Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΣεραφείμ Στεφανόπουλος Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση Μάθημα επιλογής 7ο εξάμηνο, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Πανεπιστήμιο Πατρών Ενότητα 5: Συστήματα Διαχείρισης Διδασκαλίας & Μάθησης Πλατφόρμες Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Βασίλειος Κόμης ΤΕΕΑΠΗ
2
Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.
3
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
4
Σκοπός Επισκόπηση , μελέτη και ανάλυση των εφαρμογών που άπτονται της χρήσης των Διαδικτυακών συστημάτων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (distance education) και στη μεικτή μάθηση (blended learning)
5
Έννοιες – Κλειδιά Εκπαιδευτική Τεχνολογία Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Υβριδική εκπαίδευση Συμβατική εκπαίδευση (φυσική παρουσία) Συστήματα διαχείρισης περιεχομένου Συστήματα διαχείρισης διδασκαλίας Συστήματα διαχείρισης μάθησης Εικονική τάξη Moodle E-class Lams Centra Μεικτή μάθηση Υβριδική μάθηση MOOC Μαθησιακά αντικείμενα
6
Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Διδασκαλίας & Μάθησης
Η σχεδίαση εξαρτάται από διάφορες παραμέτρους Δυσχέρειες τεχνικής και θεσμικής υφής Ανθρώπινος παράγοντας Η ένταξη και η χρήση τους στις διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης υποθέτει συνολική θεώρηση
7
Διαδικτυακά περιβάλλοντα
συνδυάζουν πολλές προσεγγίσεις
8
Συστήματα συνεργατικής δραστηριότητας και μάθησης από απόσταση
CSCL (Computer Supported Collaborative Learning) Συνεργατική μάθηση υποστηριζόμενη από υπολογιστές ΣΜΥΥ Επικοινωνία και συνεργασία από απόσταση Εργαλεία για συνεργασία (π.χ. wikis) Ηλεκτρονικά παιγνίδια Διαδικτύου
9
Συστήματα επικοινωνίας
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Λίστες Ομάδες νέων Ομάδες συζητήσεων Γραπτή σύγχρονη επικοινωνία Τηλεδιασκέψεις / εικονικές τάξεις Centra Elluminate Skype
10
Διαχείριση περιεχομένου CMS
Επιτρέπει στο διδάσκοντα να δημιουργήσει δικτυακό μάθημα, με κείμενα σε συνήθη μορφή όπως word, powerpoint κλπ. χωρίς να χρειάζεται να μετατρέπονται σε web format όπως το HTML. Απαιτεί σχετικά περιορισμένες δεξιότητες και αυτό το καθιστά δημοφιλή επιλογή. Καλύπτει συνήθως τα εξής χαρακτηριστικά: Online ανάρτηση υλικού μαθημάτων Αξιολόγηση σπουδαστή Η αξιολόγηση αυτή μπορεί να υλοποιηθεί με online κουίζ, τεστ κλπ Φόρουμ συζητήσεων Οι συζητήσεις μπορούν να διεξάγονται με την επίβλεψη μιας ομάδας, προκειμένου να ανταλλάσσονται σημειώσεις και να συζητώνται συγκεκριμένα θέματα στο ενδιάμεσο των μαθημάτων. Μειωμένη ευελιξία. Ανεπαρκής παροχή αλληλεπίδρασης.
11
Διαχείριση μάθησης LMS (Moodle)
Βασικές λειτουργίες ενός τέτοιου συστήματος : Εγγραφή σπουδαστών Παρακολούθηση συμμετοχής στο μάθημα Εξέταση Διεξαγωγή συζητήσεων Μεταφορά πληροφορίας σε άλλα συστήματα Προγραμματισμό μαθημάτων Μειονεκτήματα : Ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας. Προβλήματα προσαρμογής. Το σύστημα επιδέχεται περιορισμένες αλλαγές.
12
Εικονικές τάξεις (Centra)
Βασικές λειτουργίες εικονικής τάξης Σύγχρονη επικοινωνία και συνεργασία Ήχος και βίντεο (αμφίδρομη επικοινωνία) Ψηφιακός πίνακας Διαμοίραση εφαρμογών Εξ αποστάσεως πρόσβαση σε υπολογιστές Αποθήκευση σε μορφή βίντεο μιας συνεδρίας διδασκαλίας ….
13
Δύο βασικές δυνατότητες
Διαχείριση περιεχομένου διδακτικό υλικό δραστηριότητες Διαχείριση κοινωνικής αλληλεπίδρασης σύγχρονη επικοινωνία & συνεργασία (ίδιος χρόνος, άλλος χώρος) ασύγχρονη επικοινωνία & συνεργασία (άλλος χώρος, άλλος χρόνος)
14
Πλατφόρμες Centra BlackBoard http://www.blackboard.com
Joomla! Μoodle E-Class PostNuke Drupal LAMS ….
15
Γενικά εργαλεία των συστημάτων
Διαχείριση Μαθημάτων (Course Management), για τη δημιουργία, την προσαρμογή, τη διαχείριση και την επιτήρηση των μαθημάτων. Διαχείριση Τάξης (Class Management), διαχείριση των μαθητών, τη δημιουργία ομάδων, τη ανάθεση εργασιών κλπ. Επικοινωνία (Communication Tools), για τη σύγχρονη και ασύγχρονη επικοινωνία ( ), συζήτησης (chat), βημάτων συζήτησης (discussion fora), συνδιάσκεψη ήχου και εικόνας (audio/video-conferencing), ανακοινώσεις. διαμοιρασμός της επιφάνειας εργασίας, αρχείων και εφαρμογών (desktop, file and application sharing) ή ο ασπροπίνακας (whiteboard). Εργαλεία Μαθητών (Student Tools), διευκολύνουν τους μαθητές στη διαχείριση και μελέτη των μαθησιακών πόρων. προσωπικές και δημόσιες σημειώσεις πάνω στο κείμενο, οι υπογραμμίσεις, οι σελιδοδείκτες, η προσωπική ιστορία, η off-line μελέτη, οι μηχανές αναζήτησης μέσω των κατάλληλων μεταδεδομένων κλπ. Διαχείριση Περιεχομένου (Content Management), για τη δημιουργία, αποθήκευση και διανομή του μαθησιακού υλικού, τη διαχείριση των αρχείων, την εισαγωγή και εξαγωγή τεμαχίων υλικού κλπ. Εργαλεία Αξιολόγησης (Assessment Tools), για τη διαχείριση διαγωνισμάτων στο Διαδίκτυο, των παραδοτέων εργασιών, τις ασκήσεις αυτο-αξιολόγησης, στατιστικά για τη ενεργή συμμετοχή των χρηστών στα διάφορα τμήματα του μαθήματος κλπ. Διαχείρισης σχολής (School-Management), για τη διαχείριση αρχείων, απουσιών, βαθμών, εγγραφών μαθητών, προσωπικών στοιχείων των μαθητών, οικονομικών θεμάτων κλπ.
16
Η πλατφόρμα Moodle - Εισαγωγή
Είναι ένα πακέτο λογισμικού για διεξαγωγή ηλεκτρονικών μαθημάτων μέσω διαδικτύου, το οποίο προσφέρει ολοκληρωμένες Υπηρεσίες Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, ενώ υποστηρίζει και τη συνεργατική μάθηση. Δημιουργήθηκε το 1999 από τον Αυστραλό Martin Dougiamas ως μέρος του PhD του. Το όνομα Moodle είναι το ακρώνυμο του Modular Object - Oriented Dynamic Learning Environment. Το Moodle παρέχεται δωρεάν ως λογισμικό Open Source (κάτω από την GNU Public License) και μπορεί να τρέξει σε οποιοδήποτε σύστημα υποστηρίζει PHP, ενώ έχει τη δυνατότητα να συνδυάζεται με πολλούς τύπους βάσεων δεδομένων (ιδιαίτερα MySQL). Multimedia Παρουσίαση Moodle
17
Χαρακτηριστικά του Μoodle Γενική Σχεδίαση
Το γεγονός ότι αποτελεί λογισμικό ανοικτού κώδικα το καθιστά αρκετά ευέλικτο σε συνεχείς αλλαγές και βελτιώσεις. Υπάρχει μια πληθώρα χρηστών που το χρησιμοποιούν παγκοσμίως αλλά παράλληλα συνεισφέρουν στη βελτίωση του, την μετάφραση του σε διάφορες γλώσσες και την προσθήκη νέων λειτουργιών. Προωθεί τη συνεργατική μάθηση Κατάλληλο για διαδικτυακά μαθήματα καθώς είναι εύκολο να εγκατασταθεί σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες που υποστηρίζουν PHP. Απαιτεί μόνο μια βάση δεδομένων. Δουλεύει με όλες τις βάσεις δεδομένων. Η λίστα μαθημάτων δείχνει περιγραφή για κάθε μάθημα που υπάρχει στον server. Έμφαση στην ασφάλεια σε όλα τα σημεία: Οι φόρμες ελέγχονται όλες, τα δεδομένα επικυρώνονται, τα cookies κρυπτογραφούνται κλπ.
18
Χαρακτηριστικά του Μoodle Χρήστες
Ένας λογαριασμός Διαχειριστή ελέγχει την δημιουργία μαθημάτων και δημιουργεί καθηγητές αναθέτοντας χρήστες στα μαθήματα. Κάθε πρόσωπο χρειάζεται μόνο ένα λογαριασμό για ολόκληρο το server - Κάθε λογαριασμός μπορεί να έχει διαφορετικά δικαιώματα. Υπάρχουν δύο κύριες κατηγορίες χρηστών του Moodle οι Εκπαιδευτές και οι Εκπαιδευόμενοι Εκπαιδευτές είναι εκείνοι οι χρήστες, που αφού έρθουν σε συνεννόηση με το Διαχειριστή του Moodle λαμβάνουν επιπλέον δυνατότητες πρόσβασης, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν κάποιο μάθημα. Εκπαιδευόμενοι θεωρούνται όλοι οι χρήστες της πλατφόρμας, που θα εγγραφούν για να παρακολουθήσουν κάποιο μάθημα, χρησιμο-ποιώντας το login name και το password που τους παρέχεται.
19
Χρήστες Δικαιώματα εγγραφής
Διαχειριστής: Συνήθως, οι διαχειριστές μπορούν κάνουν οτιδήποτε, σε όλα τα μαθήματα Δημιουργός μαθήματος: Οι δημιουργοί μαθημάτων μπορούν να δημιουργούν και να διδάσκουν στα μαθήματα. Διδάσκοντας: Οι διδάσκοντες μπορούν να κάνουν οτιδήποτε σε ένα μάθημα καθώς επίσης να αλλάξουν τις δραστηριότητες και τους βαθμούς των φοιτητών. Διδάσκοντας περιορισμένων δυνατοτήτων: Ο διδάσκοντας περιορισμένων δυνατοτήτων μπορεί να διδάξει μαθήματα και να βαθμολογήσει τους φοιτητές αλλά δεν μπορεί να αλλάξει τις δραστηριότητες τους Φοιτητής: Οι φοιτητές έχουν λιγότερα δικαιώματα σε ένα μάθημα Επισκέπτης: Οι επισκέπτες έχουν τα λιγότερα δυνατά δικαιώματα
20
Χαρακτηριστικά του Μoodle Διαχείριση
Την πλατφόρμα διαχειρίζεται ο διαχειριστής. Ενσωματωμένα θέματα επιτρέπουν την αλλαγή των χαρακτηριστικών για να ταιριάζουν στις ανάγκες. Πακέτα γλωσσών επιτρέπουν προσαρμογή σε κάθε τοπική γλώσσα. Ο κώδικας είναι γραμμένος καθαρά σε PHP κάτω από GPL άδεια - εύκολο να τροποποιηθεί για να καλύψει τις ιδιαίτερες ανάγκες.
21
Χαρακτηριστικά του Μoodle Διαχείριση
Ασφάλεια - Οι καθηγητές μπορούν να προσθέσουν ένα «κλειδί εγγραφής" στο μάθημα τους. Μπορούν να δώσουν αυτό το κλειδί είτε προσωπικά είτε μέσω κτλ. Οι καθηγητές μπορούν να διαγράψουν μαθητές εάν το επιθυμούν, διαφορετικά διαγράφονται αυτόματα αφού περάσει μια συγκεκριμένη περίοδος όπου οι μαθητές είναι ανενεργοί. Οι μαθητές ενθαρρύνονται να φτιάξουν ένα διαδικτυακό προσωπικό προφίλ.
22
Χαρακτηριστικά του Μoodle Μαθήματα
Ο καθηγητής μέσα από ένα αρκετά εύχρηστο και λειτουργικό γραφικό περιβάλλον μπορεί να δημιουργήσει πολύ εύκολα μια ιστοσελίδα διαχείρισης των προσωπικών του μαθημάτων. Έχει τον πλήρη έλεγχο πάνω σε όλες τις ρυθμίσεις ενός μαθήματος. Το Moodle προσφέρει έναν ικανοποιητικό αριθμό υπηρεσιών διαδικτύου, όπως: Πηγές-πόροι (resources), δηλ., πολυμεσικό εκπαιδευτικό υλικό και πληροφορίες (προκαθορισμένα αρχεία που έχουν «φορτωθεί» στο μάθημα, σελίδες επεξεργασμένες απευθείας στο Moodle ή εξωτερικές ιστοσελίδες ) που θα χρειαστούν οι μαθητές για το μάθημα Διαχείριση διδακτικού υλικού και φοιτητών Εύκαμπτος πίνακας δραστηριοτήτων των μαθημάτων: κανάλια επικοινωνίας (chat rooms) ομάδες συζητήσεων (forums) πίνακα ανακοινώσεων ημερολόγιο γεγονότων (calendar) ηλεκτρονική αλληλογραφία ( ) αξιολόγηση μαθητών (quiz) κ.α. Πρόσφατες αλλαγές στο μάθημα από την τελευταία πιστοποιημένη είσοδο μπορούν να παρουσιάζονται στην αρχική σελίδα του μαθήματος Οι περισσότερες περιοχές εισαγωγής κειμένου μπορούν να αλλαχθούν χρησιμοποιώντας HTML
23
Χαρακτηριστικά του Μoodle Μαθήματα
Όλοι οι βαθμοί στις δραστηριότητες του μαθήματος, οι απορίες και οι αναθέσεις-εργασίες μπορούν να εμφανιστούν σε μια σελίδα Aναφορές δραστηριοτήτων (activity reports) για κάθε χρήστη είναι διαθέσιμες με γραφικές απεικονίσεις και λεπτομέρειες και παρουσιάζουν τις δραστηριότητές τους στις ενότητες ενός μαθήματος. (τελευταία πρόσβαση, πόσες φορές έχει διαβαστεί) καθώς και λεπτομερές ιστορικό δημοσιεύσεις, εισαγωγές ημερολογίου κτλ σε μια σελίδα χρήσιμο εργαλείο για τον καθηγητή αφού απεικονίζει τη συμμετοχή του μαθητή στο μάθημα.
25
Χαρακτηριστικά του Μoodle Μαθήματα
Τα μαθήματα του Moodle μπορούν να έχουν τρεις διαφορετικές μορφές Την Εβδομαδιαία Τη Θεματική Την Κοινωνική
26
Εβδομαδιαία Στην εβδομαδιαία μορφή, το περιεχόμενο του μαθήματος οργανώνεται σε εβδομάδες, με ημερομηνία έναρξης και λήξης. Κάθε εβδομάδα αποτελείται από δραστηριότητες, κάποιες από τις οποίες μπορούν να επεκτείνονται σε περισσότερες από μία εβδομάδες. Οι εβδομάδες εμφανίζονται στο κέντρο της σελίδας, ενώ όλες οι δραστηριότητες του μαθήματος, ασχέτως σε ποια εβδομάδα ανήκουν, βρίσκονται συγκεντρωμένες ανά είδος, στο μπλοκ Δραστηριότητες.
27
Θεματική Στη Θεματική μορφή, το περιεχόμενο του μαθήματος οργανώνεται κατά θέμα και δεν υπάρχει κανένας χρονικός περιορισμός. Τα θέματα με τις δραστηριότητες τους βρίσκονται στο κέντρο της σελίδας, ενώ πάλι όλες τις δραστηριότητές του μαθήματος μπορούμε να τις βρούμε συγκεντρωμένες ανά είδος στο μπλοκ Δραστηριότητες.
28
Κοινωνική Βασίζεται κυρίως σε μία ομάδα συζητήσεων και διαφέρει αρκετά από τις άλλες μορφές. Στο κέντρο της σελίδας εμφανίζεται μία ομάδα συζητήσεων, η οποία μπορεί να έχει links ή επισυνάψεις, αλλά όχι δραστηριότητες. Δραστηριότητες σε αυτή τη μορφή μπορούμε να έχουμε μόνο στο ομώνυμο μπλοκ.
29
Περιήγηση σε ένα Moodle μάθημα ως Εκπαιδευτές
Εβδομάδα Θέμα Forum Μπλοκ Δραστηριοτήτων Ετικέτα Πόροι Επεξεργασία σελίδας text Attendance – απουσιολόγιο Lesson Επιλογή Επεξεργασία σελίδας web Βιβλίο Scorm Ανάθεση-Εργασία Link σε αρχείο ή σελίδα web Chat Wiki Εργαστήριο Display a directory Dialogue Έρευνα Ημερολόγιο Exercise Απορίες Κουίζ Glossary Ομάδα Συζήτησης
30
Περιήγηση σε ένα Moodle μάθημα ως Εκπαιδευόμενοι
Μπλοκ Δραστηριοτήτων Εβδομάδα - Θέμα - Forum Ετικέτα Πόροι Attendance – απουσιολόγιο Lesson Επιλογή Βιβλίο Scorm Ανάθεση-Εργασία Chat Wiki Εργαστήριο Dialogue Έρευνα Ημερολόγιο Exercise Απορίες Κουίζ Glossary Ομάδα Συζήτησης
31
Υπηρεσίες Chat Forum Messaging Προφίλ Χρηστών Επικείμενα γεγονότα
Πρόσφατη Δραστηριότητα Τελευταία νέα Συμμετέχοντες Συνδεδεμένοι Χρήστες Ημερολόγιο
32
Μονάδες Δραστηριότητας
Το Moodle περιέχει μια μεγάλη ποικιλία μονάδων δραστηριότητας οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη σταδιακή ανάπτυξη κάθε τύπου μαθήματος. Άσκηση Σε μια άσκηση ο δάσκαλος ζητά από τους μαθητές να κάνουν ένα κομμάτι πρακτικής εργασίας. Όταν οι μαθητές κάνουν μία εργασία μπορούν να ελέγχουν την εργασία τους πριν την υποβάλλουν στον εκπαιδευτή. Μόλις υποβληθεί ο εκπαιδευτής αξιολογεί την εργασία ο ίδιος. Ο εκπαιδευτής μπορεί να ζητήσει από τον μαθητή να βελτιώσει την εργασία του και να την υποβάλλει ξανά Συνομιλία Η ενότητα Chat επιτρέπει στους συμμετέχοντες να έχουν μια συγχρονισμένη συζήτηση σε πραγματικό χρόνο στο Διαδίκτυο. Αυτός είναι ένας χρήσιμος τρόπος για να κατανοήσει ο ένας τον άλλον και το θέμα το θέμα που συζητούν - ο τρόπος χρήσης ενός chat room είναι αρκετά διαφορετικός από τις ασύγχρονες ομάδες συζητήσεων. Η ενότητα Chat περιέχει κάποια χαρακτηριστικά για τη διαχείριση και επιθεώρηση των συζητήσεων. Έρευνα Η ενότητα Έρευνας παρέχει έναν αριθμό ελεγμένων οργάνων ερευνών που είναι χρήσιμα στην αξιολόγηση και παρακίνηση της μάθησης σε online περιβάλλοντα. Οι καθηγητές μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν για να συλλέξουν δεδομένα από τους μαθητές τους τα οποία μπορούν να τους βοηθήσουν να μάθουν την τάξη τους και τον τρόπο που διδάσκουν.
33
Μονάδες Δραστηριότητας
Επιλογές (ερωτήσεις) Μια δραστηριότητα επιλογής είναι πολύ απλή - ο καθηγητής κάνει μια ερώτηση και καθορίζει μια επιλογή πολλαπλών απαντήσεων. Μπορεί να φανεί χρήσιμη σαν μια γρήγορη ψηφοφορία για να υποκινήσει τη σκέψη για ένα θέμα, για να επιτρέψει στην τάξη να ψηφίσει μια κατεύθυνση για το μάθημα ή για να συγκεντρώσει τη συγκατάθεση για την έρευνα. Αναθέσεις Οι αναθέσεις δίνουν τη δυνατότητα στον καθηγητή να καθορίσει μια εργασία που απαιτεί από τους μαθητές να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό μήνυμα (οποιασδήποτε μορφής) και να το υποβάλλουν φορτώνοντάς το στον εξυπηρετητή (server). Οι συνηθισμένες αναθέσεις περιλαμβάνουν δοκίμια, εργασίες, εκθέσεις κ.λπ. Αυτή η ενότητα περιλαμβάνει ευκολίες βαθμολόγησης. Εργαστήριο Το Εργαστήριο είναι ένα είδος αξιολόγησης με μια τεράστια γκάμα επιλογών. Επιτρέπει στους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν τις μεταξύ τους εργασίες, καθώς και τα υποδείγματα των εργασιών, με πολλούς τρόπους. Επίσης, συντονίζει τη συλλογή και κατανομή αυτών των εκτιμήσεων με διάφορους τρόπους. Στην ενότητα Εργαστήριο συμβάλλει ο Ray Kingdon.
34
Μονάδες Δραστηριότητας
Κουίζ Αυτή η ενότητα δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να σχεδιάσει και να δημιουργήσει τεστ, που να περιέχουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, σωστό-λάθος και ερωτήσεις με σύντομες απαντήσεις. Αυτές οι ερωτήσεις φυλάσσονται σε μια κατηγοριοποιημένη βάση δεδομένων και μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν στο μάθημα ακόμα κι ανάμεσα σε δύο μαθήματα. Τα κουίζ επιτρέπουν τις πολλαπλές προσπάθειες. Κάθε προσπάθεια μαρκάρεται αυτόματα και ο καθηγητής μπορεί να επιλέξει αν θα δώσει βοήθεια ή αν θα δείξει τη σωστή απάντηση. Αυτή η ενότητα περιλαμβάνει ευκολίες βαθμολόγησης. Ομάδες συζητήσεων Αυτή η δραστηριότητα έιναι η πιο σημαντική - εδώ συμβαίνουν οι περισσότερες συζητήσεις. Οι ομάδες συζητήσεων μπορούν να δομηθούν με διάφορους τρόπους και να συμπεριλάβουν όμοιες εκτιμήσεις για κάθε μήνυμα. Τα μηνύματα μπορούν να εμφανιστούν με ποικιλία μορφών και μπορούν να περιέχουν συνημμένα. Με τη συνδρομή σε μια ομάδα συζητήσεων, οι συμμετέχοντες λαμβάνουν αντίγραφα κάθε νέου μηνύματος στο τους. Ένας καθηγητής μπορεί να επιβάλλει τη συνδρομή σε όλους αν το θέλει. Πόροι Οι πόροι είναι περιεχόμενο: πληροφορίες που θέλει να περάσει στο μάθημα ο καθηγητής. Αυτά μπορεί να είναι προκαθορισμένα αρχεία φορτωμένα στον εξυπηρετητή του μαθήματος, σελίδες επεξεργασμένες απευθείας στο Moodle ή εξωτερικές ιστοσελίδες δημιουργημένες για να αποτελούν μέρος αυτού του μαθήματος.
35
Πόροι Γλωσσάρι Σκοπός μαθήματος Υλικό Συμπληρωματικό υλικό
Links Εκπαιδευτικά λογισμικά (γενικά) Κινούμενα γραφικά (animations) Συστήματα οπτικοποίησης Συστήματα προσομοίωσης Πολυμεσικές εφαρμογές Υπερμεσικές εφαρμογές
36
Έγγραφα και Πηγές Πολλά από τα έγγραφα που κατασκευάζονται είναι αρχεία HTML. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα για ανέβασμα αρχείων doc, ppt, που και αυτά ανοίγουν σχεδόν σε οποιονδήποτε φυλλομετρητή (browser).
37
Παράδειγμα υλικού
38
Εργασίες Όπως σε κάθε μάθημα και στα μαθήματα που δημιουργούνται στο moodle υπάρχει η δυνατότητα για οργάνωση και διάθεση εργασιών, Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι εργασιών : Μια online εργασία (μια δραστηριότητα που γίνεται μέσα στο μάθημα) Μια offline εργασία (μια δραστηριότητα που κάνεις και δε χρειάζεται να δουλεύεις μέσα στο μάθημα για να επιτευχθεί) Μια εργασία "online κειμένου" - σ'αυτή τη δραστηριότητα πληκτρολογείς απευθείας μέσα στο μάθημα. Επίσης οι εκπαιδευτές έχουν τη δυνατότητα να δίνουν εργασίες οι οποίες θα βαθμολογούνται ηλεκτρονικά. Τέλος, οι μαθητές, μπορούν να δουν τους βαθμούς τους για οποιαδήποτε online εργασία κάνετε πηγαίνοντας στην επιλογή "Βαθμοί..." του Block Διαχείριση.
39
Τύποι εργασιών Υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός τύπων διαθέσιμων εργασιών: Δραστηριότητα Εκτός σύνδεσης Αυτό είναι χρήσιμο όταν μια εργασία γίνετια έξω από το Moodle. Θα μπορούσε να είναι κάτι στο web ή face-to-face. Οι Μαθητές μπορούν να δουν μια περιγραφή της εργασίας, αλλα δεν μπορούν να κάνουν upload αρχεία ή κάτι τέτοιο. Η βαθμολόγηση λειτουργίε κανονικά, και οι μαθητές θα παίρνουν ενημέρωση για τους βαθμούς τους. Online κείμενο Αυτός ο τύπος εργασίας ζητά από τους χρήστες να επεξεργαστούν ένα κείμενο χρησιμοποιώντας εργαλεία επεξεργασίας. Οι διδάσκοντες μπορούν να τους βαθμολογούν online, και ακόμη να προσθέτουν σχόλια ή αλλαγές. (Εάν είστε γνώστες παλαιότερων εκδόσεων του Moodle, Αυτός ο τύπος εργασίας κάνει την ίδια δουλειά με το παλιό Journal module) Οι ετικέτες είναι λίγο διαφορετικές από τους άλλους πόρους επειδή αποτελούνται από κείμενο και εικόνες που ενσωματώνονται ανάμεσα στις άλλες συνδέσεις δραστηριότητας στη σελίδα του μαθήματος.
40
Τύποι εργασιών Upload ένα αρχείο
Αυτό μπορεί να είναι ένα κείμενο από επεξεργαστή κειμένου (word αρχείο), ή μια εικόνα, ή ένα web site, ή κάτι που ζητατε από τους μαθητές να υποβάλουν. Ειδικό uploading αρχείων Αυτός ο τύπος αργασίας επιτρέπει σε καθένα συμμετέχοντα να κάνει upload ένα ή περισσότερα αρχεία σε οποιοδήποτε format. Αυτά μποεί να είναι ένα κείμενο από επεξεργαστή κειμένου (word αρχείο), ή μια εικόνα, ή ένα web site, ή κάτι που ζητατε από τους μαθητές να υποβάλουν. Αυτός ο τύπος επιπλέον σας επιτρέπει να κάνετε upload αρχεία πολλαπλών αποκρίσεων. Αρχεία απόκρισης μπορούν να γίνουν uploaded πριν την τελική υποβολή τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δώσουν στους συμμετέχοντες διαφορετικά αρχεία να εργάζονται. Οι συμμετέχοντες επίσης μπορούν να εισάγουν σημειώσεις που θα περιγράφουν τα αρχεία, καταστάσεις προόδου, και άλλες πληροφορίες. Η υπολοβή αυτού του τύπου των αρχείων πρέπει να ολοκληρωθεί από τον συμμετέχοντα. Μπορείτε να You can αξιολογήσετε την τρέχουσα κατάσταση οποιαδήποτε στιγμή και οι μη ολοκληρωμένες εργασίες θα βαθμολογούνται ωσ πρόχειρες.the current status at any time, unfinished assignments are marked as Draft. Μπορείτε να επαναφέρετε οποιαδήποτε εργασία σε κατάσταση πρόχειρης. Ετικέτες (labels)
41
Άλλοι Πόροι Πολυμέσα - Multimedia
Πολυμέσα είναι η περιγραφή που δίνεται σε οτιδήποτε περιέχει ήχο, κίνηση ή μερικές φορές και πλήρες video. Παρακάτω δίνονται οι ορισμοί και επεξηγήσεις από μερικά παραδείγματα διαφορετικών τύπων πολυμέσων (διαφορετικά formats - όπως έχει επικρατήσει). Τα αρχεία mov είναι αρχεία ταινιών video Quicktime, ένα format που αναπτύχθηκε για να χρησιμοποιηθεί από υπολογιστές Apple Mac (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε PC που τρέχουν Windows ή άλλα λειτουργικά συστήματα. Τα αρχεία Flash είναι ένα format που αναπτύχθηκε από τη Macromedia και έγιναν γνωστά για το μικρό τους μέγεθος και την υψηλή ποιότητα. Πολλές κινούμενες εικόνες που βλέπετε στο internet είναι αρχεία τύπου Flash . Τα αρχεία τύπου avi είναι video clips που χρησιμοποιούνται ευρέως τους υπολογιστές με περιβάλλον Microsoft Windows. Τα αρχεία mpeg είναι μια ακόμα διαδεδομένη μορφή αρχείων video, γνωστή κυρίως για τη συμπίεση του όγκου που προσφέρει. Τα αρχεία τύπου wmv είναι ακόμα μια μορφή video που βρίσκουμε σε υπολογιστές με περιβάλλον Microsoft Windows.
42
Γλωσσάρι - Λεξικό Κάθε μάθημα μπορεί να έχει ένα (ή περισσότερα) γλωσσάρια. Αυτά είναι σαν λεξικά όρων που χρησιμοποιούνται μέσα στο μάθημα, με επεξηγήσεις για την έννοια τους. Η λογική οργάνωσης του ακολουθεί την απλή δομή ενός υπερμέσου, και αυτό σημαίνει ότι αν κάνετε κλικ επάνω τους θα δείτε μια πλήρη επεξήγηση τους. Οι εκπαιδευτές μπορούν να δημιουργήσουν συνδέσμους στο γλωσσάρι για κάθε λέξη που μπορεί να σας είναι καινούρια.
43
Ημερολόγιο Το block Ημερολόγιο απεικονίζει διάφορα γεγονότα και σημαντικές ημερομηνίες. Γεγονότα συστήματος είναι ημερομηνίες όπως αργίες ή ώρες συντήρησης του server Τα Γεγονότα Μαθήματος είναι αποκλειστικά για το μάθημα σας. Τα Ομαδικά γεγονότα συσχετίζονται με την ομάδας σας (αν είστε μέλος κάποιας ομάδας) Τα Προσωπικά γεγονότα είναι ημερομηνίες που μπορείς να προσθέσεις μόνος σου στο ημερολόγιο -π.χ. είτε είναι τα γενέθλια κάποιου, είτε ημερομηνία που πρέπει να πληρώσετε κάποιο λογαριασμό.
44
Παράδειγμα μαθήματος Περιγραφή μαθήματος:
Στα πλαίσια του προγράμματος Σπουδών του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Πανεπιστημίου Πατρών, για το ακαδημαϊκό έτος , όλοι οι φοιτητές του Β΄ έτους όφειλαν να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά το μάθημα που αφορά την εισαγωγή και ένταξη της Τεχνολογίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση, με τίτλο «οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση».
45
Γενική οργάνωση μαθήματος σε ψηφιακή μορφή
45
46
Παράδειγμα εβδομαδιαίου εργαστηρίου
46 46
47
Παράδειγμα οργάνωσης ψηφιακού υλικού
47
48
Παράδειγμα εργαστηριακής άσκησης
48 48
49
Παράδειγμα ερωτηματολογίου
49
50
Παράδειγμα forum συζήτησης
50
51
Παράδειγμα ερωτηματολογίου αξιολόγησης μαθήματος
Αναβάθμιση ΠΠΣ ΤΕΕΑΠΗ 51
52
Αρχεία καταγραφής χρήσης μαθήματος
52
53
Σημειωματα
54
Σημείωμα Ιστορικού Εκδόσεων Έργου
Το παρόν έργο αποτελεί την έκδοση 1.0. Έχουν προηγηθεί οι κάτωθι εκδόσεις: -
55
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Βασίλειος Κόμης. «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στη Διδασκαλία και τη Μάθηση: Συστήματα Διαχείρισης Διδασκαλίας & Μάθησης – Πλατφόρμες εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης». Έκδοση: 1.0. Πάτρα, Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
56
Σημείωμα Αδειοδότησης
Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: • που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο • που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο • που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.
57
Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.
58
Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων
Το Έργο αυτό κάνει χρήση των ακόλουθων έργων: Εικόνες/Σχήματα/Διαγράμματα/Φωτογραφίες Οποιασδήποτε μορφής υλικό περιλαμβάνεται στο ανωτέρω έργο και δεν αναφέρεται σε ξεχωριστή πηγή αναφοράς, τότε αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του διδάσκοντα Καθηγητή, Βασίλη Κόμη.
59
Τέλος 5ης Ενότητας
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.