Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Επικοινωνία
2
Αποφθέγματα για την Επικοινωνία
“Η καλή επικοινωνία είναι εξίσου διεγερτική με τον σκέτο καφέ, και είναι το ίδιο δύσκολο να κοιμηθείς μετά.” (Anne Morrow Lindbergh) “Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ακούν με πρόθεση να καταλάβουν, ακούν με πρόθεση να απαντήσουν (Stephen R. Covey) “Το θάρρος είναι αυτό που χρειάζεται για να σηκωθείς επάνω και να μιλήσεις. Το θάρρος είναι επίσης αυτό που χρειάζεται για να κάτσεις κάτω και να ακούσεις” (Winston Churchill) Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Η επικοινωνία είναι η ικανότητα των ανθρώπων να μοιράζονται τις απόψεις τους καθώς και πληροφορίες με τους άλλους με σκοπό να επιτύχουν συγκεκριμένα αποτελέσματα, όπως να προσελκύσουν κεφάλαια για νέες επιχειρηματικές επενδύσεις, να αποκομίσουν νέες ιδέες, να πείσουν άλλους ειδικά τους ενδιαφερόμενους φορείς.
3
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Οι ικανότητες της αποτελεσματικής επικοινωνίας περιλαμβάνουν και τις μη λεκτικές πλευρές μεταβίβασης πληροφοριών. Είναι πολύ σημαντικό, οι υπάλληλοι να ενισχύουν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες στις γραπτές αναφορές και στην αλληλογραφία. Οι εταιρίες δίνουν σημασία στην ανάπτυξη ενός ικανού επικοινωνιακά εργατικού δυναμικού όπου οι άνθρωποι μέσα στην εταιρία (υπάλληλοι) και έξω από αυτή (πελάτες) μπορούν να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά και αποδοτικά με μη λεκτικά μέσα. Οδηγός για αποτελεσματική επικοινωνία:
4
Ορίζοντας την επικοινωνία
Επικοινωνία είναι: Να μοιράζεστε απόψεις, ιδέες, πληροφορίες, συναισθήματα μεταξύ σας Να στέλνετε και να λαμβάνετε πληροφορίες, μηνύματα ΤΡΟΠΟΙ αποστολής και λήψης πληροφοριών Πρόσωπο με Πρόσωπο- Λεκτική επικοινωνία- Μη λεκτική επικοινωνία (γλώσσα του σώματος) - Ηλεκτρονικά Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Όλα αυτά είναι μέθοδοι ή σημάνσεις ή ένα μέσο ή πηγές
5
Γιατί είναι σημαντική η επικοινωνία;
Εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα σε οποιοδήποτε περιβάλλον Επιτυχής επίτευξη εργασιών Μοιράζεσαι τις απόψεις σου ή τις πληροφορίες με άλλους για να επιτύχεις συγκεκριμένα αποτελέσματα Οδηγεί σε ενεργοποίηση ραγδαίας αύξησης παραγωγικότητας Οδηγεί σε ομαλότερη εκτέλεση των επιχειρησιακών εργασιών Οδηγεί σε επιτυχή μείωση σφαλμάτων και παγίδων κατά την επιχειρησιακή λειτουργία. Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Η επικοινωνία δίνει στις ανθρώπινες σχέσεις περαιτέρω ευχαρίστηση και τη δυνατότητα ανταπόκρισης Η επικοινωνία βοηθά τους ανθρώπους να βρίσκουν λύση στα τρέχοντα προβλήματά τους. Οι άνθρωποι είναι σε θέση να εκφράζουν συναισθήματα. Πρέπει να αποδεχόμαστε αυτό που λέει ο άλλος, χωρίς να κρίνουμε οτιδήποτε, καθώς έτσι, ενεργοποιείται και καλλιεργείται η διαδικασία σκέψης και η φαντασία. Αυτό επίσης σχηματίζει αξίες και τρόπους ζωής. Μειώνει τις αποστάσεις, μεταφέροντας τις ειδήσεις ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
6
Διαδικασία Επικοινωνίας
ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ Λαμβάνει το μήνυμα Το ερμηνεύει Δίνει ανατροφοδότηση ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ Σχηματίζει το μήνυμα: ιδέα, σκέψη, συναίσθημα ή γνώμη Λεκτικά- Μη Λεκτικά Επιλογή συγκεκριμένου διαύλου επικοινωνίας για τη μεταβίβαση του μηνύματος Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Η διαδικασία της επικοινωνίας ξεκινά όταν δυο ή περισσότεροι άνθρωποι μοιράζονται ουσιαστικές πληροφορίες με σκοπό ο αποδέκτης να καταλάβει το μήνυμα του αποστολέα. Ένας συγκεκριμένος δίαυλος επικοινωνίας χρησιμοποιείται (όπως, λεκτική, μη λεκτική και ηλεκτρονικών μέσων) και ο αποστολέας κωδικοποιεί αυτό που επιθυμεί να μεταβιβάσει χρησιμοποιώντας λέξεις κώδικα, σύμβολα και χειρονομίες για να σχηματίσει το μήνυμα. Με τη βοήθεια του διαύλου (ή του δικτύου) το μήνυμα μεταφέρεται στον αποδέκτη. Ο αποδέκτης κατόπιν λαμβάνει το μήνυμα, αποκωδικοποιεί, ερμηνεύει και καταλαβαίνει τι ήθελε να μεταβιβάσει ο αποστολέας. Η επικοινωνία συνήθως επηρεάζει τη γνώση, τη σκέψη, την ιδεολογία, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά του αποδέκτη.
7
Φραγμοί Απώλειες κατά τη μεταβίβαση Κακή μνήμη Κακή ακρόαση
Επιθετικός τρόπος Θόρυβος Πολιτισμικές διαφορές Φιλτράρισμα πληροφοριών Υπερφορτωμένες πεποιθήσεις & αξίες ΑΠΟΣΤΟΛΕ ΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΗΣ Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Κάντε την άσκηση 1
8
Δρ/τα 1: Φραγμοί στην Επικοινωνία
Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο: Σταθείτε σε μια σειρά Ο πρώτος διαβάζει το μήνυμα (επόμενη διαφάνεια) και μεταφέρει το μήνυμα στον διπλανό του. Ο τελευταίος στη σειρά ανακοινώνει το μήνυμα στην ομάδα.
9
ΜΗΝΥΜΑ: Φραγμοί στην επικοινωνία
Αύριο το πρωί στις 9:15 θα πρέπει να πας στο γραφείο και να πάρεις τον φάκελο στον οποίο θα βρεις όλα τα έγγραφα για την υπόθεση της Mrs Prouksi. Ψάξε τον χαρτοφύλακά μου τον οποίο έχω αφήσει δίπλα στη μικρή καφέ έδρα στην αριστερή πλευρά του γραφείου. Η πόρτα θα είναι πιθανότατα κλειστή γι’ αυτό θα χρειαστεί να ζητήσεις από την Mrs. Roudie να την ξεκλειδώσει. Το γραφείο της Mrs Roudie, είναι στον δεύτερο όροφο, στον αριθμό 403.
10
Υπο-ικανότητες της Επικοινωνίας
Ενεργή Ακρόαση Λεκτικοί και Μη Λεκτικοί τρόποι Χιούμορ Επίλυση σύγκρουσης Βεβαιότητα Ρυθμιστές συναισθήματος
11
Χιούμορ Το χιούμορ είναι ένα πολύτιμο και αποτελεσματικό εργαλείο
Μειώνει την εχθρότητα Μετριάζει την ένταση –Χαλαρώνει το άτομο, κάνοντας το πιο δεκτικό στο μήνυμα Κάνει το άτομο-δέκτη να θέλει να ακούσει περισσότερο Κάνει το άτομο να αισθάνεται καλά και συνεπώς να μην σκέφτεται τόσο σχολαστικά το θέμα Κάνει την πληροφόρηση πιο ευκολομνημόνευτη Αποσπά το άτομο από το να σκέφτεται αντεπιχειρήματα To χιούμορ είναι ένα πολύτιμο και αποτελεσματικό εργαλείο για να επικοινωνήσουμε για οποιοδήποτε θέμα γιατί σπάζει τα εμπόδια. Έρευνα από τους Clouse and Spurgeon έχει δείξει ότι ένα καλό αστείο ή ένα κεφάτο γέλιο μπορούν να δώσουν ώθηση στη δημιουργικότητα, έναυσμα για συνομιλία και γενικά να χτίσουν ατμόσφαιρα εμπιστοσύνης.
12
Επίλυση σύγκρουσης Σύγκρουση = όταν 2 άνθρωποι έχουν διαφορές στις απόψεις/ιδέες, κτλ. (διαφωνία = προσωπική, οικονομική, πολιτική, συναισθηματική) Επίλυση σύγκρουσης= είναι ένας τρόπος δύο ή περισσότεροι άνθρωποι να βρουν μια ειρηνική λύση. Πως διαχειρίζεσαι μια διαφωνία; Ρυθμίζεις τη συζήτηση παραμένοντας σε ετοιμότητα και ηρεμία. Ελέγχεις τα συναισθήματά σου και τη συμπεριφορά σου. Δίνεις προσοχή στα συναισθήματα που εκφράζουν οι άλλοι. Σέβεσαι τις διαφορές Αποφεύγεις τις ασεβείς λέξεις ή πράξεις Η σύγκρουση είναι ένα φυσιολογικό και επίσης υγιές κομμάτι των ανθρώπινων σχέσεων. Τελικά, δεν μπορούμε να αναμένουμε δύο άνθρωποι να συμφωνούν στα πάντα, κάθε φορά. Αφού οι συγκρούσεις στις σχέσεις είναι αναπόφευκτες, το να μαθαίνει κανείς να τις αντιμετωπίζει με υγιή τρόπο είναι σημαντικό. Παραμένοντας ήρεμος, μπορείς με ακρίβεια να διαβάσεις και να ερμηνεύσεις την λεκτική και την μη λεκτική επικοινωνία. Όταν έχεις τον έλεγχο των συναισθημάτων σου, μπορείς να επικοινωνήσεις τις ανάγκες σου, χωρίς να απειλείς, να φοβίζεις, ή να τιμωρείς τους άλλους. Με την αποφυγή ασεβών λέξεων και πράξεων μπορείς να επιλύσεις το πρόβλημα. Η σύγκρουση, όταν κανείς τη διαχειρίζεται με σεβασμό και με θετικό τρόπο, δίνει την ευκαιρία για ανάπτυξη, τελικά ενδυναμώνοντας το δεσμό ανάμεσα στους δύο ανθρώπους.
13
Δρ/τα 2: Ενεργή ακρόαση Σημειώσεις για τον Επαγγελματία Σύμβουλο:
Άσκηση στην ΕΝΕΡΓΗ ΑΚΡΟΑΣΗ- Άκουσε προσεκτικά, Τώρα σχεδίασε (30 λεπτά) Γίνετε ζευγάρια και καθίστε πλάτη με πλάτη. Θα δοθεί μια διαφορετική εικόνα στο καθένα σας και ένα φύλλο λευκού χαρτιού Περιγράψτε την εικόνα ενώ ο άλλος σχεδιάζει Αλλάξτε θέση Κατόπιν δείξτε τις εικόνες σας Αφήστε τους άλλους να αποφασίσουν τίνος το σχέδιο ταιριάζει περισσότερο στην εικόνα.
14
Δρ/τα 3: Λεκτική και μη Λεκτική Επικοινωνία
Γίνετε ομάδες των δύο Το ένα μέλος της ομάδας διαλέγει ένα θέμα από τα παρακάτω: Οι γυναίκες δεν πρέπει να κατέχουν υψηλότερη θέση σε μια εταιρία γιατί εκπληρώνουν καλύτερα το ρόλο τους στο σπίτι. Οι σπουδαστές που αποφοιτούν από τις επιχειρησιακές σχολές βρίσκουν καλύτερες επαγγελματικές θέσεις από αυτούς που αποφοιτούν από τις σχολές κοινωνικών σπουδών. Οι εταιρίες πρέπει να ζητούν από τους υποψήφιους για εργασία να αφαιρούν όλα τους τα τατουάζ προτού τους προσλάβουν. Οι διευθυντές μπορεί να νιώσουν εξάντληση και να πρέπει να βγουν έξω γιατί έχουν πολλές ευθύνες και υποχρεώσεις. Το δεύτερο μέλος θα αναπτύξει μια άποψη αναφορικά με το θέμα και αυτόματα το πρώτο μέλος θα πάρει την αντίθετη άποψη. Τα δύο μέλη πρέπει να έχουν μια δεκάλεπτη συζήτηση στο συγκεκριμένο θέμα. ΑΛΛΑ Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μη λεκτικές σημάνσεις (καθόλου εκφράσεις προσώπου, χειρονομίες, ήχους κτλ) Τα χέρια σας πίσω
15
Δρ/τα 4: Επίλυση σύγκρουσης
Σημειώσεις για τους Επαγγελματίες Σύμβουλους : Σηκώστε το χέρι σας αν έχετε ποτέ εμπλακεί σε σύγκρουση Ξυπνήστε μέσα σας συναισθήματα που θα μπορούσατε να έχετε κατά την εμπλοκή σας σε σύγκρουση Παιχνίδι ρόλου: Για κάθε σενάριο, παρακολουθήστε το σκηνικό, ζητήστε από έναν εθελοντή να έρθει και να βοηθήσει στην επίλυση της σύγκρουσης, και μετά εμπνευστείτε μαζί ιδέες σχετικά με τις επιλογές που μπορούν να γίνουν και ποιες θα είναι οι συνέπειες αυτών των επιλογών, προσδιορίστε το πρόβλημα, τα συναισθήματα που μπορεί να ενέχονται, φτιάξτε μια λίστα με επιλογές και τις αντίστοιχες συνέπειές τους. Τι επιλογές μπορούν να γίνουν για να κλιμακωθεί το περιστατικό ή να χειροτερεύσει; Τι επιλογές μπορούν να γίνουν για να επιλυθεί η σύγκρουση ειρηνικά ή να εξομαλυνθεί; Τι επιλογές θα μπορούσαν να είχαν γίνει για να αποφευχθεί το περιστατικό ολοκληρωτικά;
16
Σενάριο #1 “Αυτό είναι δικό μου” (πρόβλημα: αντέγραψε την αναφορά συναδέλφου). Ο Joe και ο Matt κάθονται στο ίδιο γραφείο. Το αφεντικό τους συνειδητοποιεί ότι έχουν παραδώσει την ίδια ετήσια αναφορά. Ο Joe υποψιάζεται ότι ο Matt του έκλεψε το usb και αντέγραψε όλα τα στοιχεία και την εργασία. (Επιλογές: βρισιές, ουρλιαχτά, κτλ Ή συζήτησε και εξήγησε ήρεμα και κάλεσε τον διευθυντή να το διαχειριστεί) Πως θα αντιδράσει ο διευ/ντής και τι λύση θα δώσει;
17
Σενάριο #2 “Άκουσα ότι είπες πως δεν με συμπαθείς” (πρόβλημα: κουτσομπολιό, πείραγμα, παρενόχληση στην εργασία). Η Άννα ακούει τυχαία μια ομάδα συναδέλφων να κάνει πλάκα για τα ρούχα που φορά σήμερα. Αντιλαμβάνεται ότι η Σάρα, μια γυναίκα που την είχε κοροϊδέψει για το ντύσιμό της παλαιότερα, βρίσκεται στην ομάδα. Η Άννα θέλει να κλάψει. (Επιλογές: βρισιές, ουρλιαχτά, κτλ Ή συζήτησε και εξήγησε ήρεμα και κάλεσε τον διευθυντή να το διαχειριστεί) Πως θα αντιδράσει ο διευ/ντής και τι λύση θα δώσει;
18
Σενάριο #3 “Αυτό δεν είναι δίκαιο” (πρόβλημα: άνιση διανομή εργασιών, κατανομή εργασίας). Η Joanna λαμβάνει όλες τις νέες εργασίες που της ανατίθενται από τον διευθυντή της μέσω . Ένιωσε πραγματική πίεση αφού σύμφωνα με τις νέες εργασίες της απαιτείται να δουλέψει υπερωρίες και χωρίς πληρωμή. Επίσης πίστευε ότι το χρονοδιάγραμμα που της όρισε ο διευθυντής της είναι μη ρεαλιστικό. (Επιλογές: βρισιές, ουρλιαχτά, κτλ Ή συζήτησε και εξήγησε ήρεμα και κάλεσε τον διευθυντή να εξηγήσει) Πως θα αντιδράσει ο διευ/ντής και τι λύση θα δώσει;
19
Δρ/τα 5: Συναισθηματική Ρύθμιση
Σημειώσεις για τους επαγγελματίες σύμβουλους Παρακολουθήστε τα βίντεο: Inside Out - Meet Your Emotions - Joy, Sadness, Anger, Disgust, Fear: Inside Out - Riley argues with her parents:
20
Σας ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.