Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι θεματικές ενότητες (1)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι θεματικές ενότητες (1)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

0 Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Οργανωσιακή Συμπεριφορά και Ηγεσία Ενότητα 2: Στάσεις & Εργασιακή Ικανοποίηση Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

1 Οι θεματικές ενότητες (1)
Τρεις συνιστώσες μιας συμπεριφοράς. Σχέση μεταξύ στάσεων και συμπεριφοράς. Σύγκριση & αντιπαραβολή των κύριων εργασιακών στάσεων.

2 Οι θεματικές ενότητες (2)
4. Ορισμός της εργασιακής ικανοποίησης & μέτρησή της. 5. Τα κύρια αίτια της εργασιακής ικανοποίησης. 6. Η εργασιακή ικανοποίηση είναι μια ουσιώδης έννοια σε χώρες εκτός των ΗΠΑ.

3 Στάσεις Αξιολογικές δηλώσεις –είτε ευνοϊκές είτε δυσμενείς– για αντικείμενα, ανθρώπους ή γεγονότα. Αντανακλούν το πώς νιώθει κανείς για κάτι.

4 Τρεις κύριες συνιστώσες των στάσεων
Γνώση – μια άποψη ή πεποίθηση «Μόλις ανακάλυψα ότι πληρώνομαι 20% λιγότερο από τους συναδέλφους μου» Θυμικό – το συναισθηματικό ή αισθηματικό τμήμα που συνδέεται με αυτή την πεποίθηση «Νιώθω θυμό που δεν τυγχάνω δίκαιης αντιμετώπισης» Συμπεριφορά – η πρόθεση να συμπεριφερθούμε με έναν συγκεκριμένο τρόπο «Θα παραιτηθώ από αυτή τη δουλειά όσο πιο σύντομα μπορώ και θα πω σε όλους πόσο απαίσια είναι αυτή η εταιρεία»

5 Η συμπεριφορά προκύπτει πάντα από τις στάσεις;
Παλαιότερες έρευνες για τις στάσεις υπέθεταν ότι αυτές σχετίζονται αιτιακά με τη συμπεριφορά – δηλαδή, οι στάσεις που τηρούν οι άνθρωποι προσδιορίζουν το τι κάνουν. Η ύπαρξη μιας σχέσης ανάμεσά τους προκύπτει επίσης και με βάση τη κοινή λογική.

6 Η συμπεριφορά προκύπτει πάντα από τις στάσεις;
Τη δεκαετία του 1960, μια ανασκόπηση της έρευνας αμφισβήτησε την υποτιθέμενη αυτή επενέργεια των στάσεων στη συμπεριφορά. Ο Leon Festinger υποστήριξε ότι οι στάσεις έπονται της συμπεριφοράς. Έχετε προσέξει ότι οι άνθρωποι αλλάζουν αυτό που λένε ώστε να μην αντιβαίνει σε αυτό που κάνουν;

7 Οι στάσεις προκύπτουν από τη συμπεριφορά: Γνωσιακή ασυμφωνία
Οποιαδήποτε ασυνέπεια ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες στάσεις ή ανάμεσα σε συμπεριφορά και στάσεις Τα άτομα επιδιώκουν να ελαχιστοποιήσουν την ασυμφωνία Η επιθυμία να περιορίσουν την ασυμφωνία καθορίζεται από: τη σπουδαιότητα των στοιχείων που δημιουργούν την ασυμφωνία το βαθμό της επιρροής που πιστεύει ότι έχει το άτομο στα στοιχεία τις ανταμοιβές που μπορεί να συνοδεύουν την ασυμφωνία

8 Η συμπεριφορά προκύπτει από τις στάσεις: Παρεμβαλλόμενες μεταβλητές
Οι πιο σημαντικοί ρυθμιστές των σχέσεων στάσης-συμπεριφοράς είναι: Η σημαντικότητα Η αντιστοιχία προς τη συμπεριφορά Η προσβασιμότητα Οι κοινωνικές πιέσεις Η άμεση προσωπική εμπειρία Η γνώση των στάσεων βοηθά στην πρόβλεψη της συμπεριφοράς

9 Κύριες εργασιακές στάσεις
Εργασιακή ικανοποίηση Ταύτιση με την εργασία Ψυχολογική ενδυνάμωση Οργανωσιακή δέσμευση Θυμική δέσμευση Δέσμευση λόγω συνέχειας Κανονιστική δέσμευση Αντιληπτή οργανωσιακή υποστήριξη

10 Μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης
Μέθοδος μεμονωμένης καθολικής αξιολόγησης Μόνο μερικές γενικές ερωτήσεις Αξιοσημείωτα ακριβής Μέθοδος αποτελέσματος άθροισης Εντοπίζει τα στοιχεία-κλειδί σε μια δουλειά και αναζητά το συγκεκριμένο αίσθημα για αυτά Μέσο επίπεδο εργασιακής ικανοποίησης ανά πτυχή

11 Τι δημιουργεί εργασιακή ικανοποίηση;
Η ίδια η δουλειά – η πιο ισχυρή συσχέτιση με τη συνολική ικανοποίηση Η κοινωνική συνιστώσα – υπάρχει στενή συσχέτιση με το πώς βλέπουν οι άνθρωποι το κοινωνικό πλαίσιο της εργασίας τους Μισθός – δεν σχετίζεται αφότου το άτομο κατακτήσει ένα επίπεδο άνετης διαβίωσης Προαγωγή Προϊστάμενος Συνάδελφοι

12 Οι συνέπειες της δυσαρέσκειας
2-12 Καταστρεπτική προς εποικοδομητική Παθητική προς ενεργητική Αποχώρηση Έκφραση γνώμης Εγκατάλειψη Αφοσίωση

13 Τα οφέλη της ικανοποίησης
Καλύτερη εργασιακή και οργανωσιακή απόδοση Καλύτερες συμπεριφορές οργανωσιακής ιθαγένειας (ΣΟΙ - Προαιρετικές συμπεριφορές που συμβάλλουν στην οργανωσιακή αποτελεσματικότητα αλλά δεν αποτελούν μέρος των τυπικών καθηκόντων του υπαλλήλου) Υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης πελατών Γενικά μικρότερη συστηματική αποχή από τα καθήκοντα και κινητικότητα Μειωμένα περιστατικά παρέκκλισης στο χώρο εργασίας

14 Παγκόσμιες προεκτάσεις
2-14 Είναι η εργασιακή ικανοποίηση αμερικανική έννοια; Διαπολιτισμικές διαφορές υπάρχουν, αλλά η εργασιακή ικανοποίηση δείχνει να απασχολεί σε παγκόσμιο επίπεδο Είναι οι υπάλληλοι στους δυτικούς πολιτισμούς πιο ικανοποιημένοι με την εργασία τους; Ναι, αλλά αυτό ίσως οφείλεται στην υψηλότερη αξία που αποδίδουν οι δυτικοί στα θετικά συναισθήματα και στην ευτυχία

15 Προεκτάσεις για τους μάνατζερ
Οι στάσεις των υπαλλήλων προειδοποιούν για τυχόν προβλήματα και επηρεάζουν τη συμπεριφορά Οι ικανοποιημένοι και αφοσιωμένοι υπάλληλοι επιδεικνύουν συμπεριφορές που αυξάνουν τα οργανωσιακά αποτελέσματα Οι μάνατζερ πρέπει να μετρούν τις εργασιακές στάσεις, προκειμένου να τις βελτιώνουν Τα πιο σημαντικά στοιχεία στα οποία μπορεί να επικεντρωθεί ένας μάνατζερ είναι τα ενδογενή κομμάτια της εργασίας: να κάνει τη δουλειά απαιτητική και ενδιαφέρουσα Η υψηλή αμοιβή δεν αρκεί για να δημιουργήσει ικανοποίηση

16 Να θυμάστε... Τα άτομα έχουν πολλών ειδών στάσεις όσον αφορά στη δουλειά τους Η εργασιακή ικανοποίηση σχετίζεται με την οργανωσιακή αποτελεσματικότητα Οι περισσότεροι υπάλληλοι είναι ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους, αλλά όταν δεν είναι, μπορούμε να περιμένουμε πλήθος ενεργειών ως αντίδραση στη δυσαρέσκεια

17 Βιβλιογραφία Robbins, P. S. and Judge, A. T. (2011), Οργανωσιακή Συμπεριφορά: Βασικές Έννοιες και Σύγχρονες Προσεγγίσεις, Εκδόσεις Κριτική, Αθήνα.

18 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

19 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων
Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

20 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

21 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Οι θεματικές ενότητες (1)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google