Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας Η περίοδος της εφηβείας αποτελείται από τρία (3) στάδια: 1ο στάδιο (11-14 ετών): Σηματοδοτεί πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας Η περίοδος της εφηβείας αποτελείται από τρία (3) στάδια: 1ο στάδιο (11-14 ετών): Σηματοδοτεί πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας Η περίοδος της εφηβείας αποτελείται από τρία (3) στάδια: 1ο στάδιο (11-14 ετών): Σηματοδοτεί πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού

2 Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας 2 ο στάδιο(14-17 ετών): Δημιουργείται ένα έντονα ανταγωνιστικό κλίμα με τους γονείς και οι εντάσεις στο σπίτι είναι όλο και πιο συχνές.

3 Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας 3 ο στάδιο(17-20 ετών): Έχουμε τη σταθεροποίηση της ταυτότητας.

4 Χαρακτηριστικά των Εφήβων: Είμαστε αρνητικοί για όλα Είμαστε αρνητικοί για όλα Επιζητούμε την αυτονομία μας Επιζητούμε την αυτονομία μας Έχουμε μία τάση για απομόνωση Έχουμε μία τάση για απομόνωση Είμαστε υπερευαίσθητοι Είμαστε υπερευαίσθητοι Είμαστε ισχυρογνώμονες και πεισμώνουμε πολύ Είμαστε ισχυρογνώμονες και πεισμώνουμε πολύ …. αλλά είμαστε και ρομαντικοί …. αλλά είμαστε και ρομαντικοί Η Εφηβεία Από Τα Μάτια Μας

5 Εφηβεία χωρίς εθισμούς

6  Κάπνισμα  Αλκοόλ  Ναρκωτικά  Διαδίκτυο

7 Κάπνισμα

8 Κάπνισμα Οι επιπτώσεις του καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι συχνή αιτία τύφλωσης Το κάπνισμα επηρεάζει την γονιμότητα των ανδρών Το κάπνισμα επηρεάζει την γονιμότητα των ανδρών Το κάπνισμα επηρεάζει το γενετικό υλικό, και το DNA Το κάπνισμα επηρεάζει το γενετικό υλικό, και το DNA των σπερματοζωαρίων των σπερματοζωαρίων Το κάπνισμα μειώνει τις πιθανότητες σύλληψης για μια Το κάπνισμα μειώνει τις πιθανότητες σύλληψης για μια γυναίκα κατά 40% γυναίκα κατά 40%

9 Οι έφηβοι συχνά αγνοούν τη δυνατότητα εθισμού στον καπνό 61% των νέων θεωρούν ότι δεν πειράζει να δοκιμάσουν το τσιγάρο εφόσον το κόψουν πριν γίνει συνήθεια το τσιγάρο εφόσον το κόψουν πριν γίνει συνήθεια 26% θεωρούν ότι οι κανονικοί καπνιστές μπορούν να το 26% θεωρούν ότι οι κανονικοί καπνιστές μπορούν να το κόψουν οποτεδήποτε το θελήσουν. κόψουν οποτεδήποτε το θελήσουν. Κάπνισμα

10 Κάπνισμα Συμβουλές προς Γονεις: Να είστε ειλικρινείς. Μιλήστε του για την εμπειρία σας με το κάπνισμα και τα λάθη σας και τις επιπτώσεις του στην δική σας υγεία.Να είστε ειλικρινείς. Μιλήστε του για την εμπειρία σας με το κάπνισμα και τα λάθη σας και τις επιπτώσεις του στην δική σας υγεία. Το τσιγάρο δεν είναι απαγορευμένο, άρα είναι δική σου επιλογή για το αν θα γίνεις καπνιστής ή όχι. Συζητήστε τους περιορισμούς του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους.Το τσιγάρο δεν είναι απαγορευμένο, άρα είναι δική σου επιλογή για το αν θα γίνεις καπνιστής ή όχι. Συζητήστε τους περιορισμούς του καπνίσματος στους δημόσιους χώρους. Εκφράστε το θαυμασμό σας για άτομα του περιβάλλοντος σας που δεν καπνίζουν.Εκφράστε το θαυμασμό σας για άτομα του περιβάλλοντος σας που δεν καπνίζουν.

11 Ρωτήστε του ανοιχτά πως θα αντιμετώπιζε την κατάσταση που κάποιος του δίνει τσιγάρο, παρόλο που μπορεί να μην θέλει. Ρωτήστε του ανοιχτά πως θα αντιμετώπιζε την κατάσταση που κάποιος του δίνει τσιγάρο, παρόλο που μπορεί να μην θέλει. Πώς αντιδρά; Πώς αντιδρά; Να σκεφτεί επιχειρήματα για τον εαυτό του, τα συν και τα πλην του καπνίσματος για τον ίδιο. Να σκεφτεί επιχειρήματα για τον εαυτό του, τα συν και τα πλην του καπνίσματος για τον ίδιο. Αποφύγετε να εκθέτετε την δική σας συνήθεια του καπνίσματος στο σπίτι. (τασάκια, πακέτα σκόρπια).Μην καπνίζετε μέσα σε όλους τους χώρους του σπιτιού και προσπαθήστε να μην καπνίζετε μπροστά στο παιδί. Αποφύγετε να εκθέτετε την δική σας συνήθεια του καπνίσματος στο σπίτι. (τασάκια, πακέτα σκόρπια).Μην καπνίζετε μέσα σε όλους τους χώρους του σπιτιού και προσπαθήστε να μην καπνίζετε μπροστά στο παιδί. Μην έρχεστε σε αντιπαράθεση και πείτε του ότι είστε κοντά του και ότι θα θέλατε να προσπαθήσει να το κόψει. Μην έρχεστε σε αντιπαράθεση και πείτε του ότι είστε κοντά του και ότι θα θέλατε να προσπαθήσει να το κόψει. Κάπνισμα

12 Αλκοόλ

13 Διεθνώς, πολλά εκατομμύρια έφηβοι κάθε χρόνο αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το αλκοόλ και οι επιπτώσεις του είναι εμφανείς όχι μόνο στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον, αλλά οδηγεί και σε παραβατικές συμπεριφορές. Στην Ελλάδα το πρόβλημα της κατανάλωσης του αλκοόλ δεν περνάει απαρατήρητο, αφού, σύμφωνα με έρευνες, το 15% των εφήβων ηλικίας 11 έως 15 ετών καταναλώνει αλκοόλ στο διάστημα μίας εβδομάδας. Πρώτη στις προτιμήσεις των εφήβων είναι η μπίρα, δεύτερα έρχονται τα σκληρά ποτά και τρίτο το κρασί. Στην εφηβική ηλικία το αλκοόλ μειώνει τη σχολική απόδοση, την ικανότητα απορρόφησης της γνώσης και τη συγκέντρωση. Αλκοόλ

14 Η κατανάλωση αλκοόλ σε αυτές τις ηλικίες έχει δραματική επίδραση στην προσωπικότητα, προκαλεί ευερεθιστότητα, εχθρικότητα και επιθετικότητα, αυξάνοντας τον κίνδυνο πειραματισμού και με άλλες εξαρτησιογόνες ουσίες. Επίσης, οι έφηβοι που πίνουν έχουν περισσότερες πιθανότητες να πεθάνουν από πνιγμό, πτώσεις ή αυτοκινητικά ατυχήματα. Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει διάλογος μέσα στην οικογένεια, έτσι ώστε τα παιδιά από νεαρή ηλικία να μάθουν τις επιπτώσεις των οινοπνευματωδών ποτών. Οι γονείς θα πρέπει να μάθουν στα παιδιά τους να μη μπαίνουν ποτέ σε αμάξι του οποίου ο οδηγός έχει πιει, πολύ δε περισσότερο αν βρίσκεται σε κατάσταση μέθης. Αλκοόλ

15 Το αλκοόλ στην εφηβεία αυξάνει τις αυτοκτονίες Οι γονείς πρέπει μιλούν στα παιδιά τους για τους κινδύνους της κατανάλωσης αλκοόλ, που μπορεί να περιλαμβάνουν βίαιη και αυτοκαταστροφική συμπεριφορά, σύμφωνα με αξιωματούχους υγείας. Αλκοόλ

16 Συμβουλές προς Γονεις: Αξιολογήστε τη συχνότητα και τις συνθήκες Αξιολογήστε τη συχνότητα και τις συνθήκες Συζητήστε για προβλήματα και ανησυχίες, για ποιο λόγο οδηγείται εκεί Συζητήστε για προβλήματα και ανησυχίες, για ποιο λόγο οδηγείται εκεί Μην απαγορεύετε εξόδους με φίλους, να είστε διακριτικοί και να προσπαθήσετε να μειώσετε ευκαιρίες για τέτοιες συμπεριφορές Μην απαγορεύετε εξόδους με φίλους, να είστε διακριτικοί και να προσπαθήσετε να μειώσετε ευκαιρίες για τέτοιες συμπεριφορές Προτείνετε εναλλακτικούς τρόπους χαλάρωσης –αθλητισμό, καλή παρέα, ψυχαγωγία Προτείνετε εναλλακτικούς τρόπους χαλάρωσης –αθλητισμό, καλή παρέα, ψυχαγωγία Μην βάζετε αλκοόλ στο σπίτι σε εμφανή σημεία. Μην βάζετε αλκοόλ στο σπίτι σε εμφανή σημεία. Αλκοόλ

17 Ναρκωτικά

18 Ναρκωτικά Ως ναρκωτικά θεωρούμε κάθε χημική ουσία που επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει το μυαλό ή το σώμα κάποιου. Στα ναρκωτικά περιλαμβάνονται παράνομες ουσίες, όπως η ηρωίνη, η κοκαΐνη ή η μαριχουάνα και το χασίς. Δεν είναι μόνο αυτά. Ναρκωτικά είναι επίσης και κάποιες περισσότερο "νόμιμες" ουσίες, όπως είναι το αλκοόλ, ο καπνός καθώς και πολλά από τα φάρμακα που χρησιμοποιεί η κλασσική ιατρική. Οι έφηβοι παίρνουν ναρκωτικά για τους ίδιους λόγους που το κάνουν και οι ενήλικες: Για να διασκεδάσουν, να ενσωματωθούν σε κάποια ομάδα, να ηρεμήσουν, να τα βγάλουν πέρα με το άγχος, τον πόνο ή την ανία.

19 Συμβουλές προς γονείς: Μιλήστε στα παιδιά σας και ακούστε τα. Μιλήστε στα παιδιά σας και ακούστε τα. Μάθετε καλά ότι έχει σχέση με το αλκοόλ και τα υπόλοιπα ναρκωτικά. Μάθετε καλά ότι έχει σχέση με το αλκοόλ και τα υπόλοιπα ναρκωτικά. Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας γνωρίζουν ότι τα αγαπάτε και ότι θα προσπαθείτε πάντα να είστε δίπλα τους, ακόμα κι όταν δεν συμφωνείτε με την συμπεριφορά τους. Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας γνωρίζουν ότι τα αγαπάτε και ότι θα προσπαθείτε πάντα να είστε δίπλα τους, ακόμα κι όταν δεν συμφωνείτε με την συμπεριφορά τους. Διαπραγματευτείτε κάποιους κανόνες σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά. Διαπραγματευτείτε κάποιους κανόνες σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά. Ναρκωτικά

20 Θυμηθείτε ότι κι εσείς έχετε δικαιώματα και ενδιαφέροντα. Θυμηθείτε ότι κι εσείς έχετε δικαιώματα και ενδιαφέροντα. Γνωρίστε τους φίλους των παιδιών σας και τους γονείς τους Γνωρίστε τους φίλους των παιδιών σας και τους γονείς τους Δώστε το καλό παράδειγμα. Δώστε το καλό παράδειγμα. Κρατήστε τη δική σας χρήση αλκοόλ, φαρμάκων και άλλων ναρκωτικών μέσα σε αποδεκτά όρια Κρατήστε τη δική σας χρήση αλκοόλ, φαρμάκων και άλλων ναρκωτικών μέσα σε αποδεκτά όρια Προσπαθήστε να μη χρησιμοποιείτε διάφορες ουσίες για να λύσετε άλλα προβλήματα στην οικογένεια. Προσπαθήστε να μη χρησιμοποιείτε διάφορες ουσίες για να λύσετε άλλα προβλήματα στην οικογένεια. Ναρκωτικά

21 Διαδίκτυο

22 Το διαδίκτυο στην εφηβεία δεν είναι απλά μια μόδα, αλλά τείνει να γίνει επιδημία. Μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές ανακαλύψεις όλων των εποχών, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς το ναρκωτικό της σύγχρονης εποχής. Ειδικά στην κρίσιμη περίοδο της εφηβείας το διαδίκτυο πλέον έχει γίνει ο καλύτερος φίλος των νέων. Ένας φίλος που μπορεί να είναι και ο καλύτερος, αλλά μπορεί να κάνει και μεγάλη ζημιά. Και αυτό γιατί σε όλα τα θέματα η υπερβολή είναι αρνητική. Το διαδίκτυο στην εφηβεία δεν είναι απλά μια μόδα, αλλά τείνει να γίνει επιδημία. Μια από τις μεγαλύτερες τεχνολογικές ανακαλύψεις όλων των εποχών, έχει χαρακτηριστεί από πολλούς το ναρκωτικό της σύγχρονης εποχής. Ειδικά στην κρίσιμη περίοδο της εφηβείας το διαδίκτυο πλέον έχει γίνει ο καλύτερος φίλος των νέων. Ένας φίλος που μπορεί να είναι και ο καλύτερος, αλλά μπορεί να κάνει και μεγάλη ζημιά. Και αυτό γιατί σε όλα τα θέματα η υπερβολή είναι αρνητική. Έτσι, η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου ειδικά στην εφηβεία μόνο κακό μπορεί να κάνει στους νέους σε μια ηλικία γεμάτη από ανησυχίες, οργή και περιέργεια. Έτσι, η ανεξέλεγκτη χρήση του διαδικτύου ειδικά στην εφηβεία μόνο κακό μπορεί να κάνει στους νέους σε μια ηλικία γεμάτη από ανησυχίες, οργή και περιέργεια. Διαδίκτυο

23 Διαδίκτυο ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΊΚΤΥΟ Ένα στα έξι παιδιά αδυνατεί να διαβάσει έστω και ένα βιβλίο μέσα σε ένα μήνα. Λιγότερο από το 50% αποφασίζει να στραφεί σε ένα εξωσχολικό βιβλίο. Αντίθετα η σχέση τους με τον γραπτό λόγο συνδέεται περισσότερο με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: τα παιδιά στέλνουν μηνύματα στα κινητά τους, εκατοντάδες e-mail και περνούν πολύ χρόνο μπροστά στο Facebook και το Twitter. Αυτές οι τάσεις ίσως να έχουν σημαντικές συνέπειες για τους αυριανούς ενήλικες. Η αναγνωσιμότητα των βιβλίων είναι ένας σημαντικός δείκτης για τις επιδόσεις των παιδιών και οι υπεύθυνοι της έρευνας υπογραμμίζουν ότι είναι απολύτως αναγκαίο να ενθαρρύνονται οι νεαροί μαθητές να διαβάζουν.

24 Καταγεγραμμένοι κίνδυνοι από το διαδίκτυο: Η παιδοφιλία και ότι αυτή συνεπάγεταιΗ παιδοφιλία και ότι αυτή συνεπάγεται Η κυβερνοαυτοκτονία με περιπτώσεις και στην ΕλλάδαΗ κυβερνοαυτοκτονία με περιπτώσεις και στην Ελλάδα Η νεανική παραβατικότητα με ολοένα και περισσότερα κρούσματαΗ νεανική παραβατικότητα με ολοένα και περισσότερα κρούσματα Ο τζόγος με συνέπεια την κλοπή κωδικών πιστωτικών καρτώνΟ τζόγος με συνέπεια την κλοπή κωδικών πιστωτικών καρτών Αγορές από άγνωστες ιστοσελίδες με κίνδυνο υποκλοπής προσωπικών στοιχείωνΑγορές από άγνωστες ιστοσελίδες με κίνδυνο υποκλοπής προσωπικών στοιχείων Διαδίκτυο

25 Τα τελευταία χρόνια, η τεχνολογία παρέχει στα παιδιά, ένα καινούριο μέσο εφαρμογής βίας. Αυτό είναι ο εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου. Ο εκφοβισμός μέσω του διαδικτύου είναι οποιαδήποτε πράξη επιθετικότητας, παρενόχλησης, προσβολής, τρομοκρατικής ή αυταρχικής συμπεριφοράς, που πραγματοποιείται μέσω της χρήσης διαδικτύου και άλλων σύγχρονων μέσων, η οποία επαναλαμβάνεται σε τακτικά ή άτακτα χρονικά διαστήματα, με σκοπό να βλάψει το θύμα. Εκφοβισμός μέσω Διαδικτύου

26 Αυτοί που ασκούν τον συγκεκριμένο εκφοβισμό χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες για να απειλήσουν, να παρενοχλήσουν, να δυσφημίσουν, να υποδυθούν αυτούς που εκφοβίζουν, να υποκλέψουν την ταυτότητά τους, να χλευάσουν, να συκοφαντήσουν. Το φαινόμενο αυτό, απασχολεί ολοένα και περισσότερους ερευνητές και λαμβάνει χώρα σε παγκόσμιο αλλά και σε ελληνικό επίπεδο. Αρκετές έρευνες έχουν πραγματοποιηθεί από πανεπιστήμια και επιστημονικές εταιρίες, που καταδεικνύουν την συνεχή αύξηση του φαινόμενου Εκφοβισμός μέσω Διαδικτύου

27 Συμβουλές προς γονείς: Να αφιερώσουν χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθούν μαζί με το παιδί σε θέματα διαδικτύου Να αφιερώσουν χρόνο και διάθεση ώστε να ασχοληθούν μαζί με το παιδί σε θέματα διαδικτύου Να τοποθετήσουν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα απομόνωσης του παιδιού. Να τοποθετήσουν τον υπολογιστή σε κοινόχρηστο χώρο ώστε να μην δίνεται η δυνατότητα απομόνωσης του παιδιού. Να χρησιμοποιούν φίλτρα για επιβλαβείς ιστοσελίδες Να χρησιμοποιούν φίλτρα για επιβλαβείς ιστοσελίδες Να ενημερώνονται τα παιδιά με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα του εκφοβισμού και της παρενόχλησης Να ενημερώνονται τα παιδιά με απλά λόγια από μικρή ηλικία για τα φαινόμενα του εκφοβισμού και της παρενόχλησης Διαδίκτυο

28 Συμβουλές προς γονείς: Να μη χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για επιβράβευση ή τιμωρία Να μη χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για επιβράβευση ή τιμωρία Να θέτουν όριο και μέτρο στη συμπεριφορά των παιδιών Να θέτουν όριο και μέτρο στη συμπεριφορά των παιδιών Να βάζουν όρια στα παιδιά που ασχολούνται με το διαδίκτυο. Να βάζουν όρια στα παιδιά που ασχολούνται με το διαδίκτυο. Να ασχολούνται γενικά περισσότερο με τα παιδιά τους. Να ασχολούνται γενικά περισσότερο με τα παιδιά τους. Διαδίκτυο

29 Σχολική Βία

30 Ο σχολικός εκφοβισμός είναι μια πραγματικότητα που απασχολεί πολλούς γονείς σε όλα τα κράτη του κόσμου. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ αυτά τα φαινόμενα είναι σχετικά πιο συνηθισμένα σε σύγκριση με την ελληνική πραγματικότητα Τα τελευταία χρόνια όμως το πρόβλημα εμφανίζεται και στον τόπο μας με αυξανόμενη συχνότητα. Η βία στο σχολείο μας απασχολεί συνήθως όταν ασκείται κυρίως σωματικά (σωματική επίθεση). Οπωσδήποτε τα σπρωξίματα, τα χαστούκια, οι γροθιές, οι κλωτσιές και γενικά η σωματική βία είναι η πιο ανησυχητική εκδήλωση της επιθετικότητας επειδή απειλεί άμεσα την ασφάλεια του παιδιού. Σχολικός Εκφοβισμός

31 Υπάρχει όμως και η λεκτική επιθετικότητα που περιλαμβάνει βρισιές, κοροϊδία, ομοφοβικά σχόλια, χειρονομίες και γενικά ταπείνωση με ύβρεις ή εκφοβισμούς. Κρυμμένη επιθετικότητα ή εχθρότητα βρίσκουμε και σε ενέργειες που δεν μοιάζουν καθόλου βίαιες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο αποκλεισμός ενός παιδιού από ομάδες συνομηλίκων και η κακή συνήθεια να του κρύβουν τα βιβλία, ή να του πετάνε τα πράγματα. Αυτές οι ενέργειες ουσιαστικά συνιστούν συναισθηματική επίθεση χωρίς χειροδικίες ή βρισιές. Σχολικός Εκφοβισμός

32 Πολύ συχνά οι μαθητές αποσιωπούν αυτό που τους συμβαίνει. Αν διαπιστώσετε κάποιες αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού, τότε ίσως θυματοποιείται στο σχολείο. Σε αυτή την περίπτωση το παιδί μπορεί να κάνει κάτι από τα εξής: Γίνεται επιθετικό ή υπερβολικά ανήσυχο Γίνεται επιθετικό ή υπερβολικά ανήσυχο Εκφοβίζει ή θυματοποιεί άλλα παιδιά ή τα αδέλφια του Εκφοβίζει ή θυματοποιεί άλλα παιδιά ή τα αδέλφια του Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό του Φοβάται να χρησιμοποιήσει το κινητό του Πως θα διαπιστώσετε αν το παιδί σας είναι θύμα εκφοβισμού;

33 Σχεδόν καθημερινά πηγαίνει από διαφορετικό δρόμο στο σχολείο Σχεδόν καθημερινά πηγαίνει από διαφορετικό δρόμο στο σχολείο Συχνά χάνει τα πράγματά του Συχνά χάνει τα πράγματά του Έχει σημάδια στο σώμα του ή έχει σχισμένα ρούχα Έχει σημάδια στο σώμα του ή έχει σχισμένα ρούχα Σας ζητά συχνά χρήματα γιατί λέει ότι έχασε τα δικά του Σας ζητά συχνά χρήματα γιατί λέει ότι έχασε τα δικά του Έχει εφιάλτες Έχει εφιάλτες Πέφτει η σχολική του επίδοση Πέφτει η σχολική του επίδοση Πως θα διαπιστώσετε αν το παιδί σας είναι θύμα εκφοβισμού;

34 Συμβουλές προς γονείς Όταν διαπιστώνετε ότι το παιδί σας πέφτει θύμα βίαιης συμπεριφοράς, είτε στην αυλή του σχολείου είτε γενικά στο σχολικό περιβάλλον, πρέπει να διερευνήσετε τι ακριβώς έχει συμβεί.Όταν διαπιστώνετε ότι το παιδί σας πέφτει θύμα βίαιης συμπεριφοράς, είτε στην αυλή του σχολείου είτε γενικά στο σχολικό περιβάλλον, πρέπει να διερευνήσετε τι ακριβώς έχει συμβεί. Στη συνέχεια να απευθύνεστε στο βασικό καθηγητή του παιδιού σας και στο διευθυντή του σχολείου.Στη συνέχεια να απευθύνεστε στο βασικό καθηγητή του παιδιού σας και στο διευθυντή του σχολείου. Έχει μεγάλη σημασία η βία να σταματά εγκαίρως, πρώτον για να μην κλιμακώνεται και, δεύτερον, για να μην αισθάνεται το παιδί ανυπεράσπιστοΈχει μεγάλη σημασία η βία να σταματά εγκαίρως, πρώτον για να μην κλιμακώνεται και, δεύτερον, για να μην αισθάνεται το παιδί ανυπεράσπιστο

35 Συμβουλές προς γονείς Είναι γεγονός ότι το παιδί θα συναντήσει τη βία και στην ενήλικη ζωή του. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να την ανέχεται στο σχολικό περιβάλλον και να την ερμηνεύει ως κάτι αποδεκτό.Είναι γεγονός ότι το παιδί θα συναντήσει τη βία και στην ενήλικη ζωή του. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να την ανέχεται στο σχολικό περιβάλλον και να την ερμηνεύει ως κάτι αποδεκτό. Σε γενικές γραμμές ο γονιός θα πρέπει να εξαντλεί τα περιθώρια του νόμου και να απαιτεί να ληφθούν μέτρα από το σχολείο, χωρίς όμως να κάνει στόχο του συγκεκριμένα παιδιά και οικογένειες.Σε γενικές γραμμές ο γονιός θα πρέπει να εξαντλεί τα περιθώρια του νόμου και να απαιτεί να ληφθούν μέτρα από το σχολείο, χωρίς όμως να κάνει στόχο του συγκεκριμένα παιδιά και οικογένειες.

36 Εφηβεία και Διατροφή

37 Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο κατά την περίοδο της εφηβείας, θα πρέπει να παρέχει τις απαραίτητες θερμίδες καθώς και να καλύπτει και τις ανάγκες στα επιμέρους θρεπτικά συστατικά. Η κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων θα εξασφαλίσει την πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο κατά την περίοδο της εφηβείας, θα πρέπει να παρέχει τις απαραίτητες θερμίδες καθώς και να καλύπτει και τις ανάγκες στα επιμέρους θρεπτικά συστατικά. Η κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων θα εξασφαλίσει την πρόσληψη των απαραίτητων θρεπτικών Εφηβεία και Διατροφή

38 Ο έφηβος, λόγω του υπερβολικά φορτωμένου προγράμματός του συχνά δεν καταναλώνει τα τρία γεύματα ημερησίως και τα δύο ενδιάμεσα ελαφριά γεύματα με αποτέλεσμα την αυξημένη κατανάλωση ανθυγιεινών σνακ και κατά συνέπεια την αυξημένη πρόσληψη κορεσμένου λίπους. Εφηβεία και Διατροφή

39 Πρακτικές συμβουλές διατροφής για εφήβους Να αποφεύγετε τα ζαχαρούχα ροφήματα και τα βιομηχανοποιημένα snack πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά Να αποφεύγετε τα ζαχαρούχα ροφήματα και τα βιομηχανοποιημένα snack πλούσια σε ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά Ναι στα δημητριακά ολικής αλέσεως! Ναι στα δημητριακά ολικής αλέσεως! Να καταναλώνετε 400γρ φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Να καταναλώνετε 400γρ φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Να πίνετε γάλα: Να πίνετε γάλα: Ναι στο άπαχο κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι. Ναι στο άπαχο κρέας, το κοτόπουλο και το ψάρι.

40 Έφηβοι και σχέσεις Οικογενειακές Σχέσεις - Χάσμα γενεών Ένα από τα προβλήματα που δείχνει να αντιμετωπίζει η κοινωνία στις μέρες μας, αλλά και διαχρονικά, είναι το χάσμα που φαίνεται να υπάρχει ανάμεσα στους μεγαλύτερους και τους μικρότερους στην ηλικία Με τον όρο "χάσμα γενεών" μπορούμε να ορίσουμε, την μεγάλη απόσταση που χαρακτηρίζει δύο γενιές σε κάθε εποχή, ως προς τις πεποιθήσεις, ιδέες, αντιλήψεις, τρόπους, σκέψεις και τη στάση ζωής γενικότερα..

41 Έφηβοι και σχέσεις Οικογενειακές Σχέσεις - Χάσμα γενεών Η βασικότερη αιτία, που εξηγεί τις συγκρούσεις ανάμεσα στους εφήβους και τους γονείς τους είναι ο διαφορετικός ρόλος που η κοινωνία αναθέτει στους γονείς. Αυτοί, έχουν εξουσία, υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα απέναντι στα παιδιά τους. Κατ' επέκταση, το κοινωνικό περιβάλλον απαιτεί από τους εφήβους να σέβονται την εξουσία αυτή. Το αποτέλεσμα είναι, ο έφηβος να βρίσκεται μπροστά σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση γιατί είναι υποχρεωμένος να υπακούει σε τρείς ή τέσσερις διαφορετικές "εξουσίες": τους γονείς του, το σχολείο, τους κοινωνικούς νόμους αλλά και τις απαιτήσεις της ομάδας των συνομηλίκων του! Έτσι, συχνά δημιουργούνται συγκρούσεις, γιατί άλλα "διατάζει" η οικογένειά και άλλα "απαιτούν" οι φίλοι του έφηβου

42 Έφηβοι και σχέσεις Οικογενειακές Σχέσεις - Χάσμα γενεών Οι μορφές εκδήλωσης του χάσματος Οι διαφωνίες.Οι διαφωνίες. Ο διαφορετικός τρόπος ζωής.Ο διαφορετικός τρόπος ζωής. Οι αλληλοκατηγορίες.Οι αλληλοκατηγορίες. Η αποξένωση.Η αποξένωση. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι.Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι.

43 Οι τρόποι γεφύρωσης του χάσματος. Η διάθεση κατανόησης και ο ειλικρινής διάλογος.Η διάθεση κατανόησης και ο ειλικρινής διάλογος. Ο αμοιβαίος σεβασμός, η ισοτιμία, η ανεκτικότητα, η αγάπη.Ο αμοιβαίος σεβασμός, η ισοτιμία, η ανεκτικότητα, η αγάπη. Η αμοιβαία αποδοχή των σφαλμάτων χωρίς εγωισμούς.Η αμοιβαία αποδοχή των σφαλμάτων χωρίς εγωισμούς. Η εμπιστοσύνη στους νέους.Η εμπιστοσύνη στους νέους. Η επιμόρφωση, ενημέρωση των γονιών για τα προβλήματα της εφηβείας.Η επιμόρφωση, ενημέρωση των γονιών για τα προβλήματα της εφηβείας. Έφηβοι και σχέσεις Οικογενειακές Σχέσεις - Χάσμα γενεών

44 Οι φιλικές σχέσεις και η έννοια της φιλίας αποκτούν ιδιαίτερη σημασία στη ζωή των εφήβων, επηρεάζοντας πολύπλευρα την ψυχοκοινωνική τους ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα συντελούν στην ομαλή προσαρμογή τους στην ενήλικη ζωή. Οι έφηβοι συναναστρέφονται καθημερινά με συνομηλίκους στο πλαίσιο του σχολείου, του φροντιστηρίου και της γειτονιάς, μοιράζονται κοινές δραστηριότητες και ενδιαφέροντα, και μέσω αυτής της διαδικασίας διαμορφώνουν τελικά τις φιλίες. Μέσα από τη συναναστροφή και την επικοινωνία με φίλους, οι έφηβοι έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να ανταλλάξουν να διαμορφώσουν απόψεις, καθώς επίσης και να καλύψουν βασικές συναισθηματικές τους ανάγκες, όπως για παράδειγμα η συναισθηματική στήριξη και η κοινωνική αποδοχή. Έφηβοι και σχέσεις Φιλικές Σχέσεις

45 Οι φιλικές σχέσεις βασίζονται στη συχνή συναναστροφή και την επικοινωνία. Συγκριτικά με το παρελθόν, οι έφηβοι στις μέρες μας χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο την τεχνολογία για να επικοινωνούν μεταξύ τους. Τα κινητά τηλέφωνα και οι διάφορες υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης στο διαδίκτυο (π.χ. Facebook, MSN, Skype) διευκολύνουν τη συχνή επικοινωνία των εφήβων μεταξύ τους. Αν και η χρήση της τεχνολογίας προάγει την κοινωνικοποίηση, η αλόγιστη χρήση της ενδέχεται να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις όπως χαμηλή σχολική επίδοση, επιβάρυνση της υγείας (π.χ. μυοσκελετικοί πόνοι, παχυσαρκία), διαταραχές στον ύπνο, καθώς και αύξηση αισθημάτων μοναξιάς και κοινωνικής απομόνωσης. Έφηβοι και σχέσεις Φιλικές Σχέσεις

46 Έφηβοι και σχέσεις Ερωτικές Σχέσεις Για να μπορέσει ο έφηβος να αναπτυχθεί πλήρως ψυχοσεξουαλικά, δεν αρκεί να έχει τη σωστή σωματική διάπλαση, πρέπει να έχει και την κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία. Όπως είναι λογικό, οι έφηβοι πειραματίζονται σεξουαλικά με διάφορους τρόπους, ανάλογα με την ηλικία και τον βαθμό ωρίμανσής τους. Περίπου στην ηλικία των 11 ετών, οι έφηβοι είναι εξαιρετικά περίεργοι να μάθουν την αιτία αυτού του ενστίκτου το οποίο δεν μπορούν να ελέγξουν και το οποίο μονοπωλεί τη σκέψη τους. Γύρω στα 13 χρόνια, δεν τους ενδιαφέρει και τόσο να τους εξηγήσουν τι συμβαίνει μέσα στο σώμα τους. Εκείνο που στην πραγματικότητα θέλουν να καταλάβουν είναι πώς να έχουν επιτυχία όταν προσπαθούν να προσεγγίσουν το αντίθετο φύλο.

47 Συμβουλές προς γονείς Προσπαθήστε να δείξετε στο παιδί ότι είναι σημαντικό να κρατά μέσα στη σχέση την αυτονομία του και την προσωπικότητα του και να μην υπακούει τυφλά τον σύντροφο του.Προσπαθήστε να δείξετε στο παιδί ότι είναι σημαντικό να κρατά μέσα στη σχέση την αυτονομία του και την προσωπικότητα του και να μην υπακούει τυφλά τον σύντροφο του. Ο ρόλος των γονέων είναι να υποδέχονται φιλικά τον φίλο ή φίλη, να παραμένουν διαθέσιμοι όταν ο έφηβος θέλει να μιλήσει για την προσωπική του ζωή, να μην επεμβαίνουν στη σχέση και να μην εμπλέκονται και εκείνοι συναισθηματικά με τους συντρόφους των παιδιών.Ο ρόλος των γονέων είναι να υποδέχονται φιλικά τον φίλο ή φίλη, να παραμένουν διαθέσιμοι όταν ο έφηβος θέλει να μιλήσει για την προσωπική του ζωή, να μην επεμβαίνουν στη σχέση και να μην εμπλέκονται και εκείνοι συναισθηματικά με τους συντρόφους των παιδιών. Έφηβοι και σχέσεις Ερωτικές Σχέσεις

48 Συμβουλές προς γονείς Μην παραβιάζετε τον χώρο του παιδιού σας αλλά στηρίξτε το σε μια συναισθηματική απογοήτευση, αποδεχτείτε τα συναισθήματα απόρριψης, το θυμό, τη θλίψη του και μην κάνετε κριτική για τις επιλογές του. Τονώστε την αυτοπεποίθηση του, ακουστέ τον, προτρέψτε το σε ασχολίες που θα απομακρύνουν τη σκέψη του από το αγαπημένο πρόσωπο και θα του δώσουν κουράγιο να συνεχίσει.Μην παραβιάζετε τον χώρο του παιδιού σας αλλά στηρίξτε το σε μια συναισθηματική απογοήτευση, αποδεχτείτε τα συναισθήματα απόρριψης, το θυμό, τη θλίψη του και μην κάνετε κριτική για τις επιλογές του. Τονώστε την αυτοπεποίθηση του, ακουστέ τον, προτρέψτε το σε ασχολίες που θα απομακρύνουν τη σκέψη του από το αγαπημένο πρόσωπο και θα του δώσουν κουράγιο να συνεχίσει. Να σέβεστε τις σεξουαλικές και ερωτικές τους επιθυμίες των παιδιών σας και αυτές των συντρόφων τους.Να σέβεστε τις σεξουαλικές και ερωτικές τους επιθυμίες των παιδιών σας και αυτές των συντρόφων τους. Έφηβοι και σχέσεις Ερωτικές Σχέσεις

49 Σωστή ενημέρωση Η εφηβεία χαρακτηρίζεται από αυξημένη σεξουαλική επιθυμία και δραστηριότητα. Aυτό οφείλεται στην μεγαλύτερη παραγωγή ανδρογόνων στα αγόρια και οιστρογόνων στα κορίτσια.

50 Σωστή ενημέρωση Πως πρέπει να χειρίζονται οι γονείς την σεξουαλική αφύπνιση των παιδιών τους: Εξηγείστε στα παιδιά πως ότι νιώθουν είναι φυσιολογικό και ότι δεν είναι κακό να διεγείρονται. Εξηγείστε στα παιδιά πως ότι νιώθουν είναι φυσιολογικό και ότι δεν είναι κακό να διεγείρονται. Εξηγείστε τον μηχανισμό και τη φυσιολογία της ερωτικής πράξης Εξηγείστε τον μηχανισμό και τη φυσιολογία της ερωτικής πράξης

51 Επίσης μιλήστε ανοιχτά για τις σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες, σε περίπτωση όμως που νιώθετε ανεπάρκεια στις γνώσεις ή δεν αισθάνεστε άνετα ζητήστε από κάποιον γιατρό ή κάποιον στενό οικογενειακό φίλο/συγγενή να το κάνει. Σωστή ενημέρωση

52 Σωστοί τρόποι Αντισύλληψης 1) Προφυλακτικό 1) Προφυλακτικό 2) Χάπι της επόμενης μέρας 2) Χάπι της επόμενης μέρας 3) Spiral 3) Spiral

53 Ενημέρωση κατά του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας Ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας προσβάλλει τον τράχηλο, δηλαδή το κατώτερο άκρο της μήτρας που οδηγεί στον κόλπο. Αντίθετα με κάποιες άλλες μορφές καρκίνου, ο καρκίνος του τραχήλου της μήτρας δεν είναι κληρονομικός, αλλά προκαλείται πάντα από έναν ιό, τον Ιό των Ανθρωπίνων Θηλωμάτων.

54 Η πρωτογενής πρόληψη, μέσω του εμβολιασμού προσφέρει πολλαπλά οφέλη: Προστασία από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% Προστασία από τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80% Σημαντική μείωση της θνητότητας εξαιτίας αυτής της μορφής καρκίνου Σημαντική μείωση της θνητότητας εξαιτίας αυτής της μορφής καρκίνου Μείωση των επεμβάσεων σε γυναίκες που εμφανίζουν προκαρκινικές τραχηλικές αλλοιώσεις Μείωση των επεμβάσεων σε γυναίκες που εμφανίζουν προκαρκινικές τραχηλικές αλλοιώσεις Σημαντική μείωση των ψυχολογικών επιπτώσεων που προκαλεί η διάγνωση και θεραπεία της νόσου στις γυναίκες Σημαντική μείωση των ψυχολογικών επιπτώσεων που προκαλεί η διάγνωση και θεραπεία της νόσου στις γυναίκες

55 Σε ποια ηλικία συνιστάται ο εμβολιασμός; Σύμφωνα με το Εθνικό Πρόγραμμα εμβολιασμού, το εμβόλιο συνιστάται σε κορίτσια ηλικίας 12-15 ετών αλλά και σε κορίτσια και νέες γυναίκες ηλικίας 15-26 ετών εάν δεν έχουν εμβολιαστεί στη συνιστώμενη ηλικία (χωρίς να διασφαλίζεται η προφύλαξή τους, εάν ήδη έχουν μολυνθεί από τύπο του ιού που περιέχεται στο εμβόλιο).

56 Παγκόσμιο φαινόμενο είναι ότι οι έφηβοι θεωρούν μπελά το σχολείο. Το εκπαιδευτικό σύστημα τους πνίγει, η ενεργητικότητά τους περιορίζεται στη Γυμναστική και την Τεχνολογία, οι καθηγητές τους αγχώνουν (άδικο έχουν;) ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

57 Θέλουν να ανατρέψουν μονίμως τις παραδοσιακές δομές, μαθαίνουν να ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και φιλοσοφούν για το μέλλον τους. Ο αντίποδας έρχεται μέσα από παιδιά που βλέπουν μονίμως το παράθυρο κι αφαιρούνται την ώρα του μαθήματος, είτε λόγω ερωτικού παροξυσμού ή απογοήτευσης είτε ακόμα εξαιτίας της σωρείας οικογενειακών ή άλλων προβλημάτων. Στο σπίτι η κατάσταση είναι σε άλλο μήκος κύματος. Απομονώνονται στο δωμάτιό τους, εξαντλούνται σε ασύστολες δίαιτες, κοιμούνται πολύ ή λίγο, ανοίγουν στη διαπασών τη μουσική, αποφεύγουν τους γονείς και βέβαια ασχολούνται ατελείωτες ώρες με τον υπολογιστή (chat rooms), τα βιντεοπαιχνίδια και την τηλεόραση. ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

58 Τι κάνουν στο διάλειμμα τα παιδιά; Η ήρεμη κατάσταση είναι να παρουσιάζουν φοβερή ενεργητικότητα. Οι ακραίες συμπεριφορές όμως είναι να μπλέκονται συνέχεια σε καβγάδες, να πειράζουν μονίμως άλλα παιδιά, να αντιδρούν καπνίζοντας τσιγάρο (δυστυχώς και σε κάποια σχολεία ναρκωτικά, όχι φυσικά μπροστά στα μάτια μας!), να έχουν πρώιμη σεξουαλική ζωή και το λεξιλόγιό τους να θυμίζει συμπεριφορά μάγκα! Η ήρεμη κατάσταση είναι να παρουσιάζουν φοβερή ενεργητικότητα. Οι ακραίες συμπεριφορές όμως είναι να μπλέκονται συνέχεια σε καβγάδες, να πειράζουν μονίμως άλλα παιδιά, να αντιδρούν καπνίζοντας τσιγάρο (δυστυχώς και σε κάποια σχολεία ναρκωτικά, όχι φυσικά μπροστά στα μάτια μας!), να έχουν πρώιμη σεξουαλική ζωή και το λεξιλόγιό τους να θυμίζει συμπεριφορά μάγκα!

59 Ως γονείς να βοηθήσουμε τους εφήβους, ώστε να αποδεχτούν και να αγαπήσουν τον εαυτό τους (Μπορείτε να κάνετε και λίγο τα στραβά μάτια, ίσως;)!Ως γονείς να βοηθήσουμε τους εφήβους, ώστε να αποδεχτούν και να αγαπήσουν τον εαυτό τους (Μπορείτε να κάνετε και λίγο τα στραβά μάτια, ίσως;)! Ως εκπαιδευτικοί να κρατάμε τη σωστή απόσταση που ενώνει το σχολείο με το μαθητή, πιστεύοντας ότι απέναντί μας δεν έχουμε πάντα φωστήρες ή τούβλα, αλλά παιδιά, που με την κατάλληλη καθοδήγηση οικογένειας και σχολείου, θα μπορέσουν να γίνουν υπεύθυνοι ενήλικες.Ως εκπαιδευτικοί να κρατάμε τη σωστή απόσταση που ενώνει το σχολείο με το μαθητή, πιστεύοντας ότι απέναντί μας δεν έχουμε πάντα φωστήρες ή τούβλα, αλλά παιδιά, που με την κατάλληλη καθοδήγηση οικογένειας και σχολείου, θα μπορέσουν να γίνουν υπεύθυνοι ενήλικες. Έφηβοι οι αυριανοί πολίτες

60 ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ

61 ΜΟΔΑ ΜΟΔΑ Τι είναι μόδα; Μόδα είναι µια συνήθως σύντοµη και παροδική συνήθεια αναφορικά µε πολλά θέµατα που αφορούν τον άνθρωπο, όπως ο τρόπος ζωής, το ντύσιµο, η διακόσμηση του σπιτιού, η διατροφή, ο τρόπος της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης Μόδα είναι µια συνήθως σύντοµη και παροδική συνήθεια αναφορικά µε πολλά θέµατα που αφορούν τον άνθρωπο, όπως ο τρόπος ζωής, το ντύσιµο, η διακόσμηση του σπιτιού, η διατροφή, ο τρόπος της ψυχαγωγίας και της διασκέδασης

62 ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ Η ανάγκη των εφήβων να ξεχωρίζουν! Μια ιδιαίτερη ανάγκη των ατόμων στην ηλικία αυτή είναι να ξεχωρίζουν από το πλήθος και τους ομοίους τους. Στις περιπτώσεις αυτές οι έφηβοι χρησιμοποιούν τη μόδα στην ακραία της μορφή με σκοπό να διαφέρουν και να τραβήξουν το ενδιαφέρον. Μια ιδιαίτερη ανάγκη των ατόμων στην ηλικία αυτή είναι να ξεχωρίζουν από το πλήθος και τους ομοίους τους. Στις περιπτώσεις αυτές οι έφηβοι χρησιμοποιούν τη μόδα στην ακραία της μορφή με σκοπό να διαφέρουν και να τραβήξουν το ενδιαφέρον.

63 ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ Μ.Μ.Ε Η μεγάλη ανάπτυξη της τεχνολογίας τελειοποίησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι γεγονός πλέον ότι μπήκαμε σε νέα φάση της ζωής και της λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης στον τόπο μας. Η μεγάλη ανάπτυξη της τεχνολογίας τελειοποίησε τα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Είναι γεγονός πλέον ότι μπήκαμε σε νέα φάση της ζωής και της λειτουργίας των μέσων μαζικής ενημέρωσης στον τόπο μας.

64 Δεν πρέπει να αγνοήσουμε το γεγονός ότι η τηλεόραση ειδικότερα, αποξενώνει τις οικογενειακές σχέσεις, στερεί το διάλογο και την επικοινωνία των μελών της οικογένειας. Παρεμποδίζει σοβαρά μερικές φορές την ομαλή λειτουργία της, επίσης αποχαυνώνει και μετατρέπει τους τηλεθεατές σε παθητικούς δέκτες. ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ Μ.Μ.Ε

65 Τα πρότυπα που περνάει η τηλεόραση στους εφήβους: Η τηλεόραση με τις πολλές εκπομπές διαφόρου περιεχομένου, τις διαφημίσεις, τα reality και τα talentshows, τα διάφορα παιδικά προγράμματα με τους εκθαμβωτικούς, τους λαμπερούς, τους ελκυστικούς όμορφους ψηλούς γαλανομάτες αλλά και τα sex symbols και των δύο φύλων περνάνε πρότυπα που είναι πολλές φορές κατάλληλα προς μίμηση. ΟΙ ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ

66 Αρνητικές επιδράσεις των προτύπων της TV στους έφηβους Εάν το άτομο δεν έχει την κρίση να ακολουθήσει ή να μιμηθεί ένα σωστό πρότυπο τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ψυχολογικά, προβλήματα συμπεριφοράς αλλά και σοβαρά σωματικά προβλήματα. Με την μίμηση ενός προτύπου που ακολουθεί βίαιες συμπεριφορές που κυρίως αντλούνται μέσα από ταινίες. Αρνητικές επιδράσεις των προτύπων της TV στους έφηβους

67 Από κάποια είδη μουσικής πλασάρονται κάποιες κακές συνήθειες των τραγουδιστών όπως είναι η χρήση ναρκωτικών κ.ά. που οι θαυμαστές τους μπορεί να θελήσουν να τους ακολουθήσουν Δεν προβάλλει μέσα από τις εκπομπές της καθόλου ρεαλιστικά παραδείγματα της απλής καθημερινής ζωής ενός ανθρώπου καθώς τα πάντα είναι μονταρισμένα Αρνητικές επιδράσεις των προτύπων της TV στους έφηβους

68 Θετικές επιδράσεις των προτύπων της TV στους έφηβους ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ: Η μίμηση κάποιων θετικών προτύπων έχει ως αποτέλεσμα την ολοκλήρωση ενός ανθρώπου και την καλύτερη δυνατή συμβολή του στην κοινωνία.

69 ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ Όπως πολύ εύστοχα διατυπώνεται και στο βιβλίο του Χαλίλ Γκιμπράν - O κήπος του προφήτη- σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα και μ’αυτό ελπίζουμε η εφηβεία που κρύβει ο καθένας μέσα του να μην στερέψει ποτέ.

70 Χαλίλ Γκιμπράν – Για τα παιδιά Απόσπασμα Από το βιβλίο - Ο κήπος του Προφήτη -

71 Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου είναι οι γιοι και οι κόρες της λαχτάρας της Ζωής για τη Ζωή. -- Δημιουργούνται δια μέσου εσένα, αλλά όχι από σένα κι αν και βρίσκονται μαζί σου, δε σου ανήκουν. -- Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου, αλλά όχι τις σκέψεις σου αφού ιδέες έχουν δικές τους.

72 Μπορείς να δίνεις μία στέγη στο σώμα τους, αλλά όχι στις ψυχές τους αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε και στα όνειρά σου. -- Μπορείς να προσπαθήσεις να τους μοιάσεις αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω ούτε ακολουθεί το δρόμο του χθες


Κατέβασμα ppt "Ηλικιακά Στάδια της Εφηβείας Η περίοδος της εφηβείας αποτελείται από τρία (3) στάδια: 1ο στάδιο (11-14 ετών): Σηματοδοτεί πολλές αλλαγές στη συμπεριφορά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google