με το σώμα, συνήθως θεωρείται ως ένα βασικό ζήτημα στη φιλοσοφία του νου, αν και υπάρχουν και άλλα θέματα που αφορούν τη φύση του νου που δεν αφορούν τη σχέση του με το φυσικό σώμα, όπως το πώς είναι δυνατή η συνείδηση και η φύση συγκεκριμένων νοητικών καταστάσεων. Ο δυϊσμός και μονισμός είναι οι δύο μεγάλες σχολές σκέψης που προσπαθούν να επιλύσουν το πρόβλημα νου-σώματος. Ο ουσιαστικός δυισμός υποστηρίζει ότι ο νους είναι μια ανεξάρτητη υπάρχουσα ουσία από το σώμα. Ενώ ο μονισμός είναι η θέση ότι το μυαλό και το σώμα δεν είναι οντολογικά ξεχωριστά είδη οντοτήτων (ανεξάρτητες ουσίες).
18
Μπορούν να συνυπάρχουν αυτά τα δύο μαζί ;
Μπορούν να συνυπάρχουν αυτά τα δύο μαζί ; Έτσι όπως έχει πει και ο Αριστοτέλη «παν μέτρον άριστον εστί» από αυτή την φράση μπορούμε να συμπεράνουμε πω το σώμα και ο νους μπορούν να συνυπάρξουν αρμονικά σε ένα σώμα. Αρκεί να μπορούμε να τα κρατάμε σε ισορροπία δηλαδή να γυμνάζουμε και το σώμα αλλά και το νου ,οι ακρότητες δεν είναι το ζητούμενο και μπορούν να έχουν επιβλαβείς αποτελέσματα σε ένα οργανισμό.
19
Άποψη του Αριστοτέλη Ο Αριστοτέλης ταλαντεύεται ανάμεσα στον ιδεαλισμό και τον υλισμό. Κάθε πράγμα, κατ' αυτόν, αποτελείται από ύλη και πνεύμα, που είναι μεταξύ τους αδιάσπαστα ενωμένα. Η ύλη είναι παθητική, είναι η δυνατότητα του πράγματος, ενώ το πνεύμα ενεργητικό, δηλ. η δύναμη που μεταβάλλει τη δυνατότητα σε πραγματικότητα. Ο κόσμος, κατά τον Αριστοτέλη, είναι ενιαίος και αιώνιος, ενώ η οικουμένη έχει σχήμα σφαίρας με κέντρο τη Γη. Με το να δέχεται την καταγωγή των γνώσεων από τις αισθήσεις, πλησιάζει πολύ τον υλισμό. Τέλος, με την τυπική λογική, βλέπει την αντικειμενική πραγματικότητα «στατικά» και όχι μέσα στην αέναη μεταβολή και κίνησή της. Ο Αριστοτέλης ήταν ο φιλόσοφος που διετύπωσε την θεωρία της ύπαρξης του πέμπτου στοιχείου της φύσης.
20
Άποψη του Πλάτωνα Η πλατωνική φιλοσοφία είναι δυϊστική, χωρίζοντας τον κόσμο σε μία υλική και μία ιδεατή σφαίρα ύπαρξης. Αυτό γίνεται με την εισαγωγή της θεωρίας των ιδεών, οι οποίες κατά τον Πλάτωνα είναι τα αιώνια αρχέτυπα των αισθητών, υλικών πραγμάτων, υπερβατικές φόρμες που γίνονται αντιληπτές μόνο με τη λογική και όχι με τις αισθήσεις. Τα αισθητά αντικείμενα τα θεωρεί κατώτερα, υλικά και φθαρτά είδωλα των ιδεών, οι οποίες τα μορφοποιούν.
21
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ www.polydamas.gr www.wikipedia.org/platonas
22
ONOMATA: Γαλανάκης Άγγελος Δέμης Γιώργος Ζαχόπουλος Πέτρος
Καλαϊτζής Μανώλης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.