Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

2 ΛΗΨΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΡΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Η έννοια των οριακών μεταβολών . Στην Οικονομική ονομάζουμε τις διάφορες αποφάσεις που αφορούν μικρές προσαρμογές σε υφιστάμενες καταστάσεις, ως οριακές μεταβολές Π.χ. πόσα χρόνια ακόμη πρέπει να σπουδάσω; Για να απαντήσω πρέπει να σκεφτώ μια κατάσταση όπου κάποιος έχει πτυχίο, και συγκρίνει το πρόσθετο όφελος ενός επιπλέον έτους σπουδών με το πρόσθετο κόστος που θα αναλάβει για αυτό. Επομένως, για να πάρουμε ορθολογικές αποφάσεις θα πρέπει να συγκρίνουμε το οριακό όφελος (ΜΒ) μιας ενέργειας με το οριακό κόστος (MC) αυτής. Αν MC < ΜΒ τότε προχωρούμε στην ενέργεια.

3 Η έννοια της αριστοποίησης
Αποτελεσματικότητα (efficiency) έχουμε όταν οι διαθέσιμοι πόροι αξιοποιούνται κατά τον καλύτερο τρόπο. Αριστοποίηση είναι η διαδικασία επιλογής της λύσης που μεγιστοποιεί το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα ή ελαχιστοποιεί την απαιτούμενη θυσία

4 Ο καταναλωτής Ο καταναλωτής παίρνει ικανοποίηση από τη χρήση αγαθών και υπηρεσιών, την οποία ονομάζουμε Χρησιμότητα. Η χρησιμότητα δεν μπορεί να μετρηθεί σε απόλυτες μονάδες παρά μόνο να εκτιμηθεί σχετικά έτσι ώστε να επιτρέπει συγκρίσεις. Ο καταναλωτής έχει προτιμήσεις τις οποίες παίρνουμε σαν δεδομένες

5 Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Είναι σημαντική διότι προσδιορίζει την μορφή που θα πρέπει να έχει η καμπύλη της ζήτησης Ερμηνεύετε με δύο βασικές μεθόδους Την θεωρία της οριακής χρησιμότητας Την ανάλυση των καμπύλων αδιαφορίας

6 Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Βασίζετε στη θεωρία του Marshall o οποίος και αναφέρει πώς η ικανοποίηση που προκύπτει από την χρήση ενός αγαθού μπορεί να μετρηθεί με τον ίδιο τρόπο που μετρούνται οι υλικές μονάδες. Αυτό το επέτυχε επινοώντας μια μονάδα μέτρησης ικανοποίησης τo util. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ=30 UTIL ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΓΑΡΙΔΑΚΙΑ 15 UTIL. Επομένως έτσι μπορεί να μετρηθεί και το συνολικό ύψος της ικανοποίησης . Η μέθοδος αυτή ονομάζετε μέθοδος απόλυτης χρησιμότητας

7 Συνολική χρησιμότητα Είναι η συνολική ικανοποίηση που λαμβάνετε από την χρησιμοποίηση ενός συγκεκριμένου αγαθού και μετριέται σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο παράδειγμα προϊόν Χ καταναλώνετε σε χρόνο πχ Τ=6 μέρες Όσο αυξάνετε ο ρυθμός κατανάλωσης τότε η Σ.Χ αυξάνετε ωστόσο υπάρχει σημείο χρονικό όπου η συνολική χρησιμότητα αρχίζει να μειώνετε.

8 Οριακή χρησιμότητα Είναι η επιπλέον χρησιμότητα που προκύπτει από την κατανάλωση επιπλέον μονάδας προϊόντος . ( καθώς καταναλώνονται επιπλέον μονάδες) .Η οριακή χρησιμότητα μειώνεται όσο αυξάνεται η κατανάλωση και τελικά γίνεται αρνητική. Νόμος της φθίνουσας οριακής χρησιμότητας: όσο αυξάνεται η κατανάλωση ενός αγαθού, κάθε πρόσθετη μονάδα επιφέρει μικρότερη αύξηση της ικανοποίησης από ότι οι προηγούμενες μονάδες.

9 Συνολική και οριακή χρησιμότητα που απεικονίζει την αρχή της φθίνουσας οριακής χρησιμότητας
Ποσότητα προϊόντος χ που καταναλώνετε ανά εβδομάδα Συνολική χρησιμότητα TU (UTIL ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ) Οριακή χρησιμότητα 1 30 2 46 16 3 56 10 4 60 5 55 -5 6 45 -10

10 Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΟΡΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ

11 Ο Νόμος της φθίνουσας οριακής χρησιμότητας
Όπως προκύπτει και από τον πίνακα η χρησιμότητα της χρήσης του προϊόντος κάποια στιγμή πέφτει και από την Πέμπτη ημέρα η συνολική χρησιμότητα αρχίζει να μειώνετε και η οριακή γίνετε αρνητική. Η εξ αρχής φθίνουσα κατεύθυνση της οριακής χρησιμότητας εκφράζει και τον νόμο της φθίνουσας χρησιμότητας.

12 Επομένως … Όσο μεγαλύτερη είναι η ποσότητα που διαθέτει κάποιο άτομο από ένα προϊόν τόσο μικρότερη είναι η οριακή χρησιμότητα που προκύπτει από την κατανάλωση μιας επιπλέον μονάδας.

13 Όσο η συνολική χρησιμότητα αυξάνεται (με φθίνοντα ρυθμό), η οριακή χρησιμότητα μειώνεται
Στο σημείο όπου η συνολική χρησιμότητα μεγιστοποιείται, η οριακή χρησιμότητα μηδενίζεται Έτσι προκύπτει η έννοια της ισορροπίας του καταναλωτή ή ίσο-οριακή αρχή

14 Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
ΠΡΩΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΌ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΟΣΗΜΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟ ΕΝΕΡΓΕΙ ΜΕ ΛΟΓΙΚΗ ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΕΊΝΑΙ Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΧΡHΣIΜΟΤΗΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥ

15

16 Η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας
ένας ορθολογικός καταναλωτής με δεδομένο εισόδημα θα αποφασίσει τον συνδυασμό αγαθών που θα αγοράσει. Θα χρησιμοποιήσουμε τον γνωστό μας κανόνα αριστοποίησης. Στόχος είναι η μεγιστοποίηση της χρησιμότητας με βάση το περιορισμένο εισόδημα. Αν η σαμπάνια σας προσφέρει διπλάσια ικανοποίηση από το κρασί αλλά η τιμή της είναι πενταπλάσια, τι από τα δύο θα διαλέξετε; Θα διαλέξετε το κρασί, διότι έτσι αξιοποιούνται καλύτερα τα χρήματά σας.

17 ΜUΣαμπ./ ΡΣσαμπ = ΜUKρ/PK
Συγκρίνουμε τους λόγους οριακής χρησιμότητας προς την τιμή για το κάθε αγαθό. Αν: ΜUΣ/ ΡΣ < ΜUK /PK τότε θα καταναλώσουμε περισσότερο κρασί από ότι σαμπάνια, διότι έτσι αντλούμε μεγαλύτερη ικανοποίηση από κάθε 1 € που ξοδεύουμε. Όσο όμως αυξάνουμε την κατανάλωση κρασιού και μειώνουμε την κατανάλωση σαμπάνιας η ΜUK μειώνεται και η ΜUΣ αυξάνεται μέχρις ότου: ΜUΣαμπ./ ΡΣσαμπ = ΜUKρ/PK Τότε έχουμε βρει τον άριστο καταναλωτικό συνδυασμό μεταξύ των δύο αγαθών. Ο κανόνας μπορεί να γενικευθεί για οσαδήποτε αγαθά: ΜU1 P1 = ΜU2 P2 = ΜUn Pn ΜU ΟΡΙΑΚΉ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ Ρ ΤΙΜΗ n μεμονωμένα προϊόντα

18 Η ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Το άτομο βρίσκεται σε ισορροπία όταν είναι δυνατόν να διαχειριστεί ένα μικρό τμήμα δαπάνης από το προϊόν χ προς το προϊόν ψ επιτυγχάνοντας με τον τρόπο αυτό αύξηση της συνολικής χρησιμότητας σύμφωνα με το υπάρχον εισόδημα του και τις ισχύουσες τιμές. Αυτό συμβαίνει όταν MUx/Px=MUy/Py=MUn/Pn όπου ΜU ΟΡΙΑΚΉ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ Ρ ΤΙΜΗ x,y,n μεμονομένα προϊόντα

19 Πίνακας ισορροπίας του καταναλωτή προϊόν χ τιμή 2 ευρώ ψ τιμή 4 ευρώ
Συνολική χρησιμότητα χ Οριακή χρησιμότητα MUχ MUχ/Pχ (PX=2) ΖΗΤΟΎΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΡΟΙΟΝ X,ΚΑΙ Ψ Συνολική χρησιμότητα ψ Οριακή χρησιμότητα MUψ MUψ/Pψ PΨ=4 80 80/2=40 1 68 17 132 52 52/2=26 2 100 32 8 152 20 20/2=10 3 128 28 7 168 16 16/2=8 4 24 6 176 8/2=4 5 172 ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΤΟ ΠΙΛΙΚΟ MU/P ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΗΛΑΔΗ 8 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΤΕ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ 16 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩΝΤΑΣ 4 ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ Χ ΚΑΙ 2 ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ Ψ ΑΠΟΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ 268 UTIL ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

20 ΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟ ΨΑΠΌ 4-2 ΕΥΡΩ ΘΑ ΑΛΛΑΖΕ ΤΟ ΠΗΛΙΚΟ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ MU/P ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΚΥΠΤΕ ΝΕΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΠΧ Συνολική χρησιμότητα χ Οριακή χρησιμότητα χ MUχ MU/P ΤΙΜΗ Χ=2 ΖΗΤΟΎΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΡΟΙΟΝ X,ΚΑΙ Ψ Συνολική χρησιμότητα ψ Οριακή χρησιμότητα ΜUψ MUψ/P ΤΙΜΗ Ψ =2 80 80/2= 40 1 68 34 132 52 52/26=26 2 100 32 16 152 20 20/2=10 3 128 28 14 168 16/2=8 4 24 12 176 8 8/2=4 5 172 10 ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΟΠΟΥ ΤΟ ΠΙΛΙΚΟ MU/P ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΔΗΛΑΔΗ 10 ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΤΕ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΝΕΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ 16 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΝΩΝΤΑΣ ΤΩΡΑ ΠΙΑ 3 ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΠΌ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ Χ ΚΑΙ 5 ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ Ψ ΑΠΟΚΟΜΙΖΟΝΤΑΣ 324 UTIL ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ 16 ΕΥΡΩ

21 ΚΑΜΠΥΛΗ ΖΗΤΗΣΗΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΟΡΙΑΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
ΜΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Υ ΑΠΌ 4 ΣΕ 2 ΕΥΡΩ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΜΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΖΗΤΟΥΜΕΝΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΑΠΌ 2 ΣΕ 5 ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ TIMH 4 D 2 ΖΗΤΟΥΜΕΝΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ Υ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ

22 ΑΝΑΛΥΣΗ ΚΑΜΠΥΛΩΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΗΣ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑΣ
Αναπτύχθηκε κυρίως λόγω των αμφιβολιών που πρόεκυψαν από την προηγούμενη μέθοδο ως προς τον υποκειμενικό και λίγο αφηρημένο χαρακτήρα που έχει η μέτρηση της ικανοποίησης από την χρήση των προϊόντων. Πρωτεργάτης της ο οικονομολόγος John Hicks .

23 H λογική της στηρίζεται στο ότι…
Η χρησιμότητα δεν μετριέται επομένως μπορούμε να ιεραρχήσουμε τις προτιμήσεις του καταναλωτή και να πούμε πως ο Χ καταναλωτής προτιμάει το καλάθι αγορών Α από το καλάθι αγορών Β .Εδώ δεν χρειάζεται καμία μέτρηση χρησιμότητας . Η θεωρία αυτή έγινε γνωστή σαν ανάλυση καμπύλων αδιαφορίας

24 Καμπύλες αδιαφορίας πώς λειτουργούν..
Εχουμε 2 προϊόντα X και Ψ . Σε διαφορετικούς συνδυασμούς οι οποίοι προσφέρουν το ίδιο ύψος ικανοποίησης θα προέκυπτε ένας πίνακας αδιαφορίας! Συνδυασμός Μονάδες προϊόντος χ Μονάδες προϊόντος ψ Α 10 30 Β 20 16 C 9 D 40 5

25 ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ Συνδυασμός Μονάδες προϊόντος χ Μονάδες προϊόντος ψ
10 30 Β 20 16 C 9 D 40 5 50 40 30 Α A ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ 20 Β 10 C D 10 20 30 40 50

26 Καμπύλες αδιαφορίας χωρίς την συνολική χρησιμότητα
Ο καταναλωτής προτιμά τον κάθε συνδυασμό που του δίνει περισσότερη ποσότητα από τουλάχιστον ένα αγαθό Εάν επαναλάβουμε το ίδιο για όλους τους πιθανούς συνδυασμούς, τότε θα βρούμε τους συνδυασμούς εκείνους που αφήνουν τον καταναλωτή αδιάφορο, όπως ο g(6,2) ΠΗΓΗ Οικονομικά των Επιχειρήσεων Ε. Σαρτζετάκης

27 Συνεχίζοντας με την αγορά αλκοόλ, ο καταναλωτής Χ, μεταξύ περισσοτέρων από μια καμπύλες αδιαφορίας, θα επιλέξει τους συνδυασμούς προϊόντων που ανήκουν στην καμπύλη, η οποία βρίσκεται πάνω και δεξιότερα από τις υπόλοιπες. Όπως βλέπουμε και στο Σχήμα 2Π, η προτιμότερη καμπύλη αδιαφορίας μεταξύ U1 και U2 είναι η U2 στην οποία ανήκουν συνδυασμοί κρασιού και μπύρας που παρέχουν περισσότερη χρησιμότητα στον καταναλωτή Χ από ότι οι συνδυασμοί της U1. Συγκεκριμένα, οι συνδυασμοί κρασιού και μπύρας της U2, Δ(60,50) και Ε(37,70) είναι προτιμότεροι των συνδυασμών Α(55,25), Β(35,30) και Γ(25,50) της U1 για τον καταναλωτή Χ.

28 Στο παραπάνω διάγραμμα παρουσιάζεται ένας χάρτης καμπυλών αδιαφορίας. Ο καταναλωτής έχει εκδηλώσει αδιαφορία μεταξύ των καλαθιών Α, Β και Γ και, συνεπώς, τα συγκεκριμένα καλάθια αποφέρουν την ίδια χρησιμότητα στον καταναλωτή και άρα, βρίσκονται πάνω στην ίδια καμπύλη αδιαφορίας. Ο καταναλωτής έχει επίσης δηλώσει, ότι προτιμά το καλάθι Δ από τα Α, Β και Γ. Συνεπώς, το καλάθι Δ δεν μπορεί να βρίσκεται στην ίδια καμπύλη αδιαφορίας με τα Α, Β και Γ, αλλά σε κάποια άλλη ανώτερη καμπύλη, που απεικονίζει, όπως είναι φυσικό, ψηλότερο επίπεδο χρησιμότητας. Επιπλέον, ο καταναλωτής έχει εκδηλώσει αδιαφορία μεταξύ των καλαθιών Δ, Ε και Ζ και, κατά συνέπεια, τα καλάθια Δ, Ε και Ζ βρίσκονται πάνω στην καμπύλη αδιαφορίας ΙΙ. Συνεχίζοντας την καταγραφή επί όλων των πιθανών ποσοτικών συνδυασμών τσιπούρας και χοιρινού, προκύπτει ένας πλήρης χάρτης καμπυλών αδιαφορίας, για τα συγκεκριμένα αγαθά και το συγκεκριμένο καταναλωτή.

29 1. Είναι κυρτές ως προς την αρχή των αξόνων.
ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΜΠΥΛΩΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ 1. Είναι κυρτές ως προς την αρχή των αξόνων. Αυτό συμβαίνει διότι όταν το ατoμο είναι κοντά στην αρχή είναι διατεθειμένο να θυσιάσει μεγαλύτερες μονάδες προϊόντος Ψ για να πάρει περισσότερες μονάδες προϊόντος Χ Όσο περπατάμε στην καμπύλη επάνω Α-Β-C-D αυτή η αρχή μεταβάλετε συνεχώς εις βάρος του προϊόντος ψ 50 40 30 Α A ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ 20 Β 10 C D 10 20 30 40 50

30 2 ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΈΝΑ ΧΑΡΤΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ
Υπάρχει άπειρος αριθμός καμπυλών αδιαφορίας στην παρακάτω εικόνα θα απεικονίσουμε 3. Κάθε μετακίνηση προς τα δεξιά αντιπροσωπεύει από την πρώτη πχ στην δεύτερη αυξάνει το ποσοστό ικανοποίησης . Αυτό το ποσοστό σε αντίθεση με την μέθοδο της απόλυτης χρησιμότητας του καταναλωτή δεν είναι ποσοτικός αριθμός. ΑΓΑΘΟ Χ ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ Οικονομικά των Επιχειρήσεων Ε. Σαρτζετάκης 3 2 1 ΑΓΑΘΟ Ψ

31 ΟΡΙΑΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ
ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΣΟΤΗΤΑΣ ΕΝΌΣ ΑΓΑΘΟΥ ΠΟΥ ΕΊΝΑΙ ΔΙΑΘΕΤΗΜΕΝΟ ΈΝΑ ΑΤΟΜΟ ΝΑ ΘΥΣΙΑΣΕΙ ΓΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΠΌ ΈΝΑ ΆΛΛΟ ΑΓΑΘΟ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΝΟΜΑΖΕΤΕ Ο.Λ.Υ ΚΑΙ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ ΠΩΣ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΚΆΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΜΑΣΤΕ ΕΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΑΠΜΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ

32 ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΕΜΝΟΝΤΑΙ
ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ ΘΑ ΕΔΕΙΧΝΕ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΕΜΝΟΝΤΑΙ Οικονομικά των Επιχειρήσεων Ε. Σαρτζετάκης

33 ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΚΑΜΠΥΛΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΔΙΝΟΥΝ ΌΜΩΣ ΠΟΙΟΣ ΕΠΙΛΕΓΕΤΑΙ ΤΕΛΙΚΑ!! ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΊΝΑΙ Η ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΕΠΩΜΕΝΩΣ ΕΙΣΑΓΕΤΑΙ ΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ Η ΑΛΛΙΩΣ ΚΑΜΠΥΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ

34 ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑ=100 ΕΥΡΩ
ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΓΑΘΟΥ Χ ΤΙΜΗ=20 ΕΥΡΩ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΓΑΘΟΥ Ψ ΤΙΜΗ=10ΕΥΡΩ A 10 B 1 8 C 2 6 D 3 4 E F 5 Α Β C D E F ΠΡΟΙΟΝ Χ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ AF ΑΝΤΙΠΡΩΣΟΠΕΥΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ Χ ΚΑΙ Ψ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥΝ ΜΕ ΤΑ 100 ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ

35 ΕΊΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΟΥ ΕΦΑΠΤΕΤΑΙ Η ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΑΣΙΝΗ (ΕΥΘΕΙΑ ΕΊΝΑΙ ΕΔΏ) ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ. Η ΜΠΛΕ ΚΑΜΠΥΛΗ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΤΕΥΞΗΜΗ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΌΜΩΣ ΠΟΣΟΣΤΟ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΕΝΏ Η ΡΟΖ ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΤΕΥΞΗΜΗ Οικονομικά των Επιχειρήσεων Ε. Σαρτζετάκης

36 ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ Ε

37 ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
Η ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΘΑ ΕΊΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΑΜΠΥΛΩΝ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΕΞΙΑ ΕΤΣΙ Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΜΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΜΕ ΝΈΟ ΣΗΜΕΙΟ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ ΤΟ Ε2

38 Οικονομικά των Επιχειρήσεων Ε. Σαρτζετάκης

39 ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΙΜΗΣ Ο ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΘΑ ΠΕΡΙΣΤΡΑΦΕΙ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΌΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟ Χ Η ΚΑΠΥΛΗ ΤΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΗΤΕ ΣΤΗ ΘΕΣΗ C H Η ΚΑΜΠΥΛΗ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑΣ ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΕ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ IC2 ΜΕ ΝΕΑ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ Ε2 . ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΜΗΣ ΤΩΝ 2 ΣΗΜΕΙΩΝ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑΣ ΠΑΛΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΕ ΚΑΜΠΥΛΗ ΤΙΜΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

40

41

42

43 (

44

45 H ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ 362
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ. Μάξιμουμ ικανοποίηση με ορισμένο εισόδημα. ΒΑΣΙΚΌΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΙΜΗ ΤΙΜΕΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΤΙΜΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ Η ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΤΑΘΕΡΟ ΥΨΟΣ ΔΑΠΑΝΩΝ ΜΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΕΥΚΟΛΙΕΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ

46 H ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ- κίνητρο κάλυψης αναγκών (Βιολογικές ανάγκες, ψυχοπνευματικές ανάγκες ) Διαφήμιση Τυποποίηση Συσκευασία Εμπορικό σήμα επιχείρησης Προτιμήσεις καταναλωτών

47 H ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Κοινωνιολογική συμπεριφορά Επάγγελμα Μορφωτικό επίπεδο καταναλωτή Ηλικία και φύλο καταναλωτή


Κατέβασμα ppt "ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google