Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολυχώρος «Ελληνικό Μολύβι», 31-05-2016 Συνάντηση εργασίας Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. & Ειδικοτήτων Το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ( και άλλες.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολυχώρος «Ελληνικό Μολύβι», 31-05-2016 Συνάντηση εργασίας Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. & Ειδικοτήτων Το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ( και άλλες."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολυχώρος «Ελληνικό Μολύβι», 31-05-2016 Συνάντηση εργασίας Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. & Ειδικοτήτων Το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ( και άλλες διατάξεις ) Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής Τμήμα Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε.

2 Νομοθετικό Πλαίσιο 1.Νόμος 4386/2016 [ΦΕΚ 83/11-05-2016, τεύχος Α] 2.Υπουργική απόφαση για το ΕΩΠΔ του ΕΤΟΔΣ [ΦΕΚ 1324/11-05-2016, τεύχος Β] Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

3 Νηπιαγωγεία Τα νηπιαγωγεία, ανάλογα με τον αριθμό των οργανικών θέσεων των νηπιαγωγών, είναι μονοθέσια ή πολυθέσια. Η οργανικότητα των νηπιαγωγείων προσδιορίζεται με βάση την αντιστοιχία νηπιαγωγού προς αριθμό νηπίων και η οποία δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ένα (1) νηπιαγωγό για κάθε είκοσι πέντε (25) νήπια και όχι λιγότερο από: α) δέκα τέσσερα (14) νήπια και β) πέντε (5) νήπια σε σχολικές μονάδες απομακρυσμένων, δυσπρόσιτων και παραμεθόριων περιοχών ή περιοχών με δυσκολίες πρόσβασης ή περιοχών για τις οποίες απαιτείται μεταφορά/μετακίνηση νηπίων σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις νόμων και κανονιστικών πράξεων. Την ευθύνη για την τήρηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα έχει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

4 Αφορά τα: Δημόσια Δημοτικά Σχολεία Ιδιωτικά Δημοτικά Σχολεία Πειραματικά Δημοτικά Σχολεία Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

5 Δομή ημερήσιου προγράμματος στο Ε.Τ.Ο.Δ.Σ. ΏρεςΔιάρκειαΔιαδικασία 08.00 − 08.10ο10 λΥποδοχή μαθητών 08.10 − 09:40ο90 λ 1 η & 2 η διδακτική ώρα 09:40 − 10:00ο20 λΔιάλειμμα 10:00 − 11:30ο90 λ 3 η & 4 η διδακτική ώρα 11:30 − 11:45ο15 λΔιάλειμμα 11:45 − 12:25ο40 λ 5 η διδακτική ώρα 12:25 − 12:35ο10 λΔιάλειμμα 12.35 − 13:15ο40 λ 6 η διδακτική ώρα Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος 13:15 − 13:20ο5 λΜετάβαση στην αίθουσα σίτισης 13:20 − 14:00ο40 λ 1η ώρα Ολοήμερου: Σίτιση 14:00 − 14:15ο15 λΔιάλειμμα 14:15 − 15:00ο45 λ 2η ώρα Ολοήμερου: Μελέτη 15:00 − 15.15ο15 λΔιάλειμμα 15.15 − 16:00ο45 λ 3η ώρα Ολοήμερου: Αντικείμενο Επιλογής Λήξη προαιρετικού προγράμματος ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ

6 Το Ε.Ω.Π. του Ε.Τ.Ο.Δ.Σ.: Διαφορές από το Ε.Ω.Π. του Ε.Α.Ε.Π. Α/Α Μαθήματα δδ δ 1. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 22 11 2. ΓΛΩΣΣΑ 9988 77 3. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 55 44 44 4. ΙΣΤΟΡΙΑ 22 22 5. ΜτΠ 44 22 6. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 22 7. ΦΥΣΙΚΑ 33 8. Κ.Π.Α. 11 9.ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -Εικαστικά 22 11 11 -Μουσική 1111 11 -Θεατρική Αγωγή 11 11 10. ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 3333 22 11. ΑΓΓΛΙΚΑ 1133 33 12. EYEΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ 3322 13. 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ 22 14. Τ.Π.Ε. 11 11 11 ΣΥΝΟΛΟ 30 -530 -5 30 -5 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

7 Το Ε.Ω.Π. του Ε.Τ.Ο.Δ.Σ.: Διαφορές από το Ε.Ω.Π. του Κλασικού Α/Α Μαθήματα δδ δ 1. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ 22 11 2. ΓΛΩΣΣΑ 9988 77 3. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ 55 144 44 4. ΙΣΤΟΡΙΑ 22 22 5. ΜτΠ 44 22 6. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ 22 7. ΦΥΣΙΚΑ 33 8. Κ.Π.Α. 11 9.ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ -Εικαστικά 22 11 11 -Μουσική 1111 11 -Θεατρική Αγωγή 11 111 1 10. ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 33 133 1 22 11. ΑΓΓΛΙΚΑ 11 133 33 12. EYEΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ 3322 -2 13. 2η ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ 22 14. Τ.Π.Ε. 11 1 11 1 11 1 ΣΥΝΟΛΟ 30 5 0 -2 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

8 Κατανομή ωρών ανά Κλάδο σε 6/θ ΕΤΟΔΣ Τάξεις και ώρες εκπαιδευτικών ΑΒΓΔΕΣΤ ΠΕ 70 21 20 ΠΕ 08 8 221111 ΠΕ 16 6 111111 ΠΕ 32 4 1111 ΠΕ 11 16 333322 ΠΕ 06 14 113333 ΠΕ 05 22 ΠΕ 07 ΠΕ 19-20 6 111111 Σύνολο τάξης30

9 Επισήμανση_1: ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ Διδάσκεται από: Εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 Διευθύντρια/ντή της σχολικής μονάδας Εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, αφού έχουν ικανοποιηθεί κατά προτεραιότητα οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες του γνωστικού αντικειμένου τους στις σχολικές μονάδες της οικείας Δ/νσης Π.Ε. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

10 Αισθητική Αγωγή – Φυσική Αγωγή – ΤΠΕ Επισήμανση_2: Η διδασκαλία αυτών των γνωστικών αντικειμένων ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων Η διδασκαλία της Αισθητικής Αγωγής καθώς και της Φυσικής Αγωγής δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 Η διδασκαλία των ΤΠΕ δύναται να ανατεθεί σε εκπαιδευτικό ΠΕ70 μόνο στα 4/θέσια και 5/θέσια Δημοτικά Σχολεία και εφόσον, ο/η ΠΕ70 διαθέτει πιστοποίηση Β’ επιπέδου Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε Στις περιπτώσεις αδυναμίας κάλυψης του προγράμματος από εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων, τότε:

11 Επισήμανση_3: Προσωρινή αδυναμία πλήρους ανάπτυξης του ΕΩΠΔ Έως ότου τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα το σύνολο του εκπαιδευτικού προσωπικού για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας αναμορφώνεται προσωρινά ως προς τα διδακτικά αντικείμενα, κατόπιν εισήγησης του/της Δ/ντή−Δ/ντριας και απόφασης του Συλλόγου Διδασκόντων σε συνεργασία με τον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο, αξιοποιώντας το σύνολο των προσφερόμενων διδακτικών ωρών με βάση το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο και τις διδακτικές ώρες των εκπαιδευτικών για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

12 Επισήμανση_4: Σύνταξη - Θεώρηση ΕΩΠΔ Το ΕΩΠΔ βασίζεται σε παιδαγωγικά κριτήρια και στο πλαίσιο αυτό αξιοποιείται το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και οι διδακτικές ώρες για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί στη σχολική μονάδα. Στη συνέχεια το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο για θεώρηση, ο οποίος επιστρέφει ένα θεωρημένο αντίγραφο στο σχολείο και ένα στέλνει για ενημέρωση στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας (ΕΩΠΔ) συντάσσεται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την Δ/ντή−Δ/ντρια του σχολείου σε συνεργασία με το Σύλλογο Διδασκόντων και τον Σχολικό Σύμβουλο. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

13 Επισήμανση_5: Πρόωρη αποχώρηση μαθητών Εάν με βάση τα προηγούμενα (Επισημάνσεις 2 & 3) δεν έχει επιτευχθεί η κάλυψη των κενών σε διδακτικό προσωπικό για την πλήρη ανάπτυξη του ΕΩΠΔ, δύναται να υπάρξει πρόωρη αποχώρηση των μαθητών. Την απόφαση για την πρόωρη αποχώρηση των μαθητών λαμβάνει ο οικείος Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή−Δ/ντριας του σχολείου και πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Μετά την απόφαση του οικείου Διευθυντή Π.Ε, ο Δ/ντής−Δ/ντρια του σχολείου ενημερώνει εγγράφως τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών. Αντίγραφο της έγγραφης ενημέρωσης κοινοποιείται στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και στον αρμόδιο Σχολικό Σύμβουλο. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

14 Επισήμανση_6: Συμπλήρωση υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου_1 Οι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου: αα) σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας ή πρόσθετης διδακτικής στήριξης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε όμορο αυτού, ββ) σε γραμματειακή υποστήριξη στο σχολείο όπου υπηρετούν ή σε όμορο αυτού και γγ) σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπηρετούν. Προϋπόθεση της σχετικής ανάθεσης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου αποτελεί η έγγραφη βεβαίωση από τον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που κοινοποιείται στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την οποία βεβαιώνεται ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο, για τις αντίστοιχες ειδικότητες, στα σχολεία που υπηρετούν οι εκπαιδευτικοί ή σε σχολεία της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

15 Η απασχόληση για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών καθορίζεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου ΠΥΣΠΕ/ ΠΥΣΔΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις κείμενες διατάξεις περί τοποθετήσεων εκπαιδευτικών μετά την πλήρη κάλυψη των αναγκών σε διδακτικό ωράριο στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Η απόφαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης περί συμπλήρωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών εγκρίνεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης η ανωτέρω διαδικασία ανάθεσης και έγκρισης για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ολοκληρώνεται υποχρεωτικά εντός του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους. Συμπλήρωση υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου_2 Επισήμανση_7: Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

16 Επισήμανση_8: Συμπλήρωση υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου_3 Ειδικότερα, για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07, ΠΕ08, ΠΕ11, ΠΕ16, ΠΕ19/20, ΠΕ32) βεβαιώνεται επιπλέον εγγράφως από τον οικείο Διευθυντή Εκπαίδευσης προς τον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ότι έχουν καλυφθεί πλήρως οι ανάγκες σε διδακτικό ωράριο για κάθε μία από τις αντίστοιχες ειδικότητες στις σχολικές μονάδες της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Η συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός. Η κατανομή και η ανωτέρω συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζονται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη των ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ που συνέρχονται για το θέμα αυτό σε κοινή συνεδρίαση. Η συνεδρίαση αυτή πραγματοποιείται με ευθύνη του αρμόδιου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης υποχρεωτικά εντός του πρώτου δεκαημέρου του Σεπτεμβρίου εκάστου διδακτικού έτους, ο οποίος ορίζει τον Πρόεδρο της κοινής συνεδρίασης. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

17 Επισήμανση_9: Συμπλήρωση υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου_4 Από 1η Οκτωβρίου και έως το τέλος του διδακτικού έτους οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες ανατίθενται αποκλειστικά για κάλυψη των διδακτικών κενών. Η ανάθεση συμπλήρωσης διδακτικού ωραρίου για κάλυψη διδακτικών αναγκών γίνεται με ευθύνη των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικά για το σύνολο των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η ανωτέρω ανάθεση γίνεται σε σχολικές μονάδες και των δύο (2) βαθμίδων εκπαίδευσης, με προτεραιότητα στη βαθμίδα στην οποία ανήκει ο εκπαιδευτικός, με ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.» Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

18

19 Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_1:  Δεν προβλέπεται ορισμός ενός εκπαιδευτικού ως υπεύθυνου ολοήμερου, αλλά ορίζεται ανά ημέρα ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος.  Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων καθώς και στον/στην Δ/ντή−Δ/ντρια του σχολείου.  Στους εκπαιδευτικούς που φέρουν την ευθύνη λειτουργίας στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν προβλέπεται χορήγηση επιδόματος.  Με απόφαση και σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή−Δ/ντριας του σχολείου, ορίζονται: α) οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν και συμπληρώνουν το υποχρεωτικό διδακτικό τους ωράριο στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και β) ανά ημέρα, ο εκπαιδευτικός που θα φέρει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

20  Αντίγραφο του πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων στο οποίο αναφέρονται οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα φέρουν την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου καθώς και η ημέρα για την οποία έχει οριστεί ο κάθε εκπαιδευτικός ως ο φέρων την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος κοινοποιείται: α) στον οικείο Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, β) στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο, γ) επισυνάπτεται στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Διδασκαλίας Ολοήμερου Προγράμματος και δ) αναρτάται σε εμφανές σημείο στο γραφείο των εκπαιδευτικών.  Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το γνωστικό αντικείμενο της Μελέτης−Προετοιμασίας το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70.  Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται επιλεγόμενο διδακτικό αντικείμενο από τα αναφερόμενα: Τ.Π.Ε., Αγγλικά, Αθλητισμός, Εικαστικά, Μουσική, θεατρική Αγωγή και Πολιτιστικοί Όμιλοι Δραστηριοτήτων. Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_2: Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

21  Το διδακτικό αντικείμενο των Πολιτιστικών Ομίλων Δραστηριοτήτων δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των ειδικοτήτων για συμπλήρωση του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου.  Το Ολοήμερο Πρόγραμμα διαμορφώνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων, ύστερα από εισήγηση του/της Δ/ντή−Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συνυπολογίζοντας τα ενδιαφέροντα των μαθητών, την υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας καθώς και το υπάρχον εκπαιδευτικό προσωπικό.  Η σειρά των ωρών διδασκαλίας (2η και 3η), κατά τη σύνταξη του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος Διδασκαλίας του Ολοήμερου, προσαρμόζεται σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος.  Κατά τη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων σε καμία περίπτωση δεν παραβιάζεται το εργασιακό και διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών το οποίο ορίζεται από τις σχετικές διατάξεις. Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_3: Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

22 Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_4:  Στα 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι 14 φοιτώντες μαθητές.  Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα εγγράφονται και φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους.  Στις σχολικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν ως 4/θέσιες και 5/θέσιες ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές, χωρίς την προϋπόθεση προσκόμισης βεβαίωσης εργασίας.  Όταν ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα είναι χαμηλότερος των 14 φοιτώντων μαθητών σε 6/θέσια και άνω δημοτικά σχολεία ή είναι χαμηλότερος των 10 φοιτώντων μαθητών σε 4/θέσια και 5/θέσια δημοτικά σχολεία, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αναστέλλεται η λειτουργία του τμήματος. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

23 Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_5:  Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή−Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση φοιτώντων μαθητών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.  Με πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων, από το σύνολο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα ορίζονται οι εφημερεύοντες και καθορίζονται τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες τους. Αντίγραφο του πρακτικού αναρτάται στο γραφείο του Διευθυντή και στο γραφείο των εκπαιδευτικών.  Η ώρα του φαγητού − χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνος λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα και ο οποίος έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό που διδάσκει τη δεύτερη ώρα του ολοήμερου προγράμματος, παρευρίσκεται κι επιβλέπει τη σίτιση των μαθητών. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε

24 Επισημάνσεις λειτουργίας Ολοήμερου_6:  Η αποχώρηση των μαθητών του ολοήμερου προγράμματος μπορεί να γίνει: Με τη λήξη του ολοήμερου προγράμματος (16:00), Με τη λήξη της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15.00), εφόσον έχει συμπεριληφθεί στην αρχική δήλωση εγγραφής. Η αποχώρηση των μαθητών γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο οποίος αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα. Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε ΤΕΛΟΣ

25 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε «Προγραμματισμός λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2016-2017» ( αποσπάσματα….)

26 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε Ι. Ενημερωτικές συναντήσεις Οι Διευθύνσεις των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων μπορούν να πραγματοποιήσουν ως τις 10-6-2016 συναντήσεις με τους συλλόγους γονέων/κηδεμόνων, με σκοπό την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων σε θέματα που αφορούν στο ρόλο και στη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος, καθώς και στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, όπως αυτό καθορίζεται στη με αριθμ. πρωτ. Φ12/657/70691/Δ1/26-4-2016 Υ.Α (ΦΕΚ 1324/11-05-2016, τ.Β΄) και στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου όπως αυτό καθορίζεται στη με αριθμ. πρωτ Φ.32/190/81670/Γ1/20-07-2007 Υ.Α (ΦΕΚ 1420/2007,τ.Β΄). Στις συναντήσεις η παρουσία του οικείου Σχολικού Συμβούλου θα συνεισφέρει στην ενημέρωσή τους και στην επίλυση των όποιων προβλημάτων.

27 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε  Στα σχολεία με λειτουργικότητα από 6/θέσια και άνω, ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος (1η, 2η ή 3η ώρα) είναι 14 φοιτώντες μαθητές. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται: α) οι μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. β) οι μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους).  Για τα σχολεία που λειτουργούν ως 4/θέσια και 5/θέσια, ο ελάχιστος αριθμός μαθητών για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος ορίζεται στους 10 φοιτώντες μαθητές χωρίς την προϋπόθεση προσκόμισης δικαιολογητικών. ΙΙ. Προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος των 4/θέσιων και άνω Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων :

28 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε B. Δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρόωρης Υποδοχής μαθητών (7:00-8:00) σε σχολεία όπου διαπιστώνεται σχετική ανάγκη. Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν μαθητές οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών είναι οι 7 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα έως 8/θέσια και 10 μαθητές για σχολεία με λειτουργικότητα από 9/θέσια και άνω. Η συγκρότηση και η λειτουργία τμήματος Πρόωρης Υποδοχής μαθητών γίνεται ύστερα από σχετική τεκμηριωμένη πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων και θετική εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου, με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και έγκριση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

29 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Δ/ντή-Δ/ντριας της σχολικής μονάδας, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση των μαθητών που συμμετέχουν καθημερινά στο τμήμα Πρόωρης Υποδoχής, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο. Ο χρόνος απασχόλησης των μαθητών που συμμετέχουν στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:00-8:00) εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τον εκπαιδευτικό ο οποίος ορίζεται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων. Η ημερήσια ευθύνη λειτουργίας του τμήματος Πρόωρης Υποδοχής (7:00-8:00) δύναται να ανατίθεται στο σύνολο των εκπαιδευτικών για συμπλήρωση διδακτικού ωραρίου.

30 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε Γ. Στην περίπτωση που ο αριθμός των φοιτώντων μαθητών στο/α ολοήμερο/α τμήμα/τα καθώς και στο τμήμα Πρόωρης Υποδοχής κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.

31 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε ΙΙΙ. Προϋποθέσεις για τη λειτουργία των Ολοήμερων Τμημάτων των Νηπιαγωγείων: Οι μαθητές εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, κατόπιν σχετικής αίτησης- δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους που θα πρέπει να κατατεθεί μαζί με την αίτηση για εγγραφή στο νηπιαγωγείο. 1. Για τη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος, ο ελάχιστος αριθμός φοιτώντων νηπίων/προνηπίων είναι ο προβλεπόμενος από τις κείμενες διατάξεις (παρ. 1 του άρθρου 35 του Ν. 4386/2016 … Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός φοιτώντων νηπίων/προνηπίων για τη λειτουργία ολοήμερου τμήματος μπορεί να ορίζεται διαφορετικά με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κατόπιν σχετικής τεκμηριωμένης εισήγησης του οικείου Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και έγκρισης του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης.

32 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 2. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα του νηπιαγωγείου δύνανται να εγγράφονται: α) τα νήπια/προνήπια των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. β) τα νήπια/προνήπια των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (μαθητές πολύτεκνων/μονογονεϊκών οικογενειών, μαθητές με γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένους σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένους). 4. Στα συστεγαζόμενα Νηπιαγωγεία, εφόσον ο αριθμός των εγγεγραμμένων νηπίων/προνηπίων σε Ολοήμερο Τμήμα είναι μικρότερος από τον προβλεπόμενο, συγκροτούνται κοινά τμήματα. 5. Δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Το ωράριο λειτουργίας και η υποχρεωτικότητα της φοίτησης, τηρούνται καθ΄ όλο το διδακτικό έτος.

33 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 6. Στα νηπιαγωγεία όπου διαπιστώνεται η ανάγκη πρόωρης υποδοχής νηπίων/προνηπίων δύναται να συγκροτείται τμήμα Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης (7:00-8:00). Στο τμήμα αυτό δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα και των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης είναι τα 5 νήπια πρώτης ηλικίας. Εντός του πρώτου πενθημέρου κάθε μήνα, με ευθύνη του/της Προϊσταμένου/νης του νηπιαγωγείου, συντάσσεται και αποστέλλεται στην οικεία Διεύθυνση αναλυτική κατάσταση των νηπίων/προνηπίων που συμμετέχουν καθημερινά στο τμήμα της Πρωινής-Προαιρετικής Ζώνης, η οποία κοινοποιείται και στον οικείο Σχολικό Σύμβουλο.

34 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 7. Στην περίπτωση που ο αριθμός των φοιτώντων νηπίων/προνηπίων στο/α ολοήμερο/α τμήμα/τα καθώς και στο τμήμα της Πρωινής- Προαιρετικής Ζώνης κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις, τότε αναστέλλεται η λειτουργία του με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από σχετική εισήγηση του αρμόδιου Σχολικού Συμβούλου.

35 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2016-2017» ( αποσπάσματα….)

36 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 1.Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων με λειτουργικότητα από 4/θέσια και άνω ενημερώνουν τους μαθητές της Δ΄ τάξης, οι οποίοι θα φοιτήσουν κατά το σχολικό έτος 2016-2017 στην Ε΄ τάξη, καθώς και τους γονείς και κηδεμόνες τους. Η ενημέρωση πραγματοποιείται με επίδοση επιστολής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και για τις δύο γλώσσες (συμπεριλαμβάνεται στα συνημμένα της παρούσας εγκυκλίου) που αφορά στην επιλογή, τη σημασία και τη χρησιμότητα της 2ης ξένης γλώσσας. 2. Οι μαθητές διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα όποια από τις δυο (Γαλλικά- Γερμανικά) έχει την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης σε επίπεδο τμήματος, όπως αυτή διαμορφώνεται μετά τις δηλώσεις των μαθητών που θα φοιτήσουν κατά το επόμενο σχολικό έτος στην Ε΄ τάξη. Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών του τμήματος, διδάσκεται ως 2η ξένη γλώσσα αυτή για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Δεν επιτρέπεται αλλαγή τμήματος μαθητών λόγω διαφορετικής προτίμησης σε σχέση με τη 2η ξένη γλώσσα που πλειοψήφησε και διδάσκεται στο τμήμα τους.

37 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 3.Σε σχολεία με δύο ή περισσότερα τμήματα ανά τάξη, οι μαθητές δύναται να κατανεμηθούν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους σε μεικτά-παράλληλα τμήματα με δυο προϋποθέσεις: α) Ο ελάχιστος αριθμός για τη δημιουργία τμήματος είναι οι 14 μαθητές β) Ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων δεν μπορεί να υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων γενικής παιδείας, π.χ. από 2 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 2 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας, από 3 τμήματα γενικής Παιδείας δημιουργούνται αποκλειστικά 3 τμήματα 2ης ξένης γλώσσας κτλ. Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α΄ και β΄) προϋποθέσεις, η β΄ ξένη γλώσσα διδάσκεται στο υφιστάμενο τμήμα γενικής Παιδείας σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών σε επίπεδο τμήματος.

38 Περιφερειακή Διεύθυνση Π.Ε. & Δ.Ε. Αττικής - Τμήμα Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Π.Ε 4. Στην περίπτωση κατά την οποία μέχρι την 1η Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους δεν έχει καλυφθεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχθηκε σύμφωνα με τις προβλέψεις των παραπάνω παραγράφων 2 & 3, τότε με απόφαση του οικείου Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι μαθητές διδάσκονται την ξένη γλώσσα για την οποία υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. 5. Ειδικότερα για το σχολικό έτος 2016-2017 και για τους μαθητές της ΣΤ’ τάξης, η οργάνωση των τμημάτων της διδασκαλίας της 2ης ξένης γλώσσας θα διατηρηθεί όπως διαμορφώθηκε το σχολικό έτος 2015-2016. Σε περίπτωση κατά την οποία στην ΣΤ’ τάξη δεν υπάρχει διαμορφωμένη οργάνωση τμημάτων από το προηγούμενο σχολικό έτος, τότε υλοποιείται η διαδικασία επιλογής 2ης ξένης γλώσσας όπως προβλέπεται στις παραπάνω παραγράφους 2, 3 και 4.


Κατέβασμα ppt "Πολυχώρος «Ελληνικό Μολύβι», 31-05-2016 Συνάντηση εργασίας Σχολικών Συμβούλων Π.Ε. & Ειδικοτήτων Το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο ( και άλλες."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google