Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα
1ο Συνέδριο Εκπαιδευτικών- Σπουδαστών ΕΠΠΑΙΚ Παρουσίαση εκπαιδευτικού σεναρίου για το μάθημα της Β Τάξης ΕΠΑΛ «Κτιριακά Έργα» ΒΛΑΒΕΣ ΤΟΙΧΩΝ Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα

2 Προτεινόμενο σχέδιο μαθηματος
Μάθημα : Κτιριακά Έργα Τάξη : Β΄ΕΠΑΛ Ενότητες : 11.Βλάβες Τοίχων Εκτιμώμενη Διάρκεια : 2 Διδακτικές ώρες Εισηγητές : Ζωσιμά Ελένη, Νικητάκη Παναγιώτα

3 Διδακτικοί στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο
Μέσα από το συγκεκριμένο διδακτικό σχεδιασμό επιζητείται να καταστούν ικανοί οι μαθητές : να κατανοήσουν την έννοια των βλαβών των τοίχων να διακρίνουν τις βλάβες των τοίχων να περιγράφουν τα αίτια που τις προκαλούν να αναφέρουν τα μέτρα προστασίας από σεισμό

4 Διδακτικοί στόχοι ως προς τη μαθησιακή διαδικασία
Μέσα από το συγκεκριμένο διδακτικό σχεδιασμό επιζητείται να καταστούν ικανοί οι μαθητές να συνεργαστούν και να αλληλεπιδράσουν προκειμένου να επιτύχουν τους προτεινόμενους στόχους να κινητοποιήσουν τη δημιουργική τους σκέψη, την κριτική τους ικανότητα και φαντασία να διασκεδάσουν και να βιώσουν συναισθήματα χαράς μέσα από τη συνεργασία να ευαισθητοποιηθούν στο προστασίας από σεισμό να αναπτύξουν τρόπους και δεξιότητες παρέμβασης στο άμεσο κοινωνικό περιβάλλον (σχολείο, γειτονιά, τοπική αυτοδιοίκηση, φορείς κ.λ.π.), για την προστασία σε περίπτωση σεισμού

5 Διδακτικοί στόχοι ως προς τη χρήση νέων τεχνολογιών
Μέσα από το συγκεκριμένο διδακτικό σχεδιασμό επιζητείται να καταστούν ικανοί οι μαθητές : να καλλιεργήσουν δεξιότητες χρήσης λογισμικών που θα χρησιμοποιούν ως βοηθητικά εργαλεία να ασκηθούν στην αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο (ψηφιακά λεξικά, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, ιστοσελίδες) να δημιουργήσουν εννοιολογικούς χάρτες με τη βοήθεια λογισμικών να δημιουργήσουν αφίσες με τη βοήθεια λογισμικών

6 Μέσα διδασκαλίας Λογισμικό κειμενογράφου MS Word και παρουσίασης MS PowerPoint Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Πλατφόρμα δημιουργίας αφισών, φυλλαδίων Πλατφόρμα επικοινωνίας – διαδικτυακής μάθησης (Edmodo) συστήματα Εννοιολογικής Χαρτογράφησης (Ιspiration)

7 Προϋποθέσεις Εξοικείωση του εκπαιδευτικού με το πρόγραμμα Inspiration και της πλατφόρμας Edmodo. Εξοικείωση επίσης με τη πλατφόρμα δημιουργίας αφίσας για την επέκταση του σεναρίου. Εξοικείωση μαθητών σε βασικές δεξιότητες με το πρόγραμμα Inspiration και της πλατφόρμας Edmodo. Εγκατάσταση στους υπολογιστές του προγράμματος Inspiration στο εργαστήριο του σχολείου

8 Καθορισμός Ρόλων Οι μαθητές
Έχουν μάθει να εργάζονται ομαδοσυνεργατικά αλλά και τις βασικές λειτουργίες χρήσης της πλατφόρμας Edmodo η οποία λειτουργεί ως βοηθητικό μέσο στην ομαδική τους εργασία. Βασική προϋπόθεση είναι να εξοικειωθούν με την αναζήτηση πληροφοριών από πηγές στο Διαδίκτυο (εύρεση στοιχείων, εικόνων κ.λπ.). Προσαρμόζονται και μαθαίνουν τις βασικές λειτουργίες του προγράμματος εννοιολογικής χαρτογράφισης (Canva). Ο εκπαιδευτικός Έχει το ρόλο συντονιστή και εμψυχωτή των ομάδων. Λειτουργεί καθοδηγητικά, όποτε χρειάζεται, παρεμβαίνει ως βοηθός της ομάδας, όταν του ζητηθεί. Έχει φροντίσει να μελετήσει το άρθρο που θα μελετήσουν οι μαθητές, έχει ετοιμάσει τα φύλλα εργασίας των ομάδων, έχει προβλέψει τυχόν απρόοπτα και απρόσμενες εξελίξεις κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος (δυσκολία κατά τη χρήση των λογισμικών από τα παιδιά, διαφωνίες στις ομάδες κ.λπ.)

9 Προσδοκώμενες δεξιότητες
Εκτός του γνωστικού αντικειμένου, η συγκεκριμένη εργασία προσβλέπει οι μαθητές να : οργανώσουν τις ιδέες τους αναλύσουν τη σκέψη τους σχεδιάσουν επεξεργαστούν τις πληροφορίες Συγκρίνουν σκεφτούν δημιουργικά μεταμορφώσουν και ενισχύσουν τη μάθηση αναλύσουν αναπτύξουν κριτική και λογική σκέψη

10 Α’ Φάση (1/3 διδακτικής ώρας)
Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες 4 ατόμων. Καλούνται να ανοίξουν τους υπολογιστές του εργαστηρίου και να μπουν στην Ομάδα του μαθήματος ΚΤΙΡΙΑΚΑ ΕΡΓΑ. Στην συνέχεια πρέπει να ανοίξουν τον φάκελο της ομάδας «ΑΡΘΡΑ» και να μελετήσουν προσεκτικά το άρθρο «Σεισμός Κεφαλλονιάς» για 5 λεπτά. Μόλις ολοκληρώσουν την μελέτη του άρθρου πρέπει να ανοίξουν από τον φάκελο «Φύλλα Εργασίας» και να δουλέψουν ομαδικά πάνω στο 1ο Φύλλο Εργασίας. Στο συγκεκριμένο φύλλο εργασίας οι μαθητές πρέπει να σημειώσουν ποιο κατά την γνώμη τους (μέσα από το άρθρο που διάβασαν) είναι το σημαντικότερο αίτιο στο οποίο οφείλονται οι βλάβες των τοιχοποιιών. Τέλος, καλούνται ο ομάδες να ανταλλάξουν τις απόψεις τους και να συγκεντρώσουν σε έναν πίνακα τα αίτια που προκαλούν τις βλάβες.

11

12 Σκοπός της παρούσας φάσης είναι οι μαθητές :
να έρθουν σε επαφή με τις βλάβες που προκαλούνται από τον σεισμό και τα σημαντικότερα αίτια που τις προκαλούν, να εξοικειωθούν με την πλατφόρμα Edmodo που χρησιμοποιείται στα πλαίσια του μαθήματος εντός και εκτός σχολικής τάξης, να ανταλλάσσουν ελεύθερα στο πλαίσιο της ομάδας απόψεις και ιδέες, να κρίνουν την ορθότητα των απαντήσεων των άλλων ομάδων αι να κατανοήσουν τον διαφορετικό τρόπο σκέψης. Καθ’ όλη τη διάρκεια ο εκπαιδευτικός παραμένει κοντά στους μαθητές για οποιαδήποτε απορία ή συμβουλή σχετικά με το φύλλο εργασίας και την χρήση της πλατφόρμας Edmodo, και παρεμβαίνει μόνο όταν ο ίδιος το θεωρήσει σκόπιμο.

13 Β’ Φάση (2/3 διδακτικής ώρας)
Στην φάση αυτή ο καθηγητής συγκεντρώνει τα φύλλα εργασιών και με την χρήση εποπτικού υλικού (μέσω PowerPoint) ομαδοποιεί τους τύπους των βλαβών και τα αίτια που τις προκαλούν. Παρουσιάζοντας φωτογραφίες και μέσω διαλόγου κατηγοριοποιεί τις βλάβες ανάλογα με την έκταση τους σε βλάβες τοπικού ή γενικού χαρακτήρα. Μέσω σκίτσων δίνονται διαφορετικές μορφολογίες ρηγματώσεων.

14

15

16

17

18

19

20

21

22 Γ’ Φάση (1/2 διδακτικής ώρας)
Κατά την φάση αυτή οι μαθητές ανοίγουν το 2ο Φύλλο Εργασίας που είναι αναρτημένο στην πλατφόρμα . Στο 2ο Φύλλο Εργασιών οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες 4 ατόμων θα πρέπει να συμπληρώσουν τον πίνακα που τους δίνεται. Θα αναζητήσουν στο διαδίκτυο : μία φωτογραφία για κάθε μορφή ρηγμάτωσης θα την ονοματίσουν και θα δώσουν το πιθανότερο αίτιο που την προκάλεσε.

23

24 Στην συνέχεια οι μαθητές μιας ομάδας ανταλλάσουν το 2ο Φύλλο Εργασίας που συμπλήρωσαν με κάποια άλλη ομάδα και ετεροαξιολογούν τα αποτελέσματά της. Στην φάση αυτή οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες ετεροαξιολόγησης, συζητούν και αναλύουν τυχόν λάθη που επισήμαναν, κρίνουν την ορθότητα των απαντήσεων. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι να παραμένει βοηθητικός. Βρίσκεται κοντά στους μαθητές για οποιαδήποτε απορία και παρεμβαίνει μόνο όταν ο ίδιος το θωρήσει σκόπιμο.

25 Δ’ Φάση (1 διδακτική ώρα)
Οι μαθητές καλούνται να οργανώσουν και να ομαδοποιήσουν την γνώση που απέκτησαν σε έναν εννοιολογικό χάρτη. Χωρίζονται σε 4 ομάδες και η κάθε ομάδα παίρνει μία έννοια για να δημιουργήσει τον εννοιολογικό της χάρτη. Στην συνέχεια οι ομάδες ενώνουν τους επιμέρους χάρτες εννοιών που έχουν φτιάξει σε ένα μεγάλο εννοιολογικό χάρτη. Για την δημιουργία των επιμέρους τμημάτων αλλά και ολόκληρου του εννοιολογικού χάρτη θα χρησιμοποιήσουν το λογισμικό Inspiration.

26 Ομάδα 3 : Μορφές ρηγματώσεων
Ομάδα 1 : Τύποι βλαβών Ομάδα 2 : Αίτια βλαβών Ομάδα 3 : Μορφές ρηγματώσεων Ομάδα 4 : Βλάβες τοπικού – γενικού χαρακτήρα Μόλις η κάθε ομάδα ολοκληρώσει το κάθε επιμέρους τμήμα του εννοιολογικού χάρτη, οι εκπρόσωποι κάθε ομάδας καλούνται να τους το παραδώσουν και να φτιάξουν τον ολοκληρωμένο εννοιολογικό χάρτη της ενότητας «Βλάβες τοίχων»

27

28 Ε΄ Φάση – Αξιολόγηση (1/2 διδακτικής ώρας) Στο τέλος του μαθήματος οι μαθητές καλουνται να απαντήσουν σε 2 κουϊζ που έχουν αναρτηθεί στην πλατφόρμα Edmodo.

29 Η αξιολόγηση της εργασίας των μαθητών είναι:
διερευνητική σε όλη την πορεία του προγράμματος, όπου αξιολογείται η υπάρχουσα γνώμη των μαθητών, το ενδιαφέρον που εκδηλώνουν για το θέμα, αλλά και για τη χρήση των εργαλείων και οι τυχόν δυσκολίες που προκύπτουν, διαμορφωτική για ανατροφοδότηση και αναδιατύπωση στόχων και τελική από τους μαθητές και τον εκπαιδευτικό. Οι μαθητές αξιολογούνται για : το ενδιαφέρον τους για το συγκεκριμένο θέμα, την συμμετοχική τους δραστηριότητα, το τελικό προϊόν που παρέδωσαν, τον βαθμό στο τεστ γνώσεων που δόθηκε.

30 Επέκταση Σεναρίου Το προτεινόμενο σενάριο μπορεί να επεκταθεί με την αναφορά στα μέτρα προστασίας σε σεισμό. Οι μαθητές μπορούν δουλεύοντας ομαδοσυνεργατικά να φτιάξουν μια αφίσα με τα απαραίτητα μέτρα προστασίας σε περίπτωση σεισμού η οποία θα τοιχοκολληθεί σε εμφανές σημείο του σχολείου ώστε να ενημερωθούν και οι υπόλοιποι μαθητές. Προτεινόμενες ιστοσελίδες για μελέτη του θέματος Προτεινόμενο πρόγραμμα δημιουργίας αφίσας

31 Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!


Κατέβασμα ppt "Ομάδα Εργασίας Ζωσιμά Ελένη Νικητάκη Παναγιώτα"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google