Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΤίμω Γιάνναρης Τροποποιήθηκε πριν 6 χρόνια
1
ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
2
ΠΟΤΕ ΑΛΛΑΖΕΙ ΕΝΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Νέα θεωρία μάθησης Κοινωνικές απαιτήσεις ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
3
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Επιλογή περιεχομένου Διδακτικές στρατηγικές Μαθησιακά έργα ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
4
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Θεματική Πολυθεματική Διαθεματική ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
5
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Φυσικές επιστήμες Γλώσσα Μαθηματικά Τεχνολογία Κοινωνικές επιστήμες Φυσικές επιστήμες Γλώσσα Μαθηματικά Τεχνολογία Κοινωνικές ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
6
ΠΟΛΥΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Φυσικές Επιστήμες Μαθηματικά Υγεία Επιλογή Ύλης Τεχνολογία Κοινωνικές Επιστήμες Γλώσσα ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
7
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Φυσικές Επιστήμες Μαθηματικά Στάσεις Ενδιαφέροντα Ιδέες Δυνατότητες του μαθητή Υγεία Τεχνολογία Κοινωνικές Επιστήμες Γλώσσα ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
8
8 Σχεδιασμός του Αναλυτικού προγράμματος Αξιολόγηση της μάθησης
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ Αποφάσεις για το περιεχόμενο Εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος Σχεδιασμός του Αναλυτικού προγράμματος Εναλλακτικές ιδέες των μαθητών Αξιολόγηση της μάθησης Θεωρία μάθησης Πρακτικές γνώσεις των διδασκόντων 8 ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
9
ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ
Σχεδιασμός ολοκληρωμένων Αναλυτικών Προγραμμάτων Στρατηγικές διδασκαλίας Διδακτικά - Μαθησιακά έργα Εκπαίδευση των μελλοντικών δασκάλων στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών Επιμόρφωση των δασκάλων στην εποικοδομητική προσέγγιση ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
10
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΜΕΘΟΔΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
Επιλογή κριτηρίων αξιολόγησης Επιλογές πεδίου αναφοράς της αξιολόγησης (περιεχόμενο κ.λ.π.) Επιλογές διαδικασιών μάθησης Ζήτημα νομιμοποίησης, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει σαφής τοποθέτηση στο τι θα πρέπει να θεωρείται και να καλλιεργείται στο Σχολείο ως γνώση ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
11
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΣΗΣ
Η επιλογή του τι θα πρέπει να θεωρείται και να προωθείται, να αναπτύσσεται και να καλλιεργείται από το Σχολείο ως γνώση (έννοιες Παραδείγματος, εναλλακτικές απόψεις μαθητή, έννοιες της καθημερινής γλώσσας, γενικά τα «εφόδια» και τα «εμπόδια» του μαθητή) προδιαγράφουν κατ΄ ανάγκη αντίστοιχες διδακτικές στρατηγικές. ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
12
Η θεματική της διδακτικής ως σύνδεση γνωστικών πλαισίων
Επιστημονική γνώση 1 «Σχολική γνώση» 3 2 4 Εναλλακτικές ιδέες ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
13
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
Τι πρέπει να διδάσκεται; Ως τι, ως μέρος ποιας επιστημονικής ενότητας πρέπει να διδάσκεται αυτό που επιλέχθηκε; Ποια θα πρέπει να είναι η κατανομή, ποιοι οι τρόποι προσέγγισης και παρουσίασης, ποιος ο γενικότερος επιστημολογικός χαρακτήρας των όσων διδάσκονται; Πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζεται αυτό που διδάσκεται ως προς την επιστημονική του συγκρότηση; Σε ποιο βαθμό και πώς θα πρέπει παράλληλα να διδάσκεται Ιστορία των Επιστημών; ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
14
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΡΥΘΜΩΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ
Πορίσματα Εξελικτικής Ψυχολογίας = Πίνακας αναφοράς και χρονικής κατάταξης για τη διαδοχή των μηχανισμών συγκρότησης και κατασκευής των εννοιών. (Piaget) ΠΡΟΣΟΧΗ Η Πιαζετική θεωρία αναφέρεται στη διαδοχή των μηχανισμών συγκρότησης των εννοιών. Αυτό είναι διαφορετικό από τη διαδοχή των ίδιων των εννοιών. Π.χ. μπορεί να διδάξουμε μια μαθηματική θεωρία σε συγκεκριμένη ηλικία μαθητών, χωρίς να χρησιμοποιήσουμε έννοιες συνδυαστικής. ΠΤN - ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ των εννοιών των ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.