Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2012. Αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης: χωρικά πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης 2025 επιτρέπει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2012. Αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης: χωρικά πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης 2025 επιτρέπει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2012

2 Αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης: χωρικά πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης 2025 επιτρέπει την προσαρμογή στα νέα δεδομένα που τίθενται από τη θεσμοθέτηση του Γενικού και των Ειδικών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού της νέας αρχιτεκτονικής για την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσω του «Καλλικράτη», τη σύνταξη των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων των Νέων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειών της χώρας, καθώς και τη βασική πολιτική επιλογή για την εφαρμογή της Πράσινης Ανάπτυξης. Ενισχύεται ο θεσμικός ρόλος του ΟΡ.ΘΕ. με τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο διοικητικής υπόστασης και οργάνωσης, στο πλαίσιο του οποίου θα λειτουργεί, αποτελώντας το ενιαίο σχεδιαστικό, προγραμματικό και εποπτικό κέντρο για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της, καθώς και το φορέα άσκησης της χωροταξικής, περιβαλλοντικής και πολεοδομικής πολιτικής. Προωθούνται πολιτικές βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του διεθνούς ρόλου της πόλης.

3 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ: Στρατηγικός ανασχεδιασμός της θαλάσσιας σχέσης Η ανάπλαση του αστικού θαλασσίου μετώπου της Θεσσαλονίκης σημαίνει χωρική παρέμβαση στην καρδιά της πόλης. Το ΥΠΕΚΑ και ο ΟΡ.ΘΕ. σκοπεύουν να εντάξουν το πλαίσιο στρατηγικής για τη διαχείριση, ανάπλαση και αξιοποίηση του συνολικού θαλάσσιου μετώπου της Θεσσαλονίκης από τη Χαλάστρα μέχρι το Αγγελοχώρι στο διεθνή διαγωνισμό για το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης, με στόχο την άρση των παθογενειών, που σήμερα παρατηρούνται, την εξομάλυνση των αντιθέσεων και τη ρύθμιση των τοπικών παρεμβάσεων των φορέων σ’ αυτό. Η αξιοποίηση προτάσεων μελετών ή ερευνών, που έχουν εκπονηθεί για την περιοχή, είτε από τον ΟΡ.ΘΕ., είτε από άλλους φορείς, θα τεθεί μέσα στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της συνεργασίας του ΥΠΕΚΑ. και του ΟΡ.ΘΕ., τόσο με τα συναρμόδια Υπουργεία (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. και Περιφερειακής Ανάπτυξης), όσο και με τους αρμόδιους φορείς της πόλης (Ο.Τ.Α., Ο.Λ.Θ.).

4 Μετεγκατάσταση ΔΕΘ Μετεγκατάσταση της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) στο Δήμο Εχεδώρου. Πλεονεκτήματα νέας θέσης: Ισόρροπη ανάπτυξη της περιφέρειας της Θεσσαλονίκης, αφού θα αποτελέσει ένα σημαντικό αναπτυξιακό πόλο στο βορειοδυτικό τομέα της περιαστικής ζώνης της πόλης και θα συμβάλει στην αναβάθμισή του - οικονομική, περιβαλλοντική και κοινωνική. Ικανοποιητικός χώρος για την υποδοχή των απαιτούμενων εκθεσιακών εγκαταστάσεων με σύγχρονες προδιαγραφές. Άμεση πρόσβαση σε σημαντικούς οδικούς άξονες και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Βρίσκεται κοντά στο εθνικό πάρκο Αξιού- Λουδία- Αλιάκμονα, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και των δύο χώρων. Είναι σε άμεση επαφή με το ΑΤΕΙ που έχει ερευνητικό χαρακτήρα στον τεχνολογικό τομέα. Γειτνιάζει με περιοχές Logistics και τη σημαντικότερη βιομηχανική περιοχή της Θεσσαλονίκης (ΒΙ.ΠΕ.Θ.)

5 Μητροπολιτικό Πάρκο Πολιτισμού και Πράσινου στο χώρο της ΔΕΘ Περιλαμβάνει τις περιοχές Λευκού Πύργου, πάρκου ΧΑΝΘ, χώρου ΔΕΘ, πανεπιστήμια, Γ’ Σώμα Στρατού, Πεδίο του Άρεως, με εκτόνωση στην περιοχή της Ευαγγελίστριας και τους Κήπους του Πασά. Μέσω της ολοκληρωμένης ανάπλασης: Θα συνδέεται άμεσα η περιοχή της ΔΕΘ με τους παρακείμενους χώρους του Γ’ Σώματος Στρατού και του Πεδίου του Άρεως. Θα συνδέεται η ευρύτερη περιοχή της ΔΕΘ με τον ανατολικό αρχαιολογικό περίπατο με το νέο ανατολικό πολιτιστικό άξονα.

6 Απόδοση στην πόλη των ζωτικών χώρων των στρατοπέδων Για τα στρατόπεδα Ζιάκα (Δήμος Μενεμένης), Παπακυριαζή (Δήμος Ευόσμου), Μεγάλου Αλεξάνδρου (Δήμος Αμπελοκήπων), Παύλου Μελά (Δήμος Σταυρούπολης) και Καρατάσου (εντός περιφερειακής, Δήμος Πολίχνης): Πλήρης μελετητική προσέγγιση των δυνατοτήτων, των αναγκαίων πολεοδομικών και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και των απαιτούμενων ανατροπών για τη δημιουργία τόξου ενιαίου ή μη, ελεύθερων χώρων. Χαρακτηρισμός ως «μνημείων» από την Εφορεία Νεοτέρων Μνημείων Κεντρικής Μακεδονία όσων κτισμάτων απαιτείται να διατηρηθούν, εφόσον αυτό δεν έχει ήδη γίνει. Προκήρυξη αρχιτεκτονικών διαγωνισμών για κάθε στρατόπεδο, με απόλυτα δεσμευτικές, ως προς τη γενική αρχή, προδιαγραφές και σύνταξη των σχετικών μελετών. Για τα στρατόπεδα στρατόπεδα Καπετάν Κώττα (πρώην 424 στρατιωτικό Νοσοκομείο) και Πεδίο Άρεως: Ένταξη αυτών στο Μητροπολιτικό πάρκο πολιτισμού και πρασίνου της ευρύτερης περιοχής της Δ.Ε.Θ. Προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το σύνολο του Μητροπολιτικού πάρκου.

7 Απόδοση στην πόλη των ζωτικών χώρων των στρατοπέδων Για το στρατόπεδο Φαρμάκη: Σύνταξη νέας μελέτης για τη μετατροπή του αποκλειστικά σε χώρο πρασίνου, σε συσχέτιση τόσο με τον περιφραγμένο περιβάλλοντα χώρο της Νομαρχίας, όσο και με τον εγκαταλελειμμένο χώρο της Ναυτικής Διοίκησης, στην άλλη πλευρά της λεωφόρου Βασ. Όλγας. Για το στρατόπεδο Νταλίπη: Προκήρυξη πολεοδομικού και αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για το σύνολο του πυρήνα, που περιλαμβάνει και τα παρακείμενα νεκροταφεία και, στη συνέχεια, πολεοδομική μελέτη. Για το στρατόπεδο Κόδρα: Σύνταξη νέας μελέτης, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. και τους χαρακτηρισμούς του χώρου, με άμεση ή έμμεση σχέση με το θαλάσσιο μέτωπο. Για την υλοποίηση των παραπάνω απαιτείται: Να αποζημιωθούν οι ιδιώτες, ιδιοκτησίες των οποίων βρίσκονται εντός των στρατοπέδων, είτε να προωθηθούν ανταλλαγές με ανάλογης αξίας εκτάσεις του δημοσίου στην Περιαστική Ζώνη. Το ΥΠ.ΕΘ.Α. να δεχθεί την άμεση παραχώρηση τουλάχιστον της χρήσης των εγκαταλελειμμένων στρατοπέδων στην Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης, μέχρι την πλήρη μεταβίβαση, με αντίστοιχη προώθηση των διαδικασιών ανταλλαγών.

8 Ζώνη Καινοτομίας Αξιοποίηση της Ζώνης Καινοτομίας από τον ΟΡ.ΘΕ., με έμφαση στη συνέργια κράτους και Τοπικής Αυτοδιοίκησης μέσω της χρηματοδότησης ενός ολοκληρωμένου στρατηγικού σχεδιασμού σε χωροταξική, πολεοδομική και αρχιτεκτονική κλίμακα. Ο χωρικός σχεδιασμός θα αποτελέσει προϊόν διεθνών διαγωνισμών, δεδομένου ότι μπορούν να λειτουργήσουν πόλοι έλξης ιδιωτικών επενδύσεων. Η χρηματοδότηση της κατασκευής μεταφορικών, ενεργειακών, τηλεπικοινωνιακών, περιβαλλοντικών έργων υποδομών. Επισημαίνεται ότι η νοτιοανατολική περιαστική περιοχή της Θεσσαλονίκης συνεχίζει να προσελκύει εταιρείες καινοτόμων δράσεων, αναπτύσσεται όμως με τους όρους της εκτός σχεδίου δόμησης. Ο ΟΡ.ΘΕ. θα συμβάλει στην επίσπευση του σχεδιασμού, διότι όσο καθυστερεί, η ευρύτερη περιοχή επιβαρύνεται περιβαλλοντικά και υποβαθμίζεται ποιοτικά.

9 Στρατηγικός πολεοδομικός ανασχεδιασμός Θαλάσσιου Μετώπου Η αξιοποίηση προτάσεων μελετών ή ερευνών που έχουν εκπονηθεί για την περιοχή, είτε από τον ΟΡ.ΘΕ., είτε από άλλους φορείς, θα τεθεί μέσα στο πλαίσιο της διαβούλευσης και της συνεργασίας του ΥΠΕΚΑ. και του ΟΡ.ΘΕ., τόσο με τα συναρμόδια Υπουργεία (ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. και Περιφερειακής Ανάπτυξης), όσο και με τους αρμόδιους φορείς της πόλης (Ο.Τ.Α., Ο.Λ.Θ.). Περιοχή Καλοχωρίου Για το κεντρικό τμήμα του θαλάσσιου μετώπου, που ανήκει διοικητικά στο Δήμο Θεσσαλονίκης, είχε διεξαχθεί από τον Οργανισμό Πολιτιστικής Πρωτεύουσας ’97 διεθνής διαγωνισμός ανάπλασης με μεγάλη συμμετοχή και πολλές βραβευμένες και αξιόλογες προτάσεις, που δεν υλοποιήθηκαν, λόγω οικονομικών περιορισμών. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, πρόσφατα, μετά από διαγωνισμό, ολοκλήρωσε την κατασκευή θεματικών πάρκων σε ένα τμήμα του μετώπου, ενώ προγραμματίζεται η κατασκευή και άλλων θεματικών πάρκων, μέσω χρηματοδότησης από το Ε.Σ.Π.Α.

10 Στρατηγικός πολεοδομικός ανασχεδιασμός Θαλάσσιου Μετώπου Δήμων Πυλαίας- Καλαμαριάς Για το ανατολικό τμήμα του θαλάσσιου μετώπου, που ανήκει διοικητικά στους Δήμους Καλαμαριάς, Πυλαίας, Μίκρας και Θερμαϊκού, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής, διότι αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, έχει υψηλές αξίες γης και διαφαίνονται καθαρά οι τάσεις υπερεκμετάλλευσης της γης, με δεδομένο ότι ακόμη δεν έχει θεσμοθετηθεί το σύνολο των Γ.Π.Σ. και η Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) της Περιαστικής Ζώνης του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.

11 Απόδοση στην πόλη τμήματος του λιμένα Θεσσαλονίκης Η νέα ναυτιλιακή τεχνολογία και η αναγκαιότητα ανάπτυξης βιομηχανικών περιοχών σε επαφή με το λιμάνι είχαν ως συνέπεια τη δραματική αύξηση των απαιτήσεών του σε χώρο. Η ανάπλαση του λιμένα της Θεσσαλονίκης, μέχρι σήμερα, περιορίζεται στην κεντρική προβλήτα, έργο που έγινε στο πλαίσιο του θεσμού της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης (1997) και περιλάμβανε αναπαλαίωση παλαιών αποθηκών, δημιουργία εκθεσιακών χώρων, φιλοξενία του διεθνούς φεστιβάλ κινηματογράφου και χώρων ψυχαγωγίας. ΟΡ.ΘΕ. στοχεύει στην ενδυνάμωση του ρόλου της Θεσσαλονίκης ως «Πόλης – Λιμάνι» της Ν.Α. Ευρώπης και στη μέγιστη αξιοποίηση των δυνατοτήτων της ευρύτερης περιοχής, μέσα από συνεργασία και διαβούλευση, τόσο με το Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης, όσο και με τους λοιπούς φορείς της πόλης. Η 6η προβλήτα πρέπει να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει συγκεντρώνοντας τον κύριο όγκο των δραστηριοτήτων του λιμένα. Προβλέπεται η συγκρότηση ενός προγράμματος δράσης για την προστασία και τη βιώσιμη ανάπτυξη και διαχείριση περιοχής του λιμανιού, με στόχο την ενίσχυση και ανάδειξη του δημόσιου και αστικού χαρακτήρα της, με παράλληλη αξιοποίηση προτάσεων μελετών, που έχουν εκπονηθεί για την περιοχή, είτε από τον ΟΡ.ΘΕ., είτε από άλλους φορείς. Με δεδομένη την ανεπάρκεια του χώρου της 1ης προβλήτας για φιλοξενία συνοδών χρήσεων γης (γραφειακούς χώρους, εμπόριο, ψυχαγωγία), που θα οδηγήσει σε περαιτέρω δημοτικότητα και αύξηση της ελκυστικότητας και της ζωντάνιας του χώρου, το πρόγραμμα δράσης θα επικεντρώνεται στις δυνατότητες αξιοποίησης και της 2ης προβλήτας του λιμένα.

12 Ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής Λιμένας - Δενδροπόταμος Πρόκειται για την παλιά βιομηχανική περιοχή της πόλης, που σήμερα παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα υποβάθμισης, με πλήθος κτηρίων σε αχρησία, με γειτνίαση ασύμβατων μεταξύ τους χρήσεων γης και δραστηριοτήτων, με προβλήματα ρύπανσης του εδάφους και του αέρα, καθώς και με κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα ίδια αυτά προβλήματα παρουσιάζουν ευκαιρίες πολεοδομικής αναγέννησης, με στόχο την εξυγίανση και αναβάθμιση λόγω μεγάλου ανενεργού κτηριακού αποθέματος και της προνομιακής θέσης δίπλα στο κέντρο της πόλης και το θαλάσσιο μέτωπο. Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως «δυτική είσοδος» και «νέο επιχειρηματικό κέντρο» της πόλης. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως ενδοχώρα του νέου λιμένα και ειδικά της 6ης προβλήτας. Ακόμη μπορεί να αξιοποιηθεί για την εγκατάσταση επιχειρήσεων νυκτερινής ψυχαγωγίας, μέσω ανοικοδόμησης νέων κτηριακών συγκροτημάτων γραφείων και εμπορικών χώρων, καθώς και πολυκέντρων εμπορίου και αναψυχής. Ο ΟΡ.ΘΕ., στο πλαίσιο του προγράμματος μελετών και έργων του Οργανισμού Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης Θεσσαλονίκη 1997, καθώς και του Ευρωπαϊκού Προγράμματος NORISC, κατέληξε σε πρόταση συγκεκριμένων σεναρίων για την ανάπτυξή της. Στόχοι του προγράμματος είναι η αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής της παλαιάς δυτικής εισόδου, η οικονομική αναγέννηση της περιοχής μέσω της επιχειρηματικής εκτόνωσης του κέντρου της πόλης προς τα δυτικά, η αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου της περιοχής, και η κοινωνική αναβάθμιση της περιοχής.

13 Ανάδειξη Οδικών Αξόνων: Οδός 26 ης Οκτωβρίου Εκπόνηση μελέτης, για να διερευνηθούν οι δυνατότητες οργάνωσης και ανάπτυξης του χώρου. Συσχετισμός και συνδυασμός της μελέτης με την προώθηση της μελέτης περιοχής Λαχανόκηπων από κοινού με τους δήμους Θεσσαλονίκης και Μενεμένης. Επανένταξη των διατηρητέων συγκροτημάτων των παλιών βιομηχανιών (π.χ. παλιό εργοστάσιο Φιξ) στον περιβάλλοντα αστικό ιστό, επανασχεδιασμός των αδόμητων ελεύθερων δημόσιων χώρων, μικρές τοπικές παρεμβάσεις κατά μήκος της οδού, με επιστρώσεις, τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού κ.α., ώστε να καταστεί βιώσιμη και ασφαλής η περιοχή.

14 Ανάδειξη Οδικών Αξόνων: Οδός Λαγκαδά Από οδό Αγίων Πάντων μέχρι στρατόπεδο Παύλου Μελά, μήκους 1 χλμ. θα πραγματοποιηθεί μελέτη για τις ακόλουθες παρεμβάσεις: πλακοστρώσεις με οικολογικά υλικά φιλικά στο περιβάλλον, δημιουργία ποδηλατολωρίδων Ενίσχυση των δενδροφυτεύσεων. Θα δοθεί έμφαση στις κάτω διαβάσεις, κυρίως σε ότι αφορά τον φωτισμό και τη δυνατότητα ελέγχου και πρόσβασης. Θα υπάρξει πρόβλεψη για δημιουργία μικρών χώρων στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων, ποδηλάτων και λεωφορείων (για την περιοχή των Σερβικών νεκροταφείων). Από Στρατόπεδο Παύλου Μελά μέχρι εσωτερική περιφερειακή οδό, μήκους 2,1 χλμ.: Οι παρεμβάσεις στο τμήμα αυτό θα έχουν τον χαρακτήρα ενίσχυσης του πρασίνου, βελτίωσης του φωτισμού με κατά το δυνατόν μη ενεργοβόρο τρόπο και προβολής των εξόδων – συνδέσεων με τον εκατέρωθεν παρακείμενο αστικό ιστό. Για ολόκληρο το μήκος αναφοράς θα εκσυγχρονισθεί η σήμανση, προσαρμοζόμενη, μεταξύ άλλων, και στη νέα ονοματοθεσία των Ο.Τ.Α.

15 Ανάδειξη Οδικών Αξόνων: Λεωφόρος Γεωργικής Σχολής Οι εξωραϊστικές παρεμβάσεις που θα γίνουν, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, περιλαμβάνουν βελτίωση του φωτισμού και αντικατάστασή του με, κατά το δυνατόν, μη ενεργοβόρα φωτιστικά, καθαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων και ρύθμιση των πινακίδων των όψεων των κτηρίων, νέα κατάλληλη φύτευση, αναβάθμιση του εξοπλισμού της οδού και βελτίωση της πληροφοριακής σήμανσης. Οδός Μοναστηρίου (εντός των ορίων του Δήμου Μενεμένης) Το έργο ανάπλασης της οδού Μοναστηρίου εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Μενεμένης στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό και την οργάνωση των επιμέρους λειτουργιών της οδού και των πεζοδρομίων, με έμφαση στην αισθητική και τη λειτουργικότητα, υπέρ των μετακινήσεων των πεζών. Η μελέτη που έχει εκπονηθεί, για λογαριασμό του Δήμου Μενεμένης, περιλαμβάνει ανακατασκευή των πεζοδρομίων και των νησίδων της οδού, προτάσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης, δημιουργία ποδηλατοδρόμου, αύξηση των χώρων πρασίνου, ειδικές διαμορφώσεις στις θέσεις των στάσεων των αστικών λεωφορείων, ηλεκτροφωτισμό, τοποθέτηση εξοπλισμού πεζοδρομίων, καθώς και άλλες ειδικές διαμορφώσεις σε συγκεκριμένες θέσεις (π.χ. διαμόρφωση πάρκου Ο.Σ.Ε., διαμόρφωση πλέγματος πεζοδρόμων οδού Φαίδωνος) με προβλέψεις για τη διευκόλυνση της κίνησης των ατόμων με μειωμένη κινητικότητα.

16 Ένταξη των αρχαιολογικών χώρων στον αστικό ιστό Ολοκληρωμένο σχεδιασμό των τόπων, που θα τους ενσωματώνει στον αστικό ιστό και στη σύγχρονη ζωή. Ένταξη σε δίκτυα ελεύθερων, αδόμητων χώρων, σε ιστορικής σημασίας αρχαιολογικούς περιπάτους, σε ενδιαφέρουσες, για τον κάτοικο αυτής της πόλης και τον επισκέπτη, πορείες. Σχεδιασμός και συντονισμένες συνεργασίες, που αναδεικνύουν το ιστορικό πλέγμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των τόπων και τα εντάσσουν στον διαχρονικά βιωμένο αστικό ιστό. Μεθόδευση της υλοποίησης των παραπάνω στόχων, δηλαδή της ενοποιητικής αντιμετώπισης της παρουσίας των αρχαιολογικών χώρων. Λήψη συγκεκριμένων μέτρων όπως, συντήρηση των ανασκαφών των αρχαιολογικών χώρων και παροχή των αναγκαίων εξυπηρετήσεων για επισκέπτες, σήμανση και ενημέρωση για τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία, απόδοση, σε αυτά χρήσεων και δραστηριοτήτων, που να τα εντάσσουν αρμονικά στη σύγχρονη ζωή, ένταξή τους σε ευρύτερες ενότητες διαδρομών αναψυχής και πρασίνου και αναβάθμιση της αντιληπτικής εικόνας τους.

17 Απόδοση μεγάλου τμήματος του ιστορικού κέντρου στους πεζούς Οδός Τσιμισκή Η ανάπλαση θα πρέπει να στοχεύει στον μετασχηματισμό του οδικού άξονα (μεταξύ Διαγωνίου και Βενιζέλου) στον κύριο εμπορικό δρόμο ήπιας κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, με 2 μόνο λωρίδες κυκλοφορίας οχημάτων (λεωφορεία Ο.Α.Σ.Θ. και ταξί), χωρίς παρόδια στάθμευση, με μεγάλα πεζοδρόμια, μικρά υπαίθρια καθιστικά και ποδηλατόδρομο δύο κατευθύνσεων. Η μετατροπή της Τσιμισκή σε οδό ήπιας κυκλοφορίας εντάσσεται στην εφαρμογή πρακτικής ήπιας κινητικότητας στον αστικό χώρο, την αποθάρρυνση χρήσης του ΙΧ στις κεντρικές περιοχές της πόλης και την ενθάρρυνση της κίνησης ΜΜΜ. Θα προηγηθεί μελέτη των επιπτώσεων στην κυκλοφορία, αναζήτηση των βέλτιστων προσεγγίσεων για τη διάχυση των επιπτώσεων των Ι.Χ. που κινούνται με κατεύθυνση από Α προς Δ και διάλογος με τον Δήμο και τους φορείς της πόλης. Θα εξεταστεί η αλλαγή συσχετισμού των μονοδρομήσεων των παράλληλων δρόμων και ενδεχομένως η διαφορετική διευθέτηση των κατευθύνσεών τους και των οδεύσεων των λεωφορείων. Επίσης θα αντιμετωπισθεί προσεκτικά η εξυπηρέτηση των κατοίκων της περιοχής κατά μήκος του άξονα, καθώς και των οχημάτων τροφοδοσίας. Θα επιλεγεί προσεκτικά ο χρόνος έναρξης της ρύθμισης και θα εξεταστεί πειραματική εφαρμογή για διάστημα 2 μηνών.

18 Απόδοση μεγάλου τμήματος του ιστορικού κέντρου στους πεζούς Λεωφόρος Νίκης Όταν είναι χρονικά εφικτή, η ανάπλαση θα πρέπει να στοχεύει στον μετασχηματισμό του οδικού άξονα (μεταξύ Λευκού Πύργου και Βενιζέλου) σε κύριο πεζόδρομο αναψυχής στο όριο της πόλης με το υδάτινο στοιχείο, με αύξηση του πρασίνου, των υπαίθριων δημόσιων καθιστικών και με πολύ περιορισμένη κίνηση αυτοκινήτων άμεσης βοήθειας (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά κ.λ.π.), Ι.Χ. αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων κινούμενα από και προς χώρους στάθμευσης και φορτηγά για την ανανέωση των εμπορευμάτων των τοπικών καταστημάτων.

19 Απόδοση μεγάλου τμήματος του ιστορικού κέντρου στους πεζούς Άξονας Αχειροποιήτου - Αγίας Σοφίας Η ανάπλαση θα πρέπει να στοχεύει στον μετασχηματισμό του άξονα σε πεζόδρομο - αρχαιολογικό περίπατο, που θα συνδέει τους ναούς της Αχειροποιήτου και της Αγίας Σοφίας, τα διατηρητέα κτήρια της πλατείας Αγίας Σοφίας με τον εμπορικό πεζόδρομο της Τσιμισκή και τον πεζόδρομο - περιπάτου και αναψυχής της λεωφόρου Νίκης στην παραλία. Θα επιτρέπεται μόνο πολύ περιορισμένη κίνηση αυτοκινήτων, όπως αυτοκίνητα άμεσης βοήθειας, Ι.Χ. αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων κινούμενα από και προς χώρους στάθμευσης και φορτηγά για την ανανέωση των εμπορευμάτων των τοπικών καταστημάτων.

20 Απόδοση μεγάλου τμήματος του ιστορικού κέντρου στους πεζούς Διαδρομή της οδού Γούναρη Ο πεζοδρομημένος αρχαιολογικός περίπατος της οδού Δημητρίου Γούναρη σταματά σήμερα στη συμβολή με την οδό Παύλου Μελά (Διαγώνιος). Με την πεζοδρόμηση της παραλιακής λεωφόρου Νίκης, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διευκόλυνση της κίνησης των πεζών από τον αρχαιολογικό περίπατο της οδού Δημητρίου Γούναρη μέχρι τη θάλασσα, ώστε να λειτουργήσει σωστά το δίκτυο.

21 Ανάπλαση πλατειών της πόλης Ανάπλαση πλατείας και άξονας Αγίας Σοφίας Η ανάπλαση θα πρέπει να προβλέπει την ανάδειξη των μνημείων, την αναδιαμόρφωση της πλατείας και τη διευκόλυνση της κίνησης των πεζών, μέσω της μετατροπής του άξονα Αγίας Σοφίας, από την Αχειροποίητο μέχρι τη θάλασσα, σε πεζόδρομο ή δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Για τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και να αξιοποιηθούν συμπεράσματα και προτάσεις υφισταμένων μελετών, που αφορούν την περιοχή.

22 Ανάπλαση πλατειών της πόλης Διαμόρφωση και Αξιοποίηση του περιβάλλοντα χώρου του οχυρού - μνημείου «Επταπύργιο- Θεσσαλονίκης» Σύμφωνα με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του δήμου Θεσσαλονίκης, ο εσωτερικός χώρος του οχυρού προορίζεται να φιλοξενεί πολιτιστικές δραστηριότητες γενικού και ειδικού ενδιαφέροντος. Για τη διαμόρφωση και αξιοποίηση του περιβάλλοντα χώρου του οχυρού μνημείου προκύπτουν εναλλακτικές δυνατότητες αναστρέψιμων κατασκευών για πολιτιστικές εκδηλώσεις και οργανωμένη αναψυχή. Η πρόταση παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθότι στοχεύει, παράλληλα και πέραν της ανάδειξης του μνημείου, και η ευρύτερη έκταση του να αποτελέσει πόλο κατάληξης ή αφετηρίας των αρχαιολογικών περιπάτων της περιοχής, όπως των τριών αρχαιολογικών περιπάτων της Άνω Πόλης, αλλά και των όμορων δήμων. Για τη διαμόρφωση της τελικής πρότασης θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και να αξιοποιηθούν συμπεράσματα και προτάσεις υφισταμένων μελετών, που αφορούν την περιοχή.

23 Ανάπλαση πλατειών της πόλης Ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου του ναού των Δώδεκα Αποστόλων Ο ΟΡ.ΘΕ. θα αξιοποιήσει υφιστάμενες μελέτες, ερευνητικά προγράμματα και διαγωνισμούς, που αφορούν στην αναβάθμιση της περιοχής. Σκοπός της επέμβασης είναι η ανάπλαση της περιοχής, με τρόπο που να διασφαλίζει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της, τόσο ως τόπου που περιέχει ένα μεγάλο μνημειακό ιστορικό πλούτο, όσο και ως τόπου κατοικίας με απαιτήσεις για λειτουργικότητα και ατμόσφαιρα ηρεμίας. Θα πραγματοποιηθούν οι ακόλουθες αναπλάσεις: διαμόρφωση του δημόσιου χώρου, που περιβάλλει τα μνημεία, ώστε να γίνει δυνατή η ανάδειξή τους, η σύνδεση των μνημείων, που ανήκουν στο ίδιο σύνολο και η βελτίωση της προσπέλασής τους, δημιουργία οικείου περιβάλλοντος για τους πεζούς με διευθέτηση του κυκλοφοριακού (στάση – κίνηση) και ενοποίηση του πλέγματος διαδρομών, βελτίωση του περιβάλλοντος κατοικίας, με ρυθμίσεις για συμβατές χρήσεις και με εξομάλυνση της λειτουργίας της περιοχής, αξιοποίηση των αδόμητων οικοπέδων, ώστε να δημιουργηθούν νέοι δημόσιοι υπαίθριοι χώροι, αισθητική αναβάθμιση των μετώπων των οικοδομικών τετραγώνων, που περιβάλλουν τα μνημεία, αξιοποίηση των τυφλών όψεων κτηρίων για τη δημιουργία επιφανειών πρασίνου ή επιφανειών ζωγραφικής δημιουργίας.

24 Ανάπλαση πλατειών της πόλης Ανάπλαση Βαλκανικής πλατείας Αναβάθμιση της οδικής κυκλοφορίας και ανακούφιση από το άγχος της έλλειψης χώρων στάθμευσης. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και η βελτίωση της οδικής σύνδεσης της Νεάπολης με τους γειτονικούς δήμους και το δίκτυο εθνικής οδοποιίας εκτιμάται ότι θα προσφέρουν σημαντικές λύσεις. Οι παρεμβάσεις στον χώρο της πλατείας αφορούν, μεταξύ άλλων, δενδροφυτεύσεις και γενικά ενίσχυση του πρασίνου, διαμορφώσεις με υλικά φιλικά στο περιβάλλον, κατασκευές με μέσα αναστρέψιμα, αναβάθμιση ή ανακατασκευή των υφισταμένων υποδομών και διευθετήσεις στο πνεύμα και τις αρχές της βιώσιμης κινητικότητας.

25 Το ΥΠΕΚΑ. δίνοντας μεγάλη έμφαση στην προστασία του αστικού περιβάλλοντος και στη βιώσιμη αστική κινητικότητα, προγραμματίζει και σχεδιάζει με βάση τις αρχές της αειφορίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της κοινωνικής ευαισθητοποίησης για την υλοποίηση επεμβάσεων, που στοχεύουν στη μείωση της χρήσης του Ι.Χ. αυτοκινήτου και στην αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και των εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης (πεζή, ποδήλατα). Προτάσεις για μελέτες σχεδιασμού. Γενική Μελέτη Μεταφορών και Κυκλοφορίας. Σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη. Προτάσεις για τα μεγάλα έργα υποδομών, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Προαστιακό και τον Περιφερειακό Σιδηρόδρομο. Μελέτες για δήμους: Θεσσαλονίκης, Ελευθερίου -Κορδελιού, Καλαμαριάς, Κηφισιάς, Θέρμης. Βιώσιμη αστική κινητικότητα

26 Υλοποιείται το συνολικό έργο με τίτλο «Προστασία και Αναβάθμιση Περιαστικού Δάσους Θεσσαλονίκης Σέιχ- Σου» έχει προϋπολογισμό €12.104.056,00 και συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε. Διερεύνηση επέκτασης του καθεστώτος προστασίας (σύμφωνα με τον Ν.1650/86) Β.Α. της πόλης (Κουρί - Ασβεστοχώρι – Χορτιάτης). Διερεύνηση επέκτασης του καθεστώτος προστασίας (σύμφωνα με τον Ν.1650/86) ανατολικά της πόλης (Πανόραμα - Θέρμη). Προστασία ορεινών περιαστικών όγκων (Σέιχ-Σου, Κουρί- Ασβεστοχώρι - Χορτιάτης και Πανόραμα - Θέρμη)

27 Επικαιροποίηση μελέτης «αποκατάσταση παραποτάμιων εκτάσεων και λειτουργιών οικοσυστήματος γαλλικού ποταμού» και βελτίωση της αποτελεσματικότητας των υφιστάμενων περιβαλλοντικών υποδομών. Επικαιροποίηση μελέτης «αποκατάσταση – διατήρηση λιμνοθάλασσας Καλοχωρίου» και εφαρμογή διαχειριστικών παρεμβάσεων. Επικαιροποίηση ερευνητικού προγράμματος Globwetland –ESA υγρότοποι Ραμσάρ Ν. Θεσσαλονίκης παρακολούθηση της κατάστασης του «Εθνικού Πάρκου Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα» και του «Εθνικού Πάρκου λιμνών Κορώνειας Βόλβης» με χρήση τηλεπισκοπικών δεδομένων). Η ευρύτερη περιοχή του δέλτα Αξιού-Λουδία-Αλιάκμονα σύμφωνα με σενάρια ανύψωσης της στάθμης της θάλασσας λόγω του φαινομένου της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Δυτική παράκτια περιοχή Θερμαϊκού κόλπου

28 Εκπόνηση ειδικής περιβαλλοντικής μελέτης των περιοχών του δικτύου «Νatura 2000» Λιμνοθάλασσα Επανομής, Λιμνοθάλασσα Αγγελοχωρίου. Δημόσια ενημέρωση και ενέργειες διάδοσης αποτελεσμάτων δράση κοινοτικής πρωτοβουλίας LIFE+ΦΥΣΗ 2009 περιοχών Λιμνοθάλασσας Επανομής, Λιμνοθάλασσας Αγγελοχωρίου. Διαχείριση του Θερμαϊκού Κόλπου. Δείκτες παρακολούθησης του θαλασσίου και παρακτίου περιβάλλοντος του Θερμαϊκού Κόλπου. Ανατολική παράκτια περιοχή Θερμαϊκού κόλπου


Κατέβασμα ppt "ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2012. Αναθεώρηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης: χωρικά πρότυπα βιώσιμης ανάπτυξης Το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης 2025 επιτρέπει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google