Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 13: Ηθική, Δεοντολογία, Ευθύνη Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

2 Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων & Οργανισμών Α΄ εξάμηνο Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας ATEI Ιονίων Νήσων – Αργοστόλι Διδάσκων: Α. Κουμπαρέλης Σημειώσεις: Σ. Μακρίδης, Α. Κουμπαρέλης

3 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Βιβλιογραφία Robbins P. S., Decenzo A. D., Coulter M., (2012), Διοίκηση Επιχειρήσεων- Αρχές και Εφαρνογές, Εκδ. Κριτική. Williamson K., Johnson B. (2005), Εισαγωγή στο Μάνατζμεντ, Εκδ. Κριτική. Κέφης Β., (2005), Ολοκληρωμένο Μάνατζμεντ – Βασικές Αρχές για τις σύγχρονες οικονομικές μονάδες. Εκδ. Κριτική. Roger Bennet, (2001), Εισαγωγή στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (Μανατζμεντ), εκδ. Κλειδάριθμος. Φλώρος Χρ., (1993), Σύγχρονη Διοικητική των Επιχειρήσεων, εκδ. Σύγχρονη Εκδοτική ΕΠΕ.

4 Πώς μπορούν οι μάνατζερ να γίνουν πιο ηθικοί;
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Πώς μπορούν οι μάνατζερ να γίνουν πιο ηθικοί; Δεοντολογία Αναφέρεται σε ένα σύνολο κανόνων ή αρχών που ορίζουν την πρέπουσα και την απρεπή συμπεριφορά των μάνατζερ Δεν είναι δύσκολο να προσδιοριστεί τί είναι αρμόζουσα και τί απρεπής συμπεριφορά. Οι περισσότεροι αντιλαμβάνονται μια παράνομη ενέργεια και ως ανήθικη. Κώδικας δεοντολογίας επιχείρησης Επίσημο έγγραφο όπου δηλώνονται οι βασικές αξίες του οργανισμού και οι ηθικοί κανόνες που επιβάλλεται να ακολουθεί το διοικητικό και μη διοικητικό προσωπικό 4

5 Τρεις Θεωρίες περί ηθικής
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Τρεις Θεωρίες περί ηθικής Η ωφελιμιστική θεωρία της ηθικής Gavanaugh G. F, Moberg D. J., Valasquez M. (1981), The Ethics of Organizational Politics, Academy o Management Journal (Ιούνιος), σσ

6 Τρεις Θεωρίες περί ηθικής
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Τρεις Θεωρίες περί ηθικής Η ηθική θεωρία των δικαιωμάτων Gavanaugh G. F, Moberg D. J., Valasquez M. (1981), The Ethics of Organizational Politics, Academy o Management Journal (Ιούνιος), σσ

7 Τρεις Θεωρίες περί ηθικής
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Τρεις Θεωρίες περί ηθικής Η θεωρία περί δικαιοσύνης της δεοντολογίας Gavanaugh G. F, Moberg D. J., Valasquez M. (1981), The Ethics of Organizational Politics, Academy o Management Journal (Ιούνιος), σσ

8 Πώς μπορούν οι οργανισμοί να επιδείξουν κοινωνική υπευθυνότητα;
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Πώς μπορούν οι οργανισμοί να επιδείξουν κοινωνική υπευθυνότητα; Κοινωνική ευθύνη Η πρόθεση μιας επιχείρησης να πράττει το ορθό και να ενεργεί με τρόπους ωφέλιμους για το κοινωνικό σύνολο Κοινωνική υποχρέωση Η ανάληψη κοινωνικής δράσης από μια εταιρεία εξαιτίας της υποχρέωσής της να εκπληρώσει ορισμένες οικονομικές και νομικές υποχρεώσεις Κοινωνική ανταπόκριση Η ανάληψη κοινωνικής δράσης από την εταιρεία ως ανταπόκριση σε κάποια διάχυτη ανάγκη του κοινωνικού συνόλου Όταν μιλάμε για κοινωνική ευθύνη, εννοούμε την πρόθεση της επιχείρησης, πέραν των νομικών και οικονομικών της υποχρεώσεων, να πράττει το ορθό και να ενεργεί με τρόπους ωφέλιμους για την κοινωνία. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτός ο ορισμός προϋποθέτει τη συμμόρφωση της επιχείρησης με το νόμο και την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων. Παράλληλα, όμως, ο ίδιος ορισμός προσεγγίζει την επιχείρηση ως ηθικό φορέα. Στην προσπάθειά της να ικανοποιήσει το συλλογικό καλό, η επιχείρηση πρέπει να διακρίνει μεταξύ ορθού και λάθους. 8

9 Επιχειρήματα υπέρ και κατά της Κοινωνικής Ευθύνης
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Επιχειρήματα υπέρ και κατά της Κοινωνικής Ευθύνης

10 Οφέλη και Δικαιώματα της επιχείρησης
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Οφέλη και Δικαιώματα της επιχείρησης Ανθρώπινες υπηρεσίες. Υλικά μέσα. Χρηματικά μέσα. Υπηρεσίες υποδομής. Υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας.

11 Υποχρεώσεις και Ευθύνες της επιχείρησης
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Υποχρεώσεις και Ευθύνες της επιχείρησης Ευθύνη για την προστασία του περιβάλλοντος.

12 Ευθύνη για τον εργαζόμενο άνθρωπο
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ευθύνη για τον εργαζόμενο άνθρωπο Ευθύνη για τον καταναλωτή

13 Ευθύνη προς τους επενδυτές
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Ευθύνη προς τους επενδυτές Συμμετοχή σε κοινωφελείς δραστηριότητες

14 Έλεγχος της κοινωνικής ανευθυνότητας
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Έλεγχος της κοινωνικής ανευθυνότητας Κοινωνικός έλεγχος.

15 Κρατικός έλεγχος Αυτοέλεγχος
Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι Κρατικός έλεγχος Αυτοέλεγχος

16 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Θετικές και αρνητικές απόψεις για την κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων Θετικά Σημεία Η προβολή της εικόνας μιας «πράσινης» εταιρείας είναι καλή για την επιχείρηση και οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις. Η εξοικονόμηση ενέργειας και η αποφυγή της ρύπανσης του περιβάλλοντος με βιομηχανικά απόβλητα και διαρροές, μειώνουν τα κόστος παραγωγής και αυξάνουν την αποτελεσματικότητα της εταιρείας. Η ανάληψη της χορηγίας φιλανθρωπικών και κοινωνικών εκδηλώσεων προσελκύει πολύτιμη δημοσιότητα.

17 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Αρνητικά Σημεία Μπορεί να δημιουργηθεί υπερβολική εξάρτηση από τις «γενναιοδωρίες» της εταιρείας, οι οποίες μπορεί να σταματήσουν χωρίς προειδοποίηση. Η ανάμιξη οδηγεί στο να αναλάβουν οι επιχειρήσεις ένα ρόλο δυσανάλογα μεγάλης επιρροής στις τοπικές υποθέσεις. Αν οι επιχειρήσεις προχωρήσουν προς κοινωνικού χαρακτήρα κινήσεις, οι οποίες επηρεάζουν το κοινό γενικότερα, τότε πρέπει να θεωρούνται υπόλογες προς αυτό το κοινό.

18 Τμήμα Ψηφιακών Μέσων & Επικοινωνίας - Αργοστόλι
Σε αυτού του είδους τα θέματα δεν υπάρχει τίποτα που να παρέχεται δωρεάν. Τελικά, όλες οι δαπάνες της επιχείρησης για κοινωνική βελτίωση πρέπει να καλυφθούν μέσω υψηλότερων τιμών, γεγονός που επηρεάζει αρνητικά τους καταναλωτές αγαθών. Οι επιχειρήσεις που δε συμπεριφέρονται με κοινωνικά υπεύθυνο τρόπο (αυτές που πληρώνουν πολύ χαμηλούς μισθούς, που δε δίνουν σημασία στην ασφάλεια του προϊόντος, που καταφεύγουν σε παραπλανητικές διαφημίσεις, κ.λ.π.) αποκτούν ένα άνισο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Κάθε κοινωνική παρέμβαση εκ μέρους μιας επιχείρησης είναι πιθανό να θεωρείται «καλοί» από κάποιους και «κακή» από κάποιους άλλους.

19 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

20 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων
Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

21 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

22 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google