Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεἙκάβη Κουντουριώτης Τροποποιήθηκε πριν 7 χρόνια
1
Αθλητική Διοίκηση Ενότητα 4: Στρατηγική στον αθλητισμό
Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων
2
Περιεχόμενα Ενότητας Τι είναι στρατηγική;
Γιατί είναι απαραίτητη η στρατηγική; Επίπεδα ανάπτυξης στρατηγικής Εταιρικές στρατηγικές στον αθλητισμό Ανταγωνιστικές στρατηγικές στον αθλητισμό Επιχειρησιακές στρατηγικές στον αθλητισμό Εξειδικευμένες Στρατηγικές Ενίσχυσης των Αθλητικών Υπηρεσιών Ανάπτυξη Στρατηγικής στις Αθλητικές Ομοσπονδίες και Σωματεία Η διαδικασία του στρατηγικού προγραμματισμού Πρακτικές ασκήσεις
3
Τι είναι Στρατηγική; «ο καθορισμός των βασικών μακροχρόνιων στόχων και σκοπών μιας επιχείρησης, και η υιοθέτηση μιας σειράς πράξεων και ο προσδιορισμός των αναγκαίων μέσων για την πραγματοποίηση αυτών των στόχων» (Chandler, 1962) Δυνατότητες Αδυναμίες Εξωτερικές τάσεις & αλλαγές Τι είναι ο αθλητικός οργανισμός; Τι προσπαθεί να επιτύχει; Γιατί; Πως θα επιλύσει σημαντικά προβλήματα; (πόροι, εγκαταστάσεις, προσωπικό, τεχνολογία)
4
Γιατί είναι απαραίτητη η στρατηγική;
Ξεκαθαρίζει την κατεύθυνση του οργανισμού Θέτει προτεραιότητες Προβλέπει μελλοντικές συνέπειες Οριοθετεί ένα πλαίσιο αποφάσεων Προσαρμόζεται σε αλλαγές δεδομένων Αντιμετωπίζει μεγάλα οργανωτικά προβλήματα Βελτιώνει την οργανωτική απόδοση Χτίζει την ομαδική εργασία Ενισχύει την εξειδίκευση Αναπτύσσει τη στρατηγική σκέψη (Παπαδημητρίου, 2005)
5
Επίπεδα Ανάπτυξης Στρατηγικής
Εταιρική Στρατηγική (Επιλογή τομέα υπηρεσιών ή προϊόντων) Ανταγωνιστική Στρατηγική (Θέματα που σχετίζονται με τον ανταγωνισμό σε μία αγορά) Στρατηγική επιμέρους Λειτουργιών (πχ στρατηγική μάρκετινγκ, ανθρωπίνων πόρων)
6
Εταιρικές Στρατηγικές στον Αθλητισμό
Στρατηγικές Ανάπτυξης-Οριζόντια Ενσωμάτωση Η διαφοροποίηση σε συγγενής περιοχές: Νέα αθλήματα Μη συγγενής περιοχές: Αλυσίδα καταστημάτων αθλητικών ειδών Νέα τμήματα της αγοράς Η επέκταση σε νέες αθλητικές υπηρεσίες & αθλήματα Στρατηγικές Ανάπτυξης- Κάθετη Ενσωμάτωση Εξαγορά των προμηθευτών Εξαγορά των διανομέων
7
Εταιρικές Στρατηγικές στον Αθλητισμό (Συν)
Άλλες στρατηγικές ανάπτυξης Συγχώνευση Προσάρτηση Συνεργασία Στρατηγικές Σταθεροποίησης Ουδέτερη στρατηγική Στρατηγική συγκομιδής Στρατηγικές Άμυνας Αναστροφή της πτωτικής τάσης Εκποίηση ή απαλλαγή Συνδυαστικές Στρατηγικές
8
Ανταγωνιστικές Στρατηγικές στον Αθλητισμό
1.Ηγετική Στρατηγική Κόστους Χαμηλές τιμές Αθλητικές δραστηριότητες με προσδιορισμένη ζήτηση Χαμηλά αμειβόμενο ανθρώπινο δυναμικό Περιορισμένη ποικιλία αθλητικών προγραμμάτων ή προϊόντων Πολύ καλή διοίκηση Σύγχρονη τεχνολογία Αυξημένη προστασία από διακύμανσης στην αγορά
9
Επιχειρησιακές Στρατηγικές στον Αθλητισμό
Στρατηγική Διαφοροποίησης Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μέσω μοναδικών αθλητικών υπηρεσιών ή προϊόντων Υψηλότερες τιμές ή συνδρομές Ανάπτυξη πιστών πελατών Δυσκολίες στην διατήρηση της μοναδικότητας Στρατηγική Επικέντρωσης Ικανοποίηση ενός συγκεκριμένου τμήματος της αθλητικής αγορά Καλύτερη ικανοποίηση των αναγκών της αγοράς Συγκριτικά υψηλότερο κόστος
10
Εξειδικευμένες Στρατηγικές Ενίσχυσης των Αθλητικών Υπηρεσιών
Η στρατηγική ενίσχυσης της μορφής Η στρατηγική ενίσχυσης της ποιότητας Η στρατηγική ενίσχυσης των περιφερειακών στοιχείων Στρατηγικές Προσαρμοσμένες στον Κύκλο Ζωής των Αθλητικών Υπηρεσιών Παπαδημητρίου, 2005
11
Ανάπτυξη Στρατηγικής στις Αθλητικές Ομοσπονδίες και Σωματεία - 1
Ελκυστικότητα των προγραμμάτων του οργανισμού χρηματοδότηση από εξωτερικές πηγές αριθμός ασκουμένων/ σωματείων εθελοντές ελκυστικότητα και αναγνώριση προγρ/μάτων Ανταγωνιστικό επίπεδο το κόστος του εξοπλισμού στο άθλημα και το κόστος συνδρομής για συμμετοχή (Thibault, Slack & Hinings, 1993)
12
Ανάπτυξη Στρατηγικής στις Αθλητικές Ομοσπονδίες και Σωματεία - 2
Επεκτατική στρατηγική (Δυνατό ανταγωνιστικό επίπεδο & υψηλή ελκυστικότητα προγραμμάτων) Η καινοτόμα στρατηγική (Υψηλό ανταγωνιστικό επίπεδο & χαμηλή ελκυστικότητα) Η στρατηγική ενίσχυσης της ποιότητας (Αδύνατη ανταγωνιστική θέση & υψηλή ελκυστικότητα) Η διερευνητική στρατηγική (Δαπανηρό άθλημα & χαμηλή ελκυστικότητα)
13
Η Διαδικασία του Στρατηγικού Προγραμματισμού
Προσδιορισμός της Αποστολής Ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος Ανάλυση SWOT Ανάλυση Portofolio (αναλογικό μερίδιο αγοράς & ρυθμός ανάπτυξης) Αστέρια (Υψηλό μερίδιο & υψηλό ρυθμό ανάπτυξης) Ερωτηματικά (χαμηλό μερίδιο & υψηλό ρυθμό ανάπτυξης) Μηχανές ρευστού (Υψηλό μερίδιο της αγοράς & Αργές τάσεις ανάπτυξης) Κίονες (Αργές τάσεις & μικρό μερίδιο) (Slack, 1997)
14
Πρακτικές ασκήσεις ΑΣΚΗΣΗ 1, Σκεφτείτε έναν αθλητικό οργανισμό που προσχεδιάζει τις στρατηγικές που ακολουθεί και έναν που οι στρατηγικές του αναδεικνύονται εκ του αποτελέσματος. Ποιες διαφορές τους χαρακτηρίζουν; «ΑΣΚΗΣΗ 2. Τι είδους επιχειρησιακές στρατηγικές θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα αθλητικό οργανισμό που αναζητεί να παρέχει συνεχώς νέες αθλητικές υπηρεσίες και προγράμματα προϊόντα ή να διεισδύσει σε νέες αθλητικές αγορές;
15
Τέλος Ενότητας
16
Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Αθηνών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
17
Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D «Αθλητική Διοίκηση. Στρατηγική στον αθλητισμό». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:
18
Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.
19
Σημείωμα Χρήσης Έργων Το έργο αυτό κάνει χρήση του έργου:
«Διοίκηση αθλητικών οργανισμών Και Επιχειρήσεων», Δήμητρα Παπαδημητρίου, Ph.D, Copyright 2005, Κλειδάριθμος/ Δ. Παπαδημητρίου, κεφ 4, σελ Thibault L., Slack, S., & Hinings, B. (1993). A framework for the analysis of strategy in non-profit sport organizations . Journal of sport management, 8,
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.