Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΠήγασος Μπλέτσας Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Ανάπτυξη ενός Αποτελεσματικού Προγράμματος Ηθικής
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph.D., M.Sc. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα οργάνωσης και διαχείρισης αθλητισμού Κεφάλαιο 5 Ανάπτυξη ενός Αποτελεσματικού Προγράμματος Ηθικής © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
2
Επιχειρήσεις ως ηθικοί παράγοντες
Οι επιχειρήσεις έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις όπως τα άτομα Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να υπακούουν τους νόμους και τους κανονισμούς που ορίζουν την αποδεκτή επιχειρησιακή συμπεριφορά Εταιρική κουλτούρα χωρίς αξίες και την κατάλληλη επικοινωνία σχετικά με τη ηθική μπορούν να διευκολύνουν την «ανάρμοστη συμπεριφορά» των ατόμων Ηθική εταιρική κουλτούρα δεν εξελίσσεται/αναπτύσσεται, αλλά απαιτεί ηθικές πολιτικές Η εφαρμογή ενός προγράμματος εταιρικής ηθικής προάγει την επιχείρηση σε ηθικό παράγοντα © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
3
Οι πιο συνηθισμένες παρατηρούμενες μορφές ανάρμοστης συμπεριφοράς
Οι πιο συνηθισμένες παρατηρούμενες μορφές ανάρμοστης συμπεριφοράς Κατάχρηση του εργασιακού χρόνου για προσωπικούς λόγους Προσβλητική Συμπεριφορά Ψέματα στους Υπαλλήλους Διακρίσεις Καταστρατήγηση Υγείας/ ασφάλειας Κατάχρηση των πόρων της εταιρείας Κατάχρηση Διαδικτύου Source: Ethics Resource Center, National Business Ethics Survey ® of Fortune 500 ® Employees: An Investigation into the State of Ethics at America's Most Powerful Companies (Arlington, VA: Ethics Resource Center, 2012). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
4
Η ανάγκη για οργανωσιακά Προγράμματα Ηθικής
Είναι σχεδόν αδύνατο να γνωρίζουμε όλους τους σχετικούς νόμους Τα προγράμματα ηθικής αυξάνουν την ηθική συνείδηση Οι Πιέσεις για «επιτυχία» δημιουργούν ευκαιρίες ανταμοιβής ανήθικων αποφάσεων Καθιερωμένα προγράμματα ηθικής βοηθούν τους εργαζόμενους να καθορίσουν ποιές είναι οι αποδεκτές συμπεριφορές Η ανώτατη διοίκηση πρέπει να ενσωματώσει αυτούς τους κωδικούς, τις αξίες και τα πρότυπα στην εταιρική κουλτούρα © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
5
Συστατικά ενός ισχυρού προγράμματος Ηθικής
Ένα ισχυρό πρόγραμμα ηθικής περιλαμβάνει: Γραπτό κώδικα δεοντολογίας Υπαλλήλους υπεύθυνους για την ηθική ώστε να επιβλέπουν το πρόγραμμα Προσεκτική εξουσιοδότηση Επίσημη εκπαίδευση στην ηθική Αυστηρό έλεγχο, παρακολούθηση, εκτέλεση και αναθεώρηση των προδιαγραφών του προγράμματος © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
6
Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα Ηθικής
Το αποτελεσματικό πρόγραμμα ηθικής εξασφαλίζει ότι όλοι οι εργαζόμενοι κατανοούν και συμμορφώνονται με την κουλτούρα ηθικής της επιχείρησης Είναι πιθανό οι εργαζόμενοι να μην γνωρίζουν πώς να συμπεριφέρονται όταν εισέρχονται σε μια νέα θέση εργασίας. Τα προγράμματα ηθικής ενεργούν/δρούν ως σημαντικοί αποτρεπτικοί παράγοντες για την οργανωσιακή ανάρμοστη συμπεριφορά. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
7
Προγράμματα ηθικής και Αποφυγή Νομικών Προβλημάτων
Οι ομοσπονδιακές οδηγίες για τους Οργανισμούς ενθαρρύνουν την αξιολόγηση των βασικών κινδύνων Οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν εκτιμήσεις για την επικαιροποίηση των μηχανισμών εσωτερικού ελέγχου Προγράμματα ηθικής πρέπει να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν για την αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων Προγράμματα ηθικής μπορεί να βοηθήσουν μια επιχείρηση να αποφύγει θέματα αστικής ευθύνης, εφόσον δείχνουν τη δέουσα επιμέλεια για την πρόληψη/εμπόδιση ανάρμοστης συμπεριφοράς/κακοδιαχείρισης © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
8
Ελάχιστες απαιτήσεις για την Ηθική / Συμμόρφωση
1. Πρότυπα και διαδικασίες, όπως οι κώδικες δεοντολογίας, που να ανιχνεύουν και προλαμβάνουν την ανάρμοστη συμπεριφορά 2. Ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου το οποίο είναι υπεύθυνο για ένα πρόγραμμα ηθικής και συμμόρφωσης 3. Καμία παροχή ουσιαστικής και προαιρετικής /διαθέσιμης εξουσιοδότησης σε άτομα με τάση ανάρμοστης συμπεριφοράς 4. Πρότυπα και τις διαδικασίες που κοινοποιούνται αποτελεσματικά μέσω προγραμμάτων εκπαίδευσης στην ηθική 5. Συστήματα παρακολούθησης, ελέγχου και αναφοράς ανάρμοστης συμπεριφοράς 6. Συνεπή εφαρμογή των κανόνων, κωδίκων και ποινών 7. Η συνεχής βελτίωση της ηθικής και του προγράμματος συμμόρφωσης Source: Adapted from U.S. Sentencing Commission, Federal Sentencing Guidelines Manual , effective November 1, 2004 (St. Paul, MN: West, 2008). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
9
Ποιά είναι η δικαιολογία για να επιζήσει
Διασκέδαση για να κερδίσει / διατήρηση της επιχείρησης Πληρωμές σε μετρητά για να κερδίσει / διατήρηση της επιχείρησης Προσωπικά δώρα για να κερδίσει Παραποίηση της οικονομικής επίδοσης της επιχείρησης Κανένα από αυτά Δεν ξέρω Source: Ernst & Young, Growing Beyond: a place for integrity—12th Global Fraud Survey , (accessed May 6, 2013). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
10
Συμμόρφωση έναντι Προσανατολισμού στις Αξίες
Προσανατολισμός στη Συμμόρφωση Απαιτεί από τους υπαλλήλους να ταυτιστούν με και να δεσμευτούν για συγκεκριμένες συμπεριφορές Χρησιμοποιεί νομικούς όρους, το καταστατικό και τις συμβάσεις για να διδάξει τους κανόνες και τις κυρώσεις για μη συμμόρφωση Προσανατολισμός στις Αξίες Προσπαθεί να αναπτύξει κοινές αξίες, επικεντρώνεται σε ιδανικά, όπως η λογοδοσία και η δέσμευση Είναι πιο αποτελεσματικός στη δημιουργία ηθικού συλλογισμού, το θεμέλιο της οργανωσιακής ηθικής κουλτούρας © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
11
Κώδικες δεοντολογίας Επίσημες δηλώσεις που περιγράφουν το τι αναμένει μια επιχείρηση από τους εργαζόμενους της Κώδικες δεοντολογίας Πιο ολοκληρωμένοι, αποτελούνται από γενικές δηλώσεις που χρησιμεύουν ως αρχές και ως βάση για τους κανόνες σε έναν κώδικα δεοντολογίας Δήλωση των Αξιών Εξυπηρετεί το ευρύ κοινό και καλύπτει τα συμφέροντα των ενδιαφερόμενων μερών © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
12
Ένας Ολοκληρωμένος κώδικας δεοντολογίας μπορεί να……..
Οφέλη ενός Κώδικα Δεοντολογίας Ένας Ολοκληρωμένος κώδικας δεοντολογίας μπορεί να…….. 1. Καθοδηγήσει τους εργαζόμενους σε περιπτώσεις όπου η ηθική πορεία δράσης δεν είναι άμεσα προφανής. 2. Βοηθήσει την εταιρεία να ενισχύσει, και να γνωστοποιήσει στους νέους υπαλλήλους -την κουλτούρα και τις αξίες της. Ένας κώδικας μπορεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός κλίματος ακεραιότητας και αριστείας. 3. Βοηθήσει την εταιρεία να επικοινωνήσει τις προσδοκίες της για το προσωπικό της σε προμηθευτές, πωλητές και τους πελάτες. 4. Ελαχιστοποιήσει τα υποκειμενικά και ασυνεπή πρότυπα διοίκησης. 5. Βοηθήσει μια εταιρεία να παραμείνει σε συμμόρφωση με πολύπλοκους κυβερνητικούς κανονισμούς. 6. Οικοδομεί την εμπιστοσύνη του κοινού και ενισχύει την επιχειρησιακή φήμη. 7. Προσφέρει προστασία στην πρόληψη ή την υπεράσπιση ενάντια σε αγωγές. 8. Ενισχύσει το ηθικό, την υπερηφάνεια των εργαζομένων, την πίστη και την προσέλκυση των εξαιρετικών/διαπρεπών εργαζομένων. 9. Προωθεί την εποικοδομητική κοινωνική αλλαγή μέσω της αυξημένης επίγνωσης των αναγκών της κοινωνίας και ενθαρρύνοντας τους εργαζόμενους και τα άλλα ενδιαφερόμενα μέρη να βοηθήσουν. 10. Προωθεί την αποτελεσματικότητα της αγοράς, ειδικά σε περιοχές όπου οι νόμοι είναι αδύναμοι ή αναποτελεσματικοί, επιβραβεύοντας τους καλύτερους και πιο ηθικούς παραγωγούς αγαθών και υπηρεσιών. Source: “Ten Benefits of Having an Ethics Code,” Josephson Institute Center for Business Ethics, business/blog/2010/11/tenbenefits-of-having-an-ethics-code/ (accessed March 14, 2010). Originally adapted from Good Ideas for Creating a More Ethical and Effective Workplace. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
13
Ανάπτυξη / εφαρμογή ενός Κώδικα Δεοντολογίας / Συμπεριφοράς
1. Σκεφτείτε τομείς κινδύνου και αναφέρετε τις αξίες, καθώς και την αναγκαία συμπεριφορά για τη συμμόρφωση με τους νόμους και τους κανονισμούς. Οι αξίες είναι ένας σημαντικός ρυθμιστικός παράγοντας στην πρόληψη σοβαρής ανάρμοστης συμπεριφοράς. 2. Προσδιορίστε τις αξίες που αφορούν ειδικά τα τρέχοντα ηθικά ζητήματα. 3. Εξετάστε τις αξίες που συνδέουν την επιχείρηση με τον προσανατολισμό των ενδιαφερομένων μερών. Προσπαθήστε να βρείτε επικαλύψεις των επιχειρησιακών αξιών και των αξιών των ενδιαφερομένων μερών . 4. Κάντε το κώδικα δεοντολογίας κατανοητό, παρέχοντας παραδείγματα που αντανακλούν τις αξίες. 5. Επικοινωνήστε τον κώδικα δεοντολογίας συχνά και σε γλώσσα που οι εργαζόμενοι μπορούν να καταλάβουν. 6. Αναθεώρηση του κώδικα δεοντολογίας κάθε χρόνο με τη συμβολή όλων των μελών της επιχείρησης και των ενδιαφερόμενων μερών. © Cengage Learning 2015 © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
14
Εταιρικοί κώδικες δεοντολογίας
Συχνά περιέχουν έξι βασικές αξίες Αξιοπιστία Σεβασμός Ευθύνη Δικαιοσύνη φροντίδα Κοινωνική Υπευθυνότητα © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
15
Υπάλληλοι υπεύθυνοι για την ηθική
Είναι υπεύθυνοι για τη διοίκηση της ηθικής και τα νομικά προγράμματα συμμόρφωσης Αξιολογούν τις ανάγκες και τους κινδύνους Αναπτύσσουν και διανείμουν τον κώδικα Διεξαγωγή προγραμμάτων εκπαίδευσης για τους εργαζόμενους Εμπιστευτικά απαντούν σε ερωτήσεις των εργαζομένων Εξασφαλίζουν την συμμόρφωση με το νομικό πλαίσιο Παρακολουθούν και ελέγχουν την ηθική συμπεριφορά Αναλαμβάνουν δράση για πιθανές παραβιάσεις του Κώδικα Αναθεωρούν και επικαιροποιούν τον κώδικα © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
16
Εκπαίδευση στην Ηθική και Επικοινωνία
Η εκπαίδευση στην ηθική μπορεί να Εκπαιδεύσει τους υπαλλήλους σχετικά με τις πολιτικές, τις προσδοκίες, τους νόμους, τους κανονισμούς, και τα γενικά κοινωνικά πρότυπα Αυξήσει την επίγνωση των πόρων και των συστημάτων υποστήριξης Ενδυναμώσει τους εργαζόμενους Τα ανώτατα στελέχη πρέπει να επικοινωνούν και να επιβάλουν τα πρότυπα ηθικής Οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν σε ποιον να απευθυνθούν για καθοδήγηση όταν αντιμετωπίζουν γκρίζες ζώνες © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
17
Στόχοι των επιτυχημένων προγραμμάτων εκπαίδευσης στην ηθική
Στόχοι των επιτυχημένων προγραμμάτων εκπαίδευσης στην ηθική 1. Αναγνώριση των κύριων τομέων κινδύνου που οι εργαζόμενοι θα αντιμετωπίσουν. 2. Παροχή εμπειριών στην αντιμετώπιση υποθετικών ή συγκεκαλυμμένο ηθικών ζητημάτων στο εσωτερικό της βιομηχανίας μέσω μίνι-περιπτώσεων, προκλήσεων στο διαδίκτυο, DVD, ή άλλες ευκαιρίες βιωματικής μάθησης. 3. Ενημέρωση των εργαζομένων ότι οι αδικίες δεν θα υποστηρίζονται στο πλαίσιο του οργανισμού και οι αξιολογήσεις των εργαζομένων θα λαμβάνουν υπόψη τη συμπεριφορά τους στον τομέα αυτό. 4. Ενημέρωση των εργαζομένων ότι είναι ατομικά υπεύθυνοι για τη συμπεριφορά τους. 5. Ευθυγράμμιση της συμπεριφοράς των εργαζομένων με επιχειρησιακή φήμη και επωνυμία 6. Παροχή συνεχούς ανατροφοδότησης προς τους εργαζομένους σχετικά με το πώς θα χειρίζονται ηθικά ζητήματα. 7. Παροχή στους εργαζόμενους ενός μηχανισμού για να εκφράσουν τις ανησυχίες τους ανώνυμα αλλά και χορήγηση απαντήσεων σε καίρια ερωτήματα (24-ωρες ανοικτές τηλεφωνικές γραμμές). 8. Γνωστοποίηση της ιεραρχίας της ηγεσίας στους εργαζόμενους ώστε να επικοινωνούν όταν έρχονται αντιμέτωποι με ένα ηθικό δίλημμα δεν ξέρουν πώς να το επιλύσουν. © Cengage Learning 2015 Replace with table 8.5, fix source text © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
18
Συστήματα για την παρακολούθηση και την επιβολή των ηθικών προτύπων
Τα Αποτελεσματικά προγράμματα χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας Παρατηρώντας τους εργαζόμενους Εσωτερικοί έλεγχοι και διερευνήσεις Έρευνες Συστήματα αναφοράς εξωτερικοί έλεγχοι Συνεπής εφαρμογή και τα απαραίτητα πειθαρχικά μέτρα είναι απαραίτητα για μια λειτουργική ηθική ή πρόγραμμα συμμόρφωσης © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
19
Συνεχής βελτίωση Η βελτίωση ενός συστήματος διαφέρει ελάχιστα από την εφαρμογή οποιασδήποτε άλλης επιχειρηματικής στρατηγικής Για να βελτιώσει την ηθική της επίδοσή, μια εταιρεία μπορεί να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνει αποφάσεις Συγκεντρώστε ή αποκεντρώστε τις αποφάσεις Το κλειδί είναι να μεταβιβάζει την εξουσία προσεκτικά, ώστε η επιχείρηση να επιτύχει ηθικές επιδόσεις © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
20
Οι μεγαλύτερες εταιρείες και Υπευθυνότητα
Research performed on 3,400 global companies, including the world’s largest 250 companies Source: KPMG International Corporate Responsibility Reporting Survey, 2011, (accessed May 6, 2013). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
21
Κοινός Σχεδιασμός και λάθη κατά την εφαρμογή
Αποτυχία κατανόησης και εκτίμησης των σκοπών Ορισμός μη ρεαλιστικών/ μη μετρήσιμων στόχων Μη υποστηρικτική ανώτατη διοίκηση Αναποτελεσματικό ή ακατανόητο περιεχόμενο Μεταφορά ενός "αμερικάνικου" προγράμματος στις διεθνείς δραστηριότητες μιας επιχείρησης Σχεδιάζοντας ένα πρόγραμμα που είναι κάτι περισσότερο από μια σειρά διαλέξεων με αποτέλεσμα τη χαμηλή ανάκληση © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.