Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (Δημητρόπουλος, 1994)
2
Πρώτα απο όλα, σωστή έρευνα είναι αυτή που διαθέτει κύρος.
Α. Το εξωτερικό κύρος Αναφέρεται στην ευχέρεια γενίκευσης των πορισμάτων της έρευνας. Όταν επιχειρούμε να απαντήσουμε στο ερώτημα: ‘’ Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής σε ποιά έκταση μπορούμε να τα θεωρήσουμε ότι έχουν εφαρμογή σε όλο το υπο μελέτη πλήθος, ή τα αποτελέσματα αυτής της πειραματικής προσπάθειας σε ποιό βαθμό ισχύουν για τη πραγματική κατάσταση’’; Θίγουμε ακριβώς το πρόβλημα του εξωτερικού κύρους. Β. Το εσωτερικό κύρος Σχετίζεται με την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων της έρευνας: Πόση εμπιστοσύνη μπορούμε να έχουμε στα αποτελέσματα της έρευνας; Η απάντηση εξαρτάται κατά κύριο λόγο απο τρείς παραμέτρους: απο τη θεωρητική σύλληψη του προβλήματος, απο τις μεθόδους, τα μέσα και όργανα πού χρησιμοποιούνται και απο την ερμηνευτική προσέγγιση του προβλήματος μέσα απο τα αποτελέσματα.
3
Βασικά χαρακτηριστικά/ Κριτήρια αξιολόγησης μιας έρευνας
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ Ακολουθήθηκε η ενδεδειγμένη διαδικασία με αντικειμενικότητα. Η έννοια αυτή υπονοεί την ειλικρίνεια, την ουδετερότητα, την αμεροληψία του ερευνητή σε ότι αφορά τις διαδικασίες που ακολουθεί, ώστε να μην επηρεάζεται με μεροληπτικό τρόπο η εξέλιξη της έρευνας, ούτε να προσαρμόζονται και να ερμηνεύονται τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις προσδοκίες, τα συμφέροντα ή τις θέσεις που θέλει να υποστηρίζει ο ερευνητής. Εγινε έγκαιρα ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Για αυτό έχει τονιστεί η ανάγκη για μια καλή θεώρηση της σχετικής βιβλιογραφίας πριν κάποιος επιχειρήσει να οργανώσει μια δική του έρευνα. Διατυπώθηκαν σωστά σκοποί, ερωτήματα ή υποθέσεις Διατυπώθηκε σωστά το πρόβλημα Εγινε σωστός σχεδιασμός της έρευνας
4
Χρησιμοποιήθηκε σωστό πλήθος / δείγμα
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ – ΜΕΣΩΝ Χρησιμοποιήθηκε σωστό πλήθος / δείγμα Χρησιμοποιήθηκε σωστή μέθοδος και αξιοποιήθηκε σωστά Χρησιμοποιήθηκαν σωστά μέσα και αξιοποιήθηκαν σωστά Έγινε σωστή στατιστική ανάλυση των δεδομένων. Η στατιστική ακρίβεια είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό της καλής έρευνας όταν υπάρχουν ποσοτικά δεδομένα. Όμως είναι καλή η έρευνα όταν δεν γίνονται άσκοπες στατιστικές αναλύσεις, επεξεργασίες που υποτίθετε ότι κάνουν πιο έγκυρη την έρευνα, ενώ στη πραγματικότητα τη φορτώνουν με άχρηστο και περιττό βάρος.
5
ΆΛΛΑ Παρουσιάζεται σωστά η έρευνα (έκθεση ή δημοσίευμα). Η ορθότητα και η πληρότητα στη παρουσίαση μιας ερευνητικής προσπάθειας είναι βασικό χαρακτηριστικό της. Πρέπει να περιλαμβάνει τέτοια και τόσα στοιχεία που να επιτρέπουν στο χρήστη να τη παρακολουθήσει, να την κατανοήσει, να τη κρίνει και να τη χρησιμοποιήσει για άλλη περαιτέρω έρευνα. Αναλύονται σωστά τα αποτελέσματα. Εξάγονται σωστά / τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Ο ερευνητής δεν διατυπώνει αυθαίρετα συμπεράσματα που δεν θεμελιώνονται απο τα δεδομένα που προέκυψαν. Σύνηθες φαινόμενο, είναι να διατυπώνονται αιτιώδεις σχέσεις ενώ δεν αποδεικνύονται (π.χ. ‘’διαπιστώθηκε ότι η τηλεόραση προκαλεί....’’ ενώ δεν αποδεικνύεται με τη συγκεκριμένη έρευνα ότι πράγματι προκαλεί την υποτιθέμενη συμπεριφορά). Το πρόβλημα που ερευνάται είναι πρωτότυπο. Η έρευνα έχει αξία όταν οδηγεί σε νέα γνώση. Είναι χρήσιμη η έρευνα. Σχετικό είναι και το θέμα του χρόνου δημοσίευσης των αποτελεσμάτων μιας έρευνας. Για να είναι χρήσιμη μια έρευνα πρέπει να παρουσιάζεται σε εύλογο χρόνο μετά την ολοκλήρωσή της. Έρευνες που δημοσιεύονται π.χ. μια δεκαετία μετά τη διενέργειά τους κατά κανόνα χάνουν την αξία τους.
6
βιβλιογραφια Δημητρόπουλος, Ε. (1994). Εισαγωγή στη Μεθοδολογία της έπιστημονικής ‘Ερευνας. Αθήνα: Εκδ. ΕΛΛΗΝ.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.