Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Άσκηση 3 (4η Άσκηση εργαστηριακού οδηγού)
Μελέτη της Ευθύγραμμης Ομαλής κίνησης
2
ΣΚΟΠΟΣ ΑΣΚΗΣΗΣ Να υπολογίζουν οι μαθητές την ταχύτητα ενός σώματος
Με μετροταινία και χρονόμετρο με χρονομετρητή και χαρτοταινία Να αναγνωρίζουν την ευθύγραμμη ομαλή κίνηση από διάγραμμα: Θέσης-χρόνου Ταχύτητας-χρόνου
3
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ
Χρονομετρητής – Χαρτοταινία - Σφικτήρας τύπου C Ηλεκτρικό τραινάκι ή αυτοκινητάκι Χάρακας - χρονόμετρο
4
Πειραματική Διαδικασία 1
Βάζουμε το αυτοκινητάκι να κινηθεί για 10s και μετράμε τη μετατόπιση Μετράμε το χρόνο που χρειάζεται για να μετατοπιστεί το αυτοκινητάκι κατά 0,5m Επαναλαμβάνουμε τα παραπάνω βήματα συνδέοντας στο αυτοκινητάκι ένα βαρίδι Καταγράφουμε τα αποτελέσματα των μετρήσεων στον πίνακα 1
5
Πειραματική Διαδικασία 2
Στηρίζουμε το χρονομετρητή με το σφικτήρα στην άκρη του εργαστηριακού πάγκου ή του θρανίου Κόβουμε μια χαρτοταινία μήκους 1m, την περνάμε μέσα στο χρονομετρητή και κολλάμε το άλλο άκρο της στο αυτοκινητάκι Βάζουμε χρονομετρητή και αυτοκινητάκι σε λειτουργία και παρακολουθούμε την κίνηση ως την άλλη άκρη του πάγκου (προσοχή να μην πέσει από την άλλη μεριά κάτω) Συμπληρώνουμε το φύλλο εργασίας
6
Κόβουμε το κομμάτι της χαρτοταινίας όπου οι κουκίδες ισαπέχουν (ευθ
Κόβουμε το κομμάτι της χαρτοταινίας όπου οι κουκίδες ισαπέχουν (ευθ. ομαλή κίνηση) και την πρώτη κουκίδα την ονομάζουμε σημείο αναφοράς Ο (x=0, t=0) Σημειώνουμε έντονα πάνω στη χαρτοταινία τις κουκκίδες: 5η, 10η, 15η, 20η, 25η κτλ.
7
Από τα δεδομένα του πίνακα υπολογίζουμε τη μέση ταχύτητα του αυτοκινήτου στα χρονικά διαστήματα:
Από t0=0 s ως t2=0,2 s Από t3=0,3 s ως t6=0,6 s Από t2=0,2 s ως t7=0,7 s Σχολιάζουμε
8
Σχεδιάζουμε στο τετράδιο εργασιών τα διαγράμματα
Θέσης-χρόνου Ταχύτητας χρόνου Μας ενδιαφέρει από τη μορφή της γραμμής να βρίσκουν οι μαθητές ότι πρόκειται για ευθύγραμμη ομαλή κίνηση Συμπληρώνουμε τα κενά στο τετράδιο εργασιών X (cm) t(s) v (cm/s) t(s)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.