Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
Άσκηση 12 Β΄ Γυμνασίου Θερμόμετρα Αλλαγή Φάσης – Τήξη
2
ΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Να γνωρίσουν οι μαθητές μερικά είδη θερμομέτρων
Να μετρήσουμε τη θερμοκρασία τήξης ενός σώματος. Να διαπιστωθεί πειραματικά ότι κατά τη διάρκεια τήξης ενός σώματος η θερμοκρασία του διατηρείται σταθερή, αν και μεταφέρεται σε αυτό θερμότητα.
3
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ
Ποτήρι ζέσης 200mL Θερμόμετρο -10…110οC (ή -10…50οC) Παγάκια Άλλα είδη θερμομέτρων
4
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΘΕΡΜΟΜΕΤΡΩΝ
5
Εργαστηριακό θερμόμετρο
Περιέχει υδράργυρο ή οινόπνευμα σε στενό σωλήνα στο εσωτερικό του. Το ρευστό διαστέλλεται και συστέλλεται για να μας δείξει τη θερμοκρασία, όταν έρθει σε θερμική ισορροπία με το ρευστό που το περιβάλλει. Δεν τινάζουμε το εργαστηριακό θερμόμετρο για να κατεβεί η ένδειξη θερμοκρασίας του
6
Ιατρικό θερμόμετρο Περιέχει υδράργυρο (απαγορεύτηκε πλέον η κυκλοφορία τους) ή οινόπνευμα σε στενό σωληνίσκο. Το ρευστό διαστέλλεται και συστέλλεται για να μας δείξει τη θερμοκρασία του σώματός μας, όταν έρθει σε θερμική ισορροπία με αυτό. Το ιατρικό θερμόμετρο έχει μια παραμόρφωση στο κάτω μέρος του σωλήνα υδραργύρου για να μην κατεβαίνει εύκολα το ύψος της στήλη του υγρού και αλλάζει η ένδειξη της θερμοκρασίας πριν προλάβουμε να τη διαβάσουμε. Γι’ αυτό το τινάζουμε για να κατεβάσουμε το ύψος της στήλης
7
Ηλεκτρονικό θερμόμετρο
Ηλεκτρονικό θερμόμετρο, πάνω σε πολύμετρο, με αισθητήρα από θερμοζεύγος Ιατρικό ηλεκτρονικό θερμόμετρο Συνήθη εργαστηριακά ηλεκτρονικά θερμόμετρα Μπορεί να είναι ιατρικά ή εργαστηριακά (ακόμα και μαγειρικής).
8
Πειραματική διαδικασία
Ρίχνουμε μέσα στο ποτήρι ζέσης παγάκια και τοποθετούμε μέσα το θερμόμετρο. Παρατηρούμε την ένδειξη της θερμοκρασίας στο θερμόμετρο. Σχολιάζουμε το φαινόμενο μαζί με τους μαθητές
9
Μετατροπή Φάσης Βρασμός
Άσκηση 12 Β΄ Γυμνασίου Μετατροπή Φάσης Βρασμός
10
ΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Να μετρήσουμε τη θερμοκρασία βρασμού ενός υγρού σώματος. Να διαπιστωθεί πειραματικά ότι η θερμοκρασία βρασμού εξαρτάται από το είδος και τη σύσταση του σώματος. Να διαπιστωθεί πειραματικά ότι κατά τη διάρκεια του βρασμού ενός σώματος η θερμοκρασία του διατηρείται σταθερή, αν και μεταφέρεται σε αυτό θερμότητα.
11
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ
Εστία θέρμανσης ή λύχνος-τρίποδο-πυρίμαχο πλέγμα Ποτήρι ζέσης 200mL Ογκομετρικός κύλινδρος 10mL Θερμόμετρο -10…110οC Χρονόμετρο Νερό βρύσης, αλάτι, οινόπνευμα Ζυγός Θερμομονωτική βάση και γάντι Ορθοστάτης – σταυροί σύνδεσης – μεταλλικές ράβδοι 80 και 30cm
12
Πειραματική διαδικασία 1
Ρίχνουμε μέσα στο ποτήρι ζέσης 100g νερό βρύσης Συναρμολογούμε τη διάταξη της φωτογραφίας Ανάβουμε το λύχνο και τον ρυθμίζουμε ώστε η παροχή θερμότητας να είναι ήπια. Όταν η ένδειξη στο θερμόμετρο αρχίζει να αλλάζει, βάζουμε σε λειτουργία το χρονόμετρο
13
Πειραματική διαδικασία 1
Λαμβάνουμε μετρήσεις θερμοκρασίας ανά 1min - τις καταγράφουμε στον πίνακα Α του φύλλου εργασίας Από τη στιγμή που αρχίζει ο βρασμός λαμβάνουμε ακόμα 5 μετρήσεις θερμοκρασίας.
14
Πειραματική διαδικασία 1
Σχολιάζουμε το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε μια αλλαγή φάσης και μια ποσότητα των υδρατμών διαφεύγει στο περιβάλλον. Σχολιάζουμε μαζί με τους μαθητές τα αποτελέσματα του πειράματος σχετικά με τη θερμοκρασία βρασμού του νερού. Σχολιάζουμε τη βαθμολόγηση του θερμομέτρου έχοντας υπ’ όψη τη θερμοκρασία τήξης και τη θερμοκρασία βρασμού του νερού.
15
Πειραματική διαδικασία 2
Στο ποτήρι ζέσης διαλύουμε 25g αλάτι σε 100g νερό. Θερμαίνουμε το αλατόνερο στο λύχνο. Καταγράφουμε τη θερμοκρασία βρασμού του αλατόνερου
16
Πειραματική διαδικασία 3
Στο ποτήρι ζέσης διαλύουμε 10mL οινόπνευμα σε 90g νερό. Θερμαίνουμε το διάλυμα στο λύχνο. Καταγράφουμε τη θερμοκρασία βρασμού του νέου διαλύματος
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.