Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής 1η ενότητα: Αθλητική Βιομηχανία – Αθλητικό Μάρκετινγκ Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α Τρικάλων, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

4 Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν:
Στο τέλος του μαθήματος οι φοιτητές θα πρέπει να γνωρίζουν: Τι σημαίνει ‘αθλητική βιομηχανία’ Να περιγράφουν ένα μοντέλο της αθλητικής βιομηχανίας και τι περιλαμβάνει Τη δομή του Ελληνικού αθλητισμού Τους κατάλληλους δείκτες ώστε να κάνουν αντικειμενική εκτίμηση για την ανάπτυξη της αθλητικής βιομηχανίας στην Ελλάδα Τι είναι η μυωπία στο μάρκετινγκ

5 Ερωτήσεις ανάπτυξης προβληματισμού για το θέμα της διάλεξης
Ποιες άλλες βιομηχανίες γνωρίζετε? Ποιο είναι το μέγεθος της αθλητικής βιομηχανίας ? Είναι εύκολο να απασχοληθεί κάποιος στην αθλητική βιομηχανία ? Τι προσόντα χρειάζονται ? Με ποιες επιστήμες συνδέεται η αθλητική βιομηχανία? Υπάρχουν προοπτικές απασχόλησης ?

6 Αθλητική βιομηχανία Ως Αθλητική Βιομηχανία ορίζεται
η αγορά στην οποία προσφέρονται: αθλητικά προϊόντα & αθλητικές υπηρεσίες

7 Η Αθλητική Βιομηχανία αφορά σε 3 βασικούς άξονες
Η Αθλητική Βιομηχανία αφορά σε 3 βασικούς άξονες Το θέαμα, το οποίο περιλαμβάνει την ψυχαγωγία των ατόμων ως θεατών. Στην περίπτωση αυτή η ψυχαγωγία είναι παθητική. Τα προγράμματα και τις υπηρεσίες που έχουν ως στόχο την ευεξία και την βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της υγείας των συμμετεχόντων. Τα προγράμματα αυτά προϋποθέτουν την ενεργητική συμμετοχή του ασκούμενου. Τον αθλητισμό αναψυχής, ο οποίος περιλαμβάνει τη συμμετοχή σε δραστηριότητες με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμμετεχόντων. Οι δραστηριότητες αυτές είναι εσωτερικών χώρων ή και υπαίθριες (βουνό και θάλασσα)

8 Μοντέλο αθλητικής βιομηχανίας (Li, Hofacre, & Mahony (2001)
Τομείς Παραγωγής του αθλητικού προϊόντος & Τμήματα υποστήριξη του αθλητικού προϊόντος

9 Τομείς Παραγωγής του Αθλητικού Προϊόντος
Τομείς Παραγωγής του Αθλητικού Προϊόντος Επαγγελματικός Αθλητισμός Ερασιτεχνικός Αθλητισμός Πανεπιστημιακός Αθλητισμός, Κολεγιακός Σχολικός Αθλητισμός Δημοτικά Προγράμματα Άσκησης Ιδιωτικά Γυμναστήρια Αθλητισμός Αναψυχής, Εγκαταστάσεις Επαγγελματίες Αθλητές Αγώνες Αυτοκινήτων

10 Τμήματα Υποστήριξης του Αθλητικού Προϊόντος (1)
Τμήματα Υποστήριξης του Αθλητικού Προϊόντος (1) Γενική Γραμματεία Αθλητισμού Ομοσπονδίες Διοικητικοί Αθλητικοί Οργανισμοί Οργανισμοί που σχετίζονται με το Ολυμπιακό Κίνημα Τοπικές Ενώσεις Ερασιτεχνικών Σωματείων Αθλητικοί Οργανισμοί Δήμων και Κοινοτήτων

11 Τμήματα Υποστήριξης του Αθλητικού Προϊόντος (2)
Τμήματα Υποστήριξης του Αθλητικού Προϊόντος (2) Εταιρίες Παραγωγής Αθλητικών Προϊόντων κι Εξοπλισμού Αθλητικές Εγκαταστάσεις ΗΑΤΑ Ομοσπονδία Τουριστικών Γραφείων Ελλάδας Αθλητικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης Εταιρίες Αθλητικών Συμβούλων

12 Νοικοκυρές, Εργαζόμενες ΑΜΕΑ
Ομάδες στόχοι ατόμων που δυνητικά συμμετέχουν σε προγράμματα αθλητισμού αναψυχής Ενήλικες Τρίτη ηλικία Παιδιά Έφηβοι Νέοι Γυναίκες: μητέρες, Νοικοκυρές, Εργαζόμενες ΑΜΕΑ άτομα διαφορετικής κουλτούρας, εθνικότητας

13 Δείκτες εκτίμησης της ανάπτυξης της Αθλητικής Βιομηχανίας
Δείκτες εκτίμησης της ανάπτυξης της Αθλητικής Βιομηχανίας Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι στην αθλητική βιομηχανία απασχολείται το 1.1% του συνόλου των απασχολούμενων Σύνολο αμοιβών στελεχών, εργαζομένων στον Αθλητισμό Αριθμός θεατών σε γήπεδα Αριθμός τηλεθεατών Αριθμός συμμετεχόντων σε αθλητικά προγράμματα Ανάπτυξη νέων αθλητικών δραστηριοτήτων Επέκταση σε διεθνής αγορές. Μεταγραφές Μεγάλα Αθλητικά Γεγονότα Στοίχημα

14 Λόγοι ανάπτυξης της αθλητικής βιομηχανίας
Αύξηση του ελεύθερου χρόνου για μια μερίδα τουλάχιστον του πληθυσμού ή απαίτηση των πολιτών για καλύτερη αξιοποίηση του ελευθέρου χρόνου. Κατανόηση της αξίας της άσκησης για την διατήρηση και βελτίωση της σωματικής & ψυχικής υγείας. Βελτίωση ή επιλογή διάθεσης του διαθέσιμου εισοδήματος προς την υγεία και την άσκηση Αυξανόμενη κάλυψη των αθλητικών γεγονότων από τα Μ.Μ.Ε. Τμηματοποίηση της αγοράς σε μικρότερα μερίδια, με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα

15 Ορισμός του Μάρκετινγκ Ι
« H διαδικασία του σχεδιασμού της υλοποίησης, της τιμολόγησης, της προώθησης και της διανομής υπηρεσιών και αγαθών, προκειμένου να δημιουργηθεί ανταλλαγή με τον πελάτη και να ικανοποιηθούν ταυτόχρονα και οι στόχοι του πελάτη και του οργανισμού» (American Marketing Association, )

16 Ορισμός του Μάρκετινγκ ΙΙ
«Μάρκετινγκ είναι η διαδικασία μάνατζμεντ η οποία εντοπίζει, προλαμβάνει και καλύπτει τις ανάγκες του πελάτη με αποτελεσματικό και προσοδοφόρο τρόπο» (UK Chartered Institute of Marketing, )

17 Μυωπία του Μάρκετινγκ Η προσήλωση μοναδικά στην παραγωγή ή στην πώληση αγαθών και υπηρεσιών από έναν εμπορικό οργανισμό, αντί για τον προσδιορισμό και την προσπάθεια για ικανοποίηση των αναγκών και επιθυμιών των πιθανών καταναλωτών εκφράζει αυτό που ονομάζετε «μυωπία του Μάρκετινγκ»

18

19 Μυωπία στο Μάρκετινγκ (2)
Η σύγχυση μεταξύ της λειτουργίας της προώθησης αγαθών και υπηρεσιών και της συνολικής διαδικασίας του μάρκετινγκ σ’ ένα οργανισμό. Η κοντόφθαλμη επικέντρωση σε επενδύσεις που έχουν γρήγορες αποδόσεις, όπως οι χορηγίες, αντί επενδύσεις μακρόχρονες σε έρευνα, καινοτομία και δημόσιες σχέσεις.

20 Δυναμική αγοράς του αθλητισμού
Το αθλητικό προϊόν & οι υπηρεσίες που παρέχει ο Αθλητισμός Αναψυχής είναι άμεσα εξαρτώμενες 1ον από το μέγεθος της Αθλητικής Αγοράς 2ον από την αντίστοιχη πορεία της Οικονομίας του Αθλητισμού σε μία χώρα

21 Ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσετε μετά τη διάλεξη
Πώς ορίζεται η αθλητική βιομηχανία και ποιες είναι οι ιδιαιτερότητές της ? Δώστε παραδείγματα τομέων παραγωγής που αθλητικού προϊόντος Δώστε παραδείγματα τμημάτων υποστήριξης του αθλητικού προϊόντος Η μυωπία του μάρκετινγκ εξαρτάται από το μέγεθος ενός οργανισμού ή από τη φιλοσοφία του ? εξηγήστε

22 Βιβλιογραφία Αλεξανδρής, Κ. (2011). Αρχές Μάνατζμεντ και Μάρκετινγκ Οργανισμών & Επιχειρήσεων Αθλητισμού & Αναψυχής. Θεσ/νκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Αυθίνος, Ι. (2004). Αθλητικό Μάρκετινγκ. Αθήνα: Εκδόσεις Πασχαλίδη. Κουθούρης, Χ. (2009). Υπαίθριες Δραστηριότητες Αναψυχής, Ακραία Αθλήματα. Μάνατζμεντ Υπηρεσιών. Θεσ/νίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη. Παπαδημητρίου, Δ. (2005). Διοίκηση Αθλητικών Οργανισμών και Επιχειρήσεων. Αθήνα: Κλειδάριθμος. Mullin, B., Hardy, S., & Sutton, W. (2003). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics.

23 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
Τέλος ενότητας


Κατέβασμα ppt "Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google