Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεΝάρκισσα Αυγερινός Τροποποιήθηκε πριν 8 χρόνια
1
Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Επιμέλεια Όνομα εκπαιδευτικού ή ομάδας εκπαιδευτικών Β. ΚΑΡΑΜΠΕΤΣΟΥ Σχολική Μονάδα που υλοποιήθηκε το έργο ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΕΡΑΚΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ (ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΗ-Β ΛΥΚΕΙΟΥ) ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ», Φορέας Λειτουργίας: Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού & Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ) Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
2
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Π λαίσιο που υπάγεται η δράση 1. στην διδακτική μεθοδολογία των διδασκομένων μαθημάτων, σε όλους τους τύπους σχολείων, με βάση το δεδομένο αναλυτικό πρόγραμμα, 2. στην εφαρμογή των διαφόρων μορφών σχολικών δραστηριοτήτων, Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
3
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Περίληψη της καινοτόμου δράσης Eφαρμόστηκε μία νέα μέθοδος (με βάση τις αρχές του Educational Drama) που συνδύασε την κλασική κειμενοκεντρική προσέγγιση του δράματος με θεατροπαιδαγωγικές μεθόδους. Kύριο χαρακτηριστικό της μεθόδου αυτής ήταν η βιωματική εμπλοκή αλλά και η προσωπική ερμηνεία του αρχαίου δράματος από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Προεκτάσεις στη σχολική ζωή Ανανέωση της διδακτικής πράξης Έμπνευση για δημιουργία χορευτική και θεατρική με προσωπική ερμηνεία του δράματος Κοινωνική δράση (φυλακές ανηλίκων) Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
4
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Πώς προέκυψε η καινοτόμος δράση; Με βάση πλάνα μαθήματος από τη διδακτορική διατριβή της Μυρτώς Πίγκου-Ρεπούση (Warwick) το οποίο στηρίζεται στις αρχές της Interaesthetic Tradition of Educational Drama που χρησιμοποιεί το θέατρο και ως μέσο διδασκαλίας και ως αντικείμενο το ίδιο διερεύνησης.πραγματοποιήθηκαν στην αρχή της χρονιάς και πριν τα παιδιά δουν το αρχαίο κείμενο, εισαγωγικό σεμινάριο για τους μαθητές σε 4 δίωρα μαθήματα στο θέατρο του σχολείου. Ακολούθησε η διδασκαλία σε καθημερινή βάση με αυτή τη μεθοδολογία. με πειραματικό υλικό (φύλλα εργασίας με δραματικές χειρονομίες ή συλλογικές εικόνες, δραματικές ασκήσεις προσαρμοσμένες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και το αναλυτικό πρόγραμμα) ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
6
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Εφαρμογή της δράσης στο σχολικό πρόγραμμα ή στη σχολική κοινότητα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
7
Σοφοκλέους Αντιγόνη, στ. 58-77 Δειγματική διδασκαλία ( 2 ο ΠΕΚ Αθήνας / 3-11-2009) Σχολ. Σύμβουλος : Αγάθη Γεωργιάδου Φύλλο εργασίας αρ.3 Δραματική άσκηση Επαναφέροντας στο νου σας όσα έχουν ειπωθεί, να σταθείτε στο χώρο σε δύο ομάδες υποστηρίζοντας την Αντιγόνη ή την Ισμήνη με βασικό σας κριτήριο ποια από τις δύο ηρωίδες βρίσκεται σε πιο δύσκολη θέση. Γλωσσική εξομάλυνση (ενδεικτική παρουσίαση) Στ. 58 κ.εξ. Ν ῡ ν σκόπει ὅ σ ῳ νώ μόνα λελειμμένα (< λείπομαι = εγκαταλείπομαι, που έχουμε εγκαταλειφθεί) κάκιστα ὀ λούμεθα (μελλ. του ρ. ὄ λλυμαι= χάνομαι) Πώς χαρακτηρίζεται συντακτικά η πρόταση αυτή; ……………………………………………………………………… ε ἰ παρέξιμεν (< μελλ. του ρ. παρέρχομαι= παραβαίνω) = υποθετική πρόταση ψ ῆ φον καί κράτη (αντικείμενα του παρέξιμεν) τυράννων βί ᾳ ( δοτ. τρόπου) νόμου
8
Δραματικές ασκήσεις 1.Να σχηματίσετε ζευγάρια και στο καθένα ένας/μία θα παριστάνει την Αντιγόνη και ένας /μία την Ισμήνη. Να παρουσιάσετε με ψυχολογικές χειρονομίες τη σχέση τους ή και τη μη σχέση τους στο κέντρο. 2.α.Να σταθείτε στο χώρο με το μέρος της Ισμήνης ή με το μέρος της Αντιγόνης με κριτήριο πάλι ποια από τις δύο βρίσκεται σε πιο δύσκολη θέση. (Χωρισμός σε δύο ομάδες) β.Να σκηνοθετήσετε τώρα ανά ομάδες την καθεμία τους, ώστε να καταλήξει κάθε ομάδα σε μία κοινή εικόνα για κάθε ηρωίδα. γ.Να συμφωνήσετε στην επιλογή της κατάλληλης μάσκας για την καθεμία 3. ( προαιρετικά ) Να παραστήσετε κατά το πρότυπο των δισσών λόγων τους δύο λόγους των ηρωίδων. Όσοι έχουν αντίρρηση ως προς αυτή την αναπαράσταση, να εκφράσουν τις αντιρρήσεις τους.
9
Ανανέωση διδακτικής και αξιολόγησης του μαθήματος
10
Δειγματικές διδασκαλίες (ΠΕΚ, Επιμόρφωση)
11
Εικαστική έκφραση με θέμα τη σύγκρουση
12
Χορευτικό δρώμενο
13
Συνδιδασκαλία με το Λύκειο Ειδικού Καταστήματος Κράτησης Νέων Αυλώνα
16
Βιωματικό εργαστήριο στην 3 η εβδομάδα αρχαίου δράματος (Εκπ. Ζηρίδη) Πρόβες για την παράσταση Η δική μας Αντιγόνη
17
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τρόποι δυνατής διεύρυνσης της εφαρμογής και σε άλλους τομείς/αντικείμενα της σχολικής μονάδας Μέσω των δειγματικών διδασκαλιών και του πρωτότυπου υλικού (φύλλα εργασίας, θεωρητική τεκμηρίωση) μπορεί να εφαρμοστεί το μοντέλο στη διδασκαλία αρχαίων ελληνικών θεατρικών κειμένων (Ελένη – Γ Γυμνασίου, Αντιγόνη – Β Λυκείου) ακόμα και στη διδασκαλία άλλων αρχαίων κειμένων. Η ευρύτερη διδακτική αντίληψη της ενσωμάτωσης θεατρικών τεχνικών μπορεί να εμπνεύσει την εισασωγή τους και σε άλλα αντικείμενα Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
18
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Προϋποθέσεις που θεωρούνται απαραίτητες για την καλύτερη ανάπτυξής της στο σχολείο Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση θεατροπαιδαγωγικών ασκήσεων στην τάξη, αυτό που μελετάται κατά κόρον στην Αγγλία ως Education Drama. Εξάσκηση και των μαθητών στη δραματοποίηση Ευρύχωρες αίθουσες και άνεση στο χώρο. (Η εφαρμογή έγινε σε λυόμενα!) Διαθεματική προσέγγιση με μαθήματα όπως το Δίκαιο ή η Φιλοσοφία επίσης θα πρέπει να ενθαρρύνονται από τους συναδέλφους και τη γενικότερη τάση και αντίληψη του διευθύνοντος. Στο Καλλιτεχνικό Σχολείο αυτή η προσέγγιση είναι πια καθημερινότητα. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
19
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Γενικότερα συμπεράσματα Ανανέωση της οπτικής της διδάσκουσας και των μαθητών απέναντι στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών Ανάπτυξη πρωτοβουλίας και δημιουργικότητας που οδήγησε σε πρωτότυπα χορευτικά και θεατρικά έργα Βιωματική αντίληψη της αξίας του αρχαίου δράματος (βιωματικά εργαστήρια΄, συνδιδασκαλία με λύκειο φυλακών) Δημιουργία αισθήματος περηφάνειας για την προσωπική συμβολή των μαθητών στην ερμηνεία ενός κλασικού έργου ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
20
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τον καινοτόμο χαρακτήρα του υποβαλλόμενου έργου Νέα προσέγγιση στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έμφαση δόθηκε τώρα στη βιωματική, προσωπική στάση του μαθητή απέναντι στο αρχαίο κείμενο, δηλαδή αισθάνθηκε ως ηθοποιός, σκηνοθέτης και θεατής ταυτόχρονα και μάλιστα ως κάποιος που έχει κάτι να προσθέσει σε όλη αυτή τη βαθιά σκέψη του μύθου και του μάστορά του Σοφοκλή. Το μάθημα, προσέλκυσε σε μεγάλο βαθμό το ενδιαφέρον για την καθημερινή διδακτική πράξη που βιώνει πολλές φορές την απαξίωση. Πολλές μορφές έκφρασης κοινωνικής και σχολικής ακολούθησαν. ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
21
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή του έργου στη βελτίωση της διδακτικής πράξης Ανανέωσε ειδικά τη διδασκαλία ενός έργου που είναι δράμα, δηλαδή παραστασιακό υλικό, το οποίο αντιμετωπίστηκε ως θεατρικό κείμενο και όχι ως άγνωστο κείμενο προς μετάφραση. Ενέπνευσε τους μαθητές και τους έδωσε ερεθίσματα να αυτοδημιουργήσουν αλλά και να διδάξουν σε άλλους μαθητές όσα έμαθαν. Οδήγησε σε βαθύτερη και βιωματική κατανόηση των νοημάτων της αρχαίας τραγωδίας ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
22
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά την παιδαγωγική αξία του έργου Η βιωματική προσέγγιση της αρχαίας τραγωδίας οδήγησε σε κοινωνική δράση μέσω των δειγματικών διδασκαλιών των βιωματικών εργαστηρίων του μαθήματος στις φυλακές της καλλιτεχνικής έκφρασης (χορός, θέατρο, εικαστικά) ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
23
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Τεκμηρίωση της δράσης σε ότι αφορά τη συμβολή στη λειτουργία της σχολικής τάξης/μονάδας Επαναξιολόγηση του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών και θετική στάση απέναντί του Ανάπτυξη συνοχής και ομαδικότητας στην τάξη Ανάδειξη του ιδιαίτερου χαρακτήρα του Καλλιτεχνικού Σχολείου Επιβεβαίωση της αξίας της τέχνης ως μέσου διδασκαλίας από όλους τους φορείς της σχολικής μονάδας ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
24
Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη καλών πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Βασικές Βιβλιογραφικές Αναφορές Αβδή Α., Χατζηγεωργίου Μ. (2007) Η Τέχνη του Δράματος στην Εκπαίδευση Αθήνα (Μεταίχμιο) Γκόβας Ν. (2003) Για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο, Αθήνα (Μεταίχμιο) O’ Sullivan, C (2005) Σημειώσεις στο πλαίσιο του ετήσιου σεμιναρίου με θέμα: Εκπαιδευτικό Δράμα: Βασικές αρχές, διαδικασία σχεδιασμού μαθημάτων και δυνατότητες, Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Δράματος. Neelands J. and Goode T. (2000) Structuring Drama Work, Cambridge University Press Winston J. (2000) Beauty and Education, London and New York: Routledge, Taylor and Francis Gallagher K. (2008) The methodological Dilemma: Creative, critical and collaborative approaches to qualitative research, London and New York: Routlegde, Taylor and Francis ………….. Φορέας Λειτουργίας : Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων (ΣΕΠΕΔ)
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.