Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο
Μάθημα:Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Ρ.Καλούρη Εργασία: Παρουσίαση Επιστημονικού Άρθρου από την ΕπιθεώρησηΣυμβουλευτικής και Προσανατολισμού Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο

2 Σοφία Βλαχάκη, Ανδρέας Μπρούζος, Στέφανος Βασιλόπουλος
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής – Προσανατολισμού τ.102/ Η ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΠΩΝ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Σοφία Βλαχάκη, Ανδρέας Μπρούζος, Στέφανος Βασιλόπουλος

3 άραγε σχετίζονται; Συναισθηματική νοημοσύνη - Τρόποι ΛήψηςΑπόφασης
άραγε σχετίζονται; Συναισθηματική νοημοσύνη Τρόποι ΛήψηςΑπόφασης Η σύγχρονη Οικονομική θεωρία αγνοεί την επίδραση των συναισθημάτων στη διαδικασία Λη.Απ Ωστόσο έρευνες από την Νευρολογία αναδεικνύουν τον καθοριστικό τους ρόλο στην Λη.Απ. Τα συναισθήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στη λογική σκέψη και αποτελούν απαραίτητη προυπόθεση για τη λήψη λογικής απόφασης. (Goleman,1998) «αισθάνομαι άρα υπάρχω»

4 Τι λέει η βιβλιογραφία – έρευνες;
Υψηλή Σ.Ν σχετίζεται θετικά με την αυτοαποτελεσματικότητα στη λήψη εκπαιδευτικών-επαγγελματικών αποφάσεων Η αυτοαποτελεσματικότητα έχει υψηλή θετική συνάφεια με τον ορθολογικό τύπο λήψης απόφασης Η αυτοαποτελεσματικότητα έχει υψηλή αρνητική συνάφεια με τον εξαρτημένο τύπο λήψης απόφασης Αυτοαποτελεσματικότητα

5 Στόχος της έρευνας να διερευνηθεί η συσχέτιση του βαθμού Συναισθηματικής Νοημοσύνης με καθέναν από τους τρόπους λήψης απόφασης Ορθολογικό τρόπο Λη.Α Διαισθητικό τρόπο Λη.Α Εξαρτημένο τρόπο Λη.Α

6 Υποθέσεις: Υπ1 Αναμένεται θετική συσχέτιση μεταξύ Σ.Ν και ορθολογικού τρόπου Λη.Απ Υπ2 Αναμένεται η Σ.Ν να παρουσιάζει αρνητική συνάφεια με τον εξαρτημένο τύπο Υπ3 Αναμένεται οι γυναίκες να υιοθετούν περισσότερο τον εξαρτημένο τύπο Λη.Απ

7 Ερωτηματολόγιο για δημογραφικά στοιχεία: φύλο, ηλικία, έτος σπουδών
Τι χρησιμοποιήσαμε; Δείγμα : 334 φοιτητές/τριες(47 άνδρες, 286 γυναίκες) Παιδαγωγικό τμήμα Παν. Ιωαννίνων. Μ.Ο ηλικιας 19,9 έτη Κλίμακα Τρόπων Λήψης Απόφασης με τρείς υποκλίμακες για τους τρεις τρόπους Λη. Απ. Ορθολογικό, Διαισθητικό, Εξαρτημένο. Έγκυρο διαγνωστικό εργαλείο. Κλίμακα Σ.Ν . Σύντομη εκδοχή, συνιστάται για την μέτρηση Σ.Ν στο σύνολο της Ερωτηματολόγιο για δημογραφικά στοιχεία: φύλο, ηλικία, έτος σπουδών

8 Έλεγχος Αξιοπιστίας αποτελέσματα:
Έλεγχος Αξιοπιστίας αποτελέσματα: Μέσος όρος Σ.Ν :αρκετά υψηλός Περιγραφικοί στατιστικοί δείκτες των κλιμάκων Ορθολογικός Μ.Ο 7,78 Εξαρτημένος Μ.Ο 5,12 Διαισθητικός Μ.Ο 3,74

9 Επιβεβαιωθήκαμε! Θετική συσχέτιση μεταξύ Σ.Ν και ορθολογικού τύπου Λη.Απ. Υπ.1 Σχετικά ισχυρή Αρνητική συσχέτιση μεταξύ Σ.Ν και εξαρτημένου τύπου Λη.Απ. Υπ.2 Ισχυρή Αρνητική συσχέτιση μεταξύ ορθολογικού και διαισθητικού τύπου Λη.Απ. Αρνητική συσχέτιση μεταξύ μεταξύ ορθολογικού και εξαρτημένου τύπου Λη.Απ. Υψηλότερος Μ.Ο των γυναικών έναντι των ανδρών για τον εξαρτημένο Τύπο Λη.Απ. Υπ.3

10 Τι βρήκαμε; η πλειονότητα των φοιτητών Ορθολογικός τύπος, ακολουθεί Εξαρτημένος και λιγότεροι στον Διαισθητικό. Μέσος Ορος Σ.Ν : υψηλός Μία εξήγηση η καλλιέργεια Σ.Ν στις Παιδαγωγικές σχολές. υψηλή Σ.Ν ορθολογικός τύπος Λη.Απ. τα άτομα διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους χωρίς να παρασύρονται από αυτά. Υψηλή Σ.Ν μικρότερη πιθανότητα για εξαρτημένο τύπο Λη.Απ. Τα άτομα λαμβάνουν υπόψη και ακούν τη γνώμη των άλλων όχι όμως σε βαθμό που να παραμερίζουν τις δικές τους ανάγκες Τα άτομα που ανήκουν στον ορθολογικό τύπο έχουν λιγότερες πιθανότητες να παίρνουν «εξαρτημένες αποφάσεις» και ακόμα λιγότερες για «διαισθητικές αποφάσεις»

11 Και ακόμη.... Οι γυναίκες σε σύγκριση με τους άνδρες, περισσότερο εξαρτημένες από το κοινωνικό πλαίσιο στη Λη.Απ. Δομή της ελληνικής οικογένειας; Κοινωνικοί ρόλοι των δύο φύλων; Όσο αυξάνει η ηλικία τόσο μειώνεται η εξάρτηση του ατόμου από το κοινωνικό του πλαίσιο.

12 Σύμβουλοι Προσοχή!!! Καλλιέργεια της Συναισθηματικής νοημοσύνης στους εφήβους προκειμένου να την αξιοποιήσουν για την λήψη καλύτερων δυνατών αποφάσεων γι΄αυτούς.

13 Δουλειά για τους επόμενους....
Επέκταση της έρευνας και σε φοιτητές άλλων σχολών και πανεπιστημίων Άλλες ηλικιακές ομάδες όπως μαθητές γυμνασίων, λυκείων. Έρευνα με παράμετρο και την αυτο-αποτελεσματικότητα

14 Σας ευχαριστώ


Κατέβασμα ppt "Ασπασία Θεοδωρακάκη ΠΕΣΥΠ Β εξάμηνο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google