Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
Μικροοικονομική

2 Τα οικονομικά της πληροφόρησης
Κεφάλαιο 16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης

3 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση
16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης Περίγραμμα κεφαλαίου 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση 16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο 16.3 Κυβερνητική πολιτική σε έναν κόσμο με ασύμμετρη πληροφόρηση

4 16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης
Ιδέες κλειδιά Σε πολλές αγορές οι αγοραστές και οι πωλητές έχουν διαφορετικές πληροφορίες, κάτι το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε αναποτελεσματικότητες στην αγορά. Η ασυμμετρία στην πληροφόρηση οφείλεται είτε σε κρυφά χαρακτηριστικά είτε σε κρυφές ενέργειες.

5 16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης
Ιδέες κλειδιά 3. Στις περιπτώσεις των κρυφών χαρακτηριστικών, οι παράγοντες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ιδιωτικές τους πληροφορίες για να αποφασίσουν αν θέλουν να συμμετέχουν σε μια συναλλαγή ή σε μια αγορά, προκαλώντας δυσμενή επιλογή (adverse selection). 4. Στις περιπτώσεις των κρυφών ενεργειών, ένας παράγοντας μπορεί να προχωρήσει σε μια ενέργεια η οποία θα επηρεάσει αρνητικά έναν άλλον παράγοντα, δημιουργώντας έναν ηθικό κίνδυνο (moral hazard).

6 16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης
Ιδέες κλειδιά 5. Υπάρχουν τόσο ιδιωτικές όσο και κυβερνητικές λύσεις για να μειωθούν οι συνέπειες της αντίστροφης επιλογής και του ηθικού κινδύνου.

7 Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης:
16 Τα οικονομικά της πληροφόρησης Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα χάνουν σημαντικό μέρος της αξίας τους τη στιγμή που τα αγοράζουμε;

8 Ασύμμετρη πληροφόρηση
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Ασύμμετρη πληροφόρηση Οι διαθέσιμες πληροφορίες είναι διαφορετικές για τους πωλητές και τους αγοραστές Κρυφά χαρακτηριστικά Υπάρχουν αν η μία πλευρά παρατηρεί κάτι σχετικά με το αγαθό που συναλλάσσεται, το οποίο σχετίζεται με, αλλά δεν γίνεται αντιληπτό από, την άλλη πλευρά

9 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση
Κρυφές ενέργειες Υπάρχουν αν η μία πλευρά προβαίνει σε ενέργειες που σχετίζονται με, αλλά δεν γίνονται αντιληπτές από, την άλλη πλευρά

10 Ποιο μοντέλο θα αγοράζατε;
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Ποιο μοντέλο θα αγοράζατε;

11 Αξία για εσάς: $5.000 Αξία για τον πωλητή: $4.000 Αξία για εσάς: $0
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Αξία για εσάς: $5.000 Αξία για τον πωλητή: $4.000 Αξία για εσάς: $0 Αξία για τον πωλητή: $0

12 Για κάθε μοντέλο αυτοκινήτου, όσα θα ήσασταν πρόθυμοι να προσφέρετε;
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Για κάθε μοντέλο αυτοκινήτου, όσα θα ήσασταν πρόθυμοι να προσφέρετε;

13 Προσδοκώμενη αξία = ,5($5.000) + ,5($0) = $2.500
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Προσδοκώμενη αξία = ,5($5.000) + ,5($0) = $2.500 Αν προσφέρατε $2.500 στον πωλητή, θα δεχόταν την προσφορά σας;

14 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση
Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων Δυσμενής επιλογή Σε μια αγορά με δυσμενή επιλογή, ένας παράγοντας σε μια συναλλαγή γνωρίζει ένα κρυφό χαρακτηριστικό ενός αγαθού και αποφασίζει αν θα συμμετέχει στη συναλλαγή με βάση αυτή την πληροφόρηση

15 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση
Κρυφά χαρακτηριστικά: Δυσμενής επιλογή στην αγορά της ασφάλισης υγείας Ποιος από τους δυο είναι πιο πιθανό να θελήσει να κάνει ασφάλιση υγείας;

16 16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση
Λύσεις αγοράς στη δυσμενή επιλογή: Σηματοδότηση Σηματοδότηση Αναφέρεται στη δράση που αναλαμβάνει ένα άτομο με ιδιωτική πληροφόρηση με σκοπό να πείσει άλλους σχετικά με την πληροφόρησή του As

17 Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης:
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Γιατί τα καινούργια αυτοκίνητα χάνουν σημαντικό μέρος της αξίας τους τη στιγμή που τα αγοράζουμε;

18 Πίνακας 16.1 Εύρος τιμών για νέα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
16.1 Ασύμμετρη πληροφόρηση Πίνακας 16.1 Εύρος τιμών για νέα και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα

19 16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο
Ηθικός κίνδυνος Ενέργειες στις οποίες προβαίνει η μία πλευρά της συναλλαγής, οι οποίες σχετίζονται με, αλλά δεν γίνονται αντιληπτές από, την άλλη πλευρά

20 16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο
Οι άνθρωποι με αερόσακους στα αυτοκίνητά τους είναι πιο πιθανό να εμπλακούν σε τροχαία ατυχήματα. Γιατί; Δύο ερμηνείες Δυσμενής επιλογή — αν γνωρίζετε ότι είστε κακοί στην οδήγηση, είναι πιο πιθανό να επιλέξετε ένα αυτοκίνητο που διαθέτει αερόσακους. Ηθικός κίνδυνος — αν είστε προστατευμένοι από κάποιους κινδύνους της οδήγησης, είναι πιο πιθανό να οδηγείτε απρόσεκτα.

21 Σχέση εντολέα-εντολοδόχου
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο Σχέση εντολέα-εντολοδόχου Σχέση στην οποία ο εντολέας σχεδιάζει ένα συμβόλαιο που καθορίζει τις πληρωμές στον εντολοδόχο ως συνάρτηση της απόδοσής του, και ο εντολοδόχος επιλέγει μια ενέργεια που επηρεάζει την απόδοση και ως εκ τούτου την ανταμοιβή από τον εντολέα

22 16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο
Με άλλα λόγια, το ένα μέρος (ο εντολέας) προσφέρει κίνητρα στο άλλο μέρος (τον εντολοδόχο) να ενεργήσει προς όφελος του εντολέα

23 “Δεν υπάρχει ‘εγώ’ όταν παίζεις σε μια ομάδα”
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο “Δεν υπάρχει ‘εγώ’ όταν παίζεις σε μια ομάδα” Για ποιον παίζει;

24 Πώς θα κάνετε αυτόν τον εντολοδόχο να ξυπνήσει;
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο Λύσεις αγοράς στον ηθικό κίνδυνο στην αγορά εργασίας: Μισθοί αποτελεσματικότητας Πώς θα κάνετε αυτόν τον εντολοδόχο να ξυπνήσει;

25 Μισθοί αποτελεσματικότητας
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο Λύσεις αγοράς στον ηθικό κίνδυνο στην αγορά εργασίας: Μισθοί αποτελεσματικότητας Μισθοί αποτελεσματικότητας Μισθοί που βρίσκονται πάνω από τον κατώτατο μισθό που θα γινόταν αποδεκτός από τους εργαζομένους· οι εργοδότες τούς χρησιμοποιούν για να αυξήσουν τα κίνητρα και την παραγωγικότητα

26 Συμμετοχή στις πληρωμές Συνασφάλιση
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο Λύσεις αγοράς στον ηθικό κίνδυνο στην αγορά εργασίας: «Βάζοντας τον εαυτό σας στο παιχνίδι» Εκπτώσεις Συμμετοχή στις πληρωμές Συνασφάλιση

27 Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης:
16.2 Κρυφές ενέργειες: Αγορές με ηθικό κίνδυνο Λύσεις αγοράς στον ηθικό κίνδυνο στην αγορά εργασίας: «Βάζοντας τον εαυτό σας στο παιχνίδι» Οικονομικό παράδειγμα τεκμηρίωσης: Γιατί η ιδιωτική ασφάλιση υγείας είναι τόσο ακριβή;

28 16.3 Κυβερνητική πολιτική σε έναν κόσμο με ασύμμετρη πληροφόρηση

29 Να φορολογήσει τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά
16.3 Κυβερνητική πολιτική σε έναν κόσμο με ασύμμετρη πληροφόρηση Κυβερνητική παρέμβαση και ηθικός κίνδυνος Η Πράξη Οικονομικά Προσιτής Φροντίδας (Affordable Care Act ACA) θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόβλημα ηθικού κινδύνου, καθώς η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά αυξάνεται λόγω της ασφαλιστικής κάλυψης. Για να το αντιμετωπίσει, η κυβέρνηση θα μπορούσε Να φορολογήσει τη ριψοκίνδυνη συμπεριφορά Να επιδοτήσει την υγιή συμπεριφορά Να εισάγει εκπτώσεις και συν-πληρωμές

30 Πώς τα επιδόματα ανεργίας δημιουργούν ένα πρόβλημα ηθικού κινδύνου;
16.3 Κυβερνητική πολιτική σε έναν κόσμο με ασύμμετρη πληροφόρηση Η σχέση αμοιβαίας αντιστάθμισης δικαιοσύνης-αποτελεσματικότητας Πώς τα επιδόματα ανεργίας δημιουργούν ένα πρόβλημα ηθικού κινδύνου;

31 Πρόκειται για πρόβλημα εντολέα-εντολοδόχου;
16.3 Κυβερνητική πολιτική σε έναν κόσμο με ασύμμετρη πληροφόρηση Έγκλημα και τιμωρία ως ένα πρόβλημα εντολέα-εντολοδόχου Πρόκειται για πρόβλημα εντολέα-εντολοδόχου;

32 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)


Κατέβασμα ppt "D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google