Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων
Προσομοίωση διδασκαλίας με το νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού - Γυμνασίου Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων

2 Στόχοι Εξοικείωση με την εφαρμογή του ΠΣ στη διδασκαλία Γνωριμία με επιλεγμένες συμμετοχικές, βιωματικές και διερευνητικές τεχνικές διδασκαλίας Μέθοδος Προσομοίωση διδασκαλίας σε εικονική τάξη Συζήτηση

3 Α΄ Γυμνασίου ΘΕ 4: Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; (1ο από 3 δίωρα)
Προσδοκωμενα Μαθησιακα Αποτελεσματα Βασικα Θεματα Ενδεικτικεσ Δραστηριοτητεσ Οι μαθητές: α) διερευνούν την αξία των κανόνων, των ορίων και των αποφάσεων για τη ζωή τους β) επιβεβαιώνουν ως κριτήριο για την ορθή απόφαση ό,τι προφυλάσσει και προάγει τη ζωή (ατομική και συλλογική, σωματική και ψυχική) γ) περιγράφουν και αξιολογούν τον τρόπο λήψης των αποφάσεων από την πρώτη Εκκλησία και διατυπώνουν τις απόψεις τους για τον συνοδικό θεσμό. δ) εξηγούν τις συνέπειες της διατύπωσης των δογμάτων για τη ζωή της εκκλησιαστικής κοινότητας ε) παρουσιάζουν και αξιολογούν τη ζωή και τη δράση Πατέρων που υπερασπίστηκαν την εκκλησιαστική αλήθεια στ) εξηγούν τη σημασία του Συμβόλου της Πίστεως για τους Χριστιανούς Ι. Συζητώντας για τα όριά μας i. Όλα επιτρέπονται; ii. Ποιος ξέρει και ποιος αποφασίζει για το σωστό; ΙΙ. Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη: i. Πότε και γιατί χρειάζονται οι αποφάσεις; Αντιδικίες, συγχύσεις, μονομέρειες και πλάνες στη σκέψη των πιστών (αιρέσεις) ii. Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Από την Αποστολική Σύνοδο (Πραξ 15) στον συνοδικό θεσμό Οικουμενικές Σύνοδοι – Το παράδειγμα της Α΄ Οικουμενικής (στιγμιότυπα από την Εκκλησιαστική Ιστορία του Ευσεβίου Καισαρείας) Εκκλησία των 7 πρώτων αιώνων: Εκκλησία των Συνόδων (στιγμιότυπα και ιστορίες από τις Οικουμενικές Συνόδους) iii. Οι Πατέρες της Εκκλησίας υπερασπίζονται την πίστη και ερμηνεύουν τον λόγο του Θεού. Μέγας Αθανάσιος Μέγας Βασίλειος Κύριλλος Αλεξανδρείας Μάξιμος ο Ομολογητής iv. Δόγματα / Όροι: Η ζωή και η πίστη της Εκκλησίας με λόγια v. Το Σύμβολο της Πίστεως: Συγκρότηση της «μίας, αγίας, καθολικής και αποστολικής Εκκλησίας» γύρω από την κοινή πίστη ΙΙΙ. Δέχονται όλοι οι Χριστιανοί το Σύμβολο της Πίστεως; Α. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Παρουσίαση σκηνής: «Πόσο χρειαζόμαστε τα όρια;» (I) 2. Αντιγνωμίες: Χριστιανοί συζητούν στην αγορά με συμπολίτες τους που θεωρούν ότι ο Χριστός είναι μόνο άνθρωπος (στόχος: Τα δόγματα δεν είναι αφηρημένες ιδέες αλλά εκφράζουν εμπειρίες ζωής) (II.ii) 3. Παρουσίαση σκηνής: Πολίτες της Αλεξάνδρειας συζητούν στην αγορά μετά την απόφαση για την εξορία του Μ. Αθανασίου (II.iii) 4. Θετικό - αρνητικό: «Εφόσον η πίστη είναι ελεύθερη, κανένας δεν χρειάζεται τα δόγματα!» (στόχος: Έλεγχος στερεότυπων γύρω από τα δόγματα) (II.iv) Β. ΟΜΑΔΙΚΕΣ / ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. TPS με θέμα: «Ποιος αποφασίζει για μας;» (I) 2. TWPS με θέμα: Ποιοι κανόνες μπορούν να λειτουργούν αρνητικά; (I) 3. Artful Thinking («σκεφτείτε, αμφιβάλετε, εξερευνήστε» και «τι σε κάνει να το λες;»): Εικόνες της Πεντηκοστής, της Αποστολικής Συνόδου, της Α΄ και Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου (IΙ.ii) 4. Ανάλυση Διαστάσεων: Πώς λειτουργεί μια Σύνοδος (II.ii) 5. Μελέτη περίπτωσης: Μ. Αθανάσιος, Μάξιμος ο Ομολογητής (II.iii) Γ. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΕΚΦΡΑΣΗΣ 1. Σύνταξη κειμένου: Κανόνες για την τάξη μας όχι με ΜΗ αλλά με ΝΑ (Ι) 2. Μεταγραφή κειμένου: Το «Πιστεύω» με λόγια απλά (II.v) 3. Εννοιολογικός χάρτης: Αιρέσεις – Σύνοδοι – Δόγματα (II.i, ii και iv) Δ. ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Σε συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό τους βρίσκουν και παρουσιάζουν στην τάξη στοιχεία για το Κοινοβούλιο, τους Νόμους, το Σύνταγμα. Σε ολομέλεια συζητείται η αντιστοιχία τους με τη Σύνοδο, τα Δόγματα/Κανόνες και το Σύμβολο της Πίστεως Ε. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ / ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ / ΔΡΑΣΕΙΣ 1. Πραγματοποίηση μιας συνέλευσης τάξης για τη λήψη μιας απόφασης. Καταγραφή Πρακτικών. Συζήτηση στην τάξη γύρω από τη σημασία των ρόλων, της διαδικασίας, των αποφάσεων.

4 Οριοθέτηση διδακτικού δίωρου
Βασικά Θέματα: (Πρόγραμμα Σπουδών) Ι. Συζητώντας για τα όριά τους Όλα επιτρέπονται; Ποιος ξέρει και ποιος αποφασίζει για το σωστό; ΙΙ. Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη: Πότε και γιατί χρειάζονται οι αποφάσεις; Αντιδικίες, συγχύσεις, μονομέρειες και πλάνες στη σκέψη των πιστών (αιρέσεις) Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Από την Αποστολική Σύνοδο (Πραξ 15) στον συνοδικό θεσμό. Προσδοκώμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα: Οι μαθητές να: α) διερευνούν την αξία των κανόνων, των ορίων και των αποφάσεων για τη ζωή τους γ) περιγράφουν και αξιολογούν τον τρόπο λήψης των αποφάσεων από την πρώτη Εκκλησία και διατυπώνουν τους απόψεις τους για τον συνοδικό θεσμό.

5 Γνωσιακό υπόβαθρο μαθητών
Δημοτικό: Συμπόρευση με όρια και κανόνες (Ε΄, ΘΕ 2) Η Εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία (Ε΄, ΘΕ 5) Οι πρώτοι Χριστιανοί: Δυσκολίες και περιπέτειες (ΣΤ΄, ΘΕ 1) Η Θεία Ευχαριστία: Πηγή και κορύφωση της ζωής της Εκκλησίας (ΣΤ΄, ΘΕ 2) Γυμνάσιο: Μεγαλώνουμε και αλλάζουμε (Α΄, ΘΕ 1) Πώς ζουν οι Χριστιανοί; Η νέα ζωή της Εκκλησίας (Α΄, ΘΕ 3).

6 Προσομοίωση διδασκαλίας
ΘΕ 4. Πώς παίρνονται οι αποφάσεις; Κρίσιμες αποφάσεις, όρια και κανόνες στη ζωή μας και στην Εκκλησία

7 2ο δίωρο: Οικουμενικές Σύνοδοι και Πατέρες της Εκκλησίας
1ο δίωρο: Κρίσιμες αποφάσεις, όρια και κανόνες στη ζωή μας και στην Εκκλησία 2ο δίωρο: Οικουμενικές Σύνοδοι και Πατέρες της Εκκλησίας 3ο δίωρο: Το Σύμβολο της πίστης Τι θα διερευνήσουμε, τι θα μάθουμε: Ποια σημασία έχουν οι κανόνες και τα όρια στη ζωή μας Πώς λαμβάνονται οι αποφάσεις στην Εκκλησία Χρήσιμοι όροι: Όρια, κανόνες, σύνοδος, αίρεση, δόγμα, πατέρες

8 - Ποιο είναι το πρόβλημα; - Πώς μπορεί να λυθεί;
Προέλευση βίντεο: - Ποιο είναι το πρόβλημα; - Πώς μπορεί να λυθεί;

9 Συζητούμε και μαθαίνουμε…
1 δραστηριότητα: Τι γνωρίζεις για το θέμα της εικόνας; Ποια ερωτήματα-αμφιβολίες έχεις; Τι θέλεις να ερευνήσεις περισσότερο; 2η δραστηριότητα: Η Χριστιανική Εκκλησία αποφασίζει και ορίζει την πίστη μέσω των συνόδων (ποιος, πού, πότε, ποιο, πώς, γιατί αποφασίζει;) 3η δραστηριότητα: Εννοιολογικός χάρτης: Αιρέσεις-Σύνοδοι- Δόγματα. Ή : Σύνταξη κειμένου: Ενημέρωση των χριστιανικών κοινοτήτων σχετικά με τις αποφάσεις μιας συνόδου.

10 Χρήσιμο συμπέρασμα Από το κείμενο 4 του διδακτικού υλικού της ΘΕ 4
Γιατί συγκαλούνταν οι Σύνοδοι; Όταν η Εκκλησία αντιλαμβανόταν ότι οι αιρετικές απόψεις απειλούσαν να πληγώσουν τον τρόπο ζωής της, τότε γινόταν συνείδηση ότι οι αλήθειες της πίστης έπρεπε να ξεκαθαριστούν με τέτοιο τρόπο ώστε κανένας να μην μπορεί να τις αλλοιώσει. Έτσι συγκαλούνταν Σύνοδοι όπου εκπροσωπούνταν όλοι οι πιστοί. Οι αποφάσεις που λαμβάνονταν εκεί έπρεπε να συμφωνούν με τη ζωή της Εκκλησίας. Οι συζητήσεις στις συνόδους μερικές φορές φαίνονταν αφηρημένες και θεωρητικές. Πάντα όμως σκοπός τους ήταν η ανθρώπινη σωτηρία. Στις συνόδους πρωτοστατούσαν οι Πατέρες της Εκκλησίας. Από τον 4ο αιώνα άρχισαν να συγκαλούνται και Οικουμενικές Σύνοδοι, σύνοδοι δηλαδή που συμμετέχουν μέλη της Εκκλησίας απ' όλο τον κόσμο (οικουμένη) και εξασφαλίζουν την έγκριση ολόκληρης της Εκκλησίας. Σε αυτές καθορίστηκε μια για πάντα η διδασκαλία της Εκκλησίας για την ορθή πίστη (Ορθοδοξία).

11 Ευχαριστώ για τη συνεργασία!


Κατέβασμα ppt "Γεωργιοσ Στριλιγκασ, Σχολικοσ Συμβουλοσ Θεολογων"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google