Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεῬόδη Παππάς Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
5η Θεματική ενότητα: Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Κουθούρης Χαρίλαος, Αναπληρωτής Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
2
Στόχοι Κατανόηση των δημογραφικών μεταβλητών Κατανόηση της επίδρασης των δημογραφικών μεταβλητών στην αθλητικής συμμετοχή Ανάλυση των ανασταλτικών παραγόντων αθλητικής συμμετοχής Ανάπτυξη στρατηγικών προώθησης του αθλητισμού αναψυχής σε διάφορες ομάδες του πληθυσμού
3
Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Δημογραφικοί-Κοινωνικοί Παράγοντες Ηλικία Φύλο Κοινωνική Τάξη Κουλτούρα – Πολιτισμικές Συνήθειες
4
Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Ποσοστά Αθλητικής Συμμετοχής 50-64 χρονών: 29% δεν συμμετέχουν σε καμιά μορφή φυσικής δραστηριότητας (ΗΠΑ) Μεγαλύτεροι από 65: 35% δεν συμμετέχουν σε καμιά μορφή φυσικής δραστηριότητας (ΗΠΑ) Στατιστικά σχετικά με την Ηλικία του Πληθυσμού > 65 χρονών: Αποτελούν το 15% του συνολικού πληθυσμού στις ΗΠΑ Το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 25% το 20025 Ερώτηση Πιστεύετε ότι οι αθλητικοί οργανισμοί θα πρέπει να στοχεύουν στις ομάδες των Ηλικιωμένων; Ικανοποιεί τα βασικά κριτήρια τμηματοποίησης της Αγοράς;
5
Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων Ανάπτυξη Δεικτών Μέτρησης της Ελκυστικότητας των Ομάδων Στόχου 1.Μέγεθος: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα είναι αρκετά μεγάλη για να επιτρέψει το κέρδος 2.Προσδιορισμός: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα μπορεί να εντοπιστεί 3.Δυνατότητα Προσέγγισης: Ο βαθμός στον οποίον η ομάδα μπορεί να προσεγγισθεί για να αναπτύξουμε την επικοινωνία 4.Δυνατότητα Ανάπτυξης Ενεργειών: Ο βαθμός στον οποίον μπορούμε να αναπτύξουμε κατάλληλα προγράμματα για την συγκεκριμένη ομάδα
6
Ερωτήσεις Γιατί πιστεύετε ότι η συμμετοχή δραστηριότητες αναψυχής στους ηλικιωμένους είναι χαμηλή; Πως μπορούμε να αυξήσουμε την αθλητική αναψυχή στους ηλικιωμένους; Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
7
1.Συνεργασία ανάμεσα σε οργανισμούς σε τοπικό και διεθνές επίπεδο 2.Διανομή πληροφοριών – αύξηση ενημέρωσης – εκπαίδευση 3.Επικοινωνία – Διαφήμιση: Παραδείγματα: ΜΜΕ / συνέδρια – ημερίδες / πρωτοβουλίες / οργάνωση τοπικών δικτύων κτλ. 4.Έρευνα Αγοράς – διερεύνηση των αναγκών τους / προσδοκιών τους 5.Έρευνα Αγοράς – διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων συμμετοχής 6.Οργάνωση κατάλληλων προγραμμάτων 7.Εκπαίδευση των καθηγητών ΦΑ
8
Κουλτούρα / Πολιτισμικές Συνήθειες και Αθλητική Αναψυχή Ορισμός: «αξίες, πεποιθήσεις, παραδόσεις, που αναπτύσσονται από την παιδική ηλικία και περνάνε από γενιά σε γενιά» Coakley (2001) Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
9
Ερώτηση: Ποια είναι η σχέση ανάμεσα στην κουλτούρα και την αθλητική αναψυχή; Ποια είναι τα πιο δημοφιλή αθλήματα στις: ΗΠΑ; Αγγλία; Κίνα; Ιταλία; Ελλάδα;
10
Κοινωνική Τάξη και αθλητική αναψυχή Ορισμός: «μια ομοιογενή ομάδα ατόμων που μοιράζεται κοινές αξίες, τρόπο ζωής και συμπεριφορές» Coakley (2001) Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
11
Παράγοντες που ορίζουν την κοινωνική τάξη 1)Επάγγελμα 2)Εισόδημα 3)Εκπαίδευση 4)Αγαθά (αυτοκίνητο – σπίτι) Ερώτηση: Πιστεύετε ότι η αθλητική αναψυχή μπορεί να προβλεφθεί από την κοινωνική τάξη;
12
1.Η αθλητική αναψυχή αυξάνεται με το επίπεδο εκπαίδευσης. Γιατί; 2.Η αθλητική αναψυχή αυξάνεται με το κοινωνικό- οικονομικό επίπεδο. Γιατί; 3.Η συμμετοχή σε συγκεκριμένες αθλητικές δραστηριότητες σχετίζεται με το οικονομικό-κοινωνικό επίπεδο. Γιατί; Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
13
Πιθανοί Λόγοι Απαιτήσεις της εργασίας Έλλειψη χρόνου Οικονομικές δυσκολίες Προτεραιότητες Έλλειψη ενημέρωσης Στάση προς τον αθλητισμό
14
1.Ποιος πιστεύεται ότι είναι ο ρόλος της οικογένειας στην προώθηση της αθλητικής αναψυχής; 2.Ποιος σας ενθάρρυνε να ξεκινήσετε να παίρνετε μέρος σε αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής; 3.Ποιος είναι ο πραγματικός αθλητικός καταναλωτής; Η οικογένεια ή το παιδί; 4.Γνωρίζετε αθλητικούς οργανισμούς που στοχεύουν συγκεκριμένα οικογένειες; Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
15
Αθλητική αναψυχή και Γυναίκες Ερώτηση Πιστεύεται ότι η αθλητική αναψυχή ανάμεσα στις γυναίκες είναι αυξημένη ή μειωμένή σε σύγκριση με τους άντρες; Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
16
1.Περισσότερες ευκαιρίες: προγράμματα, ομάδες, εγκαταστάσεις κτλ. 2.Η εκστρατεία του fitness: ενημέρωση για τα οφέλη της άσκησης 3.Αλλαγές στη θέση της γυναίκας στην οικογένεια 4.Αυξημένη κάλυψη γυναικείων αθλητικών συναντήσεων και αγωνισμάτων από τα ΜΜΕ
17
Αθλητική αναψυχή και Γυναίκες Ερώτηση Υπάρχουν ανισότητες στις ευκαιρίες για αθλητισμό ανάμεσα στις γυναίκες και στους άντρες; A)Ευκαιρίες για συμμετοχή. Παραδείγματα: Ολυμπιακά αγωνίσματα; Επαγγελματικά πρωταθλήματα; Σχολικά πρωταθλήματα; Β) Προπονητές – Διοικητικά Στελέχη Γιατί υπάρχουν λιγότερες γυναίκες προπονητές; IOC: 10% γυναίκες σήμερα. Δεν υπήρχαν καθόλου γυναίκες μεταξύ 1986-1990 Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
18
Ερώτηση Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αποτρέπουν τις γυναίκες από την αθλητική αναψυχή; 1. Ρόλος της γυναίκας στην κοινωνία 2. Οικογενειακές υποχρεώσεις 3. Ιδεολογία: ο αθλητισμός δεν είναι σοβαρή ασχολία Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
19
Ερώτηση Ποια είναι τα βασικά προβλήματα που αποτρέπουν τις γυναίκες από την αθλητική αναψυχή; (συνέχεια) 4. Ευκαιρίες: π.χ. Πανεπιστημιακά προγράμματα 5. Πρόσβαση στις εγκαταστάσεις 6. Οικονομικά προβλήματα 7. Ασφάλεια 8. Έλλειψη ενημέρωσης 9. Ψυχολογικοί λόγοι
20
Ερώτηση Ποιες είναι οι βασικές στρατηγικές για την προώθηση του αθλητισμού αναψυχής στις γυναίκες; 1.Προώθηση του γυναικείου αθλητισμού σε σχολικό και πανεπιστημιακό επίπεδο 2.Η φυσική αγωγή στο σχολείο θα πρέπει να προωθεί την δια βίου άσκηση 3.Προσέλκυση γυναικών με εξειδικευμένα / κατάλληλα προγράμματα 4.Ενημέρωση / ΜΜΕ 5.Μέριμνα για την πρόσβαση στις εγκαταστάσεις 6.Ευκαιρίες για γυναίκες να γίνουν προπονήτριες και να αναλάβουν διοικητικές θέσεις Συμμετοχή σε Υπαίθριες Αθλητικές Δραστηριότητες: Η Επίδραση των Δημογραφικών-Κοινωνικών Παραγόντων
21
Ανασταλτικοί Παράγοντες Αθλητικής Συμμετοχής Προτιμήσεις Επιδράσεις Συμμετοχή / Μη Συμμετοχή Εξωτερικοί Διαπροσωπικοί Ενδο-προσωπικοί From Jackson et al. (1991)
22
Ανασταλτικοί Παράγοντες Αθλητικής Συμμετοχής Ταξινόμηση των Παραγόντων 1.Ενδο-προσωπικοί Παράγοντες: Είναι ατομικοί παράγοντες, κατά βάση ψυχολογικές καταστάσεις και Στάσεις προς τον αθλητισμό αναψυχής
23
Ανασταλτικοί Παράγοντες Αθλητικής Συμμετοχής Διαπροσωπικοί Παράγοντες: Αποτέλεσμα των διαπροσωπικών επιδράσεων και των κοινωνικών συναναστροφών
24
Ανασταλτικοί Παράγοντες Αθλητικής Συμμετοχής Δομικοί / Εξωτερικοί Παράγοντες: Σχετίζονται με την έλλειψη υλικών εφοδίων για την συμμετοχή και προβλήματα με τις εγκαταστάσεις / χώρους αναψυχής
25
Προτεινόμενα Άρθρα Alexandris K., & Carroll B. (1997). Demographic Differences in the Perception of Constraints on Recreational Sport Participation: Results from a Study in Greece. Leisure Studies, 16, 107-125. Το άρθρο στηριζόμενο σε δεδομένα από την Ελλάδα παρουσιάζει στοιχεία για την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων στην συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες αναψυχής και παρουσιάζει τους βασικούς ανασταλτικούς παράγοντες που σχετίζονται με την αθλητική αναψυχή.
26
Προτεινόμενα Άρθρα Coble et al. (2003). Hiking alone: understanding fear, negotiation strategies and leisure experience. Journal of Leisure Research, 35, 1-22. Το άρθρο αυτό παρουσιάζει κάποια σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες στην προσπάθειά τους να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες υπαίθριας αθλητικής αναψυχής. Χρησιμοποιεί το θεωρητικό υπόβαθρο από τον χώρο των ανασταλτικών παραγόντων και αναλύει ποιοτικά δεδομένα τα οποία συγκεντρώθηκαν στις ΗΠΑ
27
Προτεινόμενα Άρθρα Payne, L., Mowen, A. (2002). An examination of park preferences and behavior among urban residents: The role of residential location, race, and age. Leisure Sciences, 24, 181-198. Στόχος αυτού του άρθρου ήταν να διερευνηθεί η επίδραση της ηλικίας, της εθνικότητας, και της περιοχής διαμονής στη συχνότητα επισκέψεων στα πάρκα, και στις προτιμήσεις των επισκεπτών ως προς το είδος των δραστηριοτήτων αναψυχής που επιθυμούν. Η μελέτη επιβεβαίωσε την επίδραση των δημογραφικών παραγόντων στις προτιμήσεις και την συμμετοχή των επισκεπτών.
28
Ασκήσεις στο Μάθημα Κριτική ανάλυση των ευκαιριών για αθλητική αναψυχή στην Ελλάδα Ανάπτυξη ερωτηματολογίων μέτρησης της αθλητικής αναψυχής Εφαρμογή των μοντέλων σε πραγματικές συνθήκες
29
Θέματα με ερευνητικό ενδιαφέρον Διερεύνηση των ποσοστών συμμετοχής σε υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες στην Ελλάδα Μελέτη της επίδρασης των δημογραφικών παραγόντων στην συμμετοχή σε δραστηριότητες υπαίθριας αθλητικής αναψυχής Διερεύνηση των ανασταλτικών παραγόντων συμμετοχής σε διάφορες δραστηριότητες και σε συνάρτηση με τις δημογραφικές μεταβλητές
30
Βιβλιογραφία Alexandris, K., & Carroll, B. (1997a). An analysis of leisure constraints based on different recreational sport participation levels: Results from a study in Greece. Leisure Sciences, 19, 1-15. Crawford, D., Jackson, E., & Godbey, G. (1991). A hierarchical model of leisure constraints. Leisure Sciences, 13, 309-320. Green, S., Hebron, S., & Woodward, D. (1995). Women’s leisure today. In C. Bramham & A. Tomlinson (Eds.), Sociology of Leisure: A Reader (pp. 130-140). London: E & FN Spon. Jackson, E., & Scott, D. (1999). Constraints to leisure. In E. Jackson & T. Burton (Eds.), Leisure Studies: Prospects for the Twenty-first Century (pp. 299-317). State College: Venture Publishing
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.