Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
«ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΒΑΡΕΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ (ΓΕΩΡΓΙΚΟΙ ΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ, ΒΑΜΒΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ)» Ραχμανίδης Κωνσταντίνος Α.Ε.Μ. 644 Επιβλέπων καθηγητής Ι.Λ. Μπακούρος

3 Εισαγωγή Είναι γνωστό ότι σήμερα έχουμε όλο και περισσότερες απαιτήσεις για την αξιοπιστία του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού μηχανημάτων και μπορεί να τεθούν τόσο από το σχεδιαστή και τον κατασκευαστή όσο και από τον χρήστη στις βιομηχανικές μονάδες Πριν από μερικές δεκαετίες η συντήρηση ήταν μια διαδικασία κατά την οποία ένα τμήμα του εξοπλισμού πάθαινε βλάβη, γινότανε αντικατάσταση του τμήματος αυτού και ο εξοπλισμός ξαναέμπαινε σε λειτουργία Η συντήρηση είναι τέχνη διότι φαινομενικά όμοια προβλήματα συχνά απαιτούν και δέχονται διαφορετικές προσεγγίσεις και ενέργειες και διότι κάποιοι παρουσιάζουν μεγαλύτερη επιδεξιότητα σε αυτή από άλλους

4 Βασικές Λειτουργίες Μηχανημάτων σε Βιομηχανίες και Αρχές Συντήρησης Αυτών
Είναι γενικώς αποδεκτό ότι ο βιομηχανικός εξοπλισμός έχει υψηλό κόστος κτήσης και συντήρησης και η οικονομικά αποδοτική λειτουργία του εξαρτάται από τη διατήρηση των προηγούμενων σε χαμηλά επίπεδα Ορίζουμε Μηχανή ή μηχάνημα, οποιοδήποτε εργαλείο ή μέσον που μπορεί να διευκολύνει την ανθρώπινη εργασία ή που μπορεί να αυξήσει τη δύναμη ή την αποτελεσματικότητά της.

5 Οι τρόποι αλλά και οι σκοποί της συντήρησης των μηχανημάτων και τα οποία χρησιμοποιούνται από μια επιχείρηση στις μέρες μας, οριοθετούνται από τις αντίστοιχες νομοθεσίες που ισχύουν και έχουν φυσικά ως σκοπό την ασφάλεια των εργαζομένων και την άρτια λειτουργία των συγκεκριμένων μηχανημάτων Η εξέλιξη της συντήρησης στο πέρασμα του χρόνου ήταν ραγδαία. Κυρίως τα τελευταία είκοσι χρόνια πολλά έχουν αλλάξει ξεπερνώντας έτσι τις προσδοκίες των ειδικών Το προσωπικό συντήρησης σύμφωνα με αυτό το σύστημα πρέπει να κατανοεί όσο πιο καλά μπορεί την αξιοπιστία και τη χρήση του κάθε μηχανήματος όπως και όλων των εγκαταστάσεων

6 Τα τελευταία χρόνια πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι το κόστος της συντήρησης σε όλη την Ευρώπη κυμαίνεται σε 4% - 8% του κύκλου εργασιών Η εφαρμογή της συντήρησης στην παραγωγή ποιοτικού και οικονομικού αγαθού έχει αναθεωρηθεί από πολλές επιχειρήσεις και αυτό [ου έχουν πλέον κάνει είναι να προχωρήσουν σε εφαρμογή συντήρησης σε βαθμό παραγωγικών διαδικασιών με βασικό παράδειγμα αυτό της Ολικής Συντήρησης Παραγωγικής Πολλά από τα ζητήματα ασφαλείας και ατυχημάτων είναι άμεσα συνδεδεμένα με τη συντήρηση σαν βασικό μέτρο πρόληψης αυτών Η διαδικασία της συντήρησης στις μέρες μας είναι μια διαδικασία απαραίτητη και απόλυτα συνδεδεμένη με τις υπόλοιπες διαδικασίες της επιχείρησης

7 Η Συντήρηση κατέχει μια σημαντική θέση σε οποιοδήποτε οργανισμό και πρέπει να θεωρείται ως μια υπο-διαδικασία ή ως ένα ολοκληρωμένο κομμάτι της όλης παραγωγικής διαδικασίας Η αποδοτική συντήρηση επηρεάζει την παραγωγικότητα, ανταγωνιστικότητα και κερδοφορία μιας εταιρίας επειδή έχει άμεσο αντίκτυπο στην ποιότητα, αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της παραγωγικής της διαδικασίας Στην Ευρώπη έχει αναπτυχθεί ένα πρότυπο για την ορολογία της συντήρησης, που ονομάζεται “CENEN 13306, Ορολογία Συντήρησης”. Το ευρωπαϊκό αυτό πρότυπο πρόκειται να αποκτήσει υπόσταση εθνικού προτύπου είτε μέσω της δημοσίευσης ενός πανομοιότυπου κειμένου είτε μέσω της επικύρωσης του πρωτοτύπου

8 Στόχος του προτύπου είναι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλα τα είδη συντήρησης και διαχείρισης συντήρησης ανεξαρτήτως αντικειμένου και δεν αποσκοπεί στη στενή εφαρμογή του σε όρους που χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τη συντήρηση λογισμικού Είναι σημαντικό όλες οι επιχειρήσεις να διαθέτουν ένα αντίγραφο του ευρωπαϊκού προτύπου και να χρησιμοποιούν την προδιαγραφόμενη ορολογία σε όλους τους τομείς τους Η μέθοδος της Προβλεπτικής Συντήρησης βασίζεται στη χρήση συστημάτων μέτρησης και ελέγχου που επιτρέπουν την ουσιαστική διάγνωση της πραγματικής φυσικής κατάστασης του εξοπλισμού όσο αυτό βρίσκεται σε λειτουργία (μη παρεμβατική μέθοδος)

9 Η συντήρηση πρέπει να περιλαμβάνει τις απαραίτητες ενέργειες και εργασίες που στοχεύουν:
Στη διατήρηση του υπάρχοντος εξοπλισμού σε άριστη κατάσταση και ετοιμότητα. Στη βελτίωση του με ανασκευές ή προσθήκες, οι οποίες κοστίζουν πολύ λιγότερο από πιθανές αντικαταστάσεις. Οι κύριες δραστηριότητες της συντήρησης αφορούν σε αντικαταστάσεις, τακτικές ενέργειες και επισκευές. Από τις τακτικές ενέργειες οι έλεγχοι και η λίπανση αποτελούν τη βάση της πρόβλεψης με την έννοια της εξακρίβωσης μελλοντικών αναγκών

10 Η Συντήρηση Ακριβείας χρησιμοποιεί σχεδόν τις ίδιες τεχνικές με την Προβλεπτική Συντήρηση. Η διαφορά τους έγκειται στο γεγονός ότι ο μηχανικός δεν αρκεί να εντοπίσει μια επαναλαμβανόμενη βλάβη, αλλά να κάνει τις απαραίτητες τροποποιήσεις ή επανασχεδιασμούς στη μηχανή, ώστε αυτή να μην ξαναεμφανιστεί Στη Συντήρηση Ακριβείας το βασικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχει πάντα η περίπτωση να χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός

11 Αγροτική Ανάπτυξη στην Ελλάδα και Καταγραφή Σημαντικότερων Βλαβών σε Γεωργικούς Ελκυστήρες και Βαμβακοσυλλεκτικές Μηχανές Τη τελευταία διετία το βασικό γνώρισμα, τόσο του αγροτικού όσο και του κτηνοτροφικού τομέα στην Ελλάδα, είναι η μειωμένη αγροτική παραγωγή η οποία έχει εμφανιστεί της σε όλο το σύνολο των αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων

12 Σύμφωνα με στοιχεία από τη ΠΑΣΕΓΕΣ, αναφέρεται ότι την περίοδο σημειώθηκε μια σημαντική κάμψη στους δείκτες της αγροτικής παραγωγής στην Ελλάδα Αντίστοιχα, η ανάκαμψη των σιτηρών καθώς επίσης και του βαμβακιού σημειώθηκε την περίοδο Το καλαμπόκι επίσης σημείωσε ιδιαίτερη ανάκαμψη κατά στρέμματα. Τα οπωροκηπευτικά από την άλλη, παρουσίασαν μια συγκεκριμένη ιδιαιτερότητα η οποία σχετίζονταν με την φαινομενική αύξηση της παραγωγής τους και η οποία δυστυχώς έμεινε ανεκμετάλλευτη Αντίστοιχα θα πρέπει να σημειωθεί πως το εμπορικό ισοζύγιο των αγροτικών προϊόντων σημείωσε ουσιαστικά κάμψη από το 2007 και έως το 2009, σε σύγκριση με το και σαν αποτέλεσμα έπληξε τον κλάδο των αγροτικών προϊόντων.

13 Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, τη περίοδο 2007 – 2010, το μέσο αποπληθωρισμένο αγροτικό εισόδημα ήταν μειωμένο κατά 0,3%. Ανάμεσα στη δεκαετία , υπήρξε αντίστοιχη μείωση του γεωργικού εισοδήματος στην Ελλάδα κατά 24% και ο μέσος όρος για την Ε.Ε. παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά 5% την περίοδο Επίσης, σημειώνεται πως ο αριθμός των αγροτών που εγκαταλείπουν τις επιχειρήσεις τους, είναι μεγάλος. Μόνο την περίοδο 2006 – 2007, υπήρξε μείωση του αριθμού αυτών σε Την περίοδο 2000 – 2007, η μείωση του ποσοστού της αγροτικής απασχόλησης επί του συνόλου του ενεργού πληθυσμού από 17% σε 9,5%

14 Σύμφωνα με επιπρόσθετα στοιχεία της Eurostat, η μείωση του αγροτικού τομέα στην εγχώρια παραγωγή, είναι δραματική Για την περίοδο 1995 – 2008 και σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή παραγωγή. Έτσι σύμφωνα με τα παραπάνω, η συμβολή του πρωτογενούς τομέα στη διαμόρφωση της εγχώριας ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας της Ελλάδας, δείχνει μια μείωση τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα από 9,9% σε 3,3% από το στο Σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, η μείωση για την Ελλάδα είναι πολύ μεγαλύτερη Παρ΄ όλ’ αυτά όμως, η υπερβολική πτώση της παραγωγής του αγροτικού κλάδου δεν εξηγείται από το υπόδειγμα της ανισομερούς ανάπτυξης των παραγωγικών κλάδων σε σύγχρονες οικονομίες

15 Η Χρήση των Αγροτικών Μηχανημάτων στην Ελλάδα
Η αύξηση της παραγωγής του πρωτογενούς τομέα δεν μπορεί παρά να προέλθει από την αποδοτικότερη χρησιμοποίηση της καλλιεργήσιμης γης, καθώς η αύξηση της καλλιεργήσιμης γης είναι – τουλάχιστον μέχρι σήμερα – οριακή. Την ίδια στιγμή, έχει καταγραφεί τις τρεις τελευταίες δεκαετίες συρρίκνωση του αγροτικού εργατικού δυναμικού. Στην Ελλάδα, η χρήση των γεωργικών ελκυστήρων ανά εκμετάλλευση (βασικός δείκτης εκμηχάνισης αγροτικής παραγωγής) είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σύγκριση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (0,5 ελκυστήρες / εκμετάλλευση)

16 Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση που καταγράφεται στον αριθμό των ελκυστήρων ανά 100τ. χλμ οφείλεται μόνο στο κατακερματισμό των γεωργικών εκμεταλλεύσεων (πολλές μικρές και διάσπαρτες εκμεταλλεύσεις) και όχι σε ουσιαστική φάση εκμηχάνισης, ενώ την ίδια στιγμή δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσα μηχανήματα αποσύρονται από την παραγωγή Συνεκτιμώντας το σύνολο των διαθέσιμων στοιχείων καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι υπάρχει η ανάγκη αφενός για ορθολογικότερη χρήση των αγροτικών μηχανημάτων σε συνδυασμό με την έκταση της χρησιμοποιούμενης αγροτικής γης, αφετέρου για τον εκσυγχρονισμό τους

17 Είναι ενδεικτικό το ότι η Ελλάδα κατέχει ακόμα υψηλή θέση ως προς το μοναδιαίο εργατικό κόστος στον πρωτογενή τομέα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Έτσι η μείωση της παραγωγικότητας της χρησιμοποιούμενης αγροτικής γης στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερη από αυτή που παρατηρήθηκε στις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, ενώ η αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας στον πρωτογενή τομέα υπολείπεται σημαντικά σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις εκπροσώπων του κλάδου, ο αριθμός των γεωργικών ελκυστήρων που βρίσκονται σε πραγματική λειτουργία προσεγγίζει τις το 2010

18 Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρα από τις εκτιμήσεις, η διαθεσιμότητα στοιχείων για τον πραγματικό στόλο που βρίσκεται σε λειτουργία είναι περιορισμένη, καθώς δεν υπάρχει σχετικό μητρώο διαγραφής, μέσω του οποίου να καταγράφεται και η εξέλιξή του διαχρονικά Επιπλέον – και πέρα από τις στατιστικές αδυναμίες – οι ανενεργοί ελκυστήρες τις περισσότερες φορές βρίσκονται παρατημένοι σε διάφορα σημεία της αγροτικής γης ή ακόμα και στους δρόμους, γεγονός που έχει πολλαπλές αρνητικές συνέπειες για το περιβάλλον Στην Ελλάδα, το τρακτέρ το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για το όργωμα του χωραφιού σε βάθος 40 cm και ίσως περισσότερο, πρέπει να είναι κατά κανόνα μεγαλύτερο των 120 Hp.

19 Οι πρώτοι γεωργικοί ελκυστήρες που χρησιμοποιήθηκαν για την αντικατάσταση της ζωϊκής δύναμης ήταν δυσκίνητοι, ικανοί μόνο για εργασίες έλξεως αρότρων και για τη μετάδοση της ισχύος σε σταθμευμένες αλωνιστικές και άλλες μηχανές Ο γεωργικός ελκυστήρας υπέστει αλλαγές και βελτιώσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα με την πάροδο του χρόνου να γίνε ένα μηχάνημα μεγάλων δυνατοτήτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι παρά τις μέχρι σήμερα πραγματοποιηθείσες εντυπωσιακές εξελίξεις και παρά τις συνεχείς προσπάθειες των κατασκευαστών είναι αδύνατη η κατασκευή ενός και μόνο τύπου ελκυστήρα που να είναι ικανός να ανταποκριθεί στις πάσης φύσεως ανάγκες της σύγχρονης γεωργίας.

20 Καταγραφή Βλάβων σε Γεωργικούς Ελκυστήρες και Βαμβακοσυλλεκτικές Μηχανές
Η διάρκεια ζωής για κάθε γεωργικό ελκυστήρα και βαμβακοσυλλεκτική μηχανή εκφράζεται σε ώρες λειτουργίας. Κατά κανόνα και για συνηθισμένες συνθήκες εργασίας είναι – περίπου ώρες εργασίας του κινητήρα του . Η ετήσια λειτουργία κυμαίνεται μεταξύ 1000 – ώρες περίπου. Η διάρκεια ζωής λοιπόν του γεωργικού ελκυστήρα (γ.ε.) είναι 9 – 12 χρόνια περίπου

21 Οικονομική επιβάρυνση του έργου έχουμε κι απ’ την τεχνολογική παλαίωση του μηχανήματος για κάθε γεωργικό ελκυστήρα και βαμβακοσυλλεκτική μηχανή Λέμε ότι έχει προκληθεί τεχνολογική παλαίωση ενός μηχανήματος, όταν κυκλοφορήσει στην αγορά τελειότερη κατασκευή αυτού του είδους, πράγμα που σημαίνει ότι η εργασία γίνεται με απλούστερο, λιγότερο κοπιαστικό και οικονομικότερο τρόπο Εκτός απ’ τη φυσιολογική φθορά για κάθε γεωργικό ελκυστήρα και βαμβακοσυλλεκτική μηχανή που είναι αναπόφευκτη για κάθε ζωντανό και μη οργανισμό, τη φθορά των πάντων, υπάρχει και η φθορά που προέρχεται από ελλιπή συντήρηση και που μπορεί να είναι μικρή ή μεγάλη, φανερή ή κρυφή, μπορεί ν’ αντιμετωπίζεται εύκολα (απ’ το χειριστή) ή δύσκολα (εργασία στο συνεργείο επισκευών)

22 Παράθεση Αποτελεσμάτων Έρευνας Καταγραφής Βλαβών
Παράθεση Αποτελεσμάτων Έρευνας Καταγραφής Βλαβών Μετά από συνεχείς επισκέψεις σε συνεργεία επισκευής αγροτικών μηχανημάτων καθώς επίσης και σε αντιποροσωπίες και έχοντας συνεχή επαφή, ενημέρωση καθώς και συζήτηση με ανθρώπους της Μηχανολογικής Συντήρησης, συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία για την εφαρμογή του Πλέγματος Αποφάσεων Συντήρησης (DMG). Το προτεινόμενο μοντέλο επικεντρώνεται στον Τομέα της Μηχανολογικής Συντήρησης, και ειδικότερα θα εφαρμοστεί στους γεωργικούς ελκυστήρες και τις βαμβακοσυλλεκτικές μηχανές. Συγκεκριμένα, θα περιλαμβάνει τις βλάβες των υπο-εξαρτημάτων και εξαρτημάτων.

23 Από τα συναχθέντα στοιχεία για την εφαρμογή του Πλέγματος Αποφάσεων Συντήρησης (DMG), επικρατέστερα είναι εκείνα των βλαβών σε ώρες των μηχανολογικών εξαρτημάτων, τα οποία όσο δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν ή καταστρέφονται, επηρεάζουν την παραγωγικότητα και απόδοση του μηχανήματος Για τις βλάβες των εξαρτημάτων και υπο-εξαρτημάτων των γεωργικών ελκυστήρων και των βαμβακοσυλλεκτικών μηχανών, επιλέχθηκε το έτος καθώς μόνο για τότε υπήρχαν τα απαραίτητα στοιχεία για την εφαρμογή του μοντέλου συντήρησης. Έτσι, προέκυψαν τα 7 πιο επιβλαβή εξαρτήματα πάνω στα οποία θα εφαρμοστεί το προτεινόμενο μοντέλο

24 Πιο συγκεκριμένα λοιπόν, παρατηρούμε πως οι κατηγορίες των βασικών μερών των βλαβών συστημάτων σε Βαμβακοσυελλεκτικές Μηχανές αναφέρονται στο Υδραυλικό Σύστημα, Σύστημα Πέδησης, Διαφορικό, Συλλεκτικές Μονάδες και Κινητήρα καθώς και Διαφορικό Στο υδραυλικό σύστημα οι κατηγορίες βλαβών αναφέρονται σε αιτίες που το Σύστημα δεν Λειτουργεί, Αστάθεια στη Λειτουργία του Συστήματος, το Σύστημα Λειτουργεί Πολύ Αργά, το Σύστημα Υπερθερμαίνεται, το Σύστημα Δημιουργεί Αφρό και η Αντλία εργάζεται με θόρυβο. Οι βλάβες στο Σύστημα Πέδησης κάνουν λόγο πως τα Φρένα δεν Πιάνουν, δεν Ελευθερώνονται, παρουσιαάζουν Ασταθή Λειτουργία, το ποδόπληκτρο αναπηδά καθώς και όταν πιέζεται αναπηδά ή το όχημα γέρνει προς τη μια πλευρά

25 Αναφορικά με την βλάβη στο Κινητήρα, αυτές παρουσιάζονται στις αιτίες πως ο Κινητήρας υπερθερμαίνεται, δεν ξεκινά ή λειτουργεί με θορύβους, εκπέμπει καπνό από την εξαγωγή ή κάνει υπερβολική ποσότητα καυσίμο Αναφορικά με τις βλάβες στο Διαφορικό, αυτό λειτουργεί με θόρυβο, ο μηχανικός ή ο υδραυλικός αναστολέας λειτουργεί με καθυστέρηση καθώς και το γεγονός πως οι στροφές επιτυγχάνονται με δυσκολία Αντίστοιχα στις Συλλεκτικές Μονάδες βλάβες παρουσιάζονται στα Αδράχτια, στα Ντόφερ και τους απογυμνωτές, στις Μπάρες Συγκράτησης, στο Σύστημα Λίπανσης και στο Σύστημα Γραναζιών καθώς και στο Τηλεσκοπικό Σύστημα

26 Παρατηρούμε επίσης πως οι κατηγορίες των βασικών μερών των βλαβών συστημάτων στους Γεωργικούς Ελκυστήρες αναφέρονται στα Μηχανικά Κιβώτια, στο Διαφορικό, στο Κινητήρα, στο Σύστημα Πέδησης, στο Συμπλέκτη Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης και στο Υδραυλικό Σύστημα Πιο συγκεκριμένα, οι βλάβες στα Μηχανικά Κιβώτια αναφέρονται στο γεγονός πως το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί με θόρυβο, υπάρχει δυσκολία στην αλλαγή ταχυτήτων, το γράναζι στο κιβώτιο ταχυτήτων μένει κολλημένο με την αλλαγή ταχύτητας, τα γρανάζια δεν συγκρατούνται στην θέση εμπλοκής καθώς και πως στο κιβώτιο υπάρχουν διαρροές λαδιού Στο Διαφορικό εντοπίζονται βλάβες στο γεγονός πως λειτουργεί μς θόρυβο, οι στροφές πραγματοποιούνται με δυσκολία καθώς και ο μηχανικός και υδραυλικός αναστολέας λειτουργεί με καθυστέρηση

27 Στη περίπτωση βλαβών στο Κινητήρα, οι βλάβες αναφέρονται στο γεγονός πως αυτό υπερθερμαίνεται, δεν ξεκινά ή λειτουργεί με θορύβους, εκπέμπει καπνό από την εξαγωγή ή κάνει υπερβολική ποσότητα καυσίμων Στο Σύστημα Πέδισης γίνεται λόγος πως τα Φρένα δεν Πιάνουν, δεν Ελευθερώνονται, παρουσιαάζουν Ασταθή Λειτουργία, το ποδόπληκτρο αναπηδά καθώς και όταν πιέζεται αναπηδά ή το όχημα γέρνει προς τη μια πλευρά Επίσης στο Συμπλέκτη Συστήματος Μετάδοσης, αναφέρονται ως βλάβες οι περιπτώσεις όπου ο συμπλέκτης ολισθαίνει, «πιάνει» απότομα, η λειτουργία του γίνεται με τρίξιμο καθώς και πως η λειτουργία του γίνεται με κρότους και δονήσεις

28 Τέλος, στο υδραυλικό σύστημα οι κατηγορίες βλαβών αναφέρονται σε αιτίες που το Σύστημα δεν Λειτουργεί, Αστάθεια στη Λειτουργία του Συστήματος, το Σύστημα Λειτουργεί Πολύ Αργά, το Σύστημα Υπερθερμαίνεται, το Σύστημα Δημιουργεί Αφρό και η Αντλία εργάζεται με θόρυβο Αναφερόμενοι στις επτά (7) σημαντικότερες καταγραφόμενες μηχανικές βλάβες των βαμβακοσυλλεκτικών μηχανών και βάση της έρευνας μας, θα λέγαμε πως αυτές αναφέρονται στο Συμπλέκτη Συστήματος Μετάδοσης Κίνησης με τον Συμπλέκτη να Ολισθαίνει λόγω φθαρμένου δίσκου συμπλέκτη να εμφανίζεται με μια συχνότητα 120 όπως και με την ίδια τιμή παρουσιάζεται η βλάβη πως ο συμπλέκτης πιάνει απότομα καθώς και πως η λειτουργία του συμπλέκτη γίνεται με κρότους και δονήσεις

29 Ακολουθεί η βλάβη στα Μηχανικά Κιβώτια Ταχυτήτων με συχνότητα 70 στο γεγονός πως το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί με θόρυβο λόγω φθαρμένων ή σπασμένων γραναζιών, να υπάρχει δυσκολία στην αλλαγή ταχυτήτων και τα γρανάζια να μην συγκρατούνται στηνν θέση εμπλοκής Ακολουθεί με συχνότητα τιμής 69,7 η βλάβη στο κινητήρα λόγω υπερβολικής κατανάλωσης λαδιού καθώς και με συχνότητα 67 πως ο κινητήρας δεν αποδίδει την ισχύ του Με συχνότητα 53,4 ακολουθεί η βλάβη στο συμπλέκτη συστήματος μετάδοσης κίνησης όταν ο συμπλέκτης ολισθαίνει λόγω πολύ μικρής ελεύθερης διαδρομής του ποδόπληκτρου

30 Με συχνότητα 50 ακολουθούν οι βλάβες στο Διαφορικό Σύστημα όταν οι στροφές πραγματοποιούνται με δυσκολία, ο μηχανικός και ο υδραυλικός αναστολέας δεν λειτουργούν λόγω ότι δεν είναι ρυθμισμένοι οι δεσμοί ή η βαλβίδα ελέγχου δεν λειτουργεί σωστά. Τέλος, σε συχνότητα 42 αναφέρεται πως ο κινητήρας δεν αποδίδει την ισχύ του λόγω λερωμένου ή βουλωμένου φίλτρου αέρα Αναφερόμενοι στις επτά (7) σημαντικότερες καταγραφόμενες μηχανικές βλάβες των γεωργικών ελκυστήρων και βάση της έρευνας μας, θα λέγαμε πως αυτές αναφέρονται σε βλάβη στις Συλλεκτικές Μονάδες στα Αδράχτια σε συχνότητα 84 λόγω φθορά στις οδοντωτές καταλήξεις, στις μούφες, στους άξονες των αδραχτιών και στα δαχτυλίδια συγκράτησης

31 Επίσης με συχνότητα 75 αναφέρονται οι βλάβες στους απογυμνωτές – ντόφερ λόγω φθοράς άξονα συγκράτησης, επένδυσης καουτσούκ, κυκλικού δίσκου συγκράτησης και ρουλεμάν συγκράτησης Ακολουθούν με συχνότητα 72 οι βλάβες στο κινητήρα λόγω υπερβολικής κατανάλωσης λαδιού, με συχνότητα 69 όπου ο κινητήρας χρησιμοποιεί υπερβολική ποσότητα καυσίμου, εκπέμπει καπνό από την εξαγωγή καθώς και δεν αποδίδει την ισχύ του λόγω χαμηλής συμπίεσης μηχανής Σε συχνότητα 41,7 ακολουθούν οι βλάβες στις Συλλεκτικές Μονάδες στις μπάρες συγκράτησης λόγω δαχτυλιδιού και ακολουθούν το υδραυλικό σύστημα με βλάβες σε συχνότητα 38,74 λόγω βουλωμένου φίλτρου λαδιού

32 Χαρτογράφηση Αποφάσεων
Στόχος είναι η κατάταξη των πιο επιβλαβών εξαρτημάτων, ώστε τα πραγματικά χειρότερα να εντοπίζονται στο πλέγμα Το πλέγμα λειτουργεί σαν οδηγός όπου τοποθετούνται οι αποδοτικότητες των χειροτέρων εξαρτημάτων βάσει κάποιου κριτηρίου. Στόχος είναι η εκτέλεση κατάλληλων ενεργειών που θα οδηγήσουν στη μετατόπιση τα εξαρτήματα στις ‘’χαμηλές βλάβες’’

33 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΒΑΜΒΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ

34 ΠΛΕΓΜΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ

35 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΑΜΒΑΚΟΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Η κατηγορία βλαβών (D.O.M.) με το ΥΔΡΑΥΛΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, έχει τις μεγαλύτερες βλάβες, οπότε πρέπει να επανασχεδιαστεί όλη η διαδικασία συντήρησής του. Η κατηγορία (F.T.M.) με τις ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ, είναι κοντά στην πιο αξιόπιστη ,άρα απαιτείται επαναπροσδιορισμός για το ποιος ή το πότε θα εκτελεστεί η Συντήρηση. Η κατηγορία (O.T.F.) με τις ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ και τις βλάβες ΚΙΝΗΤΗΡΑ, είναι η πιο αξιόπιστη, άρα το Μοντέλο Συντήρησης που απαιτείται, είναι αυτό της Λειτουργίας μέχρι τη Βλάβη. Οι ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ αποτελούνται από τα επιμέρους εξαρτήματα: Αδράχτια, Απογυμνωτές/Ντόφερ, Μπάρες συγκράτησης, Σύστημα γραναζιών, Σύστημα Λίπανσης, Τηλεσκοπικό σύστημα.

36 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΒΛΑΒΩΝ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ

37 ΠΛΕΓΜΑ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΛΚΥΣΤΗΡΩΝ

38 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΚΟΥΣ ΕΛΚΥΣΤΗΡΕΣ
Η κατηγορία βλαβών (D.O.M.) με τα εξαρτήματα του ΚΙΝΗΤΗΡΑ και του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΠΛΕΞΗΣ, έχει τις μεγαλύτερες βλάβες, οπότε πρέπει να επανασχεδιαστεί όλη η διαδικασία συντήρησής του. Η κατηγορία (F.T.M.) με τα εξαρτήματα του ΚΙΝΗΤΗΡΑ είναι κοντά στην πιο αξιόπιστη, άρα απαιτείται επαναπροσδιορισμός για το ποιος ή το πότε θα εκτελεστεί η Συντήρηση. Η κατηγορία (F.T.M.) με τα εξαρτήματα του ΔΙΑΦΟΡΙΚΟΥ, χρήζει μικρής βελτίωσης, άρα συνέχισης του Προγράμματος Προληπτικής Συντήρησης. Η κτηγορία (O.T.F.) με τα εξαρτήματα του ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΥΜΠΛΕΞΗΣ και των ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, είναι η πιο αξιόπιστη, άρα το Μοντέλο Συντήρησης που απαιτείται είναι αυτό της Λειτουργίας Μέχρι την Βλάβη.

39 Επίλογος – Συμπεράσματα
Με σκοπό οι επιτελούμενες τεχνικές και μέθοδοι συντήρησης των μηχανημάτων να είναι σωστά δομημένες εντός της επιχείρησης αλλά και να έχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα με σκοπό την επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν ως εξής Το μηχάνημα θα είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο έτσι ώστε να είναι αδύνατο να πλησιάσει κανείς το σημείο λειτουργίας ή άλλο επικίνδυνο σημείο του μηχανήματος. Το μηχάνημα θα έχει στρογγυλεμένες τις γωνίες και τις ακμές. Το χειριστήριο θα μπορεί να τοποθετηθεί έτσι ώστε ο χειριστής να μην μπορεί να ξεκινήσει το μηχάνημα όσο είναι επικίνδυνα κοντά στο σημείο λειτουργίας η σε άλλο επικίνδυνο σημείο.

40 Ο πίνακας χειρισμού θα τοποθετείται έτσι ώστε ο χειριστής να μην εκτείνεται υπερβολικά η ενοχλητικά και να μην μετακινείται για να το χειριστεί. Οι μηχανισμοί μετάδοσης της κίνησης να είναι ενσωματωμένοι στο πλαίσιο του μηχανήματος. Το μηχάνημα να έχει ενσωματωμένους μηχανισμούς προστασίας από υπερφορτίσεις. Να έχει ένα μόνο σημείο λιπάνσεως και μηχανικό σύστημα λιπάνσεως των εξαρτημάτων του. Να δέχεται σύστημα αυτόματης τροφοδοσίας και απομάκρυνσης των κατεργασμένων και άχρηστων υλικών. Να έχουν προνοηθεί μηχανισμοί ενδοασφαλείας, ώστε το μηχάνημα να μην ξεκινά ενώ τροφοδοτείται ή γίνονται εργασίες παραλαβής ετοίμων ή απομάκρυνσης αχρήστων η εκτελούνται κάποιες άλλες εργασίες σε αυτό.


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google