Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
2
ΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
3
ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ
ΕΝΑ ΑΤΟΜΟ (πομπός) ΣΤΕΛΝΕΙ ΜΗΝΥΜΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΑΛΛΟ ΑΤΟΜΟ (δέκτης)
4
Ο ΔΕΚΤΗΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ (το αποκωδικοποιεί) &
ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ.
5
Ο «ΔΕΚΤΗΣ» ΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗ ΛΗΨΗ ΤΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΟΥ,
ΜΕΤΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΣΕ «ΠΟΜΠΟ», ΜΕΤΑΒΙΒΑΖΟΝΤΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ.
6
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
ΕΙΝΑΙ Ο ΚΟΙΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ.
7
ΚΟΙΝΟΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΣΥΝΝΕΝΟΗΘΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΟΤΑΝ ΜΙΑ ΛΕΞΗ ή ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΗΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΜΠΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΕΚΤΗ.
8
ΚΑΘΕ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΕΙΤΑΙ
(ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΤΑΙ) ΜΕ : ΛΕΞΕΙΣ, ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ, ΓΚΡΙΜΑΤΣΕΣ. Ο ΔΕΚΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΗΛ. ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΤΟΥ.
9
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΕΙΤΑΙ :
1. ΛΕΚΤΙΚΑ ( ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ) 2.ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΑ ( ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ )
10
ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΛΕΞΕΙΣ ΣΕ : ΓΡΑΠΤΗ ΜΟΡΦΗ
ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΜΟΡΦΗ.
11
Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ:
ΧΩΡΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΜΕ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΟΙΑ ΤΗΣ ΦΩΝΗΣ ΜΕ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
12
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΟΜΙΛΙΑΣ Με το τρόπο ομιλίας όπως ο τόνος, ο ρυθμός και ο κυματισμός της φωνής επηρεάζεται το συναίσθημα και ο αντίκτυπος του μηνύματος. Ο τόνος της φωνής μπορεί να εκφράσει : Ενθουσιασμό Λύπη Θυμό Ηρεμία Προσταγή
13
ΤΑ ΧΕΡΙΑ Χαλαρά χέρια =ηρεμία Γροθιά =θυμός
Νευρικά δάκτυλα =αδιαφορία για το αντικείμενο της συζήτησης Ιδρωμένα χέρια =νευρικότητα
14
Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ Κανένα μέρος του σώματος δεν είναι τόσο εκφραστικό όσο το πρόσωπο. Οι εκφράσεις του μπορούν να μας δώσουν συναισθήματα όπως: Έκπληξη Φόβο Θυμό Αηδία Ευτυχία θλίψη
15
ΤΑ ΜΑΤΙΑ Η επαφή με τα μάτια είναι απαραίτητο στοιχείο της επικοινωνίας Έντονη επαφή με τα μάτια = αγένεια Απομάκρυνση του βλέμματος = αδιαφορία ή αδυναμία Διατήρηση οπτικής επαφής = ενδιαφέρον
16
Η ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ Όρθια στάση = ευημερία
Καμπουριασμένη στάση = σωματική ταλαιπωρία ή κατάθλιψη ή έλλειψη αυτοπεποίθησης Γρήγορος βηματισμός = ανησυχία Κλίση της σπονδυλικής στήλης προς το μέρος του συνομιλητή = ενδιαφέρον Απομάκρυνση από τον συνομιλητή = αδιαφορία ή αποστροφή
17
Η ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
ΦΑΝΕΡΩΝΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΤΙ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΜΕ ΛΕΞΕΙΣ. ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
18
Παρατηρώντας τον ασθενή μαθαίνουμε περισσότερα:
ΕΝΑΣ ΜΟΡΦΑΣΜΟΣ ΚΑΘΩΣ Ο ΑΣΘΕΝΗΣ ΓΥΡΙΖΕΙ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΜΙΑ ΣΦΙΓΜΕΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΝΕΥΡΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΡΕΒΑΤΙΟΥ. Η ΑΚΑΜΠΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΟΙ ΑΡΓΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ μπορεί να δηλώνουν πόνο παρόλο που το ίδιο το άτομο, μπορεί να δηλώνει ότι είναι καλά.
19
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
20
Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Η ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ Η ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟ ΦΥΛΟ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΟΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ
21
Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ Κάθε κουλτούρα έχει τους δικούς της κανόνες στον τρόπο επικοινωνίας .Οι κανόνες αυτοί αναφέρονται: Στην απόσταση στο χώρο Αν θα πρέπει να υπάρχει ή όχι οπτική επαφή Στον τόνο της φωνής Στις διάφορες χειρονομίες
22
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ Οι εμπειρίες μας επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε αυτό που μας μεταδίδεται. Ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύουμε τα μηνύματα επηρεάζεται από Αξίες Κουλτούρα Επίπεδο εκπαίδευσης Εξοικείωση με το θέμα Επάγγελμα Τύπο των προηγούμενων εμπειριών
23
Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ Τα άτομα έχουν διαφορετική άποψη ως προς τα όρια του ατομικού χώρου που χρειάζεται να υπάρχει ανάμεσα αυτών και του συνομιλητή τους. Η απόσταση αυτή ονομάζεται προσωπικός χώρος Οι αμερικάνοι, οι βόρειοι Ευρωπαίοι και οι Ασιάτες διατηρούν μεγαλύτερη απόσταση κατά την συνομιλία τους σε σχέση με τους Ισπανούς, τους νότιους Ευρωπαίους και τους Ασιάτες.
24
Ο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΖΩΝΗ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ:15-46εκ.
Συναισθηματικά κοντά στο άτομο ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΖΩΝΗ:46εκ.-1.2μ Κοινωνικές συναναστροφές. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΝΗ:1,2μ-3,6μ Απόσταση από ξένους. ΔΗΜΟΣΙΑ ΖΩΝΗ: Πάνω από 3,6μ Απόσταση από μια μεγάλη ομάδα ατόμων
25
ΕΑΝ ΕΙΣΒΑΛΟΥΜΕ ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΗ Ή ΤΟΥ ΣΥΝΑΔΕΛ- ΦΟΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΟΣΟ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ Ο ΒΑΘΜΟΣ ΟΙΚΕΙΟΤΗΤΑΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ
26
ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
27
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ ΕΣΤΙΑΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΥΛ (ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ)
28
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΑΥΤΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΛΕΚΤΙΚΩΝ & ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ
ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΗ ΑΠΟ ΣΚΕΨΕΙΣ. ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΣΧΕΣΗ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ
29
ΟΠΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΚΛΙΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΟΜΙΛΗΤΗ ΝΕΥΜΑ ΑΝΕΤΗ ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ
30
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ
ΣΤΑΣΗ ΣΩΜΑΤΟΣ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΤΟΝΟΣ ΦΩΝΗΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΙΝΗΣΗ ΜΑΤΙΩΝ ΕΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΕΦΙΔΡΩΣΗ ΧΕΡΙΩΝ
31
Όταν λαμβάνετε μη λεκτικά μηνύματα πρέπει να θυμάστε ότι πρέπει να τα ερμηνεύετε με βάση την κουλτούρα του ομιλητή και όχι του ακροατή
32
ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ ΣΧΕΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Είναι ο έλεγχος προκειμένου να διαπιστωθεί αν το μήνυμα ερμηνεύθηκε με τον ίδιο τρόπο από τον πομπό και τον δέκτη. (ανατροφοδότηση) Αυτό θα επιτευχθεί επαναδιατυπώνοντας με άλλες λέξεις τη σημασία του μηνύματος ή διατυπώνοντας μία ερώτηση Η αντίδραση στην ερώτηση θα επιβεβαιώσει αν το αρχικό μήνυμα ερμηνεύθηκε σωστά
33
Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Ο χαρακτήρας του ασθενούς και ο τρόπος με τον οποίο επικοινωνεί πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για τη συζήτηση. Για παράδειγμα: Αν το άτομο είναι αργός και ήρεμος συνομιλητής τότε πρέπει να προσαρμοσθείτε σ’ αυτό και να του δώσετε χρόνο να σκεφτεί και να απαντήσει
34
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ
Οι συμπεριφορές μεταφέρουν πεποιθήσεις, σκέψεις και αισθήματα για ανθρώπους Κάποιες από αυτές διευκολύνουν την επικοινωνία όπως η φροντίδα ,η ζεστασιά, ο σεβασμός, η αποδοχή. Άλλες την εμποδίζουν όπως η συγκαταβατικότητα, η έλλειψη ενδιαφέ- ροντος, η ψυχρότητα.
35
ΦΡΟΝΤΙΔΑ - ΖΕΣΤΑΣΙΑ Η φροντίδα και η ζεστασιά μεταδίδουν ένα αίσθημα συναισθηματικής επαφής Απαιτεί μεγάλη ψυχολογική ενέργεια με ελάχιστα ανταλλάγματα
36
ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ,ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ-
ΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΜΠΕΙΡΙΩΝ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΗ.
37
ΟΦΕΛΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΙ. ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΕΡΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑ- ΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΡΑ- ΠΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
38
ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΔΕΝ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΑΙΣΘΑΝΟΝΤΑΙ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟΙ & ΠΑΡΑΜΕΛΗ ΜΕΝΟΙ.
39
ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
40
ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΚΡΙΤΙΚΟ
ΤΡΟΠΟ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΞΙΟΤΗΤΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟ- ΛΥΝΘΕΙ: Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΣΘΕΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ Η ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΝΟΣ ΜΗΝΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ «ΠΟΜΠΟΥ» (ΑΠΟΣΤΟΛΕΑ) ΚΑΙ ΤΟΥ «ΔΕΚΤΗ»(ΠΑΡΑΛΗΠΤΗ)
41
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
42
ΧΡΗΣΗ ΣΙΩΠΗΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ-ΚΛΕΙΣΤΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΝΑΔΙΑΤΥΠΩΣΗ ΑΓΓΙΓΜΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΕΙΣ ΕΣΤΙΑΣΗ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΓΙΑ ΛΕΠΤΟΜΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
43
ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΥΠΟΔΕΙΞΗ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΛΥΣΕΩΝ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ-ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ
44
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΥ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ
45
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.
ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ. ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ. ΜΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ. ΕΥΦΥΙΑ. ΑΠΟΔΟΧΗ. ΣΕΒΑΣΜΟΣ. ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ. ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ.
46
ΦΡΑΓΜΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
47
«ΤΕΧΝΙΚΕΣ» ΠΟΥ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙ-
ΟΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΡΑΣΕΙΣ & «ΤΕΧΝΙΚΕΣ» ΠΟΥ ΕΝΘΑΡΡΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙ- ΝΩΝΙΑ,ΕΤΣΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ & ΦΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ Ή ΔΙΑΚΟ- ΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ.
48
ΑΛΛΑΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΘΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΑΜΥΝΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΠΕΡΙΕΡΓΕΙΑ Ή ΜΕ ΑΝΑΚΡΙΤΙΚΟ ΥΦΟΣ ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ ΠΡΟΣΤΑΓΗ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΗ ΚΥΡΗΓΜΑ-ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΑ
49
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟΥΣ
ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΑΡΓΟ ΡΥΘΜΟ. ΒΕΒΑΙΩΘΕΙΤΕ ΠΩΣ ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ. ΜΕΙΩΣΤΕ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ. ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΕ ΤΟ ΑΤΟΜΟ ΝΑ ΛΑΒΕΙ ΒΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ,ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙΤΑΙ ΣΥΓΧΥΣΗ. ΝΑ ΕΛΕΓΧΕΤΕ ΕΑΝ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΕΧΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΘΕΙ. ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΝΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΤΕ ΚΙ ΑΛΛΗ ΕΡΩΤΗΣΗ.
50
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΥΠΟΨΗ Η ΗΛΙΚΙΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΑΠΟΤΟΜΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΕΙΡΟΝΟΜΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΟΒΙΣΟΥΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ. ΝΑ ΕΙΣΤΕ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΣ. ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΤΕ ΗΡΕΜΗ,ΓΑΛΗΝΙΑ ΦΩΝΗ & ΑΠΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΜΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ.
51
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΔΩΣΤΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΜΗΝ ΔΙΑΚΟΠΤΕΤΕ,ΔΕΙΞΤΕ ΑΠΟΔΟΧΗ.
52
Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙ-
ΤΙΚΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ & ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ,ΕΦΟΣΟΝ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ ΣΤΗ : ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ, ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΡΡΩΣΤΟΥ.
53
ΟΙ ΝΟΣΗΛΕΥΤΕΣ-ΤΡΙΕΣ ΠΟΥ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙ- ΚΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΙΚΑΝΟΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟ ΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΚΤΙΜΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΛΑΝΟ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΡΑΓΜΑ- ΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΑΣΘΕΝΗ.
54
ΟΙ ΣΚΟΠΟΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΚΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ:
ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΠΑΡΟΧΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ, ΣΚΕΨΕΩΝ,ΙΔΕΩΝ. ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ. ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ. ΣΥΜΒΟΛΗ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΥΝΤΟΝΙ- ΣΜΟ ΤΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΤΟΥ ΑΡΡΩΣΤΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ
55
ΤΗΕ ΕΝD
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.