Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ
ΕΞΕΤΑΣΗ ΑΔΡΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ (Νοέμβριος 2012) Σκοπός: Ανίχνευση των παιδιών που πιθανά να αναπτύξουν στην σχολική τους ζωή ΜΔ (Screening) ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ

2 ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Maeland (1992): Τα παιδιά με προβλήματα στην κινητικότητα τους και ΚΑ εμφανίζουν πολύ συχνά δυσκολίες στην αριθμητική, γράψιμο, ανάγνωση, κοκ. Για τα παιδιά με κινητικές δυσκολίες είναι εξίσου σημαντική η κινητική παρέμβαση από την πρώιμη σχολική ηλικία με ενισχυτική διδασκαλία στο γράψιμο, διάβασμα, αριθμητική. Είναι απαραίτητο για τους δασκάλους να γνωρίζουν τις απαραίτητες κινητικές δεξιότητες που πρέπει να κατακτούν τα παιδιά σε κάθε ηλικία. Μπορούν με αυτόν τον τρόπο να βοηθήσουν στην έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση Hoare (1994): Τα κινητικά προβλήματα που εμφανίζονται σε δοκιμασίες αδρής κινητικότητας, συχνά χαρακτηρίζουν παιδιά με αδεξιότητα. Η αδεξιότητα που εμφανίζεται μπορεί να οδηγήσει συχνά τα παιδιά σε ελλειπή συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες, χαμηλή φυσική κατάσταση, κοινωνική απομόνωση, έλλειψη αυτοεκτίμησης, κοκ. Τα προβλήματα εμφανίζονται σε δοκιμασίες όπως το άλμα, κουτσό, κοκ.

3 ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Hoare (1994): Προβλήματα αδρής κινητικότητας εμφανίζονται συχνά σε παιδιά με ΜΔ. Η ΜΔ χαρακτηρίζει συχνά τα παιδιά με ΚΑ και υπολογίζεται στον γενικό πληθυσμό γύρω στο 5%. Οι κινητικές και οι ΜΔ καθώς και η ανεπάρκεια εκτέλεσης σχεδιασμένων κινήσεων που εμφανίζονται σε ένα παιδί, δημιουργούν μιά σειρά από αρνητικές επιπτώσεις στην διαμόρφωση αυτοεκτίμησης κι αυτοπεποίθησης στην προσωπική & σχολική του ζωή. Τα παιδιά με χαμηλό βάρος κατά την γέννηση συχνά εμφανίζουν κινητική αδεξιότητα και ΜΔ.

4 ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Κουρτέσσης (1997) ΜΔ συνυπάρχουν με κινητική αδεξιότητα (ΚΑ). Ο βαθμός & το είδος της ΚΑ σε παιδιά με ΜΔ διαφέρει. Ένα παιδί μπορεί να έχει πρόβλημα με την λεπτή του κινητικότητα κι ένα άλλο παιδί με την αδρή του κινητικότητα. Το παιδί με ΚΑ συνήθως απασχολεί γονείς και δασκάλους για λόγους που σχετίζονται με άλλα συμπτώματα από αυτά της κινητικής του δυσκολίας. Γονείς και δάσκαλοι παραπονούνται για: Ποικιλία προβλημάτων συμπεριφοράς, & ψυχοσωματικών προβλημάτων (πχ πόνους)

5 ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
συνέχεια: Ποικίλες Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν τα παιδιά με ΚΑ (ανάγνωση, γραφή, ορθογραφία) Οι ποικίλες ΜΔ μπορούν να δημιουργήσουν ψυχολογικά προβλήματα (ανησυχία, ανασφάλεια, ανεπάρκεια, φοβίες, θυμό, εχθρότητα, απογοήτευση). Προκειμένου να προληφθούν όλα τα δευτερεύοντα προβλήματα που πηγάζουν από την αδεξιότητα του παιδιού χρειάζεται η διάγνωση να γίνει έγκαιρα (4-5 χρόνων) ή το αργότερο μόλις πριν την είσοδο του παιδιού στην δημοτική εκπαίδευση (σελ. 97)

6 ΣΚΟΠΟΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ Εξέταση Αδρής Κινητικότητας-Μετακίνησης σε παιδιά 2ας Δημοτικού Ανίχνευση (Screening) παιδιών με προβλήματα κίνησης και πιθανή ΚΑ, που πιθανά να αναπτύξουν στην σχολική τους ζωή ΜΔ

7 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ 2012 Εξοικείωση με τις Απαιτήσεις τoυ Ερευνητικού Εργαλείου (Ulrich, 1985). Χωρισμός σε Ομάδες Παρατηρητών και Σημειωτών Επίσκεψη στο σχολείο (Περιστέρι)

8 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ (Ulrich, 1985)
Δοκιμασία Αδρής Κινητικότητας (Μετακίνηση & Χειρισμός Αντικειμένων)(Locomotion & Object Control) Skillfull use of the total body in large muscle activities that require temporal and spacial coordination of movement of a number of body segments simultaneously (Ulrich, 1985) (page 1) Χρησιμοποιήθηκαν οι επτά (7) δοκιμασίες της μετακίνησης. Τρέξιμο-Run 1.Μικρή περίοδος με τα πόδια στον αέρα 2.Χέρια αντίθετα με πόδια, αγκώνες λυγισμένοι 3.Πόδια κοντά στη κεντρική γραμμή (οχι flat) 4.Πόδι αιώρησης λυγισμένο στις 90ο (στους γοφούς) (4 κριτήρια - Βαθμολογία από 0 έως 4) Gallop-Καλπασμός 1.Ενα βήμα μπροστά με το μπροστινό πόδι να ακολουθείται από το πίσω πόδι σε θέση καλπασμού 2.Μικρή περίοδος με τα δυό πόδια στον αέρα 3.Χέρια λυγισμένα και τοποθετημένα στο ύψος της μέσης 4.Ικανός/η να οδηγήσει στον καλπασμό με το δεξί ή και το αριστερό πόδι

9 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ (Ulrich, 1985)
Ηop (Πηδηματάκια στο ένα πόδι επιτόπου) 1.Πόδι αιώρησης λυγισμένο και πίσω από το σώμα 2.Πόδι αιώρησης κινείται σαν εκκρεμές μπρός-πίσω & παράγει ώθηση 3.Χέρια λυγισμένα σε αγκώνες με κίνηση μπροστά στην απογείωση 4.Ικανός/η να εκτελεί πηδηματάκια με το δεξί & το αριστερό πόδι (4 κριτήρια - Βαθμολογία από 0 έως 4) Leap (Μεγάλα Βήματα/Άλματα) 1.Απογείωση στο ένα πόδι & προσγείωση στο άλλο 2.Περίοδος όπου & τα δυό πόδια είναι στον αέρα 3.Κίνηση πρός τα εμπρός με το αντίθετο χέρι από πόδι (3 κριτήρια - Βαθμολογία από 0 έως 3) Horizontal Jump(Άλμα Επι τόπου) 1.Προπαρασκευαστικές κινήσεις (Λυγίζει γόνατα, χέρια πίσω από το σώμα) 2.Χέρια εκτείνονται απότομα μπρός & πάνω, & τεντώνονται πάνω από το κεφάλι 3.Απογείωση & προσγείωση στα δύο πόδια ταυτόχρονα 4.Τα χέρια κινούνται προς τα κάτω στην προσγείωση Skip (Τσιγγολελέτα) 1.Ρυθμικές επαναλήψεις από το πήδημα-άλμα σε διαφορετικό πόδι 2.Πόδι αιώρησης μεταφέρεται κοντά στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια του πηδήματος-άλματος 3.Χέρια κινούνται αντίθετα από πόδια στο ύψος της μέσης Slide (Πλάγιο Γλύστριμα) 1.Σώμα πλάγια γυρισμένο στον τερματισμό 2.Ένα πλάγιο βήμα ακολουθείται από γλύστριμα του ‘πίσω’ ποδιού σε σημείο κοντά στο ‘μπροστά’ πόδι 3.Μικρή περίοδος χρονικά με τα δυό πόδια στον αέρα 4.Ικανός/ή να γλυστρίσει με την δεξιά κι αριστερή του/της πλευρά Εύρος Δοκιμασίας - 26 Κριτήρια (Από 0 έως 26)

10 ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ-ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
22 ΠΑΙΔΙΑ 2ας Τάξης Δημοτικού Σχολείου 13 αγόρια και 9 κορίτσια Εξέταση τον Νοέμβριο 2007 Στατιστική Ανάλυση (SPSS for Windows; Norusis, 1993)

11 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)
Μεταβλητή ΜΟ ΤΑ Min Max Ν Run 3,63 0, Gallop 3,45 0, Hop 3,59 0, Leap 2,81 0, HorJump 3,09 0, Skip 1,64 1, Slide 2,27 1, TGMD 20,50 3, TGMD Ulrich (7yr): Το 50th είναι στο 21,00. To χαμηλότερο 20% βαθμολογούνται από 0-11, το 21-40% βαθμολογούνται από 12-19, το 41-60% βαθμολογούνται από 20-23, και το % βαθμολογούνται από

12 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

13 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

14 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

15 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

16 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

17 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

18 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ)

19 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ (2η Τάξη ΔΣ) 50η θέση: βαθμολογία 21

20 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Ένας μαθητής με 13 (στο 5% της χρονολογικής του ηλικίας) Δύο μαθητές με 16 (στο 9% της χρονολογικής τους ηλικίας) Δύο μαθητές με 18 και τρεις μαθητές με 19 (στο 25% της χρονολογικής τους ηλικίας) Ένας μαθητής με 20 (στο 37% της χρονολογικής του ηλικίας) Τέσσερις μαθητές με 21 (στο 50% της χρονολογικής τους ηλικίας) Τέσσερις μαθητές με 22 (στο 63% της χρονολογικής τους ηλικίας) Τέσσερις μαθητές με 24 (στο 84% της χρονολογικής τους ηλικίας) Ένας μαθητής με 25 (στο 91% της χρονολογικής του ηλικίας)

21 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Συνολικά βρέθηκαν 1 παιδί (4,54%) απ΄τη 2η τάξη ΔΣ στο χαμηλότερο όριο του 5% που προσδιορίζει εμφανή κινητικά προβλήματα και κίνδυνο να αναπτύξει στο μέλλον ΜΔ Το παιδί αυτό βρίσκονταν σταθερά πίσω από τα συνομίληκα του κατά 2-3 χρόνια στην αδρή του κίνηση Επιπλέον βρέθηκαν δύο μαθητές (9,08%) με at risk βαθμολογίες (στο χαμηλότερο 9% της χρονολογικής τους ηλικίας). Τη στιγμή της εξέτασης υπολείπονταν κατά 1-2 χρόνια στην αδρή τους κίνηση από τα συνομίληκα τους παιδιά

22 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Οι Maeland (1992) & Κουτσούκη (1997) αναφέρουν ένα ποσοστό κοντά στο 5% Οι Μιχελλογιάννης, Μακαρώνης, Μπάδα & Παντελάκη (1985) αναφέρουν ποσοστά 3-4% Η παρούσα έρευνα συμφωνεί για τα παιδιά της 2ης τάξης ΔΣ (ποσοστό 4,54%)

23 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Κουτσούκη (1997): Η ΜΔ χαρακτηρίζει συχνά τα παιδιά με ΚΑ και υπολογίζεται στον γενικό πληθυσμό γύρω στο 5%. Οι κινητικές και οι ΜΔ καθώς και η ανεπάρκεια εκτέλεσης σχεδιασμένων κινήσεων που εμφανίζονται σε ένα παιδί, δημιουργούν μιά σειρά από αρνητικές επιπτώσεις στην διαμόρφωση αυτοεκτίμησης κι αυτοπεποίθησης στην προσωπική & σχολική του ζωή. Τα παιδιά με χαμηλό σωματικό βάρος και λιποβαρή κατά την γέννηση συχνά εμφανίζουν κινητική αδεξιότητα και ΜΔ.

24 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Η αδρή κινητικότητα-μετακίνηση των 13 από τους 22 μαθητές που εξετάστηκαν βρίσκεται σταθερά πάνω από την αντίστοιχη των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας (Μ = 21) Πιθανά οι μαθητές να είχαν κινητικές εμπειρίες συγκριτικά με τα παιδιά της ηλικίας τους που αναφέρονται στις νόρμες Εξέταση της αντικειμενικότητας

25 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Επανάληψη της έρευνας για επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων με μεγαλύτερο δείγμα από διαφορετικές περιοχές της Αθήνας Δημιουργία νορμών με μετρήσεις από όλη την Ελλάδα Ενημέρωση των Διευθυντών στα σχολεία για τις ΚΔ και τις πιθανές ΜΔ των μαθητών/τριων τους Εξέταση αδρής κίνησης-Screening απαραίτητα στο ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς για τους μαθητές της Α Δημοτικού

26 Thank You (Questions please)


Κατέβασμα ppt "ΣΕΦΑΑ Αθηνών Ειδικότητα ΠΚΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google