Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 10: Διεθνής Αθλητική Βιομηχανία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 10: Διεθνής Αθλητική Βιομηχανία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 10: Διεθνής Αθλητική Βιομηχανία
Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων

2 Περιεχόμενα Ενότητας Διεθνοποίηση και αθλητισμός
Αθλητικοί οργανισμοί με διεθνή προσανατολισμό Αθλητικός τουρισμός με διεθνή προσανατολισμό Διεθνές αθλητικό κίνημα και οι διαστάσεις του Σύγχρονα προβλήματα

3 Παγκοσμιοποίηση & Αθλητισμός
Οι αθλητικοί οργανισμοί δημιουργούν αθλητικά προϊόντα με στόχο την διεθνή ζήτηση Η τεχνολογία διευκολύνει την διεθνοποίηση στο αθλητισμό Τα διεθνή ΜΜΕ προσφέρουν προβολή στον αθλητισμό Αθλητικά brands (Nike, Adidas) βασίζονται στη διεθνή αγορά για πωλήσεις

4 Διεθνοποίηση Κριτήριο: η έκταση και η συχνότητα με την οποία οι δραστηριότητες ενός αθλητικού οργανισμού έχουν διεθνοποιηθεί Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή Διεθνείς Ομοσπονδίες Ευρωπαϊκές Ομοσπονδίες Εταιρείες αθλητικών εγκαταστάσεων Εταιρίες αθλητικού ρουχισμού και εξοπλισμού Διεθνείς χορηγίες

5 Sport Leagues με Διεθνή προσανατολισμό (Masteralexis et al., 2012)
Επιδιώκουν την αύξηση της δημοσιότητας και την παρακολούθηση του αθλήματος διεθνώς Δημιουργία διεθνής διεύθυνσης για την διοικητική υποστήριξη Ο διεθνής προσανατολισμός περιλαμβάνει: Τηλεοπτική Μετάδοση (FIFA, NBA) Αδειοδότηση και αδειοδοτημένα προϊόντα Προώθηση της συμμετοχής στον αθλητισμό, τοπικά Τακτικά αγωνιστικά προγράμματα Τοποθέτηση ομάδων στην διεθνή αγορά

6 Sport Leagues με Διεθνή προσανατολισμό
H εξαγωγή αθλητικών εικόνων είναι εύκολη Συνεχή αύξηση της προσβασιμότητας στο διαδίκτυο ΜΜΕ περνούν στα χέρια μεγάλων επιχειρήσεων Οι Leagues βασίζονται στη τηλεοπτική προβολή και τα highlight shows για την δημιουργία βάσης θεατών. Οι Leagues προωθούν την πώληση αδειοδοτημένων για να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα των ομάδων- online shopping

7 Sport Leagues με Διεθνή Προσανατολισμό
Απόσυρση εμποδίων για την μετακίνηση/μεταγραφή αθλητών Αυξημένη παρουσία ξένων παικτών που διευκολύνει την προώθηση των ομάδων στις χώρες προέλευσης Κάποιες leagues επιδιώκουν την επέκταση σε νέες αγοράς, όχι μόνον με την προβολή αγώνων αλλά και με την τοποθέτηση ομάδων σε άλλες χώρες. Εθνικές ομοσπονδίες συνεργάζονται για την δημιουργία διεθνών leagues (πχ SANZAR: a Rugby Union με την Νότια Αφρική, την Νέα Ζηλανδία και την Αυστραλία)

8 Αθλητικός τουρισμός με διεθνή προσανατολισμό
Η ευκολία προσβασιμότητας στη διεθνή μετακίνηση αυξάνει τη ζήτηση για αθλητικό τουρισμό: Μετακίνηση για αθλητική συμμετοχή Μετακίνηση για θέαση αγώνων Μετακίνηση για επίσκεψη σε στάδια και αθλητικές εγκαταστάσεις Μετακίνηση για εθελοντισμό στον αθλητισμό

9 Αθλητικός τουρισμός με διεθνή προσανατολισμό
Σημαντικά οφέλη από την φιλοξενία διεθνών αθλητικών γεγονότων (οικονομικά, κοινωνικά, τουρισμό, εικόνα, κλπ) Υψηλός συναγωνισμός μεταξύ πόλεων για την διεκδίκηση των ολυμπιακών αγώνων

10 Αθλητική ανάπτυξη με διεθνή προσανατολισμό
Βελτίωση της συμμετοχής σε αθλητική δραστηριότητα, με εστίαση Στη συμμετοχή Στην εκπαίδευση Η δημοσιότητα και η ζήτηση μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν υπάρχει μια βάση με ενημερωμένων φιλάθλων και ένα μεγάλος αριθμός ασκουμένων/αθλουμένων FIFA, IOC & UN στηρίζουν διεθνή προγράμματα

11 Γιατί ο αθλητισμός διεθνοποιείται με σχετική ευκολία;
Σταθεροί αθλητικοί κανόνες Διαφορετική απόδοση νοήματος (νίκης, συμμετοχής, συνεργασίας) σε διαφορετικές κουλτούρες Τρείς στρατηγικές διευκολύνουν την εισαγωγή ενός αθλήματος σε μια νέα κουλτούρα: Προσαρμογή την αθλητική πρακτικής στις αξίες της νέας κουλτούρας Ενθάρρυνση του ενδιαφέροντος του αθλητή Ενθάρρυνση του ενδιαφέροντος της κοινωνίας

12 Ολυμπιακό Κίνημα- Ολυμπισμός
Μια φιλοσοφία ζωής, εξυμνώντας και συνδυάζοντας την ισορροπία μεταξύ σώματος, πνεύματος και ψυχής. Ο συνδυασμός αθλητισμού με τον πολιτισμό και την εκπαίδευση. Ο ολυμπισμός επιδιώκει την δημιουργία ενός τρόπου ζωής που βρίσκει ευχαρίστηση στη προσπάθεια, την εκπαιδευτική αξία του καλού παραδείγματος και το σεβασμό των διεθνών σημαντικών ηθικών αξιών

13 Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ)
Μη κυβερνητικός, μη κερδοσκοπικός οργανισμός Εδρεύει στη Λωζάννη, Ελβετία Ολυμπιακός Χάρτης; Βασικές αρχές, κανόνες και πλαίσια λειτουργίας Η ΔΟΕ διαθέτει πλήρη εξουσία για κάθε θέμα που αφορά το Ολυμπιακό Κίνημα και τους Ολυμπιακούς Αγώνες Η ΔΟΕ είναι αυτόνομη ως προς την λειτουργίας της: Γενική Συνέλευση Εκτελεστικό Διοικητικό Συμβούλιο Ο Πρόεδρος

14 Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) Εθνικές Ολυμπιακές Επιτροπές
Τοπική οργάνωση μέσω τις ΕΟΕ/χώρα Προωθούν το Ολυμπιακό κίνημα και τις αρχές του στις χώρες τους, σύμφωνα με το χάρτη Αναδεικνύουν υποψήφιες πόλεις για την φιλοξενία των ολυμπιακών Αγώνων στη χώρα τους Προετοιμάζουν τη σύνθεση της ολυμπιακής ομάδας/εκπροσώπησης της χώρας Διαθέτουν: Διοικητικό συμβούλιο (εκλεγμένο) Εκτελεστική επιτροπή Γραφεία

15 Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) Οργανωτική Επιτροπή
Συγκροτείται όταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες ανατίθενται σε μία πόλη Η οργανωτική επιτροπή εκτελεί το προγραμματισμό και την υλοποίησης των αγώνων (7-έτη): Κατασκευή εγκαταστάσεων Οργάνωση αγώνων Τοπική τηλεοπτική προβολή και επικοινωνία Φιλοξενία αθλητών (Ολυμπιακό χωριό) Υπηρεσίες (ιατρικές, τεχνολογία, εισιτήρια, μεταφορές, πρωτόκολλα) Πιστοποίηση συμμετεχόντων και ασφάλεια Εθελοντισμός

16 Σύγχρονα προβλήματα: Αναβολικά
World Anti-Doping Agency (WADA) από το 1999 με Συνεργία μεταξύ χωρών Διεθνείς κριτήρια ορισμού της παράβασης και διαδικασίες ελέγχου Συγκεκριμένους αντιπροσώπους σε κάθε χώρα με εκπαίδευση και δείκτες παραγωγικότητας Η WADA παρέχει δοκιμασίες (testing), εκπαίδευση, ερευνητικούς πόρους, και εντοπίζει αθλητές διεθνώς

17 Τέλος Ενότητας

18 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

19 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D «Αθλητική Διοίκηση. Διεθνής αθλητική βιομηχανία». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

20 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

21 Σημείωμα Χρήσης Έργων Το έργο αυτό κάνει χρήση του έργου:
«Apostolopoulou, A., & Papadimitriou, D. (2013). The global sport industry. In J.A. Gillentine and R.B. Crow (Eds.), Foundations of Sport Management (3rd Ed.) Morgantown, WV: Fitness Information Technology.»


Κατέβασμα ppt "Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 10: Διεθνής Αθλητική Βιομηχανία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google