Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
PLEASE STOP BULLYING JUST BE FRIENDS
2
Τι είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός (Cyberbullying)
Ο εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας, παρενόχλησης, προσβολής, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς, που πραγματοποιείται μέσω της χρήσης διαδικτύου και άλλων σύγχρονων μέσων, η οποία επαναλαμβάνεται σε τακτικά ή άτακτα χρονικά διαστήματα, με σκοπό να βλάψει το θύμα.
3
Τα μέσα που χρησιμοποιούνται
Κινητό τηλέφωνο Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ( ) Γραπτά μηνύματα (text messaging) Ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης (social networking sites) Χώροι συζητήσεως στο διαδίκτυο (chat rooms), τα blogs, τα web sites, διαδικτυακά παιχνίδια (internet gaming) κ.α.
4
Μορφές… Επαναλαμβανόμενη αποστολή ηλεκτρονικών ή τηλεφωνικών μηνυμάτων
Παρέμβαση και παρενόχληση οποιασδήποτε διαδικτυακής δραστηριότητας του ατόμου Δημιουργία ψεύτικων διαδικτυακών προφίλ Είσοδος σε προσωπικούς διαδικτυακούς λογαριασμούς του ατόμου Αποστολή φωτογραφιών του ατόμου ή αλλού είδους μαγνητοσκοπημένου υλικού
5
Μορφές… Αποστολή προσωπικών πληροφοριών του ατόμου σε πολλαπλούς παραλήπτες Αποστολή απειλητικών μηνυμάτων σε αλλά άτομα υποκρινόμενοι το άτομο που εκφοβίζεται Υποκίνηση τρίτων για διαδικτυακή παρακολούθηση και παρενόχληση του ατόμου
6
Ποιες οι ομοιότητες- διαφορές του διαδικτυακού εκφοβισμού από τον παραδοσιακό εκφοβισμό
Ομοιότητες Διαφορές Πρόθεση να βλάψουν Μορφή επιθετικότητας Ανισορροπία «δύναμης» ανάμεσα σε θύτη-θύμα Ταυτοποίηση θύτη (ψευδώνυμα, απόκρυψη) Μέσα εκφοβισμού Διαρκής παρακολούθηση Δυσκολία επίβλεψης (φορείς των μέσων, γονείς) Βαθμός έκθεσης του θύματος
7
Χαρακτηριστικά «Θυτών»
Η ανάγκη για επιβολή δύναμης Συσσωρευμένος θυμός Εγωκεντρισμός Βίαιο οικογενειακό περιβάλλον-οι ίδιοι θύματα Η ευχαρίστηση να προκαλέσει πόνο και φόβο Βαρεμάρα Θα πρέπει να επισημάνουμε ότι στο διαδικτυακό εκφοβισμό ο εκφοβιστής είναι ανώνυμος, και οι πιθανότητες να συλληφθεί λίγες.
8
Χαρακτηριστικά «Θυμάτων»
Ήσυχοι και ευαίσθητοι νέοι. Aγχώδη και ανασφαλή παιδιά που σπάνια αμύνονται ακόμη και όταν δέχονται προσβολές. Yστερούν σε δύναμη και εξουσία. Ντροπαλά και ήσυχα άτομα. Έχουν λίγους φίλους, εκτός σχολείου και ενδεχομένως κανένα στενό φίλο στο σχολείο, με αποτέλεσμα να είναι απομονωμένοι. Άλλοι παράγοντες που τους χαρακτηρίζουν μπορεί να είναι η σωματική αναπηρία και η διαφορετικότητα.
9
Συνέπειες… Το παιδί: Γίνεται επιθετικό, παράλογο, ανήσυχο
Σταματάει να τρώει Φοβάται να χρησιμοποιήσει κινητό ή mail Φοβάται να περπατήσει μόνο του στο σχολείο Κλαίει πριν κοιμηθεί και έχει εφιάλτες Πέφτει η σχολική του επίδοση Γενικά αλλάζει η ζωή του
10
Είδη παρατηρητών (bystanders)
Οι επιβλαβείς παρατηρητές: επιδοκιμάζουν την συμπεριφορά του θύτη παρατηρούν το περιστατικό με απάθεια Οι βοηθοί παρατηρητές: αντιδρούν άμεσα και ενεργά στο συμβάν στοχεύουν στην κινητοποίηση
12
Αντιμετώπιση… Αγνόηση ενοχλητικών μηνυμάτων. Σε περίπτωση ωστόσο απειλών συνιστάται αναφορά των μηνυμάτων και λήψη προληπτικών μέτρων. Αποκλεισμός του αποστολέα που στέλνει απειλητικά μηνύματα. Προειδοποίηση του αποστολέα. Αναφορά του περιστατικού στην Αστυνομία είτε σε κάποια αρμόδια υπηρεσία Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος. Αναφορά της περίστασης στον γονέα ή τον κηδεμόνα του ατόμου.
13
Οι γονείς πρέπει… Να αφιερώνουν χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθούν μαζί με το παιδί σε θέματα διαδικτύου. Να τοποθετούν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο. Να ενημερώνουν τα παιδιά με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα του εκφοβισμού και της παρενόχλησης. Να βάζουν όρια στα παιδιά που ασχολούνται με το διαδίκτυο. Να χρησιμοποιούν φίλτρα για επιβλαβείς ιστοσελίδες.
14
Οι εκπαιδευτικοί πρέπει…
Να αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερη κατανόηση την παιδική επιθετικότητα. Να γνωρίζουν ότι μερικές φορές η βία είναι κραυγή και έκκληση που κρύβει πολύ πόνο και απογοήτευση. Nα μην απαντούν στη βία με βίαιη αντίδραση, γιατί γνωρίζουν ότι η βία γεννά βία. Να βρίσκουν τρόπους ώστε να μάθουν τους μαθητές να ελέγχουν τα αρνητικά τους συναισθήματα. Να μην δείχνουν τις αντιπάθειές τους ή τις προτιμήσεις τους. Να μην συμπεριφέρονται στους μαθητές με αίσθημα απόρριψης και ματαίωσης.
15
Στατιστικά στοιχεία Το 2015 ο συνολικός αριθμός των καταγγελιών που δέχθηκε η SafeLine παρέμεινε υψηλός, φτάνοντας περίπου τις 4000 καταγγελίες.
16
Παράδειγμα (Cyberbullying)…
Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής Στην άλλη μεριά του Ατλαντικού, το 2012 η 15χρονη Amanda Todd είχε καταστεί θύμα εκβιασμού από έναν άγνωστο άνδρα με τον οποίο συνομιλούσε στο διαδίκτυο. Ο συγκεκριμένος άνδρας διέρρευσε γυμνές φωτογραφίες της έφηβης κοπέλας (αφού την είχε πείσει να γδυθεί online), στους συμμαθητές της και αυτοί με τη σειρά τους την απομόνωσαν κοινωνικά. Η κοπέλα, μην αντέχοντας την ψυχολογική πίεση, αυτοκτόνησε. Τα ίχνη του άνδρα αναζητούνται ακόμη και η αστυνομία δεν έχει μπορέσει μέχρι στιγμής να λύσει την υπόθεση.
17
Παράδειγμα (Cyberbullying)…
Ελλάδα To 2013 μια αριστούχος, απουσιολόγος 16χρονη μαθήτρια σε ιδιωτικό σχολείο, υπέστη εξευτελισμό και δυσφήμηση. Συγκεκριμένα, κάποιος είχε δημιουργήσει ένα ψεύτικο προφίλ σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και είχε ανεβάσει μια φωτοσοπαρισμένη φωτογραφία όπου έδειχνε το κεφάλι της έφηβης στο σώμα μιας γυμνής κοπέλας. Η σελίδα έγινε γνωστή στους συμμαθητές της με αποτέλεσμα τον εμπαιγμό της από τους υπόλοιπους. Η κοπέλα έπαθε νευρικό κλονισμό και αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει δύο φορές. Η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έπειτα από ένα μήνα ερευνών ανακάλυψε ότι ο υπεύθυνος πίσω από την επίθεση ήταν ο δεύτερος σε βαθμολογία αριστούχος συμμαθητής της και με αυτό τον τρόπο ήθελε να την εξοβελίσει από την πρώτη θέση, ώστε να έχει ο ίδιος την πρωτιά στην τάξη.
18
Συμπέρασμα … Ο καλύτερος τρόπος για τη μείωση της
επιθετικής συμπεριφοράς των παιδιών είναι η γονεϊκή και εκπαιδευτική αγάπη και κατανόηση, καθώς και η καλλιέργειά του σεβασμού και της αγάπης. Οι άνθρωποι είναι ίσοι αλλά και διαφορετικοί. Είναι ίσοι στα δικαιώματα ζωής, ελευθερίας, αξιοπρέπειας, παιδείας ,εργασίας. Αντίθετα οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί σε μια σειρά από εξωτερικά–σωματικά χαρακτηριστικά, όπως το φύλο, το χρώμα του δέρματος, των μαλλιών και των ματιών, αλλά και πολιτισμικά, όπως είναι η γλώσσα, η θρησκεία, τα ήθη, τα έθιμα και ο τρόπος ζωής. Επομένως, η ισότητα και η διαφορετικότητα δεν είναι πράγματα αντιφατικά αλλά συμπληρωματικά. O σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα και παράλληλα στη διαφορετικότητα του καθενός αποτελεί θεμέλιο λίθο για τη δημιουργική και ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων.
20
Την παρουσίαση επιμελήθηκαν οι μαθήτριες της Ε1 Τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου Aττικής: Ζωή - Τερέζα Ξένου Κατερίνα Κώστα Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αγγελική Τάκη
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.