Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΑΦΕΤΗΡΙΑ Το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έκανε προσπάθειες να στηρίξει την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (Αμ Α) και των ατόμων με ειδικές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΑΦΕΤΗΡΙΑ Το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έκανε προσπάθειες να στηρίξει την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (Αμ Α) και των ατόμων με ειδικές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ειδική αγωγή και εκπαίδευση Αποτελεσματικότερη συνεργασία ΚΕΔΔΥ-ΣΧΟΛΕΙΟΥ

2 ΑΦΕΤΗΡΙΑ Το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έκανε προσπάθειες να στηρίξει την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (Αμ Α) και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμΕΕΑ )και να υιοθετήσει σιγά σιγά και με δυσκολίες τη φιλοσοφία της παιδαγωγικής τής Ένταξης . Η συνεκπαίδευση των (Αμ Α) & (ΑμΕΑ ) στα γενικά σχολεία θεωρείται πλέον ως η πιο ενδεδειγμένη μορφή εκπαίδευσης.

3 ΑΦΕΤΗΡΙΑ Η εκπαιδευτική πολιτική της Ένταξης , του «Ενός Σχολείου για όλους» έχει τις ρίζες της στην Παγκόσμια Διακήρυξη της UNESKO (Σαλαμάνκα 1994) όπου απαιτεί από τις συμβαλλόμενες χώρες να εργαστούν για την εξάλειψη του ρατσισμού και των διακρίσεων στα εκπαιδευτικά τους συστήματα και να διασφαλίσουν το θεμελιώδες δικαίωμα κάθε παιδιού στη μάθηση με τη φοίτησή του σε ένα μετεξελιγμένο γενικό σχολείο , το οποίο θα είναι ένα σχολείο για όλους. Αν και το ελληνικό εκπ/κό σύστημα στο πλαίσιο της νομικοπολιτικής προσέγγισης υιοθέτησε τη φιλοσοφία της Ένταξης , από το παρατηρείται μια ραγδαία μείωση των δημοσίων δαπανών για την εκπαίδευση που συνοδεύεται από πανσπερμία νομικοπολτικών αλλαγών, καινοτομιών και νέων προγραμμάτων για τα (Αμ Α) & (ΑμΕΕΑ) που χρηματοδοτούνται από ΕΣΠΑ προκαλώντας αστάθειες, ανασφάλειες και θεσμικές αρρυθμίες.

4 Θεσμικό πλαίσιο Ν. 1566/1985 Δομή της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης άρθρο 4 Μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες φοιτούν σε ειδικά σχολεία ή σε ειδικές τάξεις ή εντάσσονται σε κανονικές τάξεις για να πάρουν την κατάλληλη, σε κάθε περίπτωση, ειδική αγωγή και μάθηση

5 N. 2817/2000 Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις
Ν.3699/2008 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Επιχειρήθηκε να νομοθετηθεί νέος νόμος Ειδικής Αγωγής το 2014 οποίος και αποσύρθηκε. Η Βενέτα Λαμπροπούλου, καθηγήτρια ειδικής Αγωγής επισημαίνει την ταχύτητα εκπόνησης νέων νόμων για την Ειδική Αγωγή στην Ελλάδα τη στιγμή που στα προηγμένα κράτη οι νόμοι βελτιώνονται και δεν αλλάζουν , αφού εφαρμοστούν ολοκληρωτικά για αρκετά χρόνια !!!

6 Η πολιτεία αποδίδει στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
υποχρεωτικό χαρακτήρα ως αναπόσπαστο μέρος της υποχρεωτικής και δωρεάν δημόσιας παιδείας Τμήμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αποτελεί και η διάγνωση ως εκπαιδευτική αξιολόγηση με σκοπό τη συγκέντρωση στοιχείων και δεδομένων που θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων-παρεμβάσεων (Ν.3699/2008, άρθρο 1). Η αξιολόγηση υλοποιείται από τα κατά τόπους ΚΕΔΔΥ

7 Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν. 3699/2008 άρθρο 3) εμφανίζουν: νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας, λόγου

8 ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία,
σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού) ψυχικές διαταραχές πολλαπλές αναπηρίες

9 σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας μία ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε βαθμό που υπερβαίνει κατά πολύ τα προσδοκώμενα για την ηλικιακή τους ομάδα

10 ΠΡΟΣΟΧΗ Στην κατηγορία μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν εμπίπτουν οι μαθητές με χαμηλή σχολική επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή πολιτισμικές ιδιαιτερότητες.

11 ΦΟΙΤΗΣΗ Σύμφωνα με το άρθρο 6 του Ν. 3699/2008
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν 1. Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, εφόσον πρόκειται για μαθητές με ήπιες μαθησιακές δυσκολίες, υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης

12 ΦΟΙΤΗΣΗ 2. Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου με παράλληλη στήριξη-συνεκπαίδευση εκπαιδευτικών ΕΑΕ Η παράλληλη στήριξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σοβαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ΣΜΕΑΕ, ΤΕ) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη – βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ – εξαιτίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους

13 ΦΟΙΤΗΣΗ - ΤΕ 3. Σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ) μέσα στα σχολεία γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με δύο διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων: Κοινό και εξειδικευμένο πρόγραμμα, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου ΚΕΔΔΥ για τους μαθητές με ηπιότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το οποίο για κάθε μαθητή δεν θα υπερβαίνει τις δεκαπέντε (15) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως.

14 ΦΟΙΤΗΣΗ- Τμήματα Ένταξης
Εξειδικευμένο ομαδικό ή εξατομικευμένο πρόγραμμα διευρυμένου ωραρίου, που καθορίζεται με πρόταση του οικείου ΚΕΔΔΥ, για τους μαθητές με σοβαρότερης μορφής ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το εξειδικευμένο πρόγραμμα μπορεί να είναι ανεξάρτητο από το κοινό, σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών. 4. Μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται φοιτούν ή σε αυτοτελείς ΣΜΕΑΕ ή σε σχολεία της γενικής εκπαίδευσης ή σε ΤΕ με την ανάλογη στήριξη και την παρουσία Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), ανάλογα με το είδος της αναπηρίας τους και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που απορρέουν από αυτή.

15 ΦΟΙΤΗΣΗ - ΤΕ «Σκοπός των ΤΕ είναι η πλήρης ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία στο σχολικό περιβάλλον μέσα από ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις. Ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων, με στόχο τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων και των διδακτικών πρακτικών, καθώς και την κατάλληλη προσαρμογή του εκπαιδευτικού υλικού και του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους». Νόμος ν.4368/2016, άρθρο 82

16 Σύμφωνα με την Υπ.Απ. Αρ /Γ6/2002 Την ευθύνη της εκπαίδευσης του μαθητή που φοιτά στα ΤΕ έχουν από κοινού ο εκπαιδευτικός του ΤΕ και ο εκπαιδευτικός της γενικής τάξης φοίτησης του μαθητή. Οι δύο εκπαιδευτικοί συνεργάζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την παρακολούθηση του προγράμματος του μαθητή, για τις σχετικές προσαρμογές και τροποποιήσεις της διδασκαλίας, καθώς και για την αξιολόγηση της προόδου του.

17 Τρόπος παραπομπής στα ΚΕΔΔΥ (σχολεία χωρίςΤ. Ε.)
Τρόπος παραπομπής στα ΚΕΔΔΥ (σχολεία χωρίςΤ. Ε.) 1η Ενέργεια : Ένας μαθητής προβληματίζει τον εκπαιδευτικό ,ενημερώνει την οικογένεια του μαθητή. Και 2 Συντάσσει Περιγραφική Παιδαγωγική Έκθεση 2η Ενέργεια: Ο εκπαιδευτικός της τάξης ενημερώνει το Διευθυντή και το σύλλογο διδασκόντων. Γίνεται πρακτικό της παιδαγωγικής συνεδρίας, διαμορφώνεται κοινή αντιμετώπιση μέσα στη σχολική μονάδα και ενημερώνεται τηλεφωνικά ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής, της περιοχής. 3η Ενέργεια: Αφού δεν έχει επιτευχθεί η αναμενόμενη συμπεριφορά, καλείται στο σχολείο ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής. Από τον εκπαιδευτικό της τάξης και το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής – παρέχει τη βοήθειά του όπου χρειαστεί- σχεδιάζεται Βραχύχρονο Πρόγραμμα Παρέμβασης (Β.Π.Π.), (επισυνάπτεται σχετική φόρμα) και εφαρμόζεται για ένα – δύο μήνες. 4η Ενέργεια: Αν παρόλα αυτά, δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος του Β.Π.Π., ο Σχολικός Σύμβουλος Γενικής Αγωγής μετά από συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, εισηγείται με πρόταση του την παραπομπή του μαθητή στο ΚΕΔΔΥ. Ο Διευθυντής της Σχολικής Μονάδας καλεί το γονέα, να κάνει ο ίδιος αίτηση στο ΚΕΔΔΥ, το οποίο έχει ήδη ενημερωθεί από το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής ή Ειδικής Αγωγής. Το ΚΕΔΔΥ ζητά από το Διευθυντή την αποστολή της Π.Π.Ε και Β.Π.Π. και προχωρά στη διαδικασία διάγνωσης και αξιολόγησης του μαθητή.

18 Τρόπος παραπομπής (έκτακτες περιπτώσεις)
Τρόπος παραπομπής (έκτακτες περιπτώσεις) Στην περίπτωση, που κάποιος μαθητής, παρουσιάζει έντονη εναντιωματική προκλητική συμπεριφορά, επιθετικότητα, αυτισμό, διάφορες διαταραχές, με συνέπειες σε παιδαγωγικό και μαθησιακό επίπεδο, προχωρούμε ΑΜΕΣΑ στην 4η ενέργεια, καλώντας το Σχολικό Σύμβουλο Γενικής Αγωγής και εκείνος το Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και το ΚΕΔΔΥ, γιατί χρειάζεται άμεση παρέμβαση. Γίνεται μόνο η Π.Π.Ε από τους εκπαιδευτικούς της τάξης και του Τ.Ε.

19 ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ είτε απευθύνονται απευθείας στην υπηρεσία μας
Η διαδικασία παραπομπής έχει απλουστευτεί Έτσι οι γονείς : είτε απευθύνονται απευθείας στην υπηρεσία μας είτε η παραπομπή γίνεται από κοινού με το σχολείο είτε το σχολείο προσπαθεί να πείσει την οικογένεια για την αναγκαιότητα έλευσής τους στο ΚΕΔΔΥ

20 ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ διαδικασία αξιολόγησης
ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ διαδικασία αξιολόγησης Τηλεφωνική επικοινωνία του γονέα με την υπηρεσία του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., ενημέρωση από το γραμματέα για τη διαδικασία αξιολόγησης και προγραμματισμός των ραντεβού. Η πρώτη συνάντηση γίνεται με κοινωνική λειτουργό. Ακολουθεί αποστολή εντύπου περιγραφικής αξιολόγησης στο σχολείο. Η επαφή μπορεί να γίνει και τηλεφωνικά. Αξιολόγηση του μαθητή από ψυχολόγο. Αξιολόγηση του μαθητή από εκπαιδευτικό ΕΑΕ.

21 ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ διαδικασία αξιολόγησης
ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ διαδικασία αξιολόγησης Συνεδρίαση της διεπιστημονικής ομάδας Σύνταξη της Γνωμάτευσης, Γνωμάτευσης + Ε.Π.Ε., Ε.Π.Ε., Έκθεσης Αξιολόγησης Απόδοση -στους γονείς (αποφασίζει η ομάδα) -στο σχολείο από εκπαιδευτικό και ψυχολόγο (αν κρίνεται σκόπιμο). Συνεργασία με σχολείο με δική μας πρωτοβουλία ή ανταποκρινόμενοι σε σχετικό αίτημα (διεύθυνση, εκπαιδευτικό γενικής τάξης, Τ.Ε., Π.Σ.)

22 ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ εμπειρικές παρατηρήσεις
ΚΕΔΔΥ ΞΑΝΘΗΣ εμπειρικές παρατηρήσεις Διαχωρισμός αρμοδιοτήτων των εκπ/κών. Συνήθως τα παιδιά με (Αμ Α) & (ΑμΕΕΑ ) στα γενικά σχολεία θεωρούνται δικαιοδοσία των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Δεν ενημερώνονται οι εκπ/κοί για τους/τις μαθητές /-τριές τους με (Αμ Α) & (ΑμΕΕΑ ) . Διαπιστώνουμε αρκετές φορές ότι δεν έχουν διαβάσει καν την γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ ούτε έχουν λάβει υπόψη τις κατευθυντήριες γραμμές των ΕΠΕ Απευθύνονται κατευθείαν στο ΚΕΔΔΥ χωρίς προηγουμένως να έχουν επιχειρήσει να κάνουν βήματα για την παιδαγωγική αντιμετώπιση των προβλημάτων που επισημαίνουν Υπάρχει μεγάλη πίεση για παράλληλη στήριξη. Τα αιτήματα στην Ελλάδα έχουν προσεγγίσει τις 6.000 Και τώρα η σειρά σας…..


Κατέβασμα ppt "ΑΦΕΤΗΡΙΑ Το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα έκανε προσπάθειες να στηρίξει την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία (Αμ Α) και των ατόμων με ειδικές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google