Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
Η σημασία της Επιχειρηματικής Ηθικής
Παπαϊωάννου Άλκηστις Ph.D., M.Sc. Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Τμήμα οργάνωσης και διαχείρισης αθλητισμού Κεφάλαιο 2 Η σημασία της Επιχειρηματικής Ηθικής © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
2
Επιχειρηματική Ηθική Ηθική είναι μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων σε όλα τα επίπεδα της εργασίας και της διοίκησης. Τόσο σημαντική όσο και οι λειτουργικοί τομείς της επιχείρησης. Προβληματισμοί κατά πόσον οι πρακτικές είναι αποδεκτές. Δεν υπάρχουν καθολικά αποδεκτές προσεγγίσεις για την επίλυση των προβλημάτων. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
3
Επιχειρηματική Ηθική Ορισμός
Αποτελείτε από οργανωτικές αρχές, αξίες και κανόνες που μπορεί να προέρχονται από τα άτομα, τις «δηλώσεις» του οργανισμού, ή από το νομικό σύστημα που πρωτίστως καθοδηγούν την ατομική και ομαδική συμπεριφορά στις επιχειρήσεις. Ηθικές αποφάσεις προκύπτουν όταν οι αποδεκτοί κανόνες δεν εξυπηρετούν πλέον και οι φορείς λήψης αποφάσεων πρέπει να σταθμίσουν τις αξίες και να αποφανθούν. Αξίες και απόψεις παίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στην λήψη ηθικών αποφάσεων. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
4
Επιχειρηματική Ηθική Ορισμός
Ήθη: Αναφέρονται στην προσωπική φιλοσοφία ενός ατόμου για το τι είναι σωστό ή λάθος. Τα Ήθη είναι προσωπικά και μοναδικά. Αρχές: Συγκεκριμένα και διάχυτα όρια για τη συμπεριφορά που δεν πρέπει να παραβιάζονται. Ανθρώπινα δικαιώματα, ελευθερία του λόγου και δικαιοσύνη. Αξίες: Διαρκείς πεποιθήσεις και τα ιδανικά που είναι κοινωνικά επιβεβλημένα και απαραίτητα. Ομαδική εργασία, εμπιστοσύνη και ακεραιότητα. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
5
Κρίση στην Επιχειρηματική Ηθική
Σχεδόν οι μισοί από τους εργαζόμενους παρατηρούν τουλάχιστον μία μορφή παραπτώματος στο χώρο εργασίας. Μετά την οικονομική κρίση, οι επιχειρηματικές αποφάσεις και δραστηριότητες έχουν τεθεί υπό εξονυχιστικό έλεγχο. Ο χρηματοπιστωτικός τομέας δεν έχει ανακτήσει πλήρως την εμπιστοσύνη των ενδιαφερομένων μερών. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
6
Παγκόσμια Εμπιστοσύνη στους τομείς της βιομηχανίας
Τεχνολογία Αυτοκινητοβιομηχανία Φαγητό και Ποτό Τυποποιημένα καταναλωτικά προϊόντα Τηλεπικοινωνίες Ζυθοποιία και Οινοπνευματώδη Φαρμακευτικά προϊόντα Ενέργεια Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Τράπεζες Χρηματοπιστωτικές Υπηρεσίες Source: Edelman Global Deck: 2013 Trust Barometer, (accessed January 30, 2013). © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
7
Παρατηρηθείσα Ανάρμοστη Συμπεριφορά στον εργασιακό χώρο
Κατάχρηση των πόρων της εταιρείας. Προσβλητική συμπεριφορά. Παρενόχληση. Λογιστική απάτη. Συγκρούσεις συμφερόντων. Ελαττωματικά προϊόντα. Δωροδοκία. Κλοπή. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
8
Λόγοι για την Μελέτη της Επιχειρηματικής Ηθικής
Η ύπαρξη καλών ηθών σε ατομικό επίπεδο δεν επαρκεί για την αναχαίτιση των ηθικών παραπτωμάτων. Η εκπαίδευση στην Ηθική βοηθά στην παροχή συλλογικών συμφωνιών σε ποικιλόμορφους οργανισμούς. Οι αποφάσεις επιχειρηματικής ηθικής μπορεί να είναι περίπλοκες. Βοηθά στον εντοπισμό των ηθικών ζητημάτων, όταν προκύπτουν και αναγνωρίζει τις διαθέσιμες προσεγγίσεις για την επίλυσή τους. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
9
Χρονοδιάγραμμα Ηθικών Ανησυχιών και κοινωνικής υπευθυνότητας
Χρονοδιάγραμμα Ηθικών Ανησυχιών και κοινωνικής υπευθυνότητας 1960s 1970s 1980s 1990s 2000s Περιβαλλοντικά ζητήματα Εργασιακός Ακτιβισμός Δωροδοκίες και παράνομες πρακτικές συμβάσεων Κάτεργα και ανασφαλείς συνθήκες εργασίας στις χώρες του τρίτου κόσμου έγκληματα μέσω διαδικτύου στον κυβερνοχώρο Ζητήματα Πολιτικών δικαιωμάτων Ανθρώπινων δικαιωμάτων Αθέμιτη άσκηση επιρροής Αυξανόμενη εταιρική ευθύνη για την πρόκληση Ζημιών σε ατομικό επίπεδο (καπνοβιομηχανίες) Οικονομικά παραπτώματα Αυξημένη ένταση εργαζομένων-εργοδοτών Συγκάλυψη Παρά/έναντι διόρθωσης θέματα Παραπλανητική διαφήμιση Οικονομική κακοδιαχείριση και απάτη Παγκόσμια ζητήματα, ασφάλειας κινέζικων προϊόντων Μετασχηματισμός της Ηθικής στην εργασία Μειονεκτική θέση Καταναλωτών Οικονομική απάτη (σκάνδαλα σχετικά με Αποταμιεύσεις και δάνεια) Οργανωσιακά ηθικά παραπτώματα Βιωσιμότητα Η αυξανόμενη χρήση ναρκωτικών Θέματα Διαφάνειας Κλοπή πνευματικών δικαιωμάτων /πνευματικής ιδιοκτησίας Source: Adapted from “Business Ethics Timeline,” Ethics Resource Center , (accessed June 13, 2013). ώ© 2006, Ethics Resource Center (ERC). Used with permission of the ERC, 1747 Pennsylvania Ave. N.W., Suite 400, Washington, DC, 2006, © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
10
Πριν από το 1960: Ηθική στην επιχείρηση
Θεολογικές συζητήσεις της ηθικής προέκυψαν. Η Καθολική κοινωνική ηθική αφορούσε στην ηθική στην επιχείρηση, στα δικαιώματα των εργαζομένων και των μισθών διαβίωσης. Η προτεσταντική ηθική της εργασίας ενθάρρυνε τα άτομα να είναι ολιγαρκή, να εργάζονται σκληρά και να επιτύχουν στο καπιταλιστικό σύστημα. Αυτές οι παραδόσεις αποτέλεσαν τον προπομπό της επιχειρηματικής ηθικής. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
11
1960s: Η άνοδος των Κοινωνικών Θεμάτων στις επιχείρησεις
Η Κοινωνική συνείδηση αναδύθηκε. Αυξημένο αντί-επιχειρηματικό κλίμα/αίσθημα Η διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Καταναλωτή από τον JFK - μια νέα εποχή του καταναλωτισμού: Δικαίωμα στην ασφάλεια, στην ενημέρωση, στην επιλογή και στο να «ακούγονται». Ομάδες προστασίας των καταναλωτών αγωνίστηκαν για αλλαγές της νομοθεσίας Ralph Nader © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
12
1970s: Επιχειρηματική Ηθική ως ένας αναδυόμενος τομέας
Εταιρική κοινωνική ευθύνη - υποχρέωση του οργανισμού να μεγιστοποιούνται οι θετικές επιπτώσεις και να ελαχιστοποιούνται οι αρνητικές επιπτώσεις για τους ενδιαφερόμενους. Αυξημένη συμμετοχή των «Φιλοσόφων». Οι επιχειρήσεις ενδιαφέρονται και ασχολούνται με τη δημόσια εικόνα τους. Πραγματοποίηση Συνεδρίων και ανάπτυξη κέντρων. Θέματα: Δωροδοκία Παραπλανητική διαφήμιση Συνεννόηση για τις τιμές Ασφάλεια των προϊόντων Περιβάλλον © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
13
1980s: Ενοποίηση Η Επιχειρηματική ηθική αναγνωρίστηκε ως τομέας μελέτης και οι επιχειρήσεις καθιερώνουν επιτροπές δεοντολογίας Κέντρα Δεοντολογίας πραγματοποιούν δημοσιεύσεις, μαθήματα, συνέδρια, και σεμινάρια Πρωτοβουλία της Αμυντικής βιομηχανίας για την Επιχειρηματική Ηθική και Δεοντολογίας (DII) Θεμελίωση ομοσπονδιακών οδηγιών για τους Οργανισμούς προκειμένου να εισέρθουν στη δεκαετία του 1990 Ο Πρόεδρος Reagan εισήγαγε την «αυτορρύθμιση της αγοράς» που άλλαξε τους κανόνες των επιχειρήσεων © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
14
1990s: Θεσμοθέτηση της Επιχειρηματικής Ηθικής
Διαρκής υποστήριξη για την αυτορρύθμιση και το ελεύθερο εμπόριο. Τα θέματα που σχετίζονται με την υγεία εντάσσονται σε κανονιστικό πλαίσιο. Οι ομοσπονδιακές οδηγίες για τους Οργανισμούς το 1991 Ρυθμίσεις για τη συμμόρφωση. Προληπτικές δράσεις κατά της ανάρμοστης συμπεριφοράς. Μια επιχείρηση θα μπορούσε να αποφύγει / ελαχιστοποιήσει τις πιθανές κυρώσεις. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
15
21ος Αιώνας: Επιχειρηματική Ηθική
21ος Αιώνας: Επιχειρηματική Ηθική Συνεχιζόμενη μη εταιρική συμμόρφωση Αυξανόμενη δημόσια / πολιτική ζήτηση για βελτιωμένα πρότυπα δεοντολογίας. Ο νόμος Sarbanes-Oxley (2002) Περισσότεροι λογιστικοί κανονισμοί/ρυθμίσεις. FSGO μεταρρυθμίσεις των ομοσπονδιακών οδηγιών για την λειτουργία των Οργανισμών. Απαιτεί οι κυβερνητικές αρχές να ενημερώνονται για τα προγράμματα ηθικής των επιχειρήσεων. Νόμος της Προστασίας των Καταναλωτών (2010) Αποσκοπεί στο να καταστεί ο χρηματοπιστωτικός κλάδος πιο διαφανής και υπεύθυνος. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
16
Οργανωσιακή Ηθική Κουλτούρα
Ηθική κουλτούρα: αποδεκτή συμπεριφορά, όπως ορίζεται από την εταιρεία και τη βιομηχανία. Δημιουργεί κοινές αξίες και υποστήριξη για ηθικές αποφάσεις - καθοδηγείται από την ανώτερη διοίκηση. Στόχος: Ελαχιστοποίηση της ανάγκης για υποχρεωτική/αναγκαστική συμμόρφωση Μεγιστοποίηση της αξιοποίησης των αρχών ηθικού συλλογισμού σε δύσκολες ή νέες καταστάσεις. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
17
Παγκόσμια Ηθική Κουλτούρα
Συνεργατικές προσπάθειες για την καθιέρωση στόχων και τον καθορισμό ελάχιστων επιπέδων ηθικής συμπεριφοράς. Ευρωπαϊκή Ένωση. Συμφωνία Ελεύθερου Εμπορίου Βόρειας Αμερικής. Κοινή Αγορά του Νότου. Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου. Οι εταιρείες μπορούν να αποδείξουν τη δέσμευσή τους για την κοινωνική ευθύνη μέσα από την υιοθέτηση διεθνών προτύπων, όπως του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) των Ηνωμένων Εθνών. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
18
Ο Ρόλος της Οργανωσιακής Ηθικής στην Επίδοση
Δέσμευση Υπαλλήλων και Εμπιστοσύνη Πίστη Επενδυτών και Εμπιστοσύνη Ικανοποίηση Κέρδη Εμπιστοσύνη Ηθική Κουλτούρα © Cengage Learning 2015 Ικανοποίηση Πελατών και Εμπιστοσύνη © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
19
Η Ηθική Συμβάλλει στην Δέσμευση των Εργαζομένων
Η Δέσμευση προέρχεται από τους εργαζόμενους οι οποίοι επένδυσαν στον οργανισμό και είναι πρόθυμοι να κάνουν προσωπικές θυσίες για τον οργανισμό. Όσο μεγαλύτερη είναι αφοσίωση της εταιρείας στην ηθική, τόσο μεγαλύτερη είναι η αφοσίωση των εργαζομένων. Μέριμνα δίνεται σε ένα ασφαλές περιβάλλον εργασίας, σε ανταγωνιστικές αποδοχές και πακέτα παροχών , και στην εκπλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
20
Η Ηθική Συμβάλλει στην Πίστη των Επενδυτών
Οι επενδυτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τη φήμη μιας εταιρείας και αναγνωρίζουν πως: Η Ηθική κουλτούρα παρέχει τη βάση για την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα και την κερδοφορία. Η αρνητική δημοσιότητα, οι μηνύσεις και τα πρόστιμα απειλούν τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της εταιρείας. Η Απόκτηση της εμπιστοσύνης και της σιγουριάς των επενδυτών είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
21
Η Ηθική Συμβάλλει στην Ικανοποίηση των Πελατών
Η ικανοποίηση των πελατών είναι ένας σημαντικός παράγοντας για μια επιτυχημένη επιχειρηματική στρατηγική. Οι εταιρείες που φαίνονται να είναι κοινωνικά υπεύθυνες αυξάνουν την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση των πελατών. Η εμπιστοσύνη είναι απαραίτητη για την οικοδόμηση μακροπρόθεσμων σχέσεων με τους πελάτες. Ένα ισχυρό οργανωσιακό ηθικό κλίμα τοποθετεί τα συμφέροντα των πελατών στην πρώτη γραμμή. Η Ηθική συμπεριφορά προς τους πελάτες οικοδομεί μια ισχυρή ανταγωνιστική θέση που φαίνεται να επηρεάζει θετικά την επίδοση και την καινοτομία. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
22
Η Ηθική Συμβάλλει στα Κέρδη
Οι εταιρείες χρειάζονται κέρδη, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ευθύνες τους. Η Εταιρική ανησυχία για την ηθική συμπεριφορά είναι ενσωματωμένη στο στρατηγικό σχεδιασμό. Μεγιστοποίηση της κερδοφορίας Η Ηθική έχει μετακινηθεί από το να είναι ένα πρότυπο συμμόρφωσης, να αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. © 2015 Cengage Learning. All rights reserved. May not be copied, scanned, or duplicated, in whole or in part, except for use as permitted in a license distributed with a certain product or service or otherwise on a password-protected website for classroom use.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.