Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεῬούθ Τρικούπης Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Γεωργία και Βιοποικιλότητα Σχέδιο μαθήματος που εκπονήθηκε στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Σεμιναρίου ΚΠΕ Βιστωνίδας «Η Ψηφιακή Τεχνολογία στα Περιβαλλοντικά Προγράμματα».
2
ΘΕΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΤΕΣ: 32 ΤΜΗΜΑΤΑ: Γ1, Γ2. ΕΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ: Δούζης Δημήτριος, Ισαακίδου Ειρήνη Χρόνος του προγράμματος: ένα έτος με δυνατότητες επέκτασης στα τρία έτη. Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος βρίσκονται στη σελίδα: http://www.geoperi.gr/network.htm
3
ΕΠΙΔΙΩΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Να μάθουν οι μαθητές: 1.Τι είναι η βιοποικιλότητα και ποια η σημασία της. 2.Πώς μπορούν να δράσουν ατομικά και συλλογικά για τη διατήρησή της. 3.Βασικές μεθόδους καλλιέργειας λαχανικών και φρούτων. 4.Βασικές μεθόδους διατήρησης των σπόρων των φυτών. 5.Τη σημασία των όρων «παραδοσιακές ποικιλίες» φυτών, «υβρίδια», «μεταλλαγμένα», «διατροφική αυτάρκεια», «βιολογικός», «βιοκαλλιεργητής». 6.Τη σημασία της χρήσης διαφόρων μεθόδων όπως animation και κόμικ στην προσπάθεια ευαισθητοποίησης της κοινωνίας και των συμμαθητών τους.
4
Να προβληματιστούν σχετικά με την ποιότητα της διατροφής του σημερινού ανθρώπου. Να προβληματιστούν οι μαθητές σχετικά με τον τρόπο ζωής και δράσης που πρέπει να υιοθετήσει ο σύγχρονος άνθρωπος προκειμένου να επιβιώσει.
5
ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Χωρισμός σε ομάδες από 2 ως 4 μαθητές. Τα μέλη μίας ομάδας θα διερευνούν ένα θέμα με τη βοήθεια των καθηγητών (που θα παράσχουν τη βασική βιβλιογραφία) και θα το παρουσιάζουν στους υπόλοιπους συμμετέχοντες του προγράμματος. Παράλληλα θα δημιουργηθεί κήπος σε ελεύθερο χώρο του σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών.
6
ΟΜΑΔΕΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΑ: 1 ο θέμα [ομάδα 3 παιδιών]: Η βιοποικιλότητα. Ορισμός. Ποιος τομείς αφορά η βιοποικιλότητα; Γιατί είναι σημαντική για τον άνθρωπο; Παραδείγματα που υποδεικνύουν τη σημασία της. 2 ο θέμα [ομάδα 3 παιδιών]: Φορείς και οργανώσεις που προστατεύουν τη βιοποικιλότητα στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Προτάσεις για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, δράση σε ατομικό επίπεδο.
7
3 ο θέμα: Όροι: «παραδοσιακές ποικιλίες» φυτών, «υβρίδια», «μεταλλαγμένα» [ομάδα 2 ατόμων] Όροι «διατροφική αυτάρκεια», «βιολογικός», «βιοκαλλιεργητής» [ομάδα 2 ατόμων]. 4 ο θέμα: Η σημερινή διατροφή και η σύνδεσή της με τους τρόπους καλλιέργειας [3 άτομα]. Είδη φυτών που τείνουν προς εξαφάνιση [3 άτομα].
8
5 ο θέμα: Μέθοδοι καλλιέργειας. Α. Μέθοδοι καλλιέργειας λαχανικών και φρούτων. Παραδοσιακή καλλιέργεια και συμβατική καλλιέργεια [3 παιδιά]. Β. Μέθοδος fukuoko, μέθοδος με «μαξιλαράκια», καλλιέργεια σε γλάστρες στον κήπο [3 παιδιά] Γ. Η συγκαλλιέργεια [για 3 άτομα].
9
6 ο θέμα: Διατήρηση παραδοσιακών σπόρων για τα διάφορα λαχανικά και φρούτα. Διατήρηση σπόρου σε όσπρια και δημητριακά [3 άτομα] Διατήρηση σπόρου σε ντομάτα, πιπεριά, μελιτζάνα, κολοκυθάκι [3 άτομα]. ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ με καλλιεργητές παραδοσιακών ποικιλιών [4 άτομα].
10
Παραδείγματα από τα βίντεο που θα προβληθούν κατά τη διάρκεια του προγράμματος
12
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Γεωργία και Βιοποικιλότητα Συνδέσεις σχετικές με το πρόγραμμα: http://www.geoperi.gr/network.htm http://www.geoperi.gr/articles/agricultur e-environment.htm http://www.geoperi.gr/articles/agricultur e-environment.htm https://docs.google.com/viewer?docex=1 &url=http://users.uoa.gr/~alegakis/index_ el_files/PDFfiles/ViopoikPerEkp.pdf
13
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ: Γεωργία και Βιοποικιλότητα http://www.biodiversity.gr http://europa.eu/legislation_summaries/ environment/nature_and_biodiversity/ind ex_el.htm http://europa.eu/legislation_summaries/ environment/nature_and_biodiversity/ind ex_el.htm www.neagenia.gr/viopoikilotita/
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.