Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
Άσκηση 1 Μέτρηση Μήκους – Εμβαδού - Όγκου
2
ΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Εξοικείωση των μαθητών με το σχολικό εργαστήριο
Εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της μέτρησης με τη διεξαγωγή απλών μετρήσεων Εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της μέτρησης μήκους, εμβαδού και όγκου Διάκριση των εννοιών «μέτρηση» και «υπολογισμός» Εισαγωγή στην έννοια του πειραματικού σφάλματος
3
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ
Χάρακας-Γνώμονας-Μετροταινία Ογκομετρικός κύλινδρος Χιλιοστομετρικό χαρτί-Διαφάνειες-Νερό-πλαστελίνη
4
Μέτρηση Μήκους Μέτρηση μήκους (L1) θρανίου ή πάγκου
Για να πραγματοποιηθούν οι μετρήσεις βάζουμε τους μαθητές κάθε ομάδας να μετρούν ανά δύο με τη μετροταινία και να καταχωρούν το αποτέλεσμα της μέτρησης στον πίνακα του τετραδίου εργασιών Παρατηρούμε τις διαφορές στα αποτελέσματα των μετρήσεων Μιλάμε για το πειραματικό σφάλμα Βρίσκουμε το μέσο όρο για να έχουμε την καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην πραγματική τιμή του μήκους του θρανίου
5
Μέτρηση Μήκους Μέτρηση πλάτους (L2) θρανίου ή πάγκου
Για να πραγματοποιηθούν οι μετρήσεις βάζουμε τους μαθητές κάθε ομάδας να μετρούν ανά δύο με τη μετροταινία και να καταχωρούν το αποτέλεσμα της μέτρησης στον πίνακα του τετραδίου εργασιών Παρατηρούμε τις διαφορές στα αποτελέσματα των μετρήσεων Μιλάμε για το πειραματικό σφάλμα Βρίσκουμε το μέσο όρο για να έχουμε την καλύτερη δυνατή προσέγγιση στην πραγματική τιμή του πλάτους του θρανίου
6
Μέτρηση Μήκους Ζητάμε από τους μαθητές να μετρήσουν το πάχος ενός φύλλου του τετραδίου τους!!!!!!!!! Ζητάμε να μετρήσουν το πάχος 50 εσωτερικών φύλλων μαζί Ζητάμε να υπολογίσουν τώρα το πάχος του φύλλου Επισημαίνουμε τη διαφορά μεταξύ μέτρησης και υπολογισμού Επισημαίνουμε τη διαφορά μεταξύ cm και mm Συζητάμε για την κλίμακα μεγεθών του κόσμου μας καθώς και την επιλογή του οργάνου με το οποίο θα παρατηρήσουμε ένα αντικείμενο
7
Μέτρηση Εμβαδού Οι μαθητές σχεδιάζουν ένα τρίγωνο, ένα παραλληλόγραμμο και μια ακανόνιστη επιφάνεια Ζητάμε να μετρήσουν με το χάρακα τα κατάλληλα μήκη ώστε να υπολογίσουν τα εμβαδά
8
Μέτρηση Εμβαδού Οι μαθητές αποτυπώνουν με μαρκαδόρο τα σχήματα πάνω σε διαφάνεια Τοποθετούν τη διαφάνεια πάνω στο χιλιοστομετρικό χαρτί και επαναλαμβάνουν τις μετρήσεις και τους υπολογισμούς – Σχολιάζουμε διαφορές Παρατηρούμε ότι για την επιφάνεια ακανόνιστου σχήματος και οι δύο μέθοδοι αποτυγχάνουν
9
Μέτρηση Εμβαδού Οι μαθητές σχεδιάζουν μια επιφάνεια ακανόνιστου σχήματος στον κατάλληλο τετραγωνισμένο χώρο του τετραδίου εργασιών και μετρούν τα τετραγωνάκια που καλύπτονται (έστω και κατά το μισό) Υπολογίζουμε το εμβαδό της επιφάνειας Εμβαδό τετραγώνου 0,25cm2
10
Μέτρηση Όγκου Μέσα σε ένα ογκομετρικό κύλινδρο (π.χ. των 200mL) ρίχνουμε νερό μέχρι τη μέση περίπου Σημειώνουμε στον πίνακα του τετραδίου εργασιών την τιμή της μέτρησης Παίρνουμε ένα κομμάτι πλαστελίνης που να χωράει άνετα στο σωλήνα Προσέχουμε η πλαστελίνη να καλύπτεται πλήρως από νερό και να μη χυθεί νερό κατά τη διαδικασία Σημειώνουμε τη νέα ένδειξη Υπολογίζουμε τον όγκο της πλαστελίνης Αν θέλουμε χρησιμοποιήσουμε αγκίστρι ή σκοινί για να πιάσουμε την πλαστελίνη. Όμως εισάγουν ένα μικρό, επιπλέον, σφάλμα στη μέτρηση.
11
Μέτρηση Όγκου Προσπαθούμε να εκφράσουμε τα αποτελέσματα των μετρήσεων σε mm3 και m3 Παρατηρούμε τις διαφορές στα αποτελέσματα των μαθητών και συζητάμε ξανά για τα σφάλματα
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.