Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Το ποδηλατο στον τοπο μου
2
Λιγα λογια για το ποδηλατο
3
Η ιστορία του ποδηλάτου
Το ποδήλατο αν το καλοσκεφτούμε δεν είναι εφεύρεση του ενός, αλλά συλλογική. Αυτό που είχε φτιάξει ο πρώτος, το βελτίωσε ο δεύτερος, έβαλε κάτι παραπάνω ο τρίτος... και από δω παν κι άλλοι!! Η πρώτη απτή εμφάνιση του ποδηλάτου, με τελείως διαφορετική κατασκευή από τα σημερινά, ήταν γύρω στο 1750 στη Νυρεμβέργη. Αυτός ο πρώτος παππούς του ποδηλάτου ήταν τόσο απλός που δεν είχε ούτε πετάλια, ούτε τιμόνι, και ήταν εξολοκλήρου κατασκευασμένος από ξύλο!! Το 1817 στη Γερμανία, ο βαρώνος Karl von Drais, θέλοντας ένα μεταφορικό μέσο για τη βόλτα του στους κήπους του, κατασκεύασε από ξύλο και αυτός την ντρεζίνα (draisienne) που πήρε το όνομα της από το επώνυμο του. Η διαφορά με το προηγούμενο ήταν πως είχε τιμόνι, αλλά η κίνηση εξακολουθούσε να γίνεται ουσιαστικά περπατώντας και τσουλώντας αυτό το όχημα! Γι’ αυτό και πήρε το όνομα «μηχανή περπατήματος».
4
Karl von Drais on his original Laufmaschine, the earliest two-wheeler
Φιλοδοξία του βαρώνου ήταν να αντικαταστήσει το άλογο σαν μεταφορικό μέσο, γι’ αυτό και το έλεγαν και hobby-horse ή dadny-horse!! Την επόμενη χρονιά στη Μεγάλη Βρετανία, ο Dennis Johnson αντικατέστησε πολλά ξύλινα κομμάτια της ντρεζίνας με μεταλλικά.
5
Μερικά χρόνια αργότερα, το 1839 στη Σκωτία, ο Kirkpatrick Macmillan ήταν ο πρώτος που έβαλε πετάλια και τα συνέδεσε με την πίσω ρόδα, αλλά χωρίς αλυσίδα. Φανταστείτε κάτι σαν τα παιδικά αυτοκινητάκια που κινούνται με τα πόδια, όχι περπατώντας όμως!
6
Το 1960 στη Γαλλία, ο Pierre Michaux τοποθέτησε τα πετάλια στην μπροστινή ρόδα, δημιουργώντας το Velocipede, που σημαίνει «γρήγορα πόδια». Επίσης αύξησε το μέγεθος της εν λόγω ρόδας και έβαλε λάστιχα από σκληρό καουτσούκ. Μέχρι τότε οι ρόδες ήταν κυρίως ξύλινες και χωρίς καθόλου λάστιχα! Η πρώτη εμφάνιση του διπλού ποδήλατου έγινε το 1886 και είχε 4 ρόδες: δύο μεγάλες και δύο μικρές. Οι αναβάτες ουσιαστικά κάθονταν ανάμεσα στις δύο μεγάλες ρόδες και είχαν τις μικρές για να μην πέφτουν!!
7
Συνεχίζοντας την ιστορία του ποδηλάτου, φτάνουμε στο 1870, όπου οι James Starley και William Hillman στη Βρετανία, κατασκεύασαν την Ariel, με πολύ μεγαλύτερη την μπροστινή ρόδα με τα πετάλια. Η φιλοσοφία τους ήταν πως, όσο μεγαλύτερη η ρόδα (η οποία πολλές φορές κατασκευαζόταν με βάση το μήκος του ποδιού του αναβάτη!), τόσο μεγαλύτερη απόσταση θα διένυε σε κάθε περιστροφή των πεταλιών. Εκείνη την εποχή το αποκαλούσαν και penny-farthing, επειδή οι ρόδες τους είχαν περίπου την αναλογία των εν λόγω κερμάτων στο μέγεθος! Με αυτή την απλή μετατροπή, το ποδήλατο μπορούσε να φτάσει ταχύτητες έως και 24 χιλιομέτρων την ώρα. Να αναφέρουμε πως η μέση ταχύτητα ενός αυτοκινήτου σε μποτιλιάρισμα σήμερα, είναι περίπου 17 χιλιόμετρα την ώρα!! Λόγω όμως του ύψους του και επειδή οι δρόμοι ήταν σε πολύ κακή κατάσταση και γεμάτοι χαλίκια, υπήρχαν πάρα πολύ συχνές πτώσεις και τραυματισμοί!
8
Η τελική μορφή του ποδηλάτου...
9
Το 1885 έγινε η κυριότερη μετατροπή και από τότε το ποδήλατο πήρε την κλασική του εμφάνιση με τις δύο ίδιες ρόδες, την αλυσίδα που δίνει κίνηση στην πίσω ρόδα και τις μεταλλικές ακτίνες. Σε αυτό βοήθησε πολύ και η εξέλιξη της μεταλλουργίας. Υπεύθυνος για όλα αυτά καθώς και για τη σαμπρέλα και τις ταχύτητες ήταν ο ανιψιός του James, ο John Kemp Starley. Επίσης άλλαξε τον σκελετό με κούφιο μεταλλικό μειώνοντας το βάρος του ποδηλάτου. Το μοντέλο αυτό το ονόμασε rover!! Αξίζει να αναφέρουμε επίσης πως το 1885, το ποδήλατο έκανε την πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα! Τρία χρόνια μετά, το 1888, ο γιατρός Dr. John Boyd Dunlop, θέλοντας να κάνει τις βόλτες του γιού του με το ποδηλατάκι του πιο άνετες, άλλαξε τα υπάρχοντα λάστιχα από καουτσούκ με λάστιχα πεπιεσμένου αέρα! Περιττό να αναφέρουμε πως ο εν λόγω γιατρός ήταν ο ιδρυτής τη γνωστής εταιρείας ελαστικών!! Από εκεί και μετά πέρασαν 59 χρόνια και το 1947 αντικαταστάθηκε ο μεταλλικός σκελετός με αλουμίνιο, ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούσαν στα αεροπλάνα. Το 1965 βγήκε στην αγορά ένα μίνι ποδήλατο, και φτάνοντας στο 1970 βλέπουμε την εμφάνιση του πολύ δημοφιλούς στις μέρες μας mountain bike!
10
Οι 20 πιο φιλικεσ στο ποδηλατο πολεισ στον κοσμο
11
Κοπεγχaγη, Δανiα Για πρώτη χρονιά, η Κοπεγχάγη παίρνει την πρώτη θέση και αφήνει πίσω της το Άμστερνταμ, μετά από τουλάχιστον δύο δεκαετίες που κρατάει την πρώτη θέση. Όσον αφορά στον πολεοδομικό της σχεδιασμό, η πρωτεύουσα της Δανίας είναι ασυναγώνιστη, επενδύοντας συνεχώς στην ποδηλασία ως μέσο μεταφοράς. Μία από τις πιο διάσημες εγκαταστάσεις, φιλικές προς τα ποδήλατα, είναι η Cykelslangen το γνωστό μας φίδι – μία υπερυψωμένη γέφυρα που διασχίζει το λιμάνι. Αυτή όμως είναι η τελευταία σε μια σειρά από επεμβάσεις που ως στόχο έχουν να κάνουν την πόλη φιλική και ασφαλή για τους ποδηλάτες, σε βαθμό που το 45% των μετακινήσεων πλέον γίνεται καθημερινά με το ποδήλατο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός πως η Κοπεγχάγη ήρθε πρώτη στη λίστα των φιλικών προς το ποδήλατο πόλεων.
13
aμστερνταμ, Ολλανδiα Έχοντας δεχτεί κριτική για την επιμονή της πόλης στη διατήρηση του status quo, το Άμστερνταμ είναι ωστόσο μία από τις πιο φιλικές πόλεις προς το ποδήλατο, στον κόσμο. Τα στοιχεία που καταγράφηκαν το 2012 εκτιμούν ότι πάνω από το 60% των μεταφορών γίνονται με ποδήλατο και το 40% των μετακινήσεων γίνεται με ποδήλατο στην ευρύτερη περιοχή. Δυστυχώς όμως οι άνθρωποι της Copeghagenize πιστεύουν ότι η καινοτομία της πόλης έχει σταματήσει προς το παρόν, παρά το συντριπτικό αριθμό ποδηλάτων.
14
Ουτρeχτη, Ολλανδiα Παγκόσμιος ηγέτης στις μικρότερες πόλεις, η Ουτρέχτη, ακολουθεί το ολλανδικό μοντέλο όταν πρόκειται για τον εκσυγχρονισμό μίας κοινωνίας προς το ποδήλατο. Επί του παρόντος έχει έναν επαναστατικό χώρο στάθμευσης για ποδήλατα, στον οποίο μπορούν να σταθμεύσουν με ασφάλεια ποδήλατα. Ωστόσο μεγάλα τμήματα της πόλης που είναι λιθόστρωτα παραμένουν το αδύνατό της σημείο.
15
Στρασβουργο, Γαλλια Παρά το γεγονός ότι η γαλλική πόλη συμμετέχει για πρώτη φορά στις 20 καλύτερες πόλεις, το ποδήλατο είναι συνήθως ο πιο γρήγορος και ευχάριστος τρόπος για να κάνεις το γύρο της. Η πόλη έχει 536 χλμ ποδηλατικών διαδρομών και ένα εύχρηστο πρόγραμμα κοινόχρηστων ποδηλάτων για κατοίκους και επισκέπτες της πόλης. Το πρόγραμμα είναι το γνωστό Velhop και σας επιτρέπει να πάρετε τα ποδήλατα από τους σταθμούς υποδοχής και να προσαρμόσετε ακόμα και καρεκλάκια για παιδιά ή καλαθάκια.
16
Αϊτχόβεν, Ολλανδία Το Αϊντχόβεν είναι ένα κλασικό παράδειγμα μιας πόλης, που έχει το ποδήλατο ως βασικό μέσο μετακίνησης. Αλλά αυτό που είναι καινοτόμο σε αυτήν την πόλη είναι η προσθήκη μιας γέφυρας, η οποία αιωρείται πάνω από την πόλη και έχει από κάτω έναν τεράστιο αυτοκινητόδρομο. Οι τουρίστες είναι σε θέση να διακρίνουν από χιλιόμετρα μακριά, όπως και τον φωτεινό λευκό πύργο, με 70 μέτρα ύψος που είναι φωτισμένος το βράδυ ώστε να δώσει περαιτέρω έμφαση στο «πλωτό αποτέλεσμα».
17
Μaλμο, Σουηδiα Η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Σουηδίας, το Μάλμο, βρίσκεται σε ιδανική τοποθεσία στην πιο φιλικά ποδηλατική περιοχή της χώρας. Παραμένοντας πιστή στις ρίζες της, η πόλη έχει υλοποιήσει έναν εκτεταμένο χώρο στάθμευσης ποδηλάτων στο κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό και είναι γνωστός για την προώθηση της χρήσης του κράνους. Από το 2013 πολλά από τα δημοτικά έργα συνέχισαν να επικεντρώνονται σε επενδύσεις που αφορούν την αποκατάσταση του ποδηλάτου ως μέρος του αστικού τοπίου, που προορίζεται για να ελαχιστοποιηθεί η μετακίνηση με το αυτοκίνητο.
18
Ναντ, Γαλλiα Ένα μοναδικό παράδειγμα στη δυτική Γαλλία, είναι η Ναντ. Προτεραιότητά της έχει παραμείνει η προσπάθεια να παραμείνει στην ήπια κυκλοφορία που καθιστά την ποδηλασία ως πιο ελκυστική επιλογή. Κατά μήκος της κεντρικής λεωφόρου, για παράδειγμα, ο δρόμος είναι σχεδόν χωρίς αυτοκίνητα, με την ελπίδα να ενθαρρύνει έναν εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς.
19
Μπορντo Γαλλiα Οι επενδύσεις σε έργα υποδομής τα τελευταία χρόνια, τα οποία αφορούν αποκλειστικά στο ποδήλατο, έχουν δώσει στην πόλη μία ώθηση να γίνει πολύ φιλική απέναντι στο ποδήλατο, καθώς και στο τραμ έτσι ώστε να μειωθούν σημαντικά τα αυτοκίνητα στους δρόμους. Και με τόσους λόφους και αμπελώνες πολλοί είναι εκείνοι που προτιμούν τη βόλτα με ποδήλατο παρά με αυτοκίνητο.
20
Αμβeρσα, Βeλγιο Είναι η καλύτερη πόλη στο Βέλγιο για ποδηλασία. Έχει σαφώς επηρεαστεί από τις Κάτω Χώρες κατά μήκος των συνόρων. Υπάρχει ένας μεγάλος χώρος στάθμευσης, καθώς στάθμευση υπάρχει και στο σιδηροδρομικό σταθμό. Η υποδομή της πόλης είναι υψηλή και οι πολίτες όλων των ηλικιών φαίνεται να την εκμεταλλεύονται όσο περισσότερο μπορούνε.
21
Σεβιλλη, Ισπανια Αν και κάποτε υπήρχε τεράστια ώθηση αφιερωμένη στην προώθηση της αστικής ποδηλασίας στην ισπανική πόλη, ο ενθουσιασμός έχει μειωθεί. Παρ’ όλα αυτά, μία μεγάλη προσπάθεια για το ποδήλατο εισήχθη σε ένα ευρύ δίκτυο υποδομών που είναι φτιαγμένο με βάση το ποδήλατο. Η υπόλοιπη περιοχή της Ανδαλουσίας φαίνεται επίσης να επηρεάζεται από τη Σεβίλλη με τις ελπίδες να ξεδιπλώσει ένα εντυπωσιακό περιφερειακό δίκτυο ποδηλασίας.
22
Οι υπολοιπεσ από τις 20 πολεισ ειναι: Η Μπαρτσελονα, το Βερολίνο, η Λιουμπλιάνα, το Μπουένοσ Αϊρεσ το Δουβλίνο, η Βιέννη, το Παρίσι, η Μινεαπολη, το Αμβούργο και το Μόντρεαλ. βαρκελωνη παρισι
23
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ Έχεις ποδήλατο? Ξέρεις να οδηγείς ποδήλατο?
ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΑΠο τουσ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜμΕΤΕΙΧΑΝ ΣΤΟ PROJECT Έχεις ποδήλατο? Ξέρεις να οδηγείς ποδήλατο? Από πόσο χρονών οδηγείς? Πόσα συχνά το χρησιμοποιείς? Έχεις να αναφέρεις μια όμορφη ή μια δυσάρεστη στιγμή με το ποδήλατο? Το θεωρείς ως μέσο στο χώρο που ζεις…….
24
ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ ………………
25
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΕΊΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΙ……. ΕΠΑΡΚΩΣ……………
27
Απο ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ…
28
…ΧΩΡΙΣ ΕΜΠΟΔΙΑ…
29
…ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΔΙΕΞΟΔΑ
30
ΕΔω ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΜΕ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ…
31
…ΚΑΙ ΕΔΩ
32
Τι συμβαινει στο σχολειο μου
37
Ευχαριστουμε που μασ παρακολουθησατε !!!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.