Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΘήρα Φιλιππίδης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΘΕΜΑ: ANIMATION 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων1
2
8 ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής -ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2016- ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ: Αγγέλου Α., Βάβουρα Α., Ζωγράφου Μ., Δημητρακά Ει., Ιακωβίδου Α., Τοσουνίδης Α. ΤΜΗΜΑ: Γ1 ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Φουρλάτου Σοφία 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων2
3
Τι είναι Animation? Animation σημαίνει μια ακολουθία από εικόνες (images) που δημιουργούν την ψευδαίσθηση (illusion) της κίνησης όταν εμφανίζονται- παίζονται στην σειρά (in succession). 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων3
4
Ιστορική εξέλιξη Animation 1 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων4 1868 Κινησιογράφος (Flip book) 1877 Praxinoscope (zoetrope) Κύλινδρος που περιέχει σχισμές που όταν περιστρέφεται δίνει την ψευδαίσθηση της κίνησης 1892 Reynaud δείχνει πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει 12 εικόνες σε επανάληψη. Έχει 500 καρέ κάνοντας κάτι παρόμοιο με το σύγχρονο προβολέα ταινιών 1898 Stop motion είναι μια τεχνική animation που κάνει ένα αντικείμενο φυσικά χειριζόμενο να φαίνεται οτι κινείται από μόνο του.
5
Ιστορική εξέλιξη Animation 2 1906 Ο J.S. Blacktons κανει το “TheHumorous Phases of Funny Faces” που είναι ένα βουβό animation χρησιμοποιώντας μαύροπινακα κιμωλία frame by frame φωτογραφίες 1914 Ο McCay κάνει το “Gertie the Dinosaur”, το πρώτο πετυχημένο character animation 1928 Ο Walt Disney χρησιμοποιεί ήχο και animation στο μικρης διαρκειας «Steamboat Willie» 1937 Πρώτη ταινία κινουμένων σχεδίων: Snow White (Χιονάτη) 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων5
6
Ιστορική εξέλιξη Animation 3 1960 The Flintstones, Το πρώτο TV Gertie The Dinosaur (1914) animation show σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης 1982 Star Trek, The Wrath of Khan περιλαμβάνει εφέ από Η/Υ. TRON, μια ταινία της Disney περιλαμβάνει 15 λεπτά animation με σκηνές που δημιουργήθηκαν από Η/Υ Το βίντεο κλιπ Take On Me των 1986 ΑΗΑ, χρησιμοποιεί rotoscoping (είναι συνδυασμός μολύβι-σκίτσο animation / ζωντανής δράσης) 1995 To “Toy Story” ήταν η πρώτη ταινία μεγάλης διάρκειας που δημιουργήθηκε εξ’ ολοκλήρου από Η/Υ. 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων6
7
Γιατί χρησιμοποιούμε animation? Είναι πιο εύκολο να το δείξεις σε κάποιον πως λειτουργεί κάτι από το να προσπαθήσεις να το εξηγήσεις. Επίσης το animation: Δείχνει κίνηση Απεικονίζει την αλλαγή με την πάροδο του χρόνου Οπτικοποιεί τριδιάστατα αντικείμενα και «Τραβάει» την προσοχή 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων7
8
ΤΥΠΟΙ ANIMATION Δύο τύποι 2-D animation: Cel Animation (ονομάζονται επισης παραδοσιακά κινούμενα σχέδια, κλασικά animation, χειρόγραφα κινούμενα σχέδια, καρέ-καρέ animation) Animation βασισμένο στη διαδρομή (path based) Και οι δύο τύποι εξακολουθούν να γίνονται από πλαίσια: Όσα περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο, τόσο πιο πιστευτή θα είναι η κίνηση. Όσα περισσότερα καρέ ανά δευτερόλεπτο, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η τελική έκδοση του αρχείου της ταινίας (περισσότερο bytes) 13 of 11 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων8
9
Cel Animation Ένας animator πρέπει να σχεδιάσει με το χέρι όλα τα πλαίσια Για απλοποίηση, πρώτα σχεδιάζεται το υπόβαθρο και μετά σχεδιάζεται το αντικείμενο που θα κινηθεί σε ένα καθαρό πλαστικό φύλο (cel), ένα σχέδιο για κάθε πλαίσιο. Για την επόμενη σκηνή αλλάζει μόνο το υπόβαθρο. 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων9
10
ANIMATION Τι μπορούμε να κάνουμε για να αλλάξουμε την κίνηση? Αν η κινούμενη εικόνα εμφανίζεται πολύ αργή, μπορούμε να επιταχύνουμε την κίνηση : Μειώνοντας τον αριθμό των καρέ (frames) Αυξάνοντας τον ρυθμό των καρέ (frame rate) Επιβράδυνση της κίνησης με την προσθήκη περισσότερων καρέ 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων10
11
Κατηγορίες Animation Στις περισσότερες ταινίες κινουμένων σχεδίων του 20ού αιώνακινουμένων σχεδίων 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων11
12
Δύο τρόποι να ελαττώσουμε την κίνηση Εάν είναι λίγο πιο γρήγορη : 1) Πρόσθεση περισσότερων καρέ: Κρατάμε το frame rate το ίδιο Αυξάνουμε τον αριθμό των πλαισίων μεταξύ των keyframes ώστε να απλώσουμε (stretch out) το animation 2)Ελαττώνουμε το ρυθμό καρέ (από 20fps στις 5fps) Κρατάμε τον ίδιο αριθμό των καρέ όπως στο πρωτότυπο, έτσι απλώνεται η ταινία 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων12
13
Δημιουργία.gif Εφαρμογές με τις οποίες μπορεί κάποιος να δημιουργήσει κινούμενα σχέδια Gifs Adobe Photoshop Adobe Flash Inkscape (open source) GIMP (open source) Windows Unix/Linux UnFREEz (free) PhotoScape (free) 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων13
14
4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων14
15
Κινούμενη Εικόνα (Animation) Είναι η γρήγορη προβολή μιας σειράς από εικόνες, έτσι ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Είναι μια οπτική οφθαλμαπάτη της κίνησης και αυτό συμβαίνει εξ αιτίας του φαινομένου διατήρησης της εικόνας στο μάτι περίπου 1/12 του δευτερολέπτου (μεταίσθημα). π.χ. η παρακάτω κινούμενη εικόνα είναι ουσιαστικά οι 8 ακίνητες εικόνες που ακολουθούν, οι οποίες εναλλάσσονται γρήγορα. 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων15.
16
Computer animation Λογισμικό για την δημιουργία κινούμενων σχεδίων με την βοήθεια Η/Υ 3D Studio MAX (Autodesk) Softimage (Microsoft) Alias/Wavefront (SGI) Lightwave 3D (Newtek) Prisms 3D Animation Software (Side Effects Software) HOUDINI (Side Effects Software) Apple's toolkit for game developers Digimation Blender ( Open Source ) Maya 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων16
17
Τα animation τύπου Gif Τα animation τύπου Gif είναι σειρά εικόνων που επαναλαμβάνονται. Συνήθως διαρκούν λίγο και είναι μικρά σε μέγεθος. Για animation με ήχο και διαδραστικότητα υπάρχει το format flash (επέκταση αρχείου swf). Μπορούμε να τα δημιουργήσουμε με τα προγράμματα: -Adobe Flash (εμπορικό πακέτο) -πολλά άλλα εμπορικά πακέτα (π.χ. SWISH) -λίγα δωρεάν προγράμματα όπως salasagasalasaga Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά παιχνίδια σε flash. 4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων17
18
4ο Γυμνάσιο Αμπελοκήπων18
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.