Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΑγάπη Παπαντωνίου Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
Προβλήματα - Προοπτικές και εθελοντισμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014 - 15
1ο ΓΕΛ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΝΕΡΟ: ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Ελευσίνα -Παράκτια πόλη και λιμάνι του Σαρωνικού Προβλήματα - Προοπτικές και εθελοντισμός ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
2
Συντονιστές καθηγητές:
ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Το νερό ως πηγή ζωής και πολιτισμού: Προβλήματα – Προοπτικές – Εθελοντισμός » Δρετάκη Κατερίνα - Καραγιώργου Δέσποινα ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Ελευσίνα παράκτια πόλη και λιμάνι του Σαρωνικού – τρόπος βελτίωσης της βιομηχανικής ζώνης σε περιοχή αναψυχής » Θεοδωρέσκος Δημοσθένης - Κορόγιαννη Ελένη - Δρετάκη Κατερίνα
3
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΡΙΕΣ
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΜΑΘΗΤΕΣ/ ΡΙΕΣ ΤΑΚΑΚΗ ΣΟΦΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΟΥΣΣΗ ΚΩΝ/ΝΑ ΜΑΤΕΧΟΥ ΕΛΕΝΗ ΤΣΑΠΑΡΙΚΟΥ ΜΑΓΔΑ ΤΣΙΜΠΟΥΚΗ ΛΑΜΠΡΙΝΗ ΤΣΕΠΑ ΜΕΛΠΟΜΕΝΗ ΤΖΟΑΝΝΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΝΤΑ ΑΣΗΜΙΝΑ ΠΕΤΡΟΥ ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΛΥΓΔΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΜΑΓΓΑΝΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΟΛΧΑ ΚΩΝ/ΝΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΑΜΠΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΟΥΡΑΪ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΜΑΡΙΑ ΛΟΥΚΙΣΑ ΑΝΝΑ ΜΑΧΛΗ ΑΘΗΝΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘ. ΜΑΥΡΙΚΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΑΛΙΓΙΑΪ ΕΛΣΑΪΝΤ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Γ. ΑΡΧΟΝΤΗΣ ΑΧΧΙΛΕΑΣ ΣΑΜΠΑΝΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΡΑΠΑΤΣΙΑ ΕΛΕΝΑ ΜΕΤΣΑΪ ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΟΤΣΙΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡ.
4
Μεθοδολογία του προγράμματος
Ομαδοσυνεργατική και βιωματική προσέγγιση Επεξεργασία του θέματος με τη μέθοδο «project» επαφή με φορείς που δραστηριοποιούνται σε σχέση με το συγκεκριμένο θέμα - ειδικούς επιστήμονες - εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης.
5
1. Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ 1. Επίσκεψη στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Ελευσίνας Στις 1/12/2014 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας επισκέφτηκε το Κ.Π.Ε της πόλης μας, με σκοπό να παρακολουθήσουμε και να συμμετάσχουμε στο πρόγραμμα "Παράκτια Ελευσίνα - Μια γειτονιά του Σαρωνικού". Μας υποδέχτηκαν ο κ. Διονύσης Οικονόμου και η κ. Παπαλεξίου Ιωάννα, οι οποίοι στην συνέχεια μας χώρισαν σε τυχαίες ομάδες των 5 ατόμων.
6
Στην έναρξη του προγράμματος κάναμε μία ομαδική συζήτηση γύρω από τους κινδύνους, τα προβλήματα, τις γνώσεις αλλά και τα όνειρα μας για την παραλιακή περιοχή της Ελευσίνας! Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, υπήρχε διαδραστική παρουσίαση του κύκλου του νερού, των οργανισμών που παρουσιάζονται στη θάλασσά μας, για τα επαγγέλματα που αναπτύσσονται εκεί, για τα είδη των προβλημάτων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε και τις δυνατές λύσεις που υπάρχουν!
7
Ταυτόχρονα, καταβάλαμε ομαδική δουλειά, συμπληρώνοντας κάποιες εργασίες πάνω στο θέμα στα σχετικά φύλλα εργασίας που μας είχαν δοθεί από το ΚΠΕ Ελευσίνας, και ανακοινώναμε τις απαντήσεις στην ολομέλεια! Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος του ΚΠΕ Ελευσίνας, κάναμε έρευνα πεδίου στην παραλία της Ελευσίνας με σκοπό να παρατηρήσουμε από κοντά τους οργανισμούς που είχαμε αναφέρει στην παρουσίαση, και την βιοποικιλότητα της θάλασσας της πόλης μας.
8
Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, καταγράψαμε τα είδη δέντρων και φυτών που αναγνωρίσαμε καθώς και τα είδη σκουπιδιών που εντοπίσαμε στην ακτή. κάναμε μέτρηση του ph στο νερό τις θάλασσας γνωρίσαμε από κοντά πολλά είδη οστράκων και θαλάσσιων ζώων ανακαλύψαμε κι ένα θαλάσσιο φυτό που το συναντάμε σε θάλασσες της Μεσογείου καθώς και στη Μαύρη θάλασσα. Τέλος, είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε από τους υπεύθυνους του προγράμματος για την ατμοσφαιρική ρύπανση της Ελευσίνας και τους παράγοντες αυτής από αρχαιοτάτους χρόνους όπως επίσης μάθαμε και την αλλαγή χρήσης των εργοστασίων στην πόλη!
9
2. Επίσκεψη στο Κ.Α.Π.Η. Ελευσίνας
Κατά την διάρκεια της συζήτησής μας με τους ηλικιωμένους, παλαιούς κατοίκους της πόλης μας, μιλήσαμε μαζί τους για τις αλλαγές κατά την πάροδο των χρόνων, λόγω της τεράστιας βιομηχανικής ανάπτυξης στην περιοχή, ακούγοντας τις εμπειρίες και τα βιώματα των ίδιων. Μετά την συνομιλία μας διαμορφώσαμε πλήρη εικόνα για την επιβάρυνση που έχει υποστεί ο κόλπος της Ελευσίνας καθώς και τις προσπάθειες για βελτίωση της κατάστασης τα τελευταία χρόνια.
10
3. Συζήτηση με τον Υπεύθυνο του Δήμου Ελευσίνας
3. Συζήτηση με τον Υπεύθυνο του Δήμου Ελευσίνας Την Τετάρτη 11/3/2015 πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης μας και συζητήσαμε με τον υπεύθυνο για περιβαλλοντικά θέματα κ. Χρηστίδη. Κατά τη διάρκεια αυτής της επίσκεψης οι μαθητές έθεσαν τα ερωτήματά τους και σύμφωνα με τις απαντήσεις του κ. Χρηστίδη, συμπεραίνουμε τα εξής:
11
Η ποσότητα στην οποία βρίσκονται ουσίες όπως φώσφορος, άζωτο, χρώμιο, βαρέα μέταλλα κ.ά. βρίσκονται κάτω από το επικίνδυνο όριο. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2013 από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων η ποιότητα του νερού της θάλασσας της Ελευσίνας είναι εξαιρετική. Η ποιότητα των ψαριών δεν είχε υποβαθμιστεί αφού τα τοξικά κατέληγαν στο στομάχι τους, το οποίο αφαιρούμε αφότου τα αγοράσουμε.
12
Συνέντευξη με τον κ. Χρηστίδη
13
4. Επίσκεψη στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. στην Ανάβυσσο (10/3/2015)
4. Επίσκεψη στο ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. στην Ανάβυσσο (10/3/2015) Κατά την επίσκεψή μας εκεί παρακολουθήσαμε μια ομιλία όπου μας ενημερώσανε για τη μόλυνση των θαλασσών και για το ίδρυμα Περσέας. Επιπλέον μας μίλησαν για το πρόγραμμα που έχουν αναλάβει οι ίδιοι με όνομα Argo.Τέλος μας ξενάγησαν στις εγκαταστάσεις τους , όπου μας έδειξαν διάφορους θαλάσσιους μικροοργανισμούς μέσα από τα μικροσκόπια!
14
5. Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Έδεσσας (16/3/2015)
5. Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Έδεσσας (16/3/2015) Πρόγραμμα Π.Ε. <<Το Υπαίθριο Μουσείο Νερού Έδεσσας>> Στο χώρο του μουσείου υλοποιείται πρόγραμμα με τον ομώνυμο τίτλο. Εμείς οι μαθητές μέσα από κυνήγι θησαυρού μάθαμε : για την αξιοποίηση της ενέργειας να αναγνωρίζουμε τα φυτά του πάρκου για τα διαφορετικά οικοσυστήματα υδρόβιων οργανισμών
15
για τα είδη της υδρόβιας πανίδας και χλωρίδας της περιοχής
να ταξινομούμε δένδρα πάρκου πώς δημιουργούνται τα σπήλαια και για τον σχηματισμό του καταρράκτη Παιδαγωγικά όμως δημιουργήθηκε ανάμεσά μας κλίμα ομαδικότητας, συνεργασίας, υπευθυνότητας και μεθοδικότητας. Με αυτόν τον τρόπο πιστεύουμε πως κατακτήσαμε και εμπεδώσαμε αποτελεσματικά τη γνώση
16
6. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
6. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΩΝ ΘΡΙΑΣΙΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ Ο Σύλλογος Εθελοντών Θριασίου Πεδίου με επικεφαλής τον πρόεδρό του κ. Καλυμνάκη Ιωάννη επισκέφθηκε το σχολείο μας και παρουσίασε τις δράσεις των τελευταίων χρόνων στους μαθητές των περιβαλλοντικών ομάδων. Συμφωνήσαμε να συνεργαστούμε μαζί με τους εθελοντές για μελλοντικές δράσεις στην πόλη μας, όπως για παράδειγμα τον καθαρισμό της παραλίας, με σκοπό να συμβάλουμε και εμείς στη βελτίωση της εικόνας της όμορφης παραλίας μας.
17
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ είδαμε τη σημασία του νερού ως πηγή ζωής και ενέργειας
ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Το νερό ως πηγή ζωής και πολιτισμού: Προβλήματα – Προοπτικές – Εθελοντισμός» είδαμε τη σημασία του νερού ως πηγή ζωής και ενέργειας επίσης καταλάβαμε πόσο σημαντικές είναι οι εθελοντικές δράσεις για τη διαφύλαξη της καθαριότητας των υδάτινων πόρων αλλά και πώς το αποτέλεσμα των δράσεων αυτών βελτιώνει την ποιότητα της ζωής όλων μας.
18
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «Ελευσίνα παράκτια πόλη και λιμάνι του Σαρωνικού – τρόπος βελτίωσης της βιομηχανικής ζώνης σε περιοχή αναψυχής »: είδαμε πόσο μεγάλη σημασία έχει να είναι μία παράκτια ζώνη καθαρή και αξιοποιημένη προς όφελος των κατοίκων. Γιατί μία καθαρή και περιποιημένη παραλιακή ζώνη όχι μόνο συμβάλλει στη ψυχαγωγία των κατοίκων αλλά επιπλέον αναβαθμίζει την περιοχή καθώς επίσης και τη γενικότερη ποιότητα της ζωής όλων είναι, τέλος, ευχάριστη η διαπίστωση ότι η εικόνα της παραλιακής περιοχής της πόλης μας τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει και η ποιότητα του νερού έχει σημαντικά βελτιωθεί!
19
ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΡΧΟΝΤΗ ΑΧΙΛΛΕΑ ΔΗΜΗΤΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΑΛΙΓΙΑΪ ΕΛΣΑΪΝΤ ΣΑΜΠΑΝΗ ΠΑΥΛΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ : ΜΑΓΓΑΝΑ ΣΟΦΙΑ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.