Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπαίθριες Δραστηριότητες Χιονοδρομία ΙΙ 3η ενότητα: «Τουρισμός, Εναλλακτικές μορφές, Αναψυχή πελατών ξενοδοχείων» Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπαίθριες Δραστηριότητες Χιονοδρομία ΙΙ 3η ενότητα: «Τουρισμός, Εναλλακτικές μορφές, Αναψυχή πελατών ξενοδοχείων» Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπαίθριες Δραστηριότητες Χιονοδρομία ΙΙ 3η ενότητα: «Τουρισμός, Εναλλακτικές μορφές, Αναψυχή πελατών ξενοδοχείων» Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

3 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

4 Θέματα που θα αναπτυχθούν στην παρούσα διάλεξη: Η έννοια του φαινομένου του τουρισμού Η παγκόσμια αγορά του Τουρισμού Μαζικός τουρισμός Εναλλακτικές μορφές τουρισμού Ενεργητικές διακοπές Τουρισμός περιπέτειας Οικοτουρισμός Η ανάγκη της ‘αναψυχής’ των πελατών ξενοδοχείων Animation Το επάγγελμα του ανιματέρ.

5 Ορισμός του τουρισμού Ο τουρισμός είναι ένα κοινωνικό, ψυχολογικό και οικονομικό φαινόμενο που προκύπτει από την δράση και αντίδραση των παραγόντων: τουρίστας επισκέπτης, κοινωνία προορισμού, τουριστική επιχείρηση, κράτος, (Makintosh & Goeldner, 1990)

6 Τυπολογία τουριστών 1.Μόνοι ταξιδευτές ή με τους φίλους τους 2.Τουρίστες που συλλέγουν πληροφορίες μόνοι τους και ταξιδεύουν μόνοι 3.Τουρίστες που ταξιδεύουν σαν ομάδα με τουριστικό πρακτορείο. 4.Τουρισμός αναζήτησης, περιπλάνησης αναζήτησης περιπέτειας.

7 Στοιχεία μαζικού τουρισμού SunΉλιος SandΆμμος SeaΘάλασσα SexΣεξ Αλκοόλ Βανδαλισμοί Περιβαλλοντική & Ποιοτική υποβάθμιση υπηρεσιών

8 Στοιχεία μαζικού τουρισμού Σύμφωνα με την εθνική στατιστική υπηρεσία ενώ δεκαετία του ’70 χαρακτηρίστηκε ως ‘ποιοτικού’ τουρισμού πραγματοποιώντας 5,5 εκατομμύρια αφίξεις τουριστών, με 369 US $ δαπάνες ανά άτομο-τουρίστα, η δεκαετία του ’80 χαρακτηρίστηκε ως ‘μαζικού’ τουρισμού πραγματοποιώντας 8,2 εκατομμύρια αφίξεις τουριστών, με 319 US $ δαπάνες ανά άτομο- τουρίστα, παρουσιάζοντας δύο μεγάλες αλλαγές: την μείωση του αριθμού ημερών διαμονής στην χώρα μας και την αύξηση των μη νομίμων προς ενοικίαση δωματίων (Πίου, 1993).

9 Εναλλακτικές μορφές τουρισμού Σύμφωνα με τον Read (1980) οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού ή ειδικές μορφές τουρισμού, απευθύνονται στα άτομα εκείνα που επισκέπτονται μια περιοχή ή προορισμό επειδή από νωρίτερα έχουν κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον που τους έλκει σε αυτές. Η μεταφορά, η διαμονή και το φαγητό δεν είναι πλέον τα μοναδικά συστατικά του τουριστικού προϊόντος.

10 Εναλλακτικές μορφές τουρισμού Μορφωτικός τουρισμός Συνεδριακός τουρισμός Τουρισμός υγείας: θεραπευτικός/υγιεινής/ομορφιάς Αθλητικός :συμμετοχικός/ ως θεατής Περιπέτειας, ενεργητικές διακοπές Ορεινός τουρισμός

11 Εναλλακτικές μορφές τουρισμού Έτσι οι τουρίστες που επιδιώκουν πνευματικά ενδιαφέροντα αποβλέπουν στον ‘πολιτιστικό τουρισμό’, αντίστοιχα τουρίστες με που επιδιώκουν ενεργητικές δραστηριότητες στην φύση αποβλέπουν σε ‘ενεργητικές διακοπές’ ή ‘αθλητικό τουρισμό’

12 Ενεργητικές διακοπές ‘Ενεργητικές διακοπές χαρακτηρίζουν τις διακοπές ή τα ταξίδια των οποίων το κεντρικό ενδιαφέρον είναι μια αθλητική ή κινητική αναψυχική δραστηριότητα’ (Leisure Consultants, 1992). Επίσης μία μέρα ιππασίας ή ποδηλάτου βουνού ή πεζοπορίας δεν λογίζεται σαν ‘ενεργητικές διακοπές’, παρά μόνον στην περίπτωση που οι δραστηριότητες αποτελούν ένα μέρος του τουριστικού πακέτου υπηρεσιών που έχουν αγορασθεί από τον πελάτη (Leisure Management, 1994).

13 Ενεργητικές διακοπές Στο σημείο αυτό είναι χαρακτηριστικό να σημειώσουμε ότι η διεθνής οικονομοτεχνική βάση δεδομένων Mintel διαχωρίζει σαν νέα κατηγορία διακοπών, ταξίδια όπως: επίσκεψη της Τανζανίας για ανάβαση στο όρος Κιλιμάντζαρο, επίσκεψη της Αργεντινής για extreme ski, επίσκεψη της Ερυθράς για υποβρύχια φωτογράφηση, επίσκεψη του Νεπάλ για ανάβαση στα Ιμαλάια, επίσκεψη της Κένυα για σαφάρι. Αυτό δικαιολογείται διότι όχι πλέον ένα μέρος του ταξιδιού αλλά το αποκλειστικό βάρος είναι στραμμένο στο ιδιαίτερο κινητικό ενδιαφέρον (Leisure Intelligence, Mintel, 1997)

14 Εναλλακτικές μορφές τουρισμού Αγροτουρισμός Θαλάσσιος τουρισμός Οικολογικός τουρισμός Κοινωνικός τουρισμός Θρησκευτικός τουρισμός Τουρισμός κινήτρων

15 Animation Εμψύχωση & παρότρυνση για ενεργητική συμμετοχήΕμψύχωση & παρότρυνση για ενεργητική συμμετοχή Animation = ΑναψυχήAnimation = Αναψυχή Επιδίωξη της βιωματικής εμπειρίαςΕπιδίωξη της βιωματικής εμπειρίας Ενέργεια, Κίνηση, παιγνίδι, περιπέτεια, πρόκληση, δημιουργία, εμπειρία…Ενέργεια, Κίνηση, παιγνίδι, περιπέτεια, πρόκληση, δημιουργία, εμπειρία… Διάθεση για επανάληψηΔιάθεση για επανάληψησυμμετοχής

16 Η animation είναι παροχή υπηρεσιών 1. Είναι άπιαστες μη χειροπιαστές1. Είναι άπιαστες μη χειροπιαστές 2. Είναι αδιαχώριστη2. Είναι αδιαχώριστη η παραγωγή από την κατανάλωσή τους 3. Δεν μπορούν να αποθηκευθούν3. Δεν μπορούν να αποθηκευθούν

17 συνέχεια….. τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών 4. Ποικίλουν από μία περίπτωση σε άλλη4. Ποικίλουν από μία περίπτωση σε άλλη 5. Δεν έχουν ιδιοκτήτη (είναι στιγμιαίες)5. Δεν έχουν ιδιοκτήτη (είναι στιγμιαίες)

18 Στόχος της Animation Να γίνει ο πελάτης πρωταγωνιστής στην δραστηριότητα που συμμετέχει

19 ως αποτέλεσμα της Αnimation... θεωρείται ένα πλήθος κρίσεων και συναισθημάτων που αποκομίζει ο πελάτης, όπως : « ποιοτικού επιπέδου »,της αίσθησης ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες ήταν υψηλού « ποιοτικού επιπέδου », « ευχαρίστησης »της « ευχαρίστησης » από την συμμετοχή, « πληρότητας ή όχι, των επιθυμιών »της « πληρότητας ή όχι, των επιθυμιών » του πελάτη, που τον οδήγησαν στην συμμετοχή.

20 Η Ποιότητα των Υπηρεσιών είναι αποτέλεσμα της σύγκρισης μεταξύ του τι … ο υποψήφιος πελάτηςο παρέχον τις υπηρεσίες φορέας ο υποψήφιος πελάτης αισθάνεται ότι ο παρέχον τις υπηρεσίες φορέας : θα έπρεπε να προσφέρει….  θα έπρεπε να προσφέρει…. (επίπεδο προσδοκιών) τι πραγματικά προσέφερε !!!! &  τι πραγματικά προσέφερε !!!! (επίπεδο αντίληψης)

21 Οι Παράγοντες της Ποιότητας στην Animation Ποιοι είναι ?Ποιοι είναι ? Πόσοι είναι ?Πόσοι είναι ? 1. Εμφάνιση1. Εμφάνιση 2. Αξιοπιστία2. Αξιοπιστία 3. Ανταπόκριση3. Ανταπόκριση 4. Ασφάλεια4. Ασφάλεια 5. Φροντίδα5. Φροντίδα 1 2 3 4 5

22 Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ποιότητας στις υπηρεσίες Animation Εγκαταστάσεις και εξοπλισμόςΕγκαταστάσεις και εξοπλισμός Εντοπισμός των απαιτήσεων των πελατών (ανάλογα με ηλικία, φύλο, εθνότητα, κουλτούρα, θρησκεία κλπ)Εντοπισμός των απαιτήσεων των πελατών (ανάλογα με ηλικία, φύλο, εθνότητα, κουλτούρα, θρησκεία κλπ)

23 χαρακτηριστικά ποιότητος συνέχεια…. Εμφάνιση, συμπεριφορά και εκπαίδευση του προσωπικούΕμφάνιση, συμπεριφορά και εκπαίδευση του προσωπικού Παροχή προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που μπορούν να υλοποιηθούνΠαροχή προγραμμάτων και δραστηριοτήτων που μπορούν να υλοποιηθούν Αξιοποίηση των ικανοτήτων των animators καi των πλεονεκτημάτων του ξενοδοχείουΑξιοποίηση των ικανοτήτων των animators καi των πλεονεκτημάτων του ξενοδοχείου

24 Μέτρηση της Ποιότητας των Υπηρεσιών 1-----2-----3-----4----5-----6-----7-----8-----9-----10 Ελάχιστη Ποιοτική Προσδοκία Επιθυμητή Ποιοτική Προσδοκία Ευχαριστημένος Πελάτης Δυσαρεστημένος Πελάτης ΖΩΝΗ ΑΝΟΧΗΣ Αντιληπτή Ποιότητα

25 Παραδείγματα για εφαρμογή Ο ποιοτικός Animater δεν αρκείται στην απλή «υλοποίηση» των δραστηριοτήτων του προγράμματος……, αλλά επιχειρεί να διαχειριστεί τα ‘θέλω’ των πελατών & να κατευθύνει την ψυχική τους διάθεση, προς υψηλά επίπεδα «ευχαρίστησης», μέσα από την ενεργή συμμετοχή τουςαλλά επιχειρεί να διαχειριστεί τα ‘θέλω’ των πελατών & να κατευθύνει την ψυχική τους διάθεση, προς υψηλά επίπεδα «ευχαρίστησης», μέσα από την ενεργή συμμετοχή τους

26 Παραδείγματα για εφαρμογή Ο επαγγελματίας Animateur προσφέρει υπηρεσίες με προδιαγραφές ποιότητος Είναι η «βιτρίνα» του οργανισμού (ξενοδοχείου) Επικοινωνεί με τους πελάτες & να εκμαιεύει τις προθέσεις και τις επιθυμίες τους Προετοιμασμένος (εμφάνιση, ψυχικά, γνωστικά & με τον ανάλογο εξοπλισμό) Ευέλικτος & προσαρμοστικός στις συμπεριφορές των πελατών

27 Σχετική βιβλιογραφία McIntosh R., Goeldner C. (1990). Tourism, Principles, Practices, Philosophies, Wiley New York Internet www.wto.net www.gnto.gr Σφακιανάκης Μ., (2000). Εναλλακτικές Μορφές τουρισμού, εκδ. ΕΛΛΗΝ, Αθήνα Λύτρας, Π. (1993) Η κοινωνία της αναψυχής εκδ. INTERBOOKS, Αθήνα

28 Θέματα για συζήτηση, προβληματισμό Αναφέρετε γνωστούς τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και συζητήστε τα επακόλουθα της μαζικής προσέλευσης τουριστών. Αναφέρετε την επίπτωση στις παραδόσεις και τα έθιμα μιας περιοχής, που είναι τουριστικός προορισμός, από την μαζική και χρόνια παραμονή αλλοδαπών τουριστών σε αυτήν.

29 Θέματα για συζήτηση, προβληματισμό Αναφέρετε τους πλέον φημισμένους τουριστικούς προορισμούς που σχετίζονται με εναλλακτικές μορφές τουρισμού (χειμερινός, ιαματικός κλπ) Ποιους παράγοντες θεωρείτε ως σπουδαιότερους για την περαιτέρω ανάπτυξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού στην χώρα μας;

30 Επίλογος Το τουριστικό φαινόμενο στην χώρα μας, τα τελευταία 50 χρόνια -με την μορφή του μαζικού μοντέλου- εκτός από οικονομική ανάπτυξη προκάλεσε οικολογική και πολιτισμική αλλοίωση. Η ανάγκη για αναβάθμιση της ποιότητας της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα στον νέο αιώνα, έχει ως προϋπόθεση την αειφόρα ανάπτυξη του τουριστικού μοντέλου που έχει ως αιχμή του δόρατος «τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού».

31 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ


Κατέβασμα ppt "Υπαίθριες Δραστηριότητες Χιονοδρομία ΙΙ 3η ενότητα: «Τουρισμός, Εναλλακτικές μορφές, Αναψυχή πελατών ξενοδοχείων» Κουθούρης Χαρίλαος, Αν. Καθηγητής Τ.Ε.Φ.Α.Α,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google