Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΤρίτωνος Παπανδρέου Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Eυέλικτη ζώνη « Παιδί και υγιεινή διατροφή »
Δημ. Σχ. Αγκαθιάς - Κυψέλης Σχ. Έτος: Τάξη: Δ΄ Αριθμός μαθητών: 16 Δασκάλα: Καραβαδέ Ελένη
2
Στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές τις υγιεινές τροφές και να είναι σε θέση να τις επιλέγουν από ένα σύνολο τροφών. Να εντάξουν την υγιεινή διατροφή στο σύγχρονο τρόπο ζωής. Να διαλύσουν μύθους που έχουν να κάνουν με τη διατροφή. Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες. Να γνωρίσουν τη διατροφική αξία του πρωινού.
3
Εισαγωγικό κείμενο: «Ο Ωραίος Δαρείος» Σοφία Ζαραμπούκα - Ανθολόγιο
Εισαγωγικό κείμενο: «Ο Ωραίος Δαρείος» Σοφία Ζαραμπούκα - Ανθολόγιο
5
Έγινε ανάγνωση του κειμένου και οι μαθητές κατέταξαν τα τρόφιμα που έτρωγε ο Δαρείος σε υγιεινά και ανθυγιεινά. Κατόπιν μοιράστηκε ερωτηματολόγιο σχετικό με τις διατροφικές τους συνήθειες. Από αυτό βγήκαν μερικά γενικά συμπεράσματα όπως: α) Αρκετοί μαθητές παρέλειπαν σημαντικά γεύματα της ημέρας. β) Το διαιτολόγιό τους δεν περιείχε πολλά φρούτα και λαχανικά. γ) Ήταν υπερφορτωμένο με υδατάνθρακες (ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες) Έγινε συλλογή και αποδελτίωση – καταγραφή των συμπερασμάτων σε ραβδόγραμμα.
6
Δείγματα από το ερωτηματολόγιο
8
Διατροφικές ομάδες : Δημητριακά-ψωμί, φρούτα-λαχανικά, γαλακτοκομικά, κρέας-ψάρι-όσπρια, λίπη-έλαια
Οι μαθητές γνωρίζουν τις 5 ομάδες. Κατασκευάζουν την πυραμίδα της διατροφής και κατανοούν τη χρησιμότητά της. Συμπληρώνουν την πυραμίδα σε παιχνίδι στον διαδραστικό πίνακα.(eduportal)
11
Θρεπτικά στοιχεία: πρωτεϊνες , υδατάνθρακες, μέταλλα-ιχνοστοιχεία, βιταμίνες, λίπη, νερό.
Οι μαθητές γνωρίζουν τα βασικά θρεπτικά στοιχεία. Μαθαίνουν τι προσφέρει το καθένα στον οργανισμό μας και σε ποιες βασικές τροφές υπάρχουν. Κάνουν σχετική κατασκευή με χαρτόνια και τα κολλούν στον τοίχο της τάξης. Γνωρίζουν τις βιταμίνες Α,Β,C,D,Ε και τις τροφές στις οποίες αυτές περιέχονται. Μαθαίνουν τραγουδάκι για τις βιταμίνες.
19
Φυτικά λίπη – ζωικά λίπη
Οι μαθητές μαθαίνουν να ξεχωρίζουν τα φυτικά από τα ζωικά λίπη καθώς και ποια από αυτά είναι πιο υγιεινά για τη διατροφή μας.
20
Σύνδεση με: Την 1η ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος «Ελλάδα- Η χώρα μας». Οι μαθητές βρίσκουν πληροφορίες για τα προϊόντα του νομού μας: φρούτα και κηπευτικά. Την 5η ενότητα της Μελέτης Περιβάλλοντος «Γνωρίζουμε και προσέχουμε το σώμα μας». Κατανόηση από τους μαθητές ότι για την καλή υγεία δε φτάνει μόνο η σωστή διατροφή αλλά χρειάζεται και άσκηση. Ο κάθε μαθητής γράφει λίγα λόγια για το αγαπημένο του παιχνίδι-άθλημα και εξηγεί πώς παίζεται. Την 7η ενότητα της Γλώσσας «Η ελιά», και ανάδειξη της μεγάλης θρεπτικής αξίας του ελαιόλαδου στη διατροφή μας.
21
Υγιεινό πρωινό – πρωινό στα διαλείμματα (δεκατιανό) - υγιεινό γεύμα.
Οι μαθητές προτείνουν υγιεινές λύσεις για το πρωινό και το δεκατιανό και συζητούν για το πρωινό που φέρνουν στο σχολείο και τη συμβολή του στο ξεκίνημα της απαιτητικής τους ημέρας. Μαθαίνουν την αξία των 5 γευμάτων στη διατροφή μας (πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό) και πώς αυτά βοηθούν στη σωστή λειτουργία του οργανισμού και στον μεταβολισμό μας. Παίζουν διαδραστικά παιχνίδια, συμπληρώνοντας ένα ημερήσιο πρόγραμμα γευμάτων (eduportal) Κατασκευάζουν τον «Τροχό της διατροφής» με προτάσεις διατροφής για όλη την εβδομάδα. Οργανώνεται ημέρα υγιεινού πρωινού στο σχολείο, όπου οι μαθητές φέρνουν σπιτικές λιχουδιές και τις απολαμβάνουν.
24
Ο τροχός της διατροφής
25
«Μέρα υγιεινού πρωινού»
28
Περίοδος Αποκριάς - νηστεία
Περίοδος Αποκριάς - νηστεία. Οι μαθητές κατασκευάζουν μάσκες φρούτων και λαχανικών. Συζητούν για το ποια είναι τα φαγητά και τα γλυκά της νηστείας και πώς μπορούν αν θέλουν να νηστέψουν, παίρνοντας όλα τα θρεπτικά στοιχεία.
29
Η νηστεία και η σωστή διατροφή
Πώς θα νηστέψω παίρνοντας τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται ο οργανισμός μου; Όταν νηστεύω: Δεν τρώω κρέας και γαλακτοκομικά που έχουν πολλά ζωικά λιπαρά, για λίγο καιρό. Μπορώ να φάω θαλασσινά και οστρακοειδή. Τρώω πιο πολλά φρούτα και λαχανικά και παίρνω από εκεί βιταμίνες και μέταλλα. ΄Ετσι , λειτουργεί σωστά και το έντερό μου. Τρώω φαγητά μαγειρεμένα με ελαιόλαδο (λαδερά) και πιο πολλά όσπρια (φακές , φασόλια, ρεβίθια). Τρώω μακαρόνια που μου αρέσουν και έχουν άμυλο. Τρώω γλυκά που δεν έχουν πολλά λιπαρά και είναι θρεπτικά όπως: παστέλι, χαλβά, ταχίνι, γλυκά του κουταλιού, λουκούμι και σοκολάτα χωρίς γάλα. Πίνω φυσικούς χυμούς και τρώω ξηρούς καρπούς που μου δίνουν ενέργεια (αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια) Έτσι: Παίρνω πρωτεΐνη από: όσπρια, δημητριακά, χαλβά, τα οστρακοειδή, το ταχίνι, τα θαλασσινά, το ρύζι και το σουσάμι. Παίρνω ασβέστιο από: αμύγδαλα, κουνουπίδι, μπάμιες, μπρόκολο, λάχανο, χαλβά. Παίρνω σίδηρο από: ξηρούς καρπούς, θαλασσινά, φακές, μαυρομάτικα φασόλια, πράσινα φυλλώδη λαχανικά .
31
Διατροφικές συμβουλές από τους μαθητές και βιντεάκι.
Διατροφικές συμβουλές από τους μαθητές και βιντεάκι. Οι μαθητές φτιάχνουν 12 απλές συμβουλές διατροφής που τις απευθύνουν στους συνομηλίκους τους. Παίρνουν μέρος σε βιντεάκι, όπου ακούγονται οι διατροφικές συμβουλές τους.
32
δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα. Μόνο καλή και κακή διατροφή!
Καλό καλοκαίρι! Και να θυμάστε, δεν υπάρχουν καλά και κακά τρόφιμα. Μόνο καλή και κακή διατροφή!
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.