Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ : ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ : ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ : ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΚΡΑΤΑΣ ΧΑΜΗΛΟ ΑΠΟΘΕΜΑ (ΣΥΧΝΕΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ)  ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΥΨΗΛΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ (ΥΨΗΛΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ) ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΦΗΝΟΥΝ ΑΔΙΑΚΙΝΗΤΟ ΑΠΟΘΕΜΑ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟΥΣ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΟΥΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ ‘Κοντά στη ζήτηση’

2 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Logistics και Περιβάλλον GREEN LOGISTICS

3 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Η ευελιξία της παραγωγής και της λιανικής έχουν δημιουργήσει ιδιαίτερα πιεστικές απαιτήσεις σχετικά με τη μείωση του χρόνου ροής των προϊόντων στην εφοδιαστική αλυσίδα.  Η βελτίωση της διακίνησης των προϊόντων σε όρους ταχύτητας, με τον συντονισμό των διαφορετικών μέσων και διαδικασιών και γενικότερα με την άνθηση των Logistics, έχει συντελέσει καθοριστικά στην άνθηση του παγκόσμιου εμπορίου.  Η απόσταση δεν αποτελεί πλέον ισχυρό περιορισμό  οι μεταφορές αυξήθηκαν παγκοσμίως προκαλώντας συμφόρηση και αύξηση των συνολικά διανυόμενων αποστάσεων. ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΓΟΡΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

4 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Τομέας μεταφορών : δραστηριοποιούνται περίπου 800.000 επιχειρήσεις, όπου απασχολούνται περίπου 6,5 εκατομμύρια άτομα, δηλαδή ποσοστό της τάξεως του 4,5% του συνολικού ενεργού πληθυσμού.  Κυρίως οδικά οχήματα : ευθύνεται για 28% περίπου του συνόλου των εκπομπών CO 2, του κυριότερου από τα αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου στην ΕΕ. Μεταφορές και Περιβάλλον  Οι μεταφορές αγαθών παγκοσμίως αντιστοιχούν περίπου στο 9% των συνολικών ρύπων CO 2. Τα επίπεδα εκπομπών CO 2 από τις εμπορευματικές μεταφορές εκτιμάται ότι έχουν αυξηθεί κατά 50% στο διάστημα 1990-2009.

5 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  ‘Παγκοσμιοποίηση’ στο τραπέζι του καταναλωτή και γενικά στις οικίες: για τη σαλάτα του Άγγλου καταναλωτή, τα σχετικά εισαγόμενα προϊόντα (π.χ. ντομάτες, καρότα, αγγούρια κλπ) χρειάζεται να ταξιδέψουν περισσότερο από 1600 χιλιόμετρα …! Μεταφορές και Περιβάλλον

6 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Αύξηση κατανάλωσης καυσίμων λόγω περισσότερων km.  Αύξηση κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους  μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων.  Για τρόφιμα-φάρμακα : Περισσότερος χρόνος σε συνθήκες συντήρησης και ψύξης κατά τη μεταφορά και αποθήκευση στους ενδιάμεσους σταθμούς (αποθηκευτικά κέντρα, λιμάνια, κτλ.)  αύξηση κατανάλωσης ενέργειας.  Μεγαλύτερη πιθανότητα φθορών και καταστροφών από ‘τραυματισμούς’ (δονήσεις, κακό στοίβαγµα) αλλά και υπερθέρμανσης (έλλειψη αερισµού, έκθεση στον ήλιο κατά την (εκ)φόρτωση, δηµιουργία θερµότητας από τα ίδια τα προϊόντα µέσα στη συσκευασία)  αύξηση κινδύνου και αποβλήτων. ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

7 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΥΞΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΑΥΞΗΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΑΓΟΡΩΝ & ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

8 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος EΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ‘ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ’ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ & ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΑΓΑΘΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, κτλ.) και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ? EΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ‘ΓΕΥΟΜΑΣΤΕ’ ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ (ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ & ΠΟΙΚΙΛΙΑ ΑΓΑΘΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ, κτλ.) και ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ? Οι έντονες περιβαλλοντικές απαιτήσεις έχουν οδηγήσει στην έρευνα και ανάπτυξη της ‘πράσινης εφοδιαστικής’ (Green Logistics)

9 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ ΜΕΙΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΪΌΝ, ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΜΕΡΟΣ, ΣΤΗ ΣΩΣΤΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ Αλλά και με σεβασμό στο περιβάλλον ….. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΦΙΛΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ

10 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Μείωση των δρομολογίων των φορτηγών οχημάτων  Εισαγωγή ανακυκλώσιμης συσκευασίας και μείωση της συσκευασίας γενικά  Συνεργασίες για οικονομίες κλίμακας στην αποθήκευση  Μείωση των φθορών με ποιοτικές μεταφορές και αποθηκεύσεις  Αναπροσανατολισμός σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς  Αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις αλλοίωσης των φορτίων  Διαχείριση επιστρεφομένων (Reverse Logistics) ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ GREEN LOGISTICS  Πρακτικές διακίνησης επικίνδυνων φορτίων

11 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Σχεδόν το 30% των φορτηγών κυκλοφορούν άδεια, το 56% μισογεμάτα και το 14% γεμάτα, χωρίς να είναι γνωστό ο αριθμός των φορτηγών που παραμένουν ανενεργά.  Η μείωση των δρομολογίων μπορεί να προκύψει από τη συνεργασία των μεταφορέων τόσο στην ‘προς τα εμπρός’ εφοδιαστική αλυσίδα (forward chain), όσο και στην αλυσίδα των επιστρεφόμενων προϊόντων (backward chain) : σύνδεση με ανακύκλωση, επαναχρησιμοποίηση, κλπ μεθόδους που συντελούν στη μείωση της επιβάρυνσης των χωματερών.  Στη Βρετανία βελτίωση της οργάνωσης των μεταφορών επέφερε μείωση των άδειων δρομολογίων κατά 11% μέσα σε μία δεκαετία, με συνεπαγόμενη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 720.000 τόνους τον χρόνο! ΜΕΙΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ GREEN LOGISTICS

12 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Στην αποτελεσματικότερη oργάvωση τωv δικτύωv διαvoµής συντελεί η συvεργασία εταιριώv. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγµα πoυ εφαρµόστηκε στηv Σoυηδία:  Ο oργαvισµός φαρµάκωv της Στoκχόλµης τρoφoδoτεί, δύo και τρεις φoρές τηv ηµέρα τα φαρµακεία της πόλης. Η αvάγκη αυτή δηµιoυργήθηκε από τo γεγovός ότι τα τελευταία δεv διέθεταv χώρoυς για τηv απoθήκευση µεγάλωv πoσoτήτωv φαρµάκωv, και ταυτόχρovα δεv τoυς συvέφερε oικovoµικά. Για τηv διαvoµή χρησιµoπoιείτo έvας στόλoς µικρώv φoρτηγώv, όχι απoτελεσµατικά διότι δεv υπήρχε πλήρης κάλυψη τoυ όγκoυ τωv φoρτηγώv. κέρδoς και για τις δύo πλευρές  Έvας άλλoς κλάδoς, τα βιβλιoπωλεία της πόλης, αvτιµετώπιζαv τo ίδιo πρόβληµα. Έπρεπε δηλαδή vα τρoφoδoτoύvται κάθε µέρα µε βιβλία, διότι oι χώρoι απoθήκευσης πoυ διέθεταv ήταv µικρoί και δεv ήθελαv vα έχoυv πoλλά αvτίγραφα από τo ίδιo βιβλίo. Οι δύo κλάδoι κατέληξαv σε έvα γρήγoρo απoτελεσµατικό και µεγάλης συχvότητας σύστηµα διαvoµής, µε φoρτηγά πoυ πρoµήθευαv τόσo τα φαρµακεία όσo και τα βιβλιoπωλεία. Υπήρξε λoιπόv κέρδoς και για τις δύo πλευρές. Μείωση δρομολογίων με Συνέργειες Μεταφορών

13 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Στα logistics είναι σημαντικές οι δυνατότητες που προσφέρονται στις μεταφορές από το συνδυασμό των εφοδιαστικών αλυσίδων κρασιών με τα αντίστοιχα ελαιόλαδα. Μείωση δρομολογίων με Συνέργειες Μεταφορών  Π.χ. Βασικότερη χώρα εισαγωγής κρασιού στη γερμανική αγορά είναι η Ιταλία, κυρίως λόγω του ότι είναι απλούστερη για τους εισαγωγείς η συν-φόρτωση κρασιού με ελαιόλαδο (βασικό «φυσικό» ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Ιταλίας απέναντι στη Γαλλία, η οποία παράγει ελάχιστες ποσότητες ελαιολάδου)  Αρκετές οίνο-βιομηχανίες «προσανατολίζονται» και στην εμφιάλωση ελαιολάδων - πολύ περισσότερο κάτω από τις έντονες συνθήκες ανταγωνισμού που επικρατούν σήμερα στο κρασί σε αντίθεση με το ελαιόλαδο, στο οποίο «επιτυγχάνονται» σημαντικά υψηλότερα κέρδη.

14 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Μείωση των δρομολογίων των φορτηγών οχημάτων  Εισαγωγή ανακυκλώσιμης συσκευασίας και μείωση της συσκευασίας γενικά  Συνεργασίες για οικονομίες κλίμακας στην αποθήκευση  Μείωση των φθορών με ποιοτικές μεταφορές και αποθηκεύσεις  Αναπροσανατολισμός σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς  Αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις αλλοίωσης των φορτίων  Διαχείριση επιστρεφομένων (Reverse Logistics) ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ GREEN LOGISTICS  Πρακτικές διακίνησης επικίνδυνων φορτίων

15 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Ως επικίνδυνα – φορτία ορίζονται οι ουσίες και είδη που είτε από τη φύση τους είτε από αλληλεπίδραση με άλλα υλικά, εγκυμονούν κινδύνους για το κοινωνικό σύνολο και το ιδιότητες περιβάλλον. Ανάλογα με τις ιδιότητες τους : 1. ΥΓΡΑ α) Εύφλεκτα (π.χ. ακετόνη, οινόπνευμα, βενζίνη, μεθανόλη) β) Δηλητηριώδη / Τοξικά (π.χ. ανιλίνη, τοξικά απόβλητα) γ) Διαβρωτικά (π.χ. υδραζίνη, υδροχλωρικό οξύ). Στις Βιομηχανίες συνηθίζεται πολλά τέτοια υγρά να λέγονται καυστικά (π.χ. θειικό οξύ, καυστική σόδα). 2. ΣΤΕΡΕΑ α) Εύφλεκτα (π.χ. θειάφι, πριονίδι) β) Ύλες που έχουν την τάση να καούν μόνες τους (π.χ. λευκός ή κίτρινος φωσφόρος, σκόνη / πούδρα αλουμινίου) γ) Ύλες που σε επαφή με το νερό βγάζουν εύφλεκτο αέριο (π.χ. άνθρακασβέστιο, το οποίο με την επίδραση νερού βγάζει ασετιλίνη που είναι πολύ εύφλεκτο αέριο). 3. ΑΕΡΙΑ α) Εύφλεκτα (π.χ. υδρογόνο, υγραέριο, φυσικό αέριο) β) Ασφυξιογόνα (π.χ. διοξείδιο του άνθρακα, άζωτο) γ) Τοξικά / Δηλητηριώδη (π.χ. Φωσγένιο, Παρασιτοκτόνα). επικινδυνότητά τους  Οι επικίνδυνες ύλες υποδιαιρούνται κι ανάλογα με την επικινδυνότητά τους σε πολύ επικίνδυνες, μέτρια επικίνδυνες, εξαιρετικά εύφλεκτες, πολύ εύφλεκτες, κτλ. ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS) ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ

16 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Μεγάλη έμφαση δίνεται τελευταία στη μεταφορά και αποθήκευση επικίνδυνων φορτίων με τη θέσπιση αυστηρών κανόνων για τη διασφάλιση των ανθρώπων και του περιβάλλοντος. Η οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων διέπεται από τη διεθνή συμφωνία ADR (Accord Dangerous Routier) η οποία υιοθετήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση με την οδηγία 94/55/ΕΚ. : Η επιχείρηση, η οποία αναλαμβάνει την μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων, έχει υποχρέωση, να αναγνωρίσει και να εκτιμήσει τον κίνδυνο, να διαθέτει κατάλληλα και ελεγμένα οχήματα μεταφοράς, εκπαιδευμένους και αδειούχους μεταφορείς, να σηματοδοτεί κατάλληλα τα εμπορεύματα και να εκδίδει κατάλληλα συνοδευτικά έγγραφα. Κάθε επιχείρηση που δραστηριοποιείται στην οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων πρέπει να εργοδοτεί ή να είναι συμβεβλημένη με Σύμβουλο Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων. Ο σύμβουλος αυτός έχει την εποπτεία του συνόλου των ενεργειών που απαιτούνται από μια μεταφορική εταιρεία για το ADR και είναι αρμόδιος να υποδεικνύει στους διοικούντες ποια μέτρα πρέπει να παρθούν, ποιες διαδικασίες πρέπει να ακολουθηθούν, ποιο δρομολόγιο είναι ασφαλέστερο, κ.λ.π. ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS) ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΝ ΦΟΡΤΙΩΝ

17 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Μείωση των δρομολογίων των φορτηγών οχημάτων  Εισαγωγή ανακυκλώσιμης συσκευασίας και μείωση της συσκευασίας γενικά  Συνεργασίες για οικονομίες κλίμακας στην αποθήκευση  Μείωση των φθορών με ποιοτικές μεταφορές και αποθηκεύσεις  Αναπροσανατολισμός σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς  Αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων σε περιπτώσεις αλλοίωσης των φορτίων  Διαχείριση επιστρεφομένων (Reverse Logistics) ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ GREEN LOGISTICS  Πρακτικές διακίνησης επικίνδυνων φορτίων

18 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Προϊόντα που επιθυμούν οι καταναλωτές να αλλάξουν (end of use)  Προϊόντα που έχουν λήξει (end of life)  Ελαττωματικά που έχουν αποτύχει στο σχεδιασμό τους αλλά μπορούν να επισκευαστούν/ανασχεδιαστούν ή και να επαναχρησιμοποιηθούν  Ελαττωματικά που πρέπει να αποσυρθούν  Προϊόντα που είναι ξεπερασμένα και δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες απαιτήσεις των τελικών καταναλωτών-πελατών  Προϊόντα που δεν είχαν την προβλεπόμενη ζήτηση και δεν πωλήθηκαν  Προϊόντα προς ξαναγέμισμα (refill) – π.χ. μπουκάλια, μελάνια ή είδη μεταφοράς (π.χ. παλέτες) ΕΙΔΗ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΜΕΝΩΝ GREEN LOGISTICS

19 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Για την ικανοποίηση των περιβαλλοντικών ευαισθησιών των καταναλωτών, έχει αναπτυχθεί η λεγόμενη «Ανάστροφη ή Αντίστροφη Εφοδιαστική Αλυσίδα » (REVERSE LOGISTICS). Σκοπός η ανάκτηση της αξίας των αγαθών ή/και ο ενταφιασμός των υλικών με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον. Διαχείριση επιστρεφομένων από νοικοκυριά, επιχειρήσεις και οργανισμούς : Reverse Logistics (RL) GREEN LOGISTICS

20 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  Άμεση επαναχρησιμοποίηση (direct reuse): Τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν υπόκεινται σε διαδικασίες επιδιόρθωσης ή αναβάθμισης (παλέτες, δοχεία, κτλ)  Ανακύκλωση υλικών: Η διαδικασία αυτή αναφέρεται σε επιστρεφόμενα προϊόντα των οποίων τα υλικά δύναται να χρησιμοποιηθούν στην αυθεντική παραγωγή του ίδιου προϊόντος, αλλά και σε άλλες βιομηχανίες ως πρώτες ύλες.  Επανόρθωση: Τα επιστρεφόμενα προϊόντα μετά από ορισμένες επιδιορθώσεις, επανακτούν τη λειτουργικότητά τους σε βαθμό ικανοποιητικό.  Ανακατασκευή (remanufacturing): Κατά τη διαδικασία αυτή, τα επιστρεφόμενα προϊόντα αποσυναρμολογούνται διεξοδικά και κάθε κομμάτι εξετάζεται λεπτομερώς ως προς την ακεραιότητά του  Αναβάθμιση: Η διαδικασία αυτή αποσκοπεί στην αναβάθμιση της ποιότητας, αλλά και των λειτουργικών δυνατοτήτων των επιστρεφομένων προϊόντων

21 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Σημεία Συλλογής Αποθήκευση για πώληση Αποθήκευση υλικών από ανακύκλωση Αποθήκευση υλικών για τη χωματερή Προώθηση στην αγορά Προμήθευση Βιομηχανιών Προώθηση στη χωματερή Έλεγχος Re duce = μείωση Re use = επανάχρηση Re cycle =ανακύκλωση Re-use Recycling Διαχωρισμός Υλικών Re-process(επανόρθωσηαναβάθμισηανακατασκευή)

22 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Ενέργεια που δαπανάται κατά τη διαδικασία της ανακύκλωσης (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ?)  Νερό που δαπανάται για τον καθαρισμό των υλικών  Ενέργεια για την μεταφορά των προϊόντων στα Κέντρα Ανακύκλωσης  Παραγωγή τοξικών υποπροϊόντων. Όταν ανακυκλώνονται π.χ. σιδερένια κουτιά χρειάζεται ένα χημικό μεγάλης οξύτητας. Αυτό παράγει ένα υπόλειμμα καυστικής λάσπης, το οποίο πρέπει να χειριστεί ως τοξικό απόβλητο…ΚΟΣΤΟΣ  Αύξηση λειτουργικού κόστους (προσωπικό, συντήρηση εξοπλισμού)  Αύξηση κόστους επένδυσης (ρόλος κράτους...)

23 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος Κύκλος Ζωής προϊόντος (LifeCycle) O κύκλος ζωής των προϊόντων ξεκινάει από την ίδεα (concept), συνεχίζει με τον σχεδιασμό, παραγωγή, χρήση, επιστροφή και τελειώνει με την ανακύκλωση.

24 Δρ. Γ. Μαλινδρέτος examine redistribution Reprocess cycle Re- Κύκλος Ζωής προϊόντος με προσθήκη RL Oυσιαστικά η Ανάστροφη Εφοδιαστική Αλυσίδα (RL) στοχεύει στην αύξηση της διάρκειας ζωής των προϊόντων (ενώ η τεχνολογία το αντίθετο). Πριν την ανακύκλωση, εξαντλούνται όλες οι δυνατότητες επανάχρησης (reuse) των προϊόντων


Κατέβασμα ppt "Δρ. Γ. Μαλινδρέτος ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΑΓΟΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ : ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕ ΕΥΝΟΙΚΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google