Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα. 2 Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα. 2 Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα

2 2 Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί να καταλαμβάνει 60-180 σελίδες, στο οποίο ο φοιτητής πραγματεύεται ένα θέμα-πρόβλημα συνήθως σχετικό με την κατεύθυνση σπουδών στην οποία θέλει να πάρει πτυχίο. Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί να καταλαμβάνει 60-180 σελίδες, στο οποίο ο φοιτητής πραγματεύεται ένα θέμα-πρόβλημα συνήθως σχετικό με την κατεύθυνση σπουδών στην οποία θέλει να πάρει πτυχίο.

3 3 Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Ο φοιτητής παρουσιάζει την πτυχιακή του εργασία, αφού έχει περάσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα των εξαμήνων που έχει δηλώσει, μπροστά σε μια τριμελή επιτροπή που ακούει την έκθεση του επιβλέποντα καθηγητή (με τον οποίο γίνεται η πτυχιακή). Ο φοιτητής παρουσιάζει την πτυχιακή του εργασία, αφού έχει περάσει επιτυχώς όλα τα μαθήματα των εξαμήνων που έχει δηλώσει, μπροστά σε μια τριμελή επιτροπή που ακούει την έκθεση του επιβλέποντα καθηγητή (με τον οποίο γίνεται η πτυχιακή). Στη συνέχεια τα άλλα μέλη της εισηγητικής επιτροπής μπορεί να κάνουν κάποιες παρατηρήσεις στον υποψήφιο φοιτητή. Στη συνέχεια τα άλλα μέλη της εισηγητικής επιτροπής μπορεί να κάνουν κάποιες παρατηρήσεις στον υποψήφιο φοιτητή.

4 4 Ποια η διαφορά της πτυχιακής εργασίας από τη διδακτορική διατριβή; Το διδακτορικό είναι μια εργασία με την οποία καταπιάνονται μόνο όσοι επιθυμούν να τελειοποιηθούν και να εξειδικευτούν ως επιστήμονες-ερευνητές. Το διδακτορικό είναι μια εργασία με την οποία καταπιάνονται μόνο όσοι επιθυμούν να τελειοποιηθούν και να εξειδικευτούν ως επιστήμονες-ερευνητές.

5 5 Χαρακτηριστικά της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής Η διδακτορική διατριβή αποτελεί μια πρωτότυπη- ερευνητική εργασία. Η διδακτορική διατριβή αποτελεί μια πρωτότυπη- ερευνητική εργασία. Εκπονείται συνήθως σε μια προχωρημένη- ώριμη ηλικία. Εκπονείται συνήθως σε μια προχωρημένη- ώριμη ηλικία. Να «Ανακαλύψουμε» κάτι που οι άλλοι δεν το έχουν βρει ακόμη. Να «Ανακαλύψουμε» κάτι που οι άλλοι δεν το έχουν βρει ακόμη. Και δεν εννοούμε απαραίτητα τη θεωρία της Σχετικότητας! Και δεν εννοούμε απαραίτητα τη θεωρία της Σχετικότητας!

6 6 Χαρακτηριστικά της εκπόνησης διδακτορικής διατριβής Πάντως ο μελετητής πρέπει να «δημιουργήσει» μια εργασία που δεν πρέπει, θεωρητικά να την αγνοήσουν οι άλλοι μελετητές του κλάδου διότι θα προσθέτει κάτι καινούριο στον επιστημονικό κλάδο. Πάντως ο μελετητής πρέπει να «δημιουργήσει» μια εργασία που δεν πρέπει, θεωρητικά να την αγνοήσουν οι άλλοι μελετητές του κλάδου διότι θα προσθέτει κάτι καινούριο στον επιστημονικό κλάδο.

7 7 Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Μια καλή πτυχιακή μπορεί να είναι συνθετική ή ερευνητική. Μια καλή πτυχιακή μπορεί να είναι συνθετική ή ερευνητική. Η κριτική αντίληψη που έχει αναπτύξει ο φοιτητής καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του, αποδεικνύεται μέσα από μια συνθετική πτυχιακή εργασία. Η κριτική αντίληψη που έχει αναπτύξει ο φοιτητής καθ’ όλη τη διάρκεια της φοίτησής του, αποδεικνύεται μέσα από μια συνθετική πτυχιακή εργασία. Δηλαδή από τον τρόπο που καταφέρνει να παρουσιάσει με σαφήνεια, προσπαθώντας να συνδέσει τις διάφορες οπτικές γωνίες, ώστε να προσφέρει μια ευφυή πανοραμική επισκόπηση, χρήσιμη από κάθε άποψη πληροφόρησης ακόμα και για έναν ειδικό του κλάδου. Δηλαδή από τον τρόπο που καταφέρνει να παρουσιάσει με σαφήνεια, προσπαθώντας να συνδέσει τις διάφορες οπτικές γωνίες, ώστε να προσφέρει μια ευφυή πανοραμική επισκόπηση, χρήσιμη από κάθε άποψη πληροφόρησης ακόμα και για έναν ειδικό του κλάδου.

8 8 Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Όποιος κάνει συνθετική εργασία δεν αποκλείει το δρόμο της έρευνας. Όποιος κάνει συνθετική εργασία δεν αποκλείει το δρόμο της έρευνας. Η σύνθεση μπορεί να αποτελέσει δείγμα σοβαρότητας εκ μέρους ενός νεαρού ερευνητή που προτού ξεκινήσει την προσωπική του έρευνα θέλει να τη στοιχειοθετήσει καλά αποσαφηνίζοντας σημαντικούς όρους και έννοιες. Η σύνθεση μπορεί να αποτελέσει δείγμα σοβαρότητας εκ μέρους ενός νεαρού ερευνητή που προτού ξεκινήσει την προσωπική του έρευνα θέλει να τη στοιχειοθετήσει καλά αποσαφηνίζοντας σημαντικούς όρους και έννοιες.

9 9 Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Η επιλογή μεταξύ συνθετικής και ερευνητικής εργασίας εξαρτάται Η επιλογή μεταξύ συνθετικής και ερευνητικής εργασίας εξαρτάται από την ωριμότητα και από την ωριμότητα και την ικανότητα εργασίας του υποψηφίου. την ικανότητα εργασίας του υποψηφίου. Επίσης εξαρτάται και Επίσης εξαρτάται και από οικονομικούς παράγοντες διότι ένας φοιτητής έχει λιγότερο χρόνο, λιγότερες δυνάμεις και πολλές φορές λιγότερα χρήματα να διαθέσει σε μακροχρόνιες έρευνες (συνήθως απαιτούν την αγορά σπάνιων και δαπανηρών βιβλίων, ταξίδια σε κέντρα ή βιβλιοθήκες του εξωτερικού κ.ά.). από οικονομικούς παράγοντες διότι ένας φοιτητής έχει λιγότερο χρόνο, λιγότερες δυνάμεις και πολλές φορές λιγότερα χρήματα να διαθέσει σε μακροχρόνιες έρευνες (συνήθως απαιτούν την αγορά σπάνιων και δαπανηρών βιβλίων, ταξίδια σε κέντρα ή βιβλιοθήκες του εξωτερικού κ.ά.).

10 10 Χαρακτηριστικά της πτυχιακής εργασίας ή αλλιώς διπλωματικής Μια πτυχιακή εργασία μπορεί να είναι αξιοπρεπής με: Τον υπολογισμό του διαθέσιμου χρόνου και Τον υπολογισμό του διαθέσιμου χρόνου και Την κατάλληλη επιλογή θέματος (δηλαδή της ιδιαίτερης κλίσης του κάθε φοιτητή). Την κατάλληλη επιλογή θέματος (δηλαδή της ιδιαίτερης κλίσης του κάθε φοιτητή).

11 11 Πώς μπορεί μια πτυχιακή εργασία να χρησιμεύσει και μετά το πτυχίο; Με δύο τρόπους: Με δύο τρόπους: Ως σημείο εκκίνησης μιας ευρύτερης έρευνας που θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια εφόσον φυσικά ο φοιτητής το επιθυμεί. Ως σημείο εκκίνησης μιας ευρύτερης έρευνας που θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια εφόσον φυσικά ο φοιτητής το επιθυμεί. Ως βοήθεια για το επάγγελμά του. Ως βοήθεια για το επάγγελμά του.

12 12 Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: 1. Να εντοπίσουμε/ επιλέξουμε ένα συγκεκριμένο θέμα. 2. Να συγκεντρώσουμε στοιχεία σχετικά με το θέμα. 3. Να οργανώσουμε αυτά τα στοιχεία. 4. Να επανεξετάσουμε από πρώτο χέρι το θέμα στο φως των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν. 5. Να δώσουμε οργανική μορφή σε όλους τους προηγούμενους συλλογισμούς. 6. Να προσπαθήσουμε να καταλάβουν οι αναγνώστες τι θέλαμε να πούμε και να είναι σε θέση να ανατρέξουν, αν χρειαστεί, στα ίδια στοιχεία προκειμένου να συνεχίσουν το θέμα για λογαριασμό τους.

13 13 Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Το να εκπονηθεί μια διπλωματική εργασία σημαίνει για ένα φοιτητή να μάθει να βάζει σε τάξη τις ιδέες του και να τακτοποιεί τα δεδομένα. Το να εκπονηθεί μια διπλωματική εργασία σημαίνει για ένα φοιτητή να μάθει να βάζει σε τάξη τις ιδέες του και να τακτοποιεί τα δεδομένα. Είναι μια εμπειρία μεθοδικής εργασίας, σημαίνει να κατασκευάζεις ένα αντικείμενο που χρησιμεύει και σε άλλους. Είναι μια εμπειρία μεθοδικής εργασίας, σημαίνει να κατασκευάζεις ένα αντικείμενο που χρησιμεύει και σε άλλους.

14 14 Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Το να κάνουμε μια πτυχιακή είναι σαν να ασκούμε τη μνήμη μας. Το να κάνουμε μια πτυχιακή είναι σαν να ασκούμε τη μνήμη μας. Μιας και εξασκούμε τη μνήμη μας είναι καλύτερα να μαθαίνουμε πράγματα που μας ενδιαφέρουν ή μας χρειάζονται. Μιας και εξασκούμε τη μνήμη μας είναι καλύτερα να μαθαίνουμε πράγματα που μας ενδιαφέρουν ή μας χρειάζονται. Όμως ακόμα και όταν μαθαίνουμε πράγματα που φαινομενικά μας είναι άχρηστα αποτελεί καλή γυμναστική για το μυαλό. Όμως ακόμα και όταν μαθαίνουμε πράγματα που φαινομενικά μας είναι άχρηστα αποτελεί καλή γυμναστική για το μυαλό.

15 15 Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Μολονότι είναι λοιπόν σημαντικό να κάνουμε μια πτυχιακή για ένα θέμα που μας αρέσει, το θέμα είναι δευτερεύον συγκριτικά: Μολονότι είναι λοιπόν σημαντικό να κάνουμε μια πτυχιακή για ένα θέμα που μας αρέσει, το θέμα είναι δευτερεύον συγκριτικά: 1. με τη μέθοδο εργασίας που μαθαίνουμε και 2. την εμπειρία που αποκτάμε.

16 16 Μια πτυχιακή εργασία στην ουσία σημαίνει: Σε μια καλή εργασία δεν υπάρχει κανένα θέμα πραγματικά ανόητο. Σε μια καλή εργασία δεν υπάρχει κανένα θέμα πραγματικά ανόητο. Από μια καλή εργασία εξάγονται πάντα χρήσιμα συμπεράσματα. Από μια καλή εργασία εξάγονται πάντα χρήσιμα συμπεράσματα. Ο Μάρξ για παράδειγμα δεν έκανε την πτυχιακή του για την πολιτική οικονομία αλλά για δύο Έλληνες φιλοσόφους τον Επίκουρο και τον Δημόκριτο. Ο Μάρξ για παράδειγμα δεν έκανε την πτυχιακή του για την πολιτική οικονομία αλλά για δύο Έλληνες φιλοσόφους τον Επίκουρο και τον Δημόκριτο.

17 17 Τέσσερις κανόνες για επιλογή θέματος πτυχιακής 1. Το θέμα είναι καλό να ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα του υποψηφίου (συνδέεται με το είδος των μαθημάτων που έδωσε, με τα διαβάσματά του) αλλά όχι και απαραίτητο. 2. Οι πηγές στις οποίες θα ανατρέξει να είναι προσιτές δηλαδή να μην επιβαρύνουν οικονομικά των υποψήφιο. 3. Οι πηγές στις οποίες θα ανατρέξει να είναι εύχρηστες δηλαδή ανάλογες με τις μορφωτικές δυνατότητες του υποψηφίου. 4. Το μεθοδολογικό πλαίσιο της έρευνας να είναι αντίστοιχο της πείρας του υποψηφίου.

18 18 Τελικά πέντε κανόνες για την εκπόνηση διπλωματικής! Υπάρχουν υποψήφιοι που για λόγους συμπάθειας ή οκνηρίας θέλουν να κάνουν με το διδάσκοντα της Α ειδικότητας μια διπλωματική που στην πραγματικότητα είναι της Β ειδικότητας. Υπάρχουν υποψήφιοι που για λόγους συμπάθειας ή οκνηρίας θέλουν να κάνουν με το διδάσκοντα της Α ειδικότητας μια διπλωματική που στην πραγματικότητα είναι της Β ειδικότητας. Ο διδάσκων μπορεί να δεχθεί από συμπάθεια, ματαιοδοξία ή απροσεξία και μετά δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει την πτυχιακή. Ο διδάσκων μπορεί να δεχθεί από συμπάθεια, ματαιοδοξία ή απροσεξία και μετά δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει την πτυχιακή.

19 19 Τελικά πέντε κανόνες για την εκπόνηση διπλωματικής! Κατά συνέπεια ο επιβλέπων/ επιβλέπουσα, που θα επιλεγεί από τον υποψήφιο φοιτητή, πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με το θέμα της εργασίας του. Κατά συνέπεια ο επιβλέπων/ επιβλέπουσα, που θα επιλεγεί από τον υποψήφιο φοιτητή, πρέπει να έχει γνωστικό αντικείμενο σχετικό με το θέμα της εργασίας του.


Κατέβασμα ppt "1 Πτυχιακή εργασία: ορισμός και χρησιμότητα. 2 Τι είναι η πτυχιακή εργασία; Είναι ένα πόνημα που έχει δακτυλογραφηθεί με έκταση που ποικίλει και μπορεί."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google