Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεGeorgios Dafnos Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Ανάλυση Ανταγωνισμού
2
Ανάλυση Ανταγωνισμού: τύποι ΠΟΛΛΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΛΙΓΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣΕΝΑΣ ΠΩΛΗΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Μονοπωλιακός Ανταγωνισμός Διαφοροποιημένο Ολιγοπώλιο Μονοπώλιο ΜΗ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΡΟΪΟΝ Καθαρός Ανταγωνισμός Καθαρό ΟλιγοπώλιοΜονοπώλιο
3
Βασικά Οικονομικά Μοντέλα Ανταγωνισμού ΤΕΛΕΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΑΤΕΛΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΜΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΙΣ ΤΙΜΕΣ Υψηλότερα Κέρδη Μέσω: Συνεργασίας Διαφοροποίησης Χαμηλότερου κόστους
4
Τύποι Ανταγωνισμού Βάση ΑνταγωνισμούΚριτήρια Καταναλωτής - ΠελάτηςΠροϋπολογισμός του καταναλωτή Πότε χρησιμοποιείται το προϊόν Λειτουργίες ΜΚΤΔιανομή Προβολή – Διαφήμιση - media ΠόροιΥπάλληλοι Πρώτες ύλες Γεωγραφική ΠεριοχήΤοπικοί ενδιάμεσοι Παγκόσμιες Αγορές
5
Επίπεδα Ανταγωνισμού Τύπου προϊόντος (product form) Κατηγορίας προϊόντος (product category) Γενικό (generic) Προϋπολογισμού (budget)
6
Θεωρητικό πλαίσιο ανάλυσης ανταγωνισμού Μελλοντικοί στόχοιΤωρινή στρατηγική Προφίλ αντίδρασης του ανταγωνιστή Υποθέσεις Ικανότητες
7
Διαδικασία Ανάλυσης ανταγωνιστών Εντοπισμός στόχων κύριων ανταγωνιστών Εκτίμηση στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ανταγωνιστές Επιλογή αγοράς-στόχου Στρατηγική Πυρήνα Εφαρμογή στρατηγικής-μίγμα μάρκετινγκ
8
Πηγές πληροφοριών Αξιολόγηση ικανοτήτων του ανταγωνιστή Ανταγωνιστικό Benchmarking Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών ανταγωνιστών
9
Αξιολόγηση ικανοτήτων Σύλληψη και σχεδιασμός προϊόντων Ικανότητα ανάπτυξης και εισαγωγής στην αγορά νέων προϊόντων παραγωγήΙκανότητα αύξησης όγκου προϊόντων και παραγωγής νέων προϊόντων μάρκετινγκΕφαρμογή τεχνικών μκτ σε όλα τα επίπεδα του μίγματος μκτ χρηματοδότησηςΔυνατότητα λήψης δανείων για νέες επενδύσεις, χρηματική ροή διοίκησηςΧαρακτηριστικά-ικανότητες των managers
10
Παράγοντες αξιολόγησης ανταγωνιστών Χρηματοοικονομικοί παράγοντες Δείκτης ρευστότητας Κέρδη Turnover, ROI Παράγοντες προσωπικού Προσφορά εργασίας Προσόντα προσωπικού Εμπειρία, στύλ Παράγοντες παραγωγής Ικανότητα παραγωγής Μέγεθος εργοστασίου, παραγωγικότητα Παράγοντες αγοράςΜερίδιο αγοράς Εξυπηρέτηση πελατών Ανταγωνιστικότητα τιμής Κανάλια διανομής
11
Πρόβλεψη μελλοντικών στρατηγικών Καμία ενέργεια Ακολουθεί Πιο δυναμικά Αναμενόμενη αξία στρατηγικής ΣτρατηγικήΜ.Α.p p p Μείωση τιμής 12%39%57%29,5% Βελτίωση προϊόντος 12%510%34%29,8% Στόχευση Niche 11%89%18%110,5%
12
Ανταγωνισμός και Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ιδιαιτερότητα προϊόντος/υπηρεσίας Θέση χαμηλού κόστους Όλη η βιομηχανίαΔιαφοροποίηση ΜΚΤΣυνολική Ηγεσία κόστους Συγκεκριμένο τμήμα Αγορά Niche Στρατηγικό πλεονέκτημα Στρατηγικός Στόχος
13
Βάσεις ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων Διαφοροποίηση ΜΚΤ Ιδιαιτερότητα προϊόντος Όνομα μάρκας διανομή Ηγεσία ΚόστουςΑποτελέσματα κλίμακας Αποτελέσματα εμπειρίας Niche αγοράςΤμήμα πελατών Γραμμή προϊόντος
14
Κόλλημα στη Μέση Απόδοση Επενδυμένων Κεφαλαίων (ROI) Μερίδιο Αγοράς Στρατηγική Niche Διαφοροποίηση ΜΚΤ ή Ηγεσία Κόστους Κόλλημα
15
Βάσεις Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος Στρατηγικό Παράθυρο ευκαιρίας Μικρή Μεγάλη Ελκυστικότητα Βιομηχανίας Τωρινοί Ανταγωνιστές Μικρή Μεγάλη Ισχυροί Αδύνατοι Ικανότητα Επιχείρησης να εκμεταλλευθεί το πλεονέκτημα Ευκαιρία ΜΚΤ στηριζόμενη σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
16
Στρατηγικές για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Βάση ανταγωνιστ. πλεονεκτήματος Στρατηγική πρόληψης (proactive) Στρατηγική αντίδρασης (reactive) Ηγέτες Επέκταση αγοράς Ανάπτυξη μεριδίου Ενέργειες πρόληψης Διεκδικητές / Ακόλουθοι ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ Κατά μέτωπο ανταγωνισμός Πλευρικές στρατηγικές ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ Ακολουθώ τον ηγέτη Αποφεύγουν ανταγωνισμό Niche αγοράς Ανταγωνισμός παράκαμψης κατεστημένο
17
Στρατηγικές ΜΚΤ –ανάλυση ανταγωνισμού Επένδυση σε παράγοντες-κλειδιά επιτυχίας Ανάπτυξη σχετικής υπεροχής Αλλαγή παραγόντων κλειδιών επιτυχίας Ανάπτυξη νέων προϊόντων / αγορών Καινοτομία σε κορεσμένες αγορές
18
Στρατηγικές για ηγέτες Διατήρηση και προστασία μεριδίου αγοράς Συνεχής καινοτομία Οχύρωση Αντιμετώπιση Αύξηση μεριδίου αγοράς Νέα προϊόντα Αντιμετώπιση
19
Στρατηγικές για διεκδικητές Επικεντρωμένες σε κάποια αγορά-στόχο (strong targeted strategies) Υψηλού κινδύνου (έκπτωσης τιμών, καινοτομίας προϊόντων) Χαμηλού κινδύνου (βελτίωση εξυπηρέτησης, καινοτομία στην διανομή, μείωση του κόστους) Αδύναμες (weak strategies) Ποικιλία / Καινοτομία προϊόντος Εντατικής προβολής προϊόντος
20
Στρατηγικές Ομάδες Χρησιμότητα; Εντοπισμός; Επιπτώσεις στην στρατηγική;
21
Στρατηγικές Ομάδες – αυτοκινητοβιομηχανία ΗΠΑ Λίγα Πολλά Χαμηλή Υψηλή Τιμή / ποιότητα Τμήματα αγοράς που εξυπηρετούνται GM Ford Chrysler Nissan Toyota Honda VW Mercedes Jaguar BMW Hyundai Yugo
22
Αλυσίδα αξίας Ηγεσία κόστους Διαφοροποίηση Εστίαση Στρατηγικές Ομάδες Εμπόδια κινητικότητας Ένταση Ανταγωνισμού Απειλή εισόδου Δύναμη Προμηθευτών Δύναμη Αγοραστών Υποκατάστατα Δυνάμεις ανταγωνισμού Δομή βιομηχανίας Generic strategies
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.